Jump to content

Probleme sistem franare


kytic
 Share

Postare recomandată

Buna seara. Scuze daca nu postez unde trebuie, dar scriu de pe telefon. Sunt posesor de Fabia de putin timp, si am observat astazi la un drum mai lung ca roata dreapta fata merge putin infranata (tragea putin drrapta, crescuse si consumul) si cand am verificat(dupa aprox 60km) discul era incins. Am continuat drumul si dupa alti aprox 50 km am incercat frana si pedala s-a dus la fund. de data asta atat discul cat si janta erau foarte fierbinti dar si tamburul si janta din diagonala (stanga spate) de asemeni. Am lasat-o sa se raceasca si am continuat (trebuia sa ajung urgent undeva). Cand am pornit...tot asa infranata dar in cativa km am simtit efectiv cum si-a dat drumul, parca as fi mers cu frana calcata si am eliberat-o. trebuie sa fac cativa km week-end-ul asta si nu prea am cum sa trec prin service. Ce credeti ca ar putea fi. Mentionez ca de cand si-a dat drumul nu pre am mai folosit frana de serviciu, mers prudent si frana motor, frana serviciu doar la nevoie si nu foarte energic. Mi-e cam teama sa nu se infraneze iarasi. Masina nu e dotata cu ESP. stie cineva cum functioneaza sistemul de franare, cred ca faptul ca franarea a fost in diagonala nu-i intamplatoare. Ce anume ar determina infranarea rotilor in diagonala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a ramas un etrier blocat,un piston mai exact.

Ideal ar fi sa schimbi etrierul cu altul.Parerea mea incearca la dezmembrari,cu 100-150 lei iei un etrier si e cea mai safe/avantajoasa solutie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi fost doar la roata fata, dar au fost infranate simultan dreapta fata si stanga spate. Si si-au revenit, tot simultan. Ma gandeam ca poate e pompa sau ceva de genul. Nu stiu exact cum se face franarea dar cred ca are legatura cu faptul ca au fost afectate simultan rotile in diagonala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian.1950

Simptomul tau seamana foarte mult cu aer in instalatie, cind aerul care este elastic tine placutele lipite de discuri, asta in cazul cel mai fericit. Altfel gindeste-te ca fortele de apasare pe discuri mai sint controlate de ABS ... incearca o diagnoza, poate apare ceva acolo. Oricum, trebuie facut ceva repede, altfel nenorocesti discuri, rulmenti de la roti... de placute nu mai vorbesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai discurile si placutele uzate este posibil sa ramana acea roata franata. Desfa etrierul cu pricina pune o presa sau improvizeaza una sa impingi pistonasul sa vezi daca merge usor. Poate ai ceva mizerie sub burduful de protectie de la etrier. Legatura cu roata pe diagonala nu o vad... Daca nu te pricepi mergi la un mecanic!!! Daca se incinge discul se poate decali si atunci cumperi si discuri noi. Nu zic de consum marit, placute noi sau altele.... Dupe ce s-a infierbantat roata este normal sa ai o cursa mai lunga la pedala; practic s-a dilatat etrierul si este nevoie de un volum ceva mai mare de lichid. Nu te juca!! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simptomul tau seamana foarte mult cu aer in instalatie, cind aerul care este elastic tine placutele lipite de discuri, asta in cazul cel mai fericit. Altfel gindeste-te ca fortele de apasare pe discuri mai sint controlate de ABS ... incearca o diagnoza, poate apare ceva acolo. Oricum, trebuie facut ceva repede, altfel nenorocesti discuri, rulmenti de la roti... de placute nu mai vorbesc.

 

aerul in instalatie nu tine rotile infranate.

Poti sa iti stergi singur postul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi placuta din exterior pare ok (are aprox 7 mm in carne), incep sa cred ca asta ar fi. Dimineata am continuat drumul, cu atentie maxima (era ff urgent) si am observat ca se aude un "rascait" metalic la actionarea franei. Am ajuns la destinatie si dupa ce termin treburile o sa dau roata jos sa verific placuta din interior.

Multumesc pentru sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca a avut dreptate Vitezoman, tocmai am dat roata jos si placuta de frana din interior este pe 0. E normal totusi o diferenta de uzura asa mare intre interior si exterior (cea din interior e aproape jumatate).

Si inca ceva, MULTUMESC SERVICE-ULUI AUTOCENTER DIN IASI CARE TOCMAI MI-A FACUT LUNI VERIFICAREA MECANICA A MASINII!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 1000 de ani aveam o masina la care se toceau placutele la o roata pe DIAGONALA. Cand auzeam zgomot metalic inlocuiam toate cele 4 placute. Vis-a-vis de uzura neuniforma vezi s anu fie cumva blocat  etrierul in suruburile de culisare!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

. Dupe ce s-a infierbantat roata este normal sa ai o cursa mai lunga la pedala; practic s-a dilatat etrierul si este nevoie de un volum ceva mai mare de lichid. Nu te juca!! 

      

          Cat se poate dilata un etrier ca sa se simta ca are nevoie de un volum mai mare de lichid? Sutimea aia de mm nu se simte. Cursa mai lunga la pedala sau pedala alastica care-si revine dupa racire, poate aparea din cauza ca lichidul de frana s-a incalzit asa de mult incat s-a vaporizat (a fiert)-a trecut de 230 grade sau de 100 grade daca are apa in el. Vaporii sunt compresibili, spre deosebire de lichid care nu este.

 

           Erau unele masini care aveau sistemul de franare in X, dar nu este cazul la Fabia unde cred ca sunt 3 circuite de frana, 2 pe fata si unul pe spate. Asa ca nu stiu cum de au fost blocate rotile pe diagonala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uzura neuniforma e tot din cauza etrierului,piston blocat,culise blocate... :tuktuk:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

megamotoreta

aerul in instalatie te lasa fara frane, nici nu se misca pistonasul din etrier daca ai aer in sistem. am patit exact aceeasi problema ca a ta,am postat la topicul Fabia1, gasesti si poza cu rugina din etrier. in cazul meu am schimbat garniturile din etrier. iti recomand sa faci la fel,

1litru lichid frana

garnituri etrier si burdufuri

degripare culise etrier-cate 2 tije sunt,

schimb placute frana,

curatat discul cu spray frana.

Modificat de megamotoreta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut,

Deoarece nu pot incepe un topic nou am o intrebare in cea ce priveste franele.

De cateva zile cand franez se aude ceva ca un frecat. La inceput mai tare iar pe masura ce merg dispare incet. Se poate sa fie placutele de frana ? Cat timp pot merge asa si pot aparea probleme suplimentar ?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ai discurile ruginite sau a intrat mizerie.  trebuie demontat si vazut starea discurilor si placutelor. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!