Jump to content

Opiniile voastre despre Golf IV 1.9 SDI


alexxxalexxx
 Share

Postare recomandată

Mda, aici are dreptate băiatul ăla în sensul că la pompa de ALH durata injecţiei este ceva mai mare ca să dea mai mult combustibil pentru că ALH are ceva cai în plus şi este supraalimentat, dar asta în accelerare. La pornire şi la ralanti nu ar trebui să fie probleme cu pompa setată pentru ALH. Adică avansul este la fel la pornire ca pentru orice diesel cu pompa rotativă, în mers îl corectează ECU cum ştie el, cantitatea injectată la ralanti este în acelaşi interval. În accelerare însă o să dea ceva fum negru.

Parametrii la ralanti. Se observă că cantitatea injectată este în aceeaşi gamă, iar avansul tot pe acolo, la AQM este chiar mai permisiv

1740187679_aqmparametriralanti.thumb.JPG.0daabf193f17714028a35e186a309fa6.JPG

 

Parametrii în accelerare (cu pedala la podea la 3000rpm)

1640457582_aqm1.thumb.JPG.68a44773a51bf1a1c085256e543b562b.JPG

 

Mai jos sunt cantităţile limitate în funcţie de 3 factori, apăsarea acceleraţiei, cuplu şi fum

1679250849_aqm2.thumb.JPG.237579e6c4be1b433a4e96689fb256d7.JPG

Din păcate cantitatea injectată în mers nu se prea poate regla din vcds (mi se pare că dacă se pune din vcds cantitatea la ralanti mai mare (asta se poate) în mers va scădea cantitatea injectată, ştiu că este cam contraintuitiv, dar aşa am citit undeva)

 

Dar nu cred că ar trebui să fie probleme la pornire. Cred că nici decalajul ăla din cauză că ai folosit şurubelnita în loc de pin nu este de natură să nu pornească. Eu când am schimbat prima dată distribuţia (prima dată de când era la mine) mecanicul nu prea a ştiut cum este treaba şi a folosit semne nicidecum cale. Îţi dai seama cam cum a aterizat avansul. Rezultatul a fost că pornea foarte bine, dar motorul avea sunetul schimbat şi consuma cam cu 1 litru mai mult. Eu zic că dacă flanşa nu şi-a schimbat poziţia faţă de ax, cauza ar fi mai curând că nu ai prins fulia în şuruburi în poziţia care trebuie şi în cazul ăsta ar fi un decalaj de 120 grade, foarte mare care într-adevăr nu ar da voie să pornească

aqm 1.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • iuli0078

    59

  • lupo_bv

    52

  • alexxxalexxx

    38

  • carceacristian

    6

El a zis ca trebuie reglata cantitatea injectata , motorul trebuie sa porneasca si cu pompa de ALH fara alte setari, doar ca nu o sa mearga in parametri normali ,pentru asta trebuie facute unele setari ,acum nu stiu daca din VCDS sau alt program . Ideea era sa pot porni motorul ca sa merg cu masina la el sa regleze mai bine .

 

Daca nu porneste dupa ce fixez pinionul de la injectie mai bine ,o sa scot pinionul si il pun in urmatoarea pozitie , poate o conta si asta , nu am bagat de seama, e rotund cred ca are acelasi numar de santuri intre gauri , nu cred ca pot fi probleme din cauza asta , flansa oricum are o singura pozitie , dar oricum nu am alte variante si trebuie sa le incerc odata ce nu porneste ,asta in speranta ca este pompa buna sa nu pierd timpul degeaba . 

 

Am vazut in grafice ca motorul de ALH baga mai multa motorina in mers , ma asteptam ca cei 90 cp au nevoie de mai mult combustibil , daca injectoarele dupa SDI sunt identice cu cele de ALH ,nu ar trebuie sa fie o problema incat sa trebuiasca schimbate.    

 

Daca nu resuesc in nici un fel sa o pornesc , scot pompa ,o duc inapoi sa iau bani pe ea si caut una expre pentru SDI , cu B la sfarsit in loc de D.

 

Mai conteaza si consumul , de exemplu SDI consuma exclusiv doar in oras (Constanta) in regim de Bolt Food cu multe opriri si porniri plus ceva trafic in anumte momente ,vara 6,2 ,toamna si luna decembrie un 6,5 si de anul asta a urcat consumul la 6,7 chiar si 7 ultima data , am facut mereu doar plinul .

Are in total vreo 400.000 km , fratimiu are masina de la 230.000 km si nu a fost nevoit sa schimbe injectoare sau pompa de injectie ,a vazut numai motorina de peco , de 2 sau 3 ori sa bagat motorina cumparata de la cunostinte.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma am reusit sa pornesc masina ,nu era sincronizata pompa de injectie cu restul ,am pus eu ceva de blocare, dar se pare ca nu sa dus in gaura , asta este invatare de minte ca trebuie sa fac o poza sa vad gaura din pompa , cu ochiul liber nu prea este loc .

 

Avansul era jos de tot ca dadea sa se opresca ,se accelera si facea tot asa pana am mai marit avansul ,dar atunci dadea eroare pe pompa de injectie ca era trecut de linia de sus , dar motorul mