Jump to content

semnalizare martor ulei la motor rece


amircea
 Share

Postare recomandată

Buna dimineata,

 

Am o problema care ma framinta de ceva vreme.Dupa prin pornire din zi,si pina la parcurgerea a 2-3 km,martorul de ulei pilpie(fara buzer),de obicei dupa ce motorul se decelereza in ralanti.Dupa parcurgere a 2-3 km,motorul se incalzeste si  problema dispare.Am schimbat sondele de ulei,am dat jos baia ,am verificat pompa,am schimbat uleiul si filtrul,am masurat presiune in rampa ,cu motorul cald,la senzorul de pe chiulasa cu manometru si este 1,1bar la ralanti , 2,1 bar la 2000rot/min si peste 4 bari la 4000rot/min.

Nu stiu ce sa mai verific.Poate s-a lovit cineva de problema.Sa fie din cauza ca uleiul este mai gros, fiind rece,dar nu prea are explicatie.Poate fi prea mare presiune de ulei ,cu motorul rece?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Pe timpuri, cand nu existau uleiuri multigrad, iarna se putea intampla ca la rece sa nu fie presiune de ulei. Pompa de ulei tragea initial uleiul din jurul sorbului, dar uleiul congelat si vascos nu curgea in locul ramas gol, se facea ca o palnie. Pe atunci erau uleiuri M40 de ex. vara si M30 iarna. In vremurile de astazi nu este cazul. Poate ai sorbul infundat sau ceva trasee de ulei in interiorul motorului partial infundate prin care uleiul curge bine doar dupa ce se incalzeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, incearca alt tip de ulei, mai subtire, sa circule mai usor la rece. ce vascozitate are actualul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ulei ai bagat ? Producator , norma si vascozitate ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

folosesc acelasi ulei de 10 ani:

TEXACO Havoline 10w40

ACEA A3/B3 A3/B4; API SL/CF; MB 229.1; VW 501.01; VW 505.00

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ma lamureste cineva cum funcioneaza semnalizarea presiunii scazute de ulei.Sunt doi senzori de presiune ulei,unul linga filtrul de ulei,cod 068 919 018A (culoare gri) si unul pe chiulasa ,cod 028 919 018D (culoare albastru).Cel cu codul 068 919 018A este un contact normal deschis care se inchide la 0.9 bar,adica da masa la presiune mai mare de 0,9 bar.Cel cu codul 028 919 018D este un contact normal inchis care se deschide la 0,25 bar,adica intrerupe circuitul la masa pentru presiune mai mare de 0,25bar.

Am facut urmatoarele teste:

1-pentru 028 919 018D(albastru)-sonda de sus ,cu motorul pornit daca dau la masa firul de pe sonda se aprinde intermitent becul de avertizare presiune ulei.

2-pentru 068 919 018A(gri)-sonda de jos,cu motorul pornit,nu se intimpla nimic nici daca scot firul de pe sonda si nici daca dau masa la acel fir.

 

Daca am gresit ceva va rog sa ma corectati.Nu inteleg cum se interpreteaza semnalele de la cele doua sonde.

 

Multumesc

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sugestie incearca sa schimbi si filtrul de ulei ...asta daca nu cumva ai facut-o deja...scuze am vazut in primul tau post ca ai schimbat filtrul....de curiozitate ce marca e filtrul... ?

Modificat de carabusm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns la concluzia ca semnalizarea din bord este eronata.Pentru a clarifica problema am instalat in bord doua leduri unul verde si unul rosu.Cel verde este comandat de sonda de jos ,cea de 0.9 bar si anume cind presiunea creste peste 0,9 bari se aprinde ledul.Cel rosu este comandat de sonda de sus,cea de 0.3 bar si anume se stinge cind presiune este peste 0.3bari.

O sa urmaresc comportarea celor doua leduri si a celui din fabrica.

Va tin la curent

De cind le-am instalat nu a mai aprut simptomul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am gasit problema.Am atasat o imagine(dupa remediere) in care am marcat cu rosu, locul unde manunchiul de cabluri care iese din mufa de pe motor, atinge pe teava de metal.S-a frecat de teava pina s-a distrus izolatorul si,facea masa,exact firul care pleaca de la sonda din chiulasa,totul din cauza unui ghidaj de plastic care lipsea.

 

Ozi buna tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!