Jump to content

Motor protejat rupere curea distributie!


tudosie
 Share

Postare recomandată

Treaba este in felul urmator ,am un polo 1.0 Auc 50 caluti din 99 euro 4 si se apropie schimbarea curelei de distributie respectiv 150000km.Bineinteles ca trebuie schimba si pompa de apa.Ideea este ca un mecanic mi-a zis ca motoru asta e protejat in caz de rupere a curelei de distributie si ca nu face paguba motrului,asta  doar ca informatie diversa.Mecanicul nu bag mana in foc pentru el,asa ca intreb si eu aici sa fiu lamuri voi aveti idee de ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele pe benzina nu sunt aceleasi probleme ca la cele diesel, dar totusi incearca sa o schimbi la timp! Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floro_st205

autodata contrazice mecanicul tau

post-104305-0-38124700-1369085125_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă se rupe cureaua te așteaptă cheltuieli foarte mari, totuși benzinarele nu au interval fix de schimbare a curelei. Cine ți-a zis ca trebuie schimbată la 150k? Eu am ținut una 250k și arăta ca nouă.

Sent from my S500 using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aurelian 6n2

Nu mai vorbiti prostii. Daca v-au tinut saracele curele peste 100  - 120 mii km considerati-va norocosi. Cureaua (curelele) + rolele si pompa de apa se schimba prima data la 90000 si dupa aia din 60 in 60 de mii km. Nu exista nici un fel de protectie impotriva sau in cazul ruperii curelei de distributie. Cand se rupe aceasta din urma se indoaie de obicei supapele, iar in cazuri mai grave se indoaie si chiulasa. Deci nasol de tot, un sac de bani.

Prima chestie pe care va trebui s-o faci inainte de schimbul kitului de distributie este schimbul mecanicului.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pura curiozitate, ne explici si nou cum arata o chiulasa indoita ?

Modificat de Voodoo_boy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai vorbiti prostii. Daca v-au tinut saracele curele peste 100  - 120 mii km considerati-va norocosi. Cureaua (curelele) + rolele si pompa de apa se schimba prima data la 90000 si dupa aia din 60 in 60 de mii km. Nu exista nici un fel de protectie impotriva sau in cazul ruperii curelei de distributie. Cand se rupe aceasta din urma se indoaie de obicei supapele, iar in cazuri mai grave se indoaie si chiulasa. Deci nasol de tot, un sac de bani.

Prima chestie pe care va trebui s-o faci inainte de schimbul kitului de distributie este schimbul mecanicului.

Bafta.

 

Daca tot vorbesc prostii, prezinti candva si vreun argument la cele spuse mai sus sau e doar o parere? Unde scrie ca se schimba la 90 k pt prima data, dupa care din 60 k in 60 k? Sunt curios care dintre noi spune mai multe prostii... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu va mai agitati degeaba pentru k omu are dreptate,daca te tine mai mult de 60 k e noroc,nici un mecanic BUN nu iti da garantie mai mult...dar e treaba voastra,riscati pe banii vostri.la faza cu chiulasa intradevar a cam dat rateu,insa se poate deforma si va trebui rectificata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe acest forum se asteapta opinii argumentate, nu doar pareri sustinute cam prea energic. Omul a intrebat ceva. ce aveti de facut este foarte simplu: daca stiti raspunsul il dati, daca nu, va abtineti, nu dezinformati.

 

Conform planului de intretinere VW, marea majoritate a motoarelor pe benzina nu este insotita de un interval fix de schimbare a distributiei.

Pentru motorul in cauza (AUC) aceasta se verifica in fiecare an sau la implinirea a 30.000 km de la ultima verificare. In caz de uzura, se schimba.

 

Ma jos sunt postate lucrarile de service pentru motorul in cauza. Asa cum am spus, astea sunt toate lucrarile de intretinere  stabilite de VW pentru motorul respectiv. Motorul in cauza, ca toate celelalte de la VW, este un motor cu interferenta, asa ca in cazul ruperii curelei de distributie pagubele sunt insemnate. Asta inseamna ca fiecare o face pe riscul sau, dar macar s-o faca in cunostinta de cauza, nu dupa parerile unuia sau ale altuia. Eu unul am respectat recomandarile VW si am fost departe de a avea vreo problema cu cureaua de distributie.

 


Camshaft drive toothed belt: Check
Only valid for 4-cylinder petrol engine without prescribed change interval

 

V.en-GB.p00503789.pdf

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara flame-uri va rog. Discutati civilizat cu raspunsuri argumentate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Pe acest forum se asteapta opinii argumentate, nu doar pareri sustinute cam prea energic. Omul a intrebat ceva. ce aveti de facut este foarte simplu: daca stiti raspunsul il dati, daca nu, va abtineti, nu dezinformati.

 

Conform planului de intretinere VW, marea majoritate a motoarelor pe benzina nu sunt insotite de un interval fix de schimbare a distributiei.

Pentru motorul in cauza (AUC) aceasta se verifica in fiecare an sau la implinirea a 30.000 km de la ultima verificare. In caz de uzura, se schimba.

 

Ma jos sunt postate lucrarile de service pentru motorul in cauza. Asa cum am spus, astea sunt toate lucrarile de intretinere  stabilite de VW pentru motorul respectiv. Motorul in cauza, ca toate celelalte de la VW, este un motor cu interferenta, asa ca in cazul ruperii curelei de distributie pagubele sunt insemnate. Asta inseamna ca fiecare o face pe riscul sau, dar macar s-o faca in cunostinta de cauza, nu dupa parerile unuia sau ale altuia. Eu unul am respectat recomandarile VW si am fost departe de a avea vreo problema cu cureaua de distributie.

 

Quote


Camshaft drive toothed belt: Check
Only valid for 4-cylinder petrol engine without prescribed change interval

 

pdf.gif  V.en-GB.p00503789.pdf   64.22K   3 downloads

 

 

 

Iti multumesc mult pentru acest raspuns simplu si la obiect!

Modificat de tudosie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

distributia e cam la noroc nu ai cum sa vezi sau sa verifici daca te mai tine, tata a patit-o de 2 ori

 

la motoarele pe benzina intr-adevar nu este asa de solicitat sistemul de distributie ca si la cele diesel

 

atentie ca viciile ascunse nu se vad si de obicei distributia nu da de veste ca moare, ea se schimba preventiv in opinia mea neavizata oficial, in opinia mea fiind un consumabil, ca si un filtru de combustibil de exemplu, nu sti cat e de murdar in interior dar banuiesti ca si-a cam trait viata, nu poti vedea cat mai e de bun decat daca il distrugi, la fel e si cu componentele distributiei:

 

- la role, daca se buleste rulmentul si incepe sa se roteasca ingreunat (ceea ce am simtit cu rola in mana la o distributie rupta sau isi face joc rulmentul - doar am auzit si mi se pare plauzibil) aceasta rola va provoca incalzirea si distrugerea rapida curelei, ruperea, saltul ei cate un dinte sau devierea de pe role si freaca de carcasa distributiei sau cade in lipsa acesteia

 

- urmarile de mai sus mai apar si de la intinderea incorecta a curelei: la montaj prea intinsa sau slabirea ei in timp de la curea sau de la intinzatorul acesteia unde exista unul

 

- la role mai creapa de obicei calea de rulare a curelei, acel ivelis de plastic, rezultatele sunt imaginabile, nu cred ca motorul scapa intreg

 

un exemplu concret la ideea de mai sus: la masina din semnatura am schimbat preventiv distributia fiind adusa de afara, eu nu stiu cum verifica la nemti distributia, poate demonteaza tot dar daca nu se vede sau simte nimic... nu stiu cum sa va zic... dar si o distributie noua mai pica daca are defecte de fabricatie sau materiale slabe... deci cred ca nu se mai monteaza cea veche inapoi, dar daca doar se uita la curea prin capacul de vizitare eu zic ca e aproape egal cu 0, zic asta fiindca aveam o rola de plastic fisurata ceea ce era o amenintare grava asupra motorului, defect ce se vede doar cu rola demontata, cati dintre voi ati mai monta restu rolelor vechi inapoi chiar daca par bune?

 

- nu poti ghici cat te tine etansietatea pompei de apa eu de exemplu pe langa 4 role care pot genera probleme mai am si o pompa de apa, care nu are doar rulmenti ce se uzeaza ci mai are si semeringuri care imbatranesc si de la stat, nu trebuie sa curga vizibil, doar cat sa gripeze rulmentii...

 

- pe langa toate acestea mai e cureaua (2 in cazul meu posibile generatoare de probleme) la care nu i se vede elementul de rezistenta deoarece este in interiorul ei deci nu e verificabil nici vizual si anume este vorba de acele fire textile care confera cauciucului rezistenta la intindere, din aceasta cauza am auzit ca o curea de distributie nu se intinde de 2 ori fiindca poate ceda mai usor

 

- din cate stiu producatori de curele nu le dau viata mai mare de 5 ani, daca o pui curea noua pe rolele vechi care mergeau fara probleme poate la o intindere slaba a curelei vechi, cu noua tensionare risti sa scoti la iveala problemele de uzura si imbatranire ce au intarziat sa apara la role sau pompa, deci eu cred ca la distributie e bine sa se shimbe totul odata la maxim 5 ani sau la limita de km, limita ce s-a marit odata cu anii in unele cazuri, ceea ce ma face sa gandesc ca ulterior au inceput sa faca mai trainice distributiile producatorii lor

