Jump to content

Reglare debit si avans motor nonPD


av.george
 Share

Postare recomandată

buna ziua. stie cineva cum imi dau seama cand e reglat debitul si avansul bine? sau daca trebuie bagata masina pe vag-com, pentru reglare, stie cineva un service bun in Buzau? acum cateva luni am schimbat garniturile de la pompa de injectie si cand a pus-o la loc a pus-o dezavansata si pornea greu,si cineva mi-a umblat intai la debit si dupa la avans. Acum consuma cam mult.

Modificat de av.george
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    16

  • av.george

    11

  • caramarind

    7

  • passat19tdi

    6

Reglajul celor doua valori se face cu ajutorul Vag-com-ului se urmaresc valorile pe vag-com ,se fac ajustari pana obtii valorile corecte.

Pt debit se poate folosi metoda ciocanului "hammer mod" (cauta pe net).

Empiric se face in urmatorul mod:

-se slabesc cele patru suruburi (cam 30gr) si bate cu  ciocanul dinspre fulie spre..volant pana incepe sa se balbaie motorul, apoi invers pana obtii o turatie constanta.

In legatura cu avansul spune cum este acum motorul fata de cum era inainte , mai galagios sau mai silentios (la ralanty)...?

 

 ....vezi ca sunt 7 parti

 

Eu cu ajutorul acestui videoclip+ o interfata de 100 ron mi-am reglat si reparat singur pompa

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a reglat un mecanic debitul acum o lună si consuma cam 9-10 in oraş si atunci iti ''fura cheia din mana'' si scoatea putin fum negru la prima pornire, iar la accelerare in mers la 2500-3000 de ture la fel scoatea fum negru cam mult,dar motorul se auzea frumos.    Mi-a reglat el iar, dar acum e mai gălăgios si ţăcăne pompa.nu mai consuma 9-10 ca inainte dar totuşi e cam mult faţă de cand nu era umblat la pompă.  Şi are toane,cand porneşte bine,când invarte de 3-4 ori. iar cand se ridica apa la 90 grade,la fel învarte de 3-4 ori să pornească. Soluţia e că trebuie pe calc şi reglate valorile la cele bune ,asa cred. Treaba nasoală e ca nu stiu pe nimeni în buzău. Ms frumos. Si dacă stii valorile,poate imi sunt de folos,sa mi le zici si mie.

Modificat de av.george
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FanBarcelona

pai teoretic, daca ai facut pompa la un pompagiu, care ulterior a calibrato pe banc, nu ar trebui sa fie aceasta problema...

tocmai zilele trecute discutam cu un mecanic si mia zis ca undeva in fata pompei, (cum privesti masina din fata) undeva in partea de jos, e un surubel de reglaj...fai, semn cum e acum, apoi dal cateva grade inapoi...asa mi-a explicat mecanicul...

 

astept sa ne zici cum ai facut, pt ca am si eu probleme cu pornirea de cand am schimbat garniturile la pompa, insa nu s-a schimbat consumul si nici nu scoate fum..

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avansul si debitul se regleaza doar cu ajutorul vag-com-ului.

Debitul (fuel injection quantity, IQ ) trebuie sa aiba valori intre 3 si 5, IQ mare => debit mic (consum mic , fara fum , putere mica) si invers.Se micsoreaza IQ-ul deplasand corpul din mijloc al pompei spre curea si invers.

Avansul (TDI timing) trebuie sa se incadrezae in graficul dat de vag-com.Se mareste rotind de pompa "invers acelor de ceasornic" (antiorar, sens trigonometric), privind dinspre curea .Avans mare ( in partea superioara a graficului) => motor galagios + pornire usoara, avans mic (in partea inferioara a graficului) =>pornire grea+ motor silentios.Avansul si daca e mic si daca e mare => consum mare.

Pornire usoara la rece si grea la cald, poate sa fie din alte cauze.

Consumul mare indicat de BC poate sa nu fie cel real daca IQ-ul nu e reglat corect.

Cam asta stiu eu despre cele doua variabile (IQ si Timing), daca am gresit va rog corectati-ma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

Corect, bravo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

    Dupa cum a zis si passat19tdi, debitul se regleaza miscand corpul mic de deasupra pompei de injectie spre inainte sau inapoi iar avansul inclinand pompa intreaga spre motor sau pompa abs,desfacand un surub aflat inauntrul fuliei pompei de injectie,unul in spate si unul in fata pe suport (cele trei suruburi de desfac doar pentru avans).

    La mine pompagiul a schimbat garniturile dar nu a calibrat-o,a zis ca nu e nevoie. Altcineva a dat-o jos, si  acelasi a pus-o pe masina. Acesta punand-o dezavansata si masina pornea greu.

    Dupa ce un prieten mecanic mi-a avansat-o la loc, pornea bine, numai ca ii daduse debit cam mare si consuma mult dar fugea . Acum a mai micsorat din debit, dar dupa o zi de stat invarte de 3 ori la pornire, iar cand se ridica apa la 90 grade la fel face. Cauza fiind, din ce am citit, debitul si avansul nefacandu-se cand apa nu era la 90 grade sau macar 80 grade Celsius.

Modificat de av.george
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt 4 suruburi nu 3 , doua in fata (accesibile prin gaurile din fulie), unul in spatele pompei si unul foarte accesibil pe suportul pompei in dreapta acesteia ,privind dinspre curea.

Verificarile cu vag-com-ul , se fac cu motorul cald, nu conteaza cand faci modificarile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da 4,scuze. ms mult pt informatii. Si daca, chestia de jos se refera la mn,scuze daca induc in eroare, dar moderatorul e si pentru a corecta si a atrage atentia Direct, ca sa nu se mai repete.

Modificat de av.george
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"chestia de jos" e un fel de semnatura sau motto (poti sa-ti pui si tu ceva, la setari profil),poti sa vezi ca apare la toate posturile mele.

  Eu sunt de parere ca aici postam sa ne ajutam unii pe altii , nu sa aratam cat de destepti suntem sau cat de necunoscatori suntem.

Aproape tot ce stiu despre passat-ul meu le-am citit aici pe forum , daca cautai bine gaseai tot ce am scris eu  descris cu lux de amanunte aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru informatii. Am inteles acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut tuturor ! Problema mea la un passat B5 din '99 motor 1.9 tdi 110 CP AFN : a inceput acum cateva luni cand "ma baga in scaun" dupa 3000 rpm dupa care din ce in ce mai greu dupa 4000 rpm si tot asa pana cand i-a scazut puterea cam de tot . In turatii urca greu cand este in sarcina . Pe langa toate astea a aparut un zgomot , rontait ca de tractor care am inteles ca ar fi de la pompa de injectie si anume avansul . Am desfacut cele 4 suruburi am luat din avans , rontaitul s-a redus  ,  dar acum masina numai porneste deloc . Am verificat valva n109 conectand-o la plusul bateriei , se aude ca lucreaza , dar nimic . Am desfacut capacul de sub volan in ideea de a cauta releul 109 sau 339 din ce am vazut pe forum-uri dar nu am dat de ele ... Sunt disperat de cateva saptamani ma lupt cu problema asta . Va astept cu pareri referitoare la problema mea . Multumesc anticipat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauze pot fi multe. În primul rând îţi trebuie o diagnoză. Şi nu se face ce ai făcut tu să umbli la avans fără laptop şi interfaţă. Nu merge la nimereală, probabil l-ai băgat în bălării şi din cauza frigului nu mai porneşte.

Mai întâi o scanare de erori şi apoi se poate discuta, altfel este foarte dificil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am achizitionat si o interfata , am facut o diagnoza ( a se vedea in poza ) . Acum masina numai porneste deloc nici cu avansul mare .  Am desfacut si cele 4 suruburi de la pompa de injectie pt a regla debitul prin hammer mode si cred ca din cauza asta numai porneste .

post-128858-0-11049800-1385935423_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAre greseala. Alea au reglaj de finete , la zecimi de mm. Verifica valva N109.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După ce ştergi erorile care mai rămân?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar tu unde ai citit despre hammer mod? Acolo nu spunea sa faci un semn, in caz de ceva sa readuci capacul la pozitia initiala?

 

Si vezi ca din capacul pompei de injectie nu modifici avansul, avansul se modifica din fulie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reglat avansul miscand pompa dreapta-stanga cum privesti dinspre curea pana a ajuns in grafic cu ajutorul vag-comului ( intre linia albastra si cea verde ) . Dupa aceea in grupul 001 am reglat si debitul  cu hammer mode undeva la 4.2 mg/str . In tot acest timp stand cu motorul pornit , am observat ca picura motorina din pompa pe la un surub cu 2 laturi de deasupra pompei ( langa unul dintre cele 4 suruburi pentru reglarea debitului ). Eu zic ca acolo este singurul loc pe unde picura , il stergeam cu un servetel dupa care supura din nou . Dupa toate astea am scanat masina a gasit 3 erori ( 00542-Needle lift Sensor(G80) , 01237-Fuel Shut-off Valve(N109) , 00550-Start of Injection Regulation  )  ,care, dupa ce am dat clear codes nu mi-a mai aparut niciuna . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai procedat bine. Mai ai un lucru de făcut: trebuie să slăbeşti piuliţele de la conductele de la injectoare şi apoi să le strângi la loc (ar trebui cu cheie dinamometrică, dar dacă nu ai măcar fă un semn să ştii cam cât să strângi). Operaţiunea se face pentru a detensiona conductele în urma rotirii pompei.

Cred că erorile s-au datorat unui contact imperfect în mufa de la pompă.

Să înţeleg că acum merge bine maşina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stand cu motorul pornit , am observat ca picura motorina din pompa pe dedesubtul ei . Deasupra pompei este un surub cu 2 laturi drepte p langa care am vazut ca mai supureaza dar nu cred ca acolo este singura problema pt ca, cantitatea de motorina care picura este destul de mare. Dupa toate astea , dupa 2 ore am incercat sa pornesc masina si , surpriza , masina numai porneste . Cand era motorul cald si o porneam imediat , pornea bine . Toate astea ma duc cu gandul ca pompa se dezamorseaza si din cauza asta dupa 1-2 ore numai porneste . Treaba cu slabitul si stransul piulitelor de la injectoare am facut-o inainte sa dau prima cheie masinii . Deci nu acolo ar fi cauza. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treabă cu pornirea detensionarea conductelor, se face numai pentru a evita stricarea lor de la vibraţii.

Maşina este cu tracţiune integrală sau cu tracţiune faţă (este important pentru că dacă are tracţiune faţă nu are pompă în rezervor şi pomparea combustibilului cade în sarcina pompei de injecţii, plus că este mult mai importantă pentru pornire etanşeitatea returului)

Despre pierderile de motorină pe la pompă uite pe aici câte ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! I-mi poate spune cineva cum pot sa mai ridic lerantiul cumva mecanic din pompa, cu vcds nu reusec ,nu ma lasa mi mult de  840 rot|min, si parca nu suna bine motorul asi dori sa am vreo 900 cel putin! Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din vagcom nu merge să faci reglaje în plaje prea mari. Ai ajuns probabil la limita superioară permisă de soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!