Jump to content

Probleme Leon (2007) 1.9TDI 105cp


12timez
 Share

Recommended Posts

Salut,

 

De ceva timp am o problema, consider eu, destul de serioasa. In timpul deplasarii exista un zgomot (in limbaj tehnic, un huruit) care creste in volum proportional cu viteza masinii. Initial, am presupus ca ar fi vorba de un rulment, lucru desfiintat instantaneu cand am ajuns la service. Baietii de-acolo au presupus ca ar fi niste rulmenti din cutia de viteze, motiv pentru care i-am schimbat. Nu s-a modificat nimic. Am schimbat cutia cu totul. Nu s-a modificat nimic. Acum, ajuns la capatul rabdarii pentru ca toata manevra cu service-uri dureaza de 2 luni, apelez la voi in speranta ca ati mai intalnit problema.

 

Ar mai fi de mentionat ca desi zgomotul exista inca de cand aveam cauciucurile de iarna (195/65/15), a devenit mult mai pronuntat cand am trecut pe astea de vara (205/55/16). Orice sugestie e binevenita. 

Link to comment
Share on other sites

   Imprumuta alte roti de la cineva ca poate ai cauciucuri proaste.

Link to comment
Share on other sites

andrei_221

anvelopele trebuiau sa fie prima operatiune in incercarea de depistare a zgomotului... 

 

pe urma se mergea mai departe

Link to comment
Share on other sites

eu am patit cva asemanator si nu am depistat decat dupa ce am schimbat toate rotile pt ca aveam mai multe cauciuguri rele..

Link to comment
Share on other sites

Confirm si eu necazul cu cauciucurile. Puteam sa jur ca sunt rulmentii dusi! Avea un huruit ce crestea proportional cu viteza si se modifica in curbe.

Pune niste roti de altcineva si vezi zgomotele!

Link to comment
Share on other sites

Jantele si cauciucurile trebuiau verificate primele. O janta ovalizata/lovita face exact ce ai descris tu.

Titlul topicului spune ca Leonul e din 2007 - in 2007 nu exista Leon care sa vina din din fabrica cu jante pe 15 din cauza discurilor de frana mai mari.Dimensiunea minima - jante de tabla/aliaj de 16".

De la sfarsitul lui 2008 Seat a inceput sa livreze cu jante pe 15 pe echiparea reference.

Edited by X-Ecutor
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut,

 

Problema mea cu un Seat Leon 1P 77kW din 2007 se manifesta in felul urmator: nu mai intra in marsarier. Masina e in service in momentul asta. Am primit de la ei doua devize de toata frumusetea, variantele mele, conform lor, fiind:

-cutie SH (valoare deviz 5800);

-reparat cutie actuala cu piesei noi OEM (valoare deviz 8300).

 

Pretul mai include schimb de ulei si filtre si volant care, aparent, e dusa si ea.

 

In primul caz, m-ar taxa 2100RON pentru cutie + 1250 volant + ulei CV 125 + manopera 700. In al doilea, carcasa 2000, grup 820, ulei 125, volant 1250 + o sumedenie de rulmenti (cu suport, cu role interior, inferiori, cu ace, cutie, cu ace sub pinion), insumand alti 720 RON. Manopera e 1450. Toate preturile sunt FARA TVA, exceptand manopera.

 

Am frecventat service-ul asta destul de mult in sensul ca, de fiecare data cand am avut o problema, la ei am apelat. La un moment dat, mi-au schimbat amortizoarele, cel putin teoretic, pentru ca dupa ~6 luni sa-mi curga unul din ele. A mai fost o situatie in care mi-au spus ca as avea o problema la injectorul 4 (~2200 RON OEM), pe cand la alt service constatarea a fost ca masina tragea aer la o-ring-uri (aveam dificultati la pornire la fluctuatii de temperatura).

 

Ce parere aveti? Ar trebui sa merg inainte cu reparatiile sau sa incerc si in alta parte? Costurile mi se par exorbitante... Si daca ar fi sa o iau de aici, tinand cont ca e data jos cutia de viteze si e sparta, se poate remonta sa plec cu ea de-acolo sau platforma scrie pe mine? Multumesc frumos!

Link to comment
Share on other sites

Costul cutiei SH din dezmembrari cam pe acolo se invarte...In jur de 500 eur. Este foarte posibil sa gasesti si mai jos de atat daca stai sa cauti, insa probabil nu mai ai garantie. Altfel, 1250 pt kitul volant+ambreiaj  este chiar ok pretul daca piesele sunt noi (aftermarket, dar noi..), iar manopera de 700 ron e destul de standard si ea la service-urile mai mari. Bine, poti s agasesti sa-ti faca cineva si cu 350 ron, dar revin la problema garantiilor...De asemenea, este normal sa schimbi si kitul si uleiul daca tot schimbi cutia..uleiul cel putin e obligatoriu sa-l schimbi la o cutie SH. Eu as opta pt prima varianta. Totusi vad ca valoarea deviziului mentionat nu corespunde cu preturile specificate de tine ulterior :). Sau ai mai avut si altele pe deviz? 