 

ceea ce e clar e ca nu ne putem obliga unii pe altii sa facem intr-un anumit fel, sper ca mi se permite sa-mi expun ideile si concluziile mele pentru a face lumina si daca e cazul sa ne corectam unii pe altii

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sergiu , sunt de acord 100% cu tine (doar ca tu ai scris-o mai bine decat as fi facut-o eu) .Cand am avut probe nu mi-a dat prin cap sa fac poze (curele rupte) ,de ceva timp nu am mai avut ocazia .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu pot aduce documente pentru a demonstra, dar eu stiu ca schimbul curelei la masina mea este la 60.000 km sau 4 ani. Cureaua de distributie se considera uzata cand incep sa se vada "dintii" pe partea externa. Se poate controla la un anumit nr. de km.

Ultima oara cand am schimbat cureaua, toate piesele erau in regula (pompa, intanzatoare), singura uzata partial era cureaua principala, dar cred ca mai mergea 30.000... Am schimbat oricum tot, pentru siguranta.

Clar ca daca schimbarea este recomandata la 60.000 nu inseamna ca la 61.000 s-a rupt. Daca durata medie este 150.000 atunci fabricantul recomanda 60.000 sa fie sigur. Apoi, daca celelalte inspectii se fac la 15.000, 60.000 ar trebui sa fie un multiplu ca sa se faca tot odata (si sa se ia mai multi bani bineinteles).

Cureaua de servicii se uzeaza mult mai putin, se poate schimba la 100.000 dupa parerea mea

 

Teoretic, daca supapele si pistoanele au puncte extreme diferite, atunci la ruperea curelei de distributie nu ar trebui sa se distruga motorul. Nu cunosc insa cum e facut motorul masinii mele, deci nu pot baga mana in foc. Stiu ca de obicei se strica motorul.

O sa studiez aceasta problema caci este interesanta.

 

Am facut toate schimburile la timp, la service VW, acum masina mea are 306.000 si sper sa depasesc 400.000.

Modificat de one25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Teoretic, daca supapele si pistoanele au puncte extreme diferite, atunci la ruperea curelei de distributie nu ar trebui sa se distruga motorul. Nu cunosc insa cum e facut motorul masinii mele, deci nu pot baga mana in foc. Stiu ca de obicei se strica motorul.

O sa studiez aceasta problema caci este interesanta.

motorul vw de 999 cmc e cu interferenta. daca se rupe cureaua de distributie capul pistonului atinge valvele si le stramba. in functie de situatie si de noroc, dupa ruperea curelei poti schimba doar valvele sau ajungi sa schimbi pistoane, biele, etc. la motoarele diesel ruperea curelei de distributie se lasa cu suparare mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar. M-am documentat si la Polo 6N2, cel putin la motoarele pe benzina, nici vorba de asa ceva (protectie).

Nici la motorul masinii mele (1.4).

 

Deci ruperea curelei de distributie are urmari distructive.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Intr-adevar. M-am documentat si la Polo 6N2, cel putin la motoarele pe benzina, nici vorba de asa ceva (protectie).

Nici la motorul masinii mele (1.4).

 

Deci ruperea curelei de distributie are urmari distructive.

In general,din cite stiu cedeaza manetoanele (se rasucesc pe ax) axei(axelor ) cu came  intrucit astea mai noi nu sint  turnate si forjate.Supapele sint f dure si cedeaza manetoanele dar de principiu este bine sa se schimbe cureaua in  functie de exploatarea masinii si tipul motorului (benzinar  sau diesel).In conditii ideale de trafic,nu in Ro,trebuie schimbata la cit zice constructorul pe cit posibil

Modificat de adrianw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut ..am si eu un Vw polo 6n2 1.4 16v .il am de 2 luni ..sunt multmit de ea..am cumarato am schimbat uleiul.mai am sonda lambda de schimbat...dar este 6 mil inainte de catalizator.si astazi am vrut sa ma uit la curea de ditributie repet nu scrie cand sa schimbat nu nimik am cumparat masina de la un dealear.care o aduso din Italia.si mia recomandat sa schimb uleiul si cureaua..uleiul lam schimbat dar la curea momentan nu dispun de anumite fonduri ..mam uitat astazi la ea si pot sa zik k am mari dubi nush ce sa zic si am ales sa fac 2 3 poze o sa le postez aici.daca ati putea sa-mi ziceti..cum credeti ca araa cat as mai putea sa merg k ea..macar 3 luni pina dispun de niste bani so schimb ... am aici un link http://fbx.ro/h3gsgshzf64a2qxu   http://fbx.ro/ohu8w32kawzl9l7v ..pot sa zic k e cam subtirica si se cam vede lita ..ceparere aveti 3 luni pna dspun de cv fonduri e ok sa merg k ea ...Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ounct, virgula, si renunta la limbajul mIRc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bboyflavi

 

cureaua nu se subtiaza.

