Jump to content

De unde pot sa iau un +12V furnizat doar cind motorul merge?


groenhen
 Share

Postare recomandată

pai cred ca cel mai bine e sa ne explice omu' ce montaj vrea sa alimenteze...

Corect.

Omu' si-a facut propriul DRL si vrea ca LED-urile sa fie aprinse DOAR cind motorul merge!

Ar fi buna si varianta cu "contact pus", dar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • nicu1iancu

    9

  • Al Bundy

    6

  • groenhen

    6

  • liviu242006

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

DRL la masinile de scandinavia e cu contact pus si nu deranjeaza pe nimeni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai facut drl de ce nu faci un montaj care sa aprinda cand merge motorul? Similar cu ce am eu, doar ca al meu e cumparat pt ca nu sunt asa priceput incat sa-mi fac singur.

Montajul masoara tensiunea in baterie, cand creste (motorul merge) le aprinde si cand scade (sau aprind faza lunga,pozitii,etc) le stinge

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand motorul merge ai o presiune mai mica decat cea atmosferica in carcasa filtrului de aer, mai precis dupa filtru. La orice masina se poate pune un presostat diferential (folosit in centralele termice cu tiraj fortat) a carui membrana actioneaza un switch. Ceva de genul http://www.vistoserv.ro/fisiere/x5w2_c6065a%20honeywell.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu @muale

 

sau poti sa iei semnal de la taho printro dioda sau optocuplor si daca lucrezi cu microcontrolere, iti faci un montaj cu comanda prin relee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De-a lungul anilor am invatat un lucru: cu cit mai putine piese, cu atit mai buna fiabilitatea montajului.

Plus, mai usor de reparat (sau de facut debugging) pe el.

Sau - cum zice un coleg de-al meu - Keep it simple, my friend!

In principiu stiu ca nu e cazul sa re-inventez apa calda... exista DRL-uri tona de la mama China sau tata Taiwan.

Dar numai unul adus de colegul meu era relativ bine proiectat, adica partea electronica era ok (sursa pt LED-uri),

dar avea mari probleme de etansare... intra apa !

 

Anyway, am cam abandonat ideea din lipsa de timp (am copil mic) si de bani...

Oricum, in final m-as fi lovit de o problema "spinoasa": In ce puneam LED-urile...?

 

Multumesc oricum tuturor acelora care au postat.

Probabil ca voi relua proiectul cind voi avea timp (si bani...) si daca voi gasi o solutie pentru problema "housing"-ului pt LED-uri.

 

Ah, era sa uit, o imagine cu prototipul de laborator 1 LED de 1W (fabricat de SSC) - led alb 6000K, 95-100 lumeni:

- curentul prin led e controlat in timp real de micro-controller

- are soft-start

- sursa de alimentare este sursa in comutatie.

 

15012013453_188.jpg
 

O zi buna! Enjoy your VWs :)

Modificat de groenhen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Tot nu sunt lamurit deca exista un + 12 v doar cu motorul pornit (nu cel luat de dupa contact). Daca da, va rog sa-mi explicati si mie de unde il gasesc cel mai accesibil ! Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la benzinare se poate sa fie la pompa de benzina deoarece mege doar cu motorul pornit.iar daca ai plus cu contact si minus cind porneste motorul,cu ajutorul unui releu poti sa faci un montaj sa aduci plus doar cu motorul pornit,asa ca poti sa cauti si un minus cu motorul pornit la care te conectezi cu un releu si sa ai plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva pompa de benzina porneste sa amorseze circuitul cand pui contactul ??? Oricum am omis ca este vorba de Diesel !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da,dar pt 2 secunde

.ia un multimetru si vezi daca ai un minus care sa vina doar cu motorul pornit.

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Liviu, intrebarea era daca gasesc un plus doar cu motorul pornit, nu un minus. Minus imi este greu sa cred ca se gaseste doar cu motorul pornit, deoarece minusul este legat la caroseria masinii ! In orice caz nu te contrazic ! Dar daca sti tu un minus din asta, e ok ! Daca ma aventuram eu sa caut cu multimetru nu mai intrebam aici !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numai prin verificare cu multimetrul.sunt si senzori care lucreaza pe minus gen presiune ulei,numai ca este pe contact.am o idee,dar doar maine sa masor si sa-ti spun.

 

Modificat de liviu242006
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general, majoritatea actuatorilor locreaza pe minus, putini sunt cei care lucreaza pe plus.

Senzorii sunt alimentati tot timpul, nu li se da comanda.

Plus care sa fie doar cand pui contactul 3 secunde si apoi cat timp functioneaza motorul gasesti pe pompa de motorina din rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nicu1iancu depinde ce consumator vrei sa alimentezi, cel mai simplu este firul de la martorul bateriei, cu el comanzi un releu, iar releu iti alimenteaza circuitul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel curent de acolo nu poate comanda un releu, trebuie facut un montaj inaintea releului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut montat pe masina lumini de zi de la OSRAM, care s-au defectat (unul dintre proiectoare inclusiv modulul de comanda). Am cumparat alte proiectoare pe leduri si am facut un montaj modul de comanda din 2 relee, modul care il alimentez la bateria masinii, iar pentru comanda imi trebuie un plus cu motorul pornit, deoarece plusul de dupa contact nu este bun cand opresc motorul si cheia ramane in contact (ex. pentru a asculta radio).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai radioul merge cu cheia in contact  după ce oprești motorul iar plus nu ai pe contact atunci,eu am pus lumini de zi pe contact iar in momentul când pornesc mașină ele se aprind iar cand iau contactul ele se opresc  și dacă nu scot cheia din contact radioul merge,poate la tine nu ai ceva legat bine la radio.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, nicu1iancu said:

Am avut montat pe masina lumini de zi de la OSRAM, care s-au defectat (unul dintre proiectoare inclusiv modulul de comanda). Am cumparat alte proiectoare pe leduri si am facut un montaj modul de comanda din 2 relee, modul care il alimentez la bateria masinii, iar pentru comanda imi trebuie un plus cu motorul pornit, deoarece plusul de dupa contact nu este bun cand opresc motorul si cheia ramane in contact (ex. pentru a asculta radio).

Cu motorul oprit ai 12v, pornit ai 14V.  Ce iti trebuie tie este un releu, un microcontroller si programul care actioneaza releul cand citesti tensiune mai mare de 13,5v. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, X@by a scris:

Cu motorul oprit ai 12v, pornit ai 14V.  Ce iti trebuie tie este un releu, un microcontroller si programul care actioneaza releul cand citesti tensiune mai mare de 13,5v. 

Asa a fost la cel vechi de la Osram care s-a stricat, dar acum nu am de unde sa mai iau asa ceva ! Am incercat cu o dioda zener de 7.5 V deoarece releul se atrage la minim 6.5 v. Functioneaza la pornire, dar cand opresc motorul proiectoarele raman aprinse deoarece dioda zener revine la tensiune mult mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai usor poti sa-l faci cu arduino si un releu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 minute în urmă, X@by a scris:

Cel mai usor poti sa-l faci cu arduino si un releu.

Te rog sa fi mai explicit in legatura cu "ärduino" ! Multumesc !

Modificat de nicu1iancu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie arduino nano in google si o sa vezi despre ce vorbesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , o sursa buna de +12V continuu ( ca de pe baterie KL30 ) si +12V switch (in momentul contactului KL15 ) este mufa pentru radio-casetofon . Acesta are o siguranta separata in cadrul panoului care poate fi modificata dupa nevoie. Schema este mai jos ,sper sa fie utila, bafta .

 

 

 

Blaupunkt-gamma.gif

Modificat de red_runner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

red_runner la radio pinul 4 este de fapt Clema S nu 15, adica ai 12v atat cat timp cheia este in contact fara sa fie pe pozitia "contact pus".

Al Bundy ai incercat sa vezi daca merge actionat un releu direct ? Cand alternatorul incarca normal pe terminalul L ai tensiune de la un circuit independent cu redresare monofazata sau trifazata in functie de producatorul alternatorului . La unele alternatoare acelasi circuit alimenteaza si rotorul care consuma cativa A. Eu m-am folosit de firul respectiv in multe aplicatii si nu am avut probleme sa nu actioneze un releu de 50-100mA. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

Am nevoie ca bricheta sa functioneze doar cand contactul este pus (la fel ca radio-ul).

Imi poate spune cineva, va rog, ce fire trebuie sa adaptez?

Multumesc anticipat si scuze ca nu sunt chiar pe topic dar nu vreau sa creez unul nou doar pt asta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!