Jump to content

Decarbonizarea motorului TDI cu apa


cornel4575
 Share

Postare recomandată

Ce parere aveti de aceasta metoda pentru a curata motorul, turbo si catalizatorul de calamina, cu ajutorul apei pulverizate in admisie? 

Rezultate banuiesc ca sunt, deoarece apa pulverizata in admisie, se transforma in abur, care are o putere mare de curatare a depunerilor de funingine si calamina, dar oar implica ceva riscuri?

Sunt decis sa aplic aceasta metoda pe motorul meu, va tin la curent cu rezutatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte interesanta ideea, o sa ma documentez si eu in legatura cu ea... ma tenteaza :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Johnny Bravo

Sunt curios si eu ce parere au pistoanele despre chestia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Another old trick in the book with older carburettor driven cars as well as older diesel engines was to decarbonize the engine using a fine water mist. This involved removing the air filter and spraying a fine mist of water using a household spray bottle over the intake while the engine was running and being revved. The water would form steam in the cylinders and resort to a sort of “steam cleaning” of the engine. This process is dangerous as it can ruin an engine if done improperly – leading the engine to seize up! We don’t recommend this process ideally."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea e ca atat timp cat nu arunci apa "cu galeata sau bidonul" nu are urmari negative . vezi atunci cand se arde garnitura de chiulasa si nu-ti dai seama imediat(sau nu vrei sa-ti dai seama) si mananca apa pe sute de km ,cilindrul respectiv va fi curat lacrima .remedierea e tot o garnitura de chiulasa nu piston ,segmenti ,etc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va dau eu alta idee... in loc sa pulverizati cu apa , nu mai degraba folositi un aparat de curatat cu abur si suflati spre admisie. e mai ok dupa parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar aparatul de curatat introduce o cantitate mica de abur, pe cand apa distilata pulverizata, se transforma in mult abur, care curata tot pe unde trece, am vazut alt filmulet, masina scotea abur pe esapament ca la locomotiva, iar la urma (masina era trasa cu spatele la un perete alb), pe perete a ramas o pata mare neagra, de funingine si calamina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar introduce o cantitate mai mica dar e mai safe dupa parerea mea. Sa ne tii la curent ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am executat operatiunea cu succes. Am incalzit bine motorul, am desfacut furtunul care intra in egr, si cu motorul la relanti, am pulverizat 1 litru de apa distilata in aprox 45 de minute. Pe parcursul operatiunii motorul a mers rotund fara intreruperi sau poticneli. Rezultate imediate, motorul mai silentios si mai vioi cu un mers mai rotund la relanti, inainte la pornirea la cald avea o mica balbaiala, acum porneste la sfert. A aparut si un efect secundar, pe busonul de la ulei a aparut un pic de spuma alba, dar fara sa creasca nivelul la ulei sau sa-i schimbe culoarea, de altfel acea spuma a disparut dupa vreo 10 km de teste.

Astept sa vad daca la consum se vede vreo diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai avut acel fum alb, abur pe evacuare in timpul procesului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, acel abur apare cand e frig afara, ma gandesc, in schimb esapamentul batea pe o bordura mai inalta si acel loc sa inegrit. Am uitat sa mentionez, inainte la talpa puternica, in treptele 4 si 5 se vedea fum negru in oglinda avand in vedere ca am soft si power box, acel fum a disparut, sa vedem ptr cat timp. Cred ca merita tratamentul, cel putin o data pe an!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara suparare, dar cine a desfacut si curatat  Egr-ul si galeria de admisie nu poate decat sa rada cand vede asa ceva  :lol:

 

carbonul depus acolo nu iese decat indepartat mecanic sau inmuiat cu solutii inflamabile si arsa efectiv galeria...

 

eu am reusit sa curat galeria de admisie cu spuma activa si cu multa insistenta folosind diverse perii , Egr-ul doar mecanic, diversele solutii ataca O-ringurile

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu a zis nimeni de egr si galerie, e vorba de curatarea pistoanelor, supapelor, turbo si catalizator, de altfel la mine galeria si egr-ul sunt curate deoarece am egr-ul anulat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiecare face ce vrea cu motorul lui, dar apa pe admisie ii moarte garantata la orice motor 

 

probabil un jet direct cu abur la o temperatura mare si sub presiune dat direct pe acele componente ar desprinde mizeria...asta dupa ce desfaci motorul

 

altfel nu vad reactia intre cantitatea acea infima de apa si depunerile care-s la fel cu cele din egr si galerie 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:eek: Acum intreb si eu...unde se duc toate macro/micro particulele desprinse de pe supape si piston? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cred ca ies prin turbo spre catalizator, apoi spre tobe...

Sunt oarecum sceptic in ce priveste operatiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat si eu procedura cu cateva pufuri si parca la relanti nu mai scutura asa tare( problema cunoscuta la 2.0 tdi)

Pulverizarea s-a facut inaintea de egr/cut off. Operatiunea este destul de riscanta din cauza posibilitatii blocarii motorului.

1. Prea putina apa = rezultate insuficienta , probabil pierdere de timp

2. Cantitate corespunzatoare = rezultate bune , in alte cazuri foarte bune

3. Prea multa apa = motor schaden, game over

Pt primele 2 repere sentimentul de reusita in a imbunatati mersul "odraslei" proprii va fi priceless... Pt a 3 a varianta: mastercard

Spor si grija mare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:eek: Acum intreb si eu...unde se duc toate macro/micro particulele desprinse de pe supape si piston? 

Se opresc in catalizator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Eu sunt de parere ca nu ai cum sa blochezi motorul atata timp cat dai cu un pulverizator de ala si motorul merge incontinuu. Numai daca nu vii cu cana cu apa sau cu furtunul.

