Jump to content

Dimineatza moare motorul:((


mmaniaq
 Share

Postare recomandată

Multumesc Laurentiu, se pare ca avem cam acelasi motor, al meu fara turbo.

Pentru Andi:

1. Mufa OBD este unde ai presupus pe consola centrala linga frina de mina, dar are oricum loc suficient pentru mufa interfetei , chiar daca interfata este solidara cu mufa. Ma interesa diagnoza si pentru Airbag-uri deoarece de cind am cumparat masina nu se aprinde becul in bord cind pun contactul (de la un bec ars, cupla sarita.... control-er busit, sau lipsa??);

2. Nu am verificat releul pompei deoarece se pare ca schema care mi-ai dat-o nu seamana cu ce este pe masina. Am vazut niste relee dar ele se afla sub plansa bord si singurul acces la ele se face la prima vedere demontind plansa inferioara a bordului, deoarece pe linga blocul singurantelor in stinga nu prea incape mina (pe acolo se vad releele). Sau poate nu m-am uitat eu unde trebuie?...

Azi dimineata la -6 grade C a trebuit sa pornesc motorul de vreo 4 ori pina cind a stat ralant-iul, daca apas acceleratia apar rateuri in evacuare si motorul tinde sa moara????

:shock: :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • leovw

    11

  • wabbit

    9

  • Andi TDI

    7

  • 16vlv

    5

Top Posters In This Topic

Leo, manifestarea asta de care spui tu (rateuri in evacuare la acceleratie, si motor care tinde sa moara) mie, ca nespecialist, imi suna a altceva - bujii/bobine care nu functioneaza toate, sau functioneaza intermitent.

Daca accelerezi in timpul mersului (gen forja) iti 'tine' motorul, sau ai senzatia ca nu trage? Sau daca pornesti aerul conditionat (desi daca sint mai putin de 3-4 grade, nu stiu daca il poti porni) 'tine' motorul, sau ai pierderi de putere?

Incearca sa verifici si asta, ar trebui sa fie relativ usor, si poate descoperi ca ai vreo bujie dusa. Cati km are masina ta?

Laurentiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!Problema ta e clasica la acest tip de motor.In 90% din cazuri se rezolva curatand corpul clapetei de acceleratie si apoi cu ajutorul unui tester trebuie facuta o adaptare de clapeta.Daca tot se lucreaza in zona clapetei de acceleratie trebuie verificat sa nu existe furnune rupte sau desfacute-pb f des intalnita. :21:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rind va doresc un An Nou fericit plin de impliniri in realizarea dorintelor fiecaruia.

Pt. Laurentiu:

- motorul odata ce a pornit si isi stabilizeaza mersul sa zic 10-15 sec. nu mai da nici un semn de oprire, daca incerc sa il pornesc cu clima pornita nu se simte nici o diferenta. Ca putere nu este nici o pierdere si chiar la "forja". Bujiile sunt noi, am sa incerc sa le schimb (asta daca gasesc pe la prieteni deorece nu vreau sa mai arunc vreo 700.000 lei pe un set Bosch). Km. 160000;

Pt. Nodnad:

- am sa verific mai atent furtunaraia. La asta m-am gindit si eu, printre altele, daca ne mai lasa un pic vremea. Poti sa-mi spui care ar trebui sa fie pozitia clapetei la pornirea motorului?

Masina am luat-o de 1 luna, ce ma deranjeaza este ca acum citiva ani am avut un Golf2 din 91, la care timp de 2 ani nu am stiut ce este ala motor, si avea injectie monopunct, apoi un Cielo, si nu am avut niciodata probleme de pornire cu o masina cu injectie.

Mi-a promis Andi ca dupa sarbatori incercam sa-i facem o testare cu VagCom-ul, deoarece vreau sa verific si airbag-ul, nu am nici o informatie in bord despre existenta lui, si poate atunci aflu si ceva informatii utile despre injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Iti dau dreptate.Injectia monopunct e f fiabila.Problema e ca si motorul(1800cc) e destul de mare pt caroseria de Golf II.Probabil asta explica cumva si fiabilitatea asa de buna.Referitor la pozitia clapetei de acceleratie ptr partea de mers incet in gol(relanti) aceasta e controlata de un "motoras" comandat de calculator.NU EXISTA SURUBURI DE REGLAJ.Totusi sistemul e prevazut cu un fel de autoreglaj care sa compenseze depunerile din zona clapetei, uzuri...Dupa n timp apare necesitatea resetarii sistemului care mai e cunoscuta sub numele de adaptarea clapetei. :21:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi, cum s-a inmuiat gerul, m-am apucat de desfacut.

Am desfacut plansa bord stiga inferioara, am dat peste relee, multumesc Andi, scos releul pompei, desfacut carcasa, si... urme de cocsare negre pe contacte lui, care alimentau pompa.

Curatat, si astept sa incerc miine dimineata sa vad rezultatul.

Va tin la curent.

:ok: :ok: :ok:

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rezolvare partiala, nu este cum ma asteptam, parca un pic mai bine....

Am sa incerc sa umblu si la clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

leo, dupa ce am analizat codurile de eroare scanate, am ajuns la concluzia ca problema cu oprirea poate aparea de la imobilizatorul electronic.

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent. Pentru inceput incearca o alta cheie. Se poate sa cautam o problema complicata acolo unde ea nu exista si totul sa se datoreze cheii sau bobinei de citire a informatiei de la imob (Eugen a avut o problema similara).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit-o cu un imobilizator la un Polo 1.4 PD. Dar motorul se oprea foarte repede (dupa putine secunde de la pornire). Odata pornit motorul (am experimentat) chiar daca scoti mufa de la imobilizator, motorul continua sa functioneze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema pare sa se fi acutizat.

Astazi am incercat pornirea motorului si abia dupa 4-5 porniri a inceput sa stea ralanti-ul (si doar erau 0 grade).

Chestia cu imobilizatorul, poate sa fie explicata prin faptul ca vechiul proprietar mi-a spus ca a incercat sa porneasca motorul cu o cheie fara cip (eu am o singura cheie disponibila cu chip si una fara).

Pun mai jos codurile de eroare gasite:

9 Faults Found:

01249 - Fuel Injector for Cylinder 1 (N30)

26-10 - Output Open - Intermittent

01250 - Fuel Injector for Cylinder 2 (N31)

26-10 - Output Open - Intermittent

01251 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32)

26-10 - Output Open - Intermittent

01252 - Fuel Injector for Cylinder 4 (N33)

26-10 - Output Open - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction

P1545 - 35-10 - - - Intermittent

17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings

P1559 - 35-10 - - - Intermittent

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity

P0134 - 35-10 - - - Intermittent

01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80)

26-10 - Output Open - Intermittent

Mentionez ca la reset-area lor, si motorul cald, la repornire nu mai apare nici o eroare.

:shock: :shock:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat bujiile, Bosch F7 LTCR, cele anterioare ( Beru 14FGH-7D TURX) dupa ce le-am demontat erau negre (afumate), cu doua saptamini inainte erau OK.

Se pare ca din cauza pornirii greoaie (amestec prea bogat?).....

Mai adaug ceva: consum mediu 12l/100km.

Astazi am desfacut capacul spre rezervor, am masurat tensiunea de alimentare a pompei. Stupoare, ceea ce credeam cu pusul contactului de mai multe ori pentru a face presiune in rampa de alimentare este o frectie la picior de lemn. Pompa se alimenteaza numai cind este actionat starterul si motorul pornit.

Am invatat pe pielea mea, cu toate ca in documentatii scrie clar (acum), "Start the engine and run at idling speed".

:colors: :colors:

Gindul ma duce la pompa de benzina....

Unde se afla electrovalva "non-return"???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit-o si eu azi dimineata :-( A pornit in 3 cilindri, s-a oprit, si dupa inca cateva tentative de pornire, si referirile de rigoare la toti sfintii din calendar am reusit sa misc masina. VAG-COM-ul a gasit o singura eroare, "Engine speed sensor - no signal", care BTW nu-i senzorul HALL (mera culpa pentru ce-am scris in alt thread despre asta - am corectat azi). Chiar si dupa pornire, motorul mergea relativ neregulat, cu rare caderi in ture, si cu rateuri. Am schimbat capacul distribuitorului si bobina de inductie. Bujiile aratau ca dracu', dar era chestie "proaspata". Dupa 50 km de la "interventie" arata ok. N-am avut fise acasa, si cam cred ca fisele mi-au facut "bucuria". Is curios cum o sa porneasca in zilele urmatoare... Pe week-end cred ca va trebui sa schimb fisele si sa reglez avansul, pe care l-am "aranjat" azi, incercand sa fac motorul sa se invarta cat de cat acceptabil. BTW, are careva valorile pentru avans la motorul ABS? :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit "buba": mufa de la potentiometrul clapetei de acceleratie. Scos mufa, curatat contactele, pus mufa, no problems since :ok:

@mmaniaq: uita-te si tu acolo, eu am avut cam aceleasi simptome

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o problema:

Golf IV 1999, 1.6, 66.000km, nu stiu daca au fost schimbate bujiile in schimb a fost schimbata cureaua de la alternator.

Nu conteaza momentul zilei, pornesc masina, intra socul automat si sta la 900-950rpm. Dupa cativa km, spre exemplu la o oprire la semafor ralanti-ul incepe sa oscileze 600-950 sau chiar sa se opreasca. Se simte in pedala de acceleratie ca, computerul incearca sa regleze turatia dar fara prea mult succes. Faza este ca se mai intampla cateodata si sa stea pe la 800. Din cate am vazut mai sus am inteles ca ar putea fi motorasul clapetei de acceleratie, bujiile sau contacte oxidate dar nu sunt sigur ca se aplica si la mine. Mai sus scria ca exista probleme la pornirea masinii, dar la mine porneste fara probleme si chestia asta apare dupa ce s-a incalzit putin motorul. Cum imi dau seama daca nu functioneaza o bujie? Poate cineva sa ma ajute cu vreun test? Deja ajung la :33:

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema rezolvata.

Am si eu masina care porneste normal.

Demontat ansamblul clapetei de acceleratie, curatat (cuplarea la galeria de admisie nu se facea corect, in sensul ca garnitura era introdusa prost si tragea si aer fals, nu numai cel prin debitmetru), adaptat, acum este OK.

Totodata am gasit un furtun rupt care iese din carter si ajunge in separatorul de ulei si unul de vaccum era colapsat intre corpul clapetei si galeriile de admisie.

Multumesc pentru idei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cam aceeasi problema cu leo la Golf 2 16V. De citeva zile, dupa ce se raceste motorul, la o noua pornire imi sta putin mai turat o perioada (pe frig am inteles ca asta-i normal cu soc automat), dar dupa alea doua minute de rigoare in care-l las la relanti, DACA APAS USOR ACCELERATIA, MOTORUL PARE CA SE INEACA SI MOARE. Daca o calc mai tare (in 3-4 mii) nu da rateuri, dar daca plec de pe loc si o calc usor, imi cade in nas, tinde sa moara si chiar moare daca nu-s atent. La Kr-ul meu, ce-ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Curata ansamblul clapetei de accelaratie. Problema asta o avea acum un an de zile. AM fost la un service. L-au scos de acolo, l-au curatat, dupa aia a reglat clapeta de acc cu computatoru, am dat 600k si nu am mai avut problema asta. Happy end !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.

1. Care e "ansamblul clapetei de acceleratie" - poate aveti vreo poza.

2. Ce e de curatat acolo ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Riscam sa producem confuzii.

Ansamblul pedalei de acceleratie (Throttle Body) produce probleme de functionare la modelele controlate de ECU (care au motorase de repozitionare).

Motoarele KR/PL (1.8 16V) au clapeta de acceleratie neasistata de servomecanisme, este o simpla clapeta obturatoare a circuitului de aer (adica sunt doua care intra in functiune progresiv in functie de apasarea pedalei). Atat timp cat switch-urile de ralanti si WOT (pedala la fund) sunt actionate corespunzator ansamblul nu poate produce alte defectiuni aleatorii.

O curatare nu strica niciodata dar defectiunea trebuie cautata in alta parte, distribuitor si/sau presiune benzina, aprindere, debitmetru in functie de model (numai la PL).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda ! Ai dreptate !

Eu am spus cum am rezolvat eu, uitasem sa iau in calcul ca poate la el nu se aplica datorita diferentelor constructive :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi, esti obisnuit sa ti se spuna ca te pricepi, si adevarul e ca dai unele dintre cele mai avizate si mai clar exprimate raspunsuri/solutii. Nu vreau sa se supere nimeni, toti sinteti extraordinari, dar (cel putin asta e uneori problema mea) graba care ne maninca pe toti determina mesaje neclare, usor haotice, care nu pot fi intelese la fix; hai sa nu ne mai grabim, daca tot scriem (cel putin la problemele tehnice concrete ridicate pe forum). De fapt, face fiecare cum crede ca-i mai bine ...

Revenind la topic, vreau sa zic ca, intr-adevar eu n-am nimic la clapeta de acceleratie. SE PARE ca s-a defectat asa numita "capsula vacumatica de by-pass", care e un fel de economizor (?) si care e comandata electronic si e legata de calculatorul masinii (ma rog, la nivel de an '87). Daca scot mufa care-mi leaga capsula de un contact electric de linga ansamblul clapetei de acceleratie, motorul merge brici, daca o pun la loc si calc usor pedala, motorul moare. TOATE ASTEA PINA CIND MOTOTRUL SE INCALZESTE. Problema e ca piesa costa 3,2 mil. si daca masina merge si fara, deocamdata-i bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei cu programe gen ETKA, piesa se cheama asa : "Overrun cut-off valve". "Sta" pe undeva intre cutia filtrului de aer si aripa dreapta. Se pare, asadar, ca la mine asta-i defectiunea, de unde putem observa diversitatea problemelor cu simptome asemanatoare, daca nu identice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Am gasit acest topic dupa multe cautari si m-am gandit sa-l reinviu :D

Problema mea e asemanatoare cu multe din cele expuse aici.. dimineata doar cate-o data se intampla sa moara motorul dupa ce in prealabil a stat la relanti cateva zeci de secunde in oscilatie ( oscileaza intre 900 si 1100 ). Dupa ce pornesc de pe loc si ma opresc din nou se intampla sa scada relanti-ul pana pe la 600 sau chiar sa moara. O alta problema, nu stiu daca are legatura cu prima, e ca in mers mai sportiv sau cand accelerez in curba motorul se inneaca si toata masina se scutura..

Daca stiti ce i-as putea face sau mai bine daca stiti prin Cluj ceva mecanic bun care m-ar putea ajuta cu reglajul motorului ( sper ca atata sa fie ).. as fi foarte recunoscator.. fac o bere :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!