Jump to content

Probleme pornire iarna diesel - ce ulei folositi?


horgarban
 Share

Postare recomandată

Si eu am avut Castrol Magnatec GTX5 (parca 5) 10W40 si nu am avut probleme iarna. Dar asta era acum 2 ani... Ce sa zic? Cred ca nu are ceva in neregula uleiul. Poate doar daca e contrafacut. Dar nu contrafacut oricum ci bagat "Untdelemn de la bunica" in el (:blink:) - sarutmana pentru masa = sa-ti rupa mana pe sub masa.

Modificat de andREI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • vento-xwh

    5

  • horgarban

    5

  • pop cristian

    4

  • SSorin

    2

Eu am Mobil1 5w40 S special V (505.01) si nu am avut nici o data probleme la pornire.

Sper sa nu am de acum inainte :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc Total 10w 40 si nici o problema nicicand!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am folosit doi ani Castrol Magnatec 10W40 pentru un benzinar si am fost foarte multumit. (schimb facut la 10k vreo 5-6 schimburi)

Folosesc de aprox. un an si jumatate Castrol Magnatec GTD 5W40 pentru masina din semnatura si in continuare super multumit. Am facut vreo trei schimburi la 10k.

Un pic off topic dar iarna asta a pornit la prima cheie cu toate cele sase bujii incandescente "decedate".

LE: A pornit si la -17 grade Celsius iarna trecuta (2005-2006) cu Castrol Magnatec GTD 5W40. ALte benzinare din jurul meu mureau de oftica ca nu porneau.

Modificat de AndyG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna, am un Golf III din 96 TDI, 205.000 km in bord (bineinteles ca nu reali, ma gandesc) Ce ulei imi recomandati sa ii pun? Din cartea tehnica nu inteleg nimic ca-i in germana...:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un 10w 40 pt diesel cu norma 505 00 e perfect;ca marca castrol,mobil1,aral,etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, am un Golf III din 96 TDI, 205.000 km in bord (bineinteles ca nu reali, ma gandesc) Ce ulei imi recomandati sa ii pun? Din cartea tehnica nu inteleg nimic ca-i in germana...:rolleyes:

kilometri pot fi sau nu !? dar poti incerca cu un 5w 40 (pentru iarna e bun) si daca la urmatorul schimb consumul e mare de ulei, adica completezi cu mai mut de un litru atunci treci la 10w 40.

ideal ar fi un test de compresie si poti vedea in ce parametri e motorul.

spre exemplu la golful 2 compresia este foarte buna si utilizez un 10w 40 semisintetic cu schimb la 10 000 de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

eu am folosir mobil 1 ....de ceva timp cei de la vw mau trecut pe Castrol.....primul schimb fiind castrol ...5-40 apoi al 2 schimb mau trecut pe acelas Castrol insa 5-30 daca nu ma insel

Care este difetenta intre 5-40 si 5-30?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic 5w40 are vascozitate mai mare la cald decat 5w30. Practic se pare ca nu este nici o diferenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

am si eu problema:am masina din semnatura si dupa ce sta un timp indelungat porneste foarte greu si in timp ce dau la cheie scoate un fum alb pe esapament. eu banuiesc ca e de la aer in motorina. am mai auzit cum ca se poate chiulasa fisurata si intra antigel in motor dar nu e cazul fiindca nu imi scade. va rog daca aveti pareri. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e de la motorina fumul ala in timp ce dai la cheie, motorina nearsa parca...

Chiulasa nu e fisurata daca nu iti face presiune in vasul de expansiune, daca nu dispare apa din vas, daca nu se incinge si etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e de la motorina fumul ala in timp ce dai la cheie, motorina nearsa parca...

Chiulasa nu e fisurata daca nu iti face presiune in vasul de expansiune, daca nu dispare apa din vas, daca nu se incinge si etc

cred ca sunt bujiile pana la urma (doamne ce prost mai sunt). multumesc oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu problema mea: nu porneste! am schimbat bujiile toate 4 (bosch noi) si tot porneste greu la rece si scoate fum alb pe teava. mentionez ca problema asta o am numai de cand a dat frigul, la caldura nu facea asa.

sau avansul.

avansul cum imi dau seama daca e dereglat? mentionez ca am soc manual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot eu cu intrebarile mele. am in motor ulei 15w-40. oare poate sa fie asta o cauza de pornire grea la rece?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut! si eu am probleme cu pornirea la rece, in sensul ca o ia la prima cheie mai greu sau daca nu la a doua...baterie noua, bujii ok, pompa lucreaza ca se aude, etc...mai nou am observat ca imi mananca uleiul foarte repede cand e motorul rece, plus ca e foarte zgomotos pana se incalzeste. foarte repede inseamna ca la 20-30 porniri dispar 2-300ml ulei. fum nu scoate deloc, in antigel nu-l baga, pe la motor nu se vede curs. ce sa-i fac, unde sa mai ma uit?? help pls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut! si eu am probleme cu pornirea la rece, in sensul ca o ia la prima cheie mai greu sau daca nu la a doua...baterie noua, bujii ok, pompa lucreaza ca se aude, etc...mai nou am observat ca imi mananca uleiul foarte repede cand e motorul rece, plus ca e foarte zgomotos pana se incalzeste. foarte repede inseamna ca la 20-30 porniri dispar 2-300ml ulei. fum nu scoate deloc, in antigel nu-l baga, pe la motor nu se vede curs. ce sa-i fac, unde sa mai ma uit?? help pls

inseamna ca ai o scurgere de ulei pe undeva garnituri...nu sew tureaza motorul de unu singur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se tureaza aiurea, doar porneste cu socul la aproape 1000 rpm dimineata ca e frig...si pur si simplu dispare uleiul!