 

Vezi daca pe partea opusa zimtilor incep sa se vada zimtii (zone mai lucioase sau mai mate).

Eu schimb intotdeauna la 60.000 dar cred ca merge pana la 90.000-100.000 fara probleme, cureaua secundara si dublu, doar nu o sa se rupa la 61.

 

In cazul tau insa, cred ca ar trebui sa o schimbi cat mai repede, pentru ca, chiar daca masina nu a facut multi chilometri, daca au trecut multi ani de la ultima schimbare, poate ceda. Este o practica comuna sa schimbi uleiul, filtrele si cureaua cand cumperi masina. Chiar daca masina este adusa din Italia, nu inseamna ca nu a fost folosita intr-un oras, deci kilometrii sunt relativi. In plus, in Italia, persoanele care schimba regulat masina obisnuiesc sa nu mai schimbe componentele cand masina incepe sa "imbatraneasca", se gandesc ca oricum o sa cumpere alta, mai bine sa puna bani deoparte. 

 

Apoi, depinde in astea 3 luni pana o schimbi, cati km faci. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut ..am si eu un Vw polo 6n2 1.4 16v .il am de 2 luni ..sunt multmit de ea..am cumarato am schimbat uleiul.mai am sonda lambda de schimbat...dar este 6 mil inainte de catalizator.si astazi am vrut sa ma uit la curea de ditributie repet nu scrie cand sa schimbat nu nimik am cumparat masina de la un dealear.care o aduso din Italia.si mia recomandat sa schimb uleiul si cureaua..uleiul lam schimbat dar la curea momentan nu dispun de anumite fonduri ..mam uitat astazi la ea si pot sa zik k am mari dubi nush ce sa zic si am ales sa fac 2 3 poze o sa le postez aici.daca ati putea sa-mi ziceti..cum credeti ca araa cat as mai putea sa merg k ea..macar 3 luni pina dispun de niste bani so schimb ... am aici un link http://fbx.ro/h3gsgshzf64a2qxu   http://fbx.ro/ohu8w32kawzl9l7v ..pot sa zic k e cam subtirica si se cam vede lita ..ceparere aveti 3 luni pna dspun de cv fonduri e ok sa merg k ea ...Multumesc

Cureaua de distributie   de principiu o schimbi daca nu ai sticker pus pe capacul distributiei cu data cind a fost schimbata.Din Italia  sint fugarite ca de obicei din toata Europa   bieninteles daca nu are carte de service pe bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc one25. Pai nu stiu, mai, vreo 1.000 max 2 mii. Eu in cartea ei am vazut ca o fost schimbata de italian la 66000 mii acum are 147.500 nu stiu ce sa zic sper ca la sf lui mai sa reusesc sa o schimb.. in rest sunt multumit de ea imi place mult. sper ca pina la vara sa schimb sonda si distributia.k asta o mai ramas in rest e impecabila. Pe tester inafara de bujiile pe care mi le-a dat si sonda e totul ok.. de bujii mam scapat, mai am sonda si cureaua. Inca 15 mil pe putin acum ramane sa pun la pusculita :))))))
Inca ceva. Ma gandesc ca o schimbat-o pe urma la vreo 130k sau 120. Oricum in 3 luni reusesc sa o schimb...

 

adrianw
da am auzit. acum cum depind de fonduri, ca e Romania. Mi-a luat 2 ani sa iau o masina sa astrang un ban. Acum 11 mil cat costa distributia plus pompa de apa plus 2 mil mana de lucru ajung la 10.
E greu cu salar de 10 mil.:-(
Dar reusesc eu pina la urma.

 

 

GROAZNIC.

Da-ti, te rog, interesul de a scrie corect in limba materna.

Modificat de Bwwlan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca 1000-2000km nu e mult. Este curios ca a schimbat-o la 66.000, deoarece prima schimbare se face la 90.000. Oricum se confirma ceea ce spuneam, inainte sa schimbe masina, italienii nu mai fac reviziile. 

Din fotografie rezulta ca este destul de uzata cureaua.

Mi se pare scump 11mil kit distributie, ar trebui sa coste mai putin, dupa parerea mea jumatate (inclus tot, pompa, intinzator, curea secundara). Eu mai degraba as pune o curea mai proasta decat sa o lungesc.

Daca nu iti permiti o curea noua, iti fac cadou eu cele pe care le-am dat jos de pe masina la inlocuirea la 60.000, care oricum sunt in stare relativ buna. Trebuie verificat daca ai acelasi motor ! Eu am AKK (echivalent cu AUD).

Modificat de one25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut colegii care ma ajuta si pe mine cu o poza cu punerea distributiei la punct pentru un polo 6n din 96 motor 1.4 AEX ,44Kw, 60cp. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!