Ce bucati sa se desprinda totusi? nu e ca si hornul casei de la tara, ce sa se ia de pe teava/ chiulasa/pistoane? Alea lucra in asa regim incat nu are ce sa fie pe ele particule gata sa se desprinda de la un puf de abur, decat strat de funingina, de unde "resturi de caramida si tencuiala"? Funingina se inmoale la un moment dat, cel mai benefic se ia de pe varful injectoarelor, geometria variabila si catalizator, dar oricum, nu se ia de tot, doar in mare parte. Sa se ia la metal ar trebui picurate cateva picaturi de soda caustica, sa vezi atunci rezultate :), insa si motorul va fi "pus la punct".

 

As face asta(cu apa) doar inainte de schimbul uleiului, ce-i sigur ii sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de la bunici stiu ca se aprindeau cateva pastile de naftalina in soba pt a indeparta funinginea din soba 

 

metoda dadea rezultate rapide si soba ”tragea” mai bine, nu era placebo... trosnetul lemnelor in soba era mai placut iar vibratiile clapetei cu care se inchidea fumul s-a diminuat mult, ce am mai remarcat ca soba pornea mai repede si tinea mai mult timp cald iar cantitatea de cenusa s-a diminuat simtitor  :dry:

 

La un SDI poate tine ca-i cu ”tiraj” natural, dar la un TDI... nu stiu. Pe vremea acea nu se gaseau sobe cu gazeificare care au turbina si nu s-a putut studia efectul naftalinei in timp asupra fiabilitatii sobei...

 

Referitor la metoda cu apa, as fi de acord cu aceasta operatie daca apa folosita este ”Izvorul Minunilor” la care se adauga o lamaie,  aciditatea ajuta la indepartarea mizeriei, altfel nu vad rostul...

 

:vwrullz:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

fiecare face ce vrea cu motorul lui, dar apa pe admisie ii moarte garantata la orice motor 

Pentru rezultate sigure se poate indulci apa cu zahar :))(sa nu incercati asa ceva).

 

 

 

:eek: Acum intreb si eu...unde se duc toate macro/micro particulele desprinse de pe supape si piston? 

Teoretic se transforma in alte substante. Apa adica H20 face reactie la temperaturi inalte cu depunerile,  care contin carbon, si rezulta dioxid/monoxid de carbon si hidrocarburi. Problema este ca aceste hidrocarburi la randul lor produc o reactie de oxidare (ardere) care ridica excesiv temperatura camerei de ardere. Prea multa apa la temperaturi mici, se aduna in capul pistonului, si cum apa e greu compresibila duce la alte bube.

Parerea me e ca daca ar fi injectata sub forma de abur si in cantitati mici nu ar produce daune. Vezi motorul in 6 timpi la care se injecteaza abur in timpul 5.

 

 

LE: Cei de la PETROM s-ai gandit deja la asta, de aia exista pe piata motorina cu apa. :))

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Nu reactioneaza cu nimic decat cu metalele alcaline, doar dizolva depunerile de carbon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu de la bunici stiu ca se aprindeau cateva pastile de naftalina in soba pt a indeparta funinginea din soba 

 

metoda dadea rezultate rapide si soba ”tragea” mai bine, nu era placebo... trosnetul lemnelor in soba era mai placut iar vibratiile clapetei cu care se inchidea fumul s-a diminuat mult, ce am mai remarcat ca soba pornea mai repede si tinea mai mult timp cald iar cantitatea de cenusa s-a diminuat simtitor  :dry:

 

La un SDI poate tine ca-i cu ”tiraj” natural, dar la un TDI... nu stiu. Pe vremea acea nu se gaseau sobe cu gazeificare care au turbina si nu s-a putut studia efectul naftalinei in timp asupra fiabilitatii sobei...

 

Referitor la metoda cu apa, as fi de acord cu aceasta operatie daca apa folosita este ”Izvorul Minunilor” la care se adauga o lamaie,  aciditatea ajuta la indepartarea mizeriei, altfel nu vad rostul...

 

:vwrullz:

Cred ca mai recomandat ar fi "apa plata in amestec cu Ursus(alcoolul dizolva )" :D .Curatirea motorului,supapelor,turbinei... cu apa...o tampenie ....Dragi colegi aveti grija !Pe piata avem o mare diversitate de aditivi ce pot fi folositi cu succes.

Modificat de passat26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Cei care recomanda apa plata, lamaie, bere, nu au ce cauta pe o arie tehnica. Pentru asta este sectiunea delir sub control, social, cafenea, etc. In al doilea rand apa pulverizata nu are ce sa dauneze. Daca ar fi studiat macar 10 minute despre problema in loc sa-si dea cu parerea in domenii despre care nu se pricep sau nu au auzit, ar fi aflat ca sunt motoare de curse la care se pulverizeaza permanent apa in admisie. Nu ati observat ca pe ploaie motorul trage mai bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe acest topic se discuta despre decarbonizarea motorului adica inlaturarea depunerilor cu apa, nu despre motoare de curse...

 

pe ploaie motorul trage mai bine? de ce? 

 

ai curatat vreodata o galerie de admisie sau un EGR cu mana ta sau ai vazut cum se face?

 

niciodata nu as incuraja pe nimeni sa pulverizeze apa in motor deoarece din greseala poate scapa prea multa si ar distruge motorul

 

cu fas-fasuri dintr-un pulverizator cu apa n-o sa scoata nimeni depunerea cleioasa de carbon care abia vine jos indepartata mecanic si folosind diversi compusi chimici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!