Modificat de allexutzu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sa va spun cazul meu...in nici un caz nu este general valabil. la un schimb de ulei la service, la recomandarea lor am pus mobil 1 10w40 (pana atunci pusesem numai aral de cand cumparasem masina). pe langa faptul ca masina era extrem de zgomotoasa (comparativ cu sunetul motorului din-nainte), la jumatatea schimbului a trebuit sa completez cred ca cu 500ml. cu chiu cu vai am ajuns la urmatorul schimb, si bine-nteles ca am trecut din nou la aral 10w40. masina fericita, nu mi-a mai consumat deloc (la 10000km nu am mai completat deloc). cand m-am dus la service si i-am spus meseriasului ca cu acel ulei mobil 1 luat de la ei, masina a fost extrem de zgomotoasa si mi-a si mancat o gramada...s-a uitat ciudat la mine. de parca eu aveam vre-un interes sa-l mint :blink:

acum, odata cu venirea iernii, am facut schimbul si am trecut tot la aral, dar 5w40. porneste bine, nu este zgomotoasa (bine, la prima pornire se aude tacanitul de tacheti pana isi ia ulei...dar cateva secunde).

se tot discuta de calitatea uleiurilor, ca cele de la noi nu sunt ca cele de afara. asa o fi, dar, ca un sfat de la cineva care a trect prin asta: daca in timp aveti vre-un ulei care ati vazut ca va merge la masina, nu consuma etc, nu va apucati sa-l schimbati cu alta marca...ca va spune cineva ca acela e mai bun (asa cum mi s-a spus mie...).

Drive safe :Driver:

...si :sbine:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

total de acord cu adimar.

am acelasi motor ca al lui, dar folosesc Castrol 5w40 si la 10.000 km nu completez decat foarte putin.

iarna e normal sa porneasca putin mai greu, dar "o ia la prima cheie" indiferent cat de frig este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adimar fiecare motor e invatat cu un anumit tip de ulei

de obicei in masina pui 0w longlife sau 5w30 sau 40 la un motor cu km cat mai putini, care nu consuma ulei, iar din cate stiu eu in momentul in care incepe sa manance ulei treci pe o grupa superioara adica 10w40.

eu in motor am Aral 5w40 si iti spun ca a consumat 600 de grame in apx 5500 de km , iar acum o sa il trec pe 10w40 castrol magnatec dar adus din germania nu de pe piata locala , unde am inteles ca gasesti de o calitate ,, extraordinara ''.

Am un prieten cu un golf la fel ca si al tau care a avut 5w40 si ia consumat apx 1.5 l la 10k, iar acum are 10w40 mobil si completeaza maxim 300 de grame de la schimb la schimb

Cate despre pornitul greu la rece din cauza uleiului eu nu cred ca este vreo problema.

problemele apar de la baterie, bujie , alimentare si in ultimul caz electromotor, dc toate sunt cum trebuie poti pune si 15w ca tot va porni

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
MasinaPoporului

@pop cristian si eu folosesc numai Aral HighTronic 5W-40(de vreo 50.000 km) la un motor de 298.000 km. De consumat consuma cam 200-300 ml la 12.000-13.000 km. Nu cred ca e o alegere buna ca acum in pragul iernii sa treci la 10w-40 pt ca e putin cam "gros".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit de unde manca al meu uleiul, il arunca afara pe la racitorul de ulei era dusa garnitura din partea de sus , de vazut am vazut numai atunci cand am dat jos scutul sa schimb uleiul si in acel moment am inlocuit garniturile si am completat cu ulei, nu l-am schimbat sa vad dc mai curge sau nu.

Parerea mea si numai a mea e ca nu e prea gros

Gandeste ca e si agreat de producator, iar dc studiezi autodata vezi ca ai voie sa mergi pe 10w30 si 10w40 la toate temperaturile mediului ambiental

bafta

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Uite cum curge un 10w-40 la -20 grade :

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi corect cum spui tu , dar sa bagi 50 de grame de ulei in congelator si sa astepti sa curga din bidon , iar cand curge arata ca si mierea asta deja e poveste.

celalalt da corect avea 0.5 litri de ulei si arata mai subtire dar compara culoarea unuia cu celalalt

in baia de ulei tu ai 4.5 l de ulei maxim , iar sorbul este in ulei , deci dc uleiul ar fi ca si mierea din al doilea film la pornire cred ca pompa nu ar fi in stare sa o traga

Gandeste ca sunt motoare mai vechi care au in ele 15w si tot pornesc deci?

fiecare cu parerea lui

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!