Jump to content

Rulment fuzeta spart


SSRAZVAN
 Share

Postare recomandată

Salut,

Cum spune si titlul topicului am facut o mare belea la masina si anume:cutia de viteze la masina este crapata iar demontarea cutiei sa facut la un garaj numai ca dupa o perioada de stat in garaj a trebuit sa o mut de acolo.Cand am mutat masina planetarele a trebuit sa le scot ca nu aveam cum sa merg cu ele daca nu erau prinse de cutie.

Sa tras masina la sufa si in timp ce am mutat-o la roata se auzea niste pocnituri metalice destul de pronuntate.

Azi am desfacut roata,am dat jos discul cu etrierul si am observat ca am un joc foarte mare in butuc si sa si departat butucul de fuzeta destul de mult.Pe langa toate astea am observat ca am si un rontait la fuzeta cand invart de butuc si cred ca am reusit sa sparg rulmentul.

Am reusit sa distrug fuzeta sau doar rulmentul?

Daca sa deplasat butucul de fuzeta este posibil sa fi distrus si fuzeta sau scap doar cu rulmentul?

Momentan pe masina nu se afla planetarele si nici discul de frana.

 

Mersi

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ca fapt divers, planetara tinea butucul rotii presat in rulment.

 

Deci e posibil sa fi iesit putin bucutul din rulment si cu ocazia asta s-a deplasat cu tot cu disc de frana si a fortat in etrier.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa ai nevoie de butuci noi...oricum nu stiu daca suporta inca o varare in fuzeta...poate ai noroc si merge asa. Sa ai grija sa strangi piulitele la cuplul recomandat. Erau pe forum trecute valorile pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie schimbati daca sa mers cu planetarele slabite din fuzeta ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba doar rulmentii daca nu e deformata suprafata de contact a fuzetei cu inelul interior de rulment 

uite aici cuplul de strangere

post-104305-0-49069400-1370174888_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Foarte corecta proceduera, insa la noi, nu am vazut sa faca asa ceva pe nicaieri, ba mai mult, mie nici macar nu mi-au pus vaselina din kitul OEM in burduful planetarei, ce sa mai vorbim de proceduri asa complicate de strangere la cuplu, praf si pulbere, cam ca orice in tara asta, banu sa iasa cu efort minim, "da-i in mama lor pe clienti". eu ma dusesem doar pt asta, pt ca nu am cheie dinanometrica, dar din pacate ,nici ei nu aveau.

 

Daca nu e zgariat avariat lagarul fuzetei, merge pus altul nou, dar asta vezi doar dupa ce demontezi.

 

Apropo Cosmine, ma asteptam sa stii lucrul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi desfac fuzeta sa vad ce sa intamplat acolo,dar din ce se vede se pare ca doar sa departat butucul de fuzeta iar butucul are joc.

in rest vad ca la prima vedere nu ar fi altceva.

sper sa scap doar cu rulment

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normal ca are joc pentru ca butucul este liber si nu mai este strans cu piulita planetarei.E posibil ca la montarea planetarei sa scapi de joc si sa nu fie nevoie sa schimbi nimic.Bine ca nu ti-au cazut rotile de la masina. :lol:

Piulita 16 iti strange tot ansamblul prin intermediul capatului de planetara.

Rulmentul s-a distantat pentru ca camasa exterioara care vine pe portfuzeta sa deplasat fata de camasa interioara care ramane fest pe butuc si care se scoate foarte greu,de cele mai multe ori cu flexul daca cu presa nu merge.

Desfa ansamblul si cu ocazia asta gresezi si rumentul sa-i prelungesti viata.

Rulmentul nu o sa-l poti scoate niciodata intreg,ci numai pe bucati.

Cam asa se lucreaza profesional la scoaterea rulmentilor...dar deja ce apare in film este tehnologie NASA pentru romania.

Filmletul este pt Polo.

http://www.youtube.com/watch?v=YtU4koy-iUc



...

post-64586-0-24132500-1370417487_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Bine pontat, NASA pt Romania. insa este foarte important pentru viata rulmentului.

Presa pt capatul de bara, numai in carti am vazut asa ceva, la noi, in ciocan mare in fuzeta. Ce manusi, masina toata jegoasa lasata si cu ulei si vaselina prelinsa, vaselina pe caneluri? poate aia care s-a depus de pe mainile jegoase ale mecanicului. sa ne fie de bine, pt ca acceptam asa ceva.

de asta suntem ca tara unde suntem, pt ca suntem o natiune care inghitim totate rahaturile. sunt banii nostri, nu stiu de ce am accepta asa ceva.

 

Stii ce as face eu in locul tau: le-as face un circ la dobitocii aia si le-as cere despagubiri, pt ca te-au pus in pericol, facand asa ceva. Putea sa-ti cada toata in cel mai rau caz, plus ca ti-au dat o dauna de cel putin 500ron. cum sa accepti asa ceva?

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da dar ai si tu masini din germania aduse nu ? ai istoricul lor nu ?

 

eu am facturi de la service-uri la ambele masini si la T5 si la Golf... manopera pentru schimbul sondei lambda de exemplu era 200 euro, sau pentru schimbare discuri = 280 euro

 

sau ambreiajul la golf, numai manopera e trecuta 600 euro :D

 

facturi de la service autorizat VW in nemtia

Modificat de alios
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa ma iertati ,cu scula lor "profesionala" risca sa distruga iremediabil fuzeta ,sau cel putin prin procedeul aplicat in film . a extras  butucul cu tot cu rulment fara a scoate intai siguranta .se observa in film ca noul butuc are deja montat pe rulment un alt tip de siguranta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In filmulet este un rulment de polo cu cititorul magnetic de abs integrat in el.

Daca ai batut in el la montaj...te poti kk pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

soila, fiecare tara are tarifele ei, in functie de nivelul de trai.

normai ca eu cu salarul de romania nu ma duc la ei in servis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ehh, ideea era ca un mecanic pro din germania are salar 2000-3000 euro, si scule pro pe deasupra,

 

la noi ce sa te astepti, eu si acu imi aduc aminte ca m-am dus cu T5-ul prin 2009 la reprezentanta VW din bacau, si mi-au zis ca ei motoare R5 TDI nu au desfacut, dar se ofera sa-l faca bucati (contra cost) si sa gaseasca buba :)) macar au fost sinceri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am spus ca trebuie batut cu ciocanul , am observat doar ca demontarea nu e facuta cum trebuie . trebuia extras mai intai butucul din rulment ,apoi siguranta ,apoi carcasa exterioara a rulmentului . asa cum au facut in filmat se poate rupe buza canalului sigurantei si trebuie inlocuita toata fuzeta . in piesa furnizata de ei (butuc+rulment) se observa ca are un alt tip de siguranta care nu necesita montajul separat (pe bucati) . mai mult decat probabil procedeul de extragere prezentat e valabil pentru piesa furnizata de ei ,nu si pentru echiparea de fabrica .

i-mi cer scuze daca gresesc dar din experienta mea  ,eu nu as proceda ca cel din film

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La masina in cauza rulmentul este monobloc,rulmentul si butucul sunt o singura componenta.

 

post-64586-0-19490700-1370520912_thumb.j

post-64586-0-28397300-1370520914_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce bube ai gasit Razvane?

Cat despre filmuld in postul 8 e fara comentarii.

Mai vazusem un astfel de film despre schimbatul bucselor de pe puntea spate.

 

Nu exista termeni de comparatie intre procedurile aplicate dupa ureche de la noi si lucrurile facute dupa carte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut fuzeta si la prima vedere se pare ca a iesit doar butucul din fuzeta.

Alte daune nu am gasit.Oricum voi schimba rulmentul preventiv dar sper sa nu fi avut vreun impact negativ asupra butucului sau fuzetei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

@floro_st205 cum anume se numeste softul acela? Ma poti ajuta cu un cuplu rulment fata golf 1j1 cod motor ahf? Multumesc mult. Stima.

Modificat de blackshad00w
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- piulita poligonala (12 colturi) 

  1   se strange 200Nm

  2  se slabeste 180°

  3  se strange 50Nm+60°

 

- piulita hexagonala

  1  se strange 250Nm+90°

  2  se slabeste 180°

  3  se strange din nou 250Nm+90°

 

despre ce soft e vorba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut am si eu o problema cu masina nu stiu ce mai exact este dar in timpul mersului cand virez de volan dreapta se aude la roata cred un frecat si se simte o vibrare in volan 

P.S. Am martorul de la abs aprins si martorul de la frana de mana se aprinde intermitent si nu mai am deloc abs dar franele ma tin foarte bn 

Am fost la un service si au spus ca ar fi fuseza sparta sau un rulment 

Modificat de robert rss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

sunt foarte buni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da e ok marca SKF , dar eu am gasit la o persoana acest tip de rulmenti ( SNR ) pe care platesc doar jumatate din pretul pietei !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!