Apropo, esti sigur ca diagnosticul lor este corect in ce priveste cutia? Eu as mai cere si o a doua opinie. 

Link to comment
Share on other sites

Mai este, intr-adevar, si schimbul de ulei (pentru care, apropo, mi-au pus 14l!!! dar am sunat si mi-au zis ca au intentionat sa treaca 4) si filtre. Deci ar fi vreo 285RON in minus.

 

Am gasit cutie SH pe 4tuning cu 350E, iar aici, in TM la Schrot, cu 2000RON. Pentru 100E nu as risca s-o comand din Bucuresti si sa risc sa nu mai imi raspunda la telefon daca nu se potriveste.

 

Uleiul la cutie se schimba, e inclus in deviz. Aia 1250 (1550 cu TVA) e doar volant, fara kit ambreiaj.

 

Deci as putea economisi 600 de la cutie + aia 285 din greseala la revizie. Nu e mare reducere, daca e sa ma-ntrebi pe mine...

 

Am vorbit cu un prieten de la un service si m-a intrebat daca imi trepida masina la relanti, ceea ce n-o facea. Mi-a zis ca ala ar fi un simptom definitoriu pentru volant dusa. Astia de aici insista, totusi, sa merg sa vad, ca volant e praf. Nu stiu ce sa mai cred, se mai fac manarii de astea sa-mi schimbe piesele?

 

Referitor la alta opinie, nu am cum sa iau masina de la ei acum, nemaiavand cutie. Am inteles ca au si facut-o bucati aia sa vada ce e in neregula cu ea sau ceva de genul. Am vrut s-o tractez altundeva, dar mi-a explicat amicul asta ca, dand jos cutia, motorul pierde un punct de sustinere si acum e cam riscant fara ceva capre de prindere.

Edited by Razzzvanel
Link to comment
Share on other sites

E clar; in situatia actuala nu mai ai cale de intoarcere; trebuie sa faci masina acolo :) Cutia cumpar-o de acolo unde ti se ofera o factura si o garantie! Chiar daca e un pic mai scumpa. Nu risca de pe 4tuning sau mai stiu eu ce..Sau, daca oamenii de la service spun ca au ei sursa pt cutie si iti ofera garantie la piesa respectiva, ia-o prin ei. 1550 ron doar pt volant este mult! Acesta este pret pt kit LUK aftermarket complet (volant + kit ambreiaj). Vezi spre exemplu Volkspars aici pe forum de unde am cumparat multi de-a lungul timpului si ai garantie reala. Nici nu te mai complica sa mai verifici volantul vechi; pune kit complet nou, pt ca nu stii..poate ai ghinion sa pui la loc volantul vechi si dupa cateva sute de km sa-ti pice. Ce faci? Dai iar cutia jos..platesti alta manopera, etc. Nu te complica. 

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat, in cele din urma. Cowboy, problema aia era, ca nici macar astia nu-mi dadeau garantie pentru cutie, asa ca am ramas la aia cu 2K din Schrot. Am vazut vechea cutie, grupul era pulbere, crapaturi de zici ca e din zona Vrancea. volant avea un joc urat si se invartea in veselie, am pus-o pe cea cu 1550 tinand cont ca ambreiajul mi l-au aratat si e OK. S-au mai pus placutele de frana pe fata si revizia. La asta din urma s-au tapit idiotii, daca initial imi trecusera 14L ulei, pe ultimul deviz am 1L :)

 

Se simte diferit ambreiajul acum, mai moale. 4800RON m-a costat distractia, dar macar am si eu masina normala, care poate merge si cu spatele! Mersi mult de pareri Cowboy, o seara faina la toti!

Link to comment
Share on other sites

Bine ca ai rezolvat...pacat insa ca nu ai schimbat si ambreiajul (ca ala deja nu mai era o avere)..daca tot ai pus volant nou...In fine, daca masina iti merge ok acum, asta conteaza

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • D@vid 46
      By D@vid 46
      Va salut posesori de VAG!
      Recent am achiziționat un Seat Ibiza din 2002 și am observat că nu îmi merge vitezometrul și nu îmi indica rulajul pe care îl parcurg. 
      Întrebările sunt a mai întâlnit cineva aceasta problema ? Eu deduc că problema vine de la senzorul de viteza/odometru ,orice ajutor este bine primit . Mulțumesc ! 
    • Baddboy
      By Baddboy
      Buna ziua, este vorba de un touareg 3.0 tdi cod motor bks, an 2005, 169.000 km reali. La ultima revizie am observat ca intre cutia de viteze si motor este murdar de ulei ( doar transpirat, nu balta). Unul dintre mecanici a spus ca este posibil sa fie de la simeringul de palier, un simering de 50 de lei, dar pentru a fi schimbat trebuie data cutia jos. A mai intalnit cineva problema asta? Multumesc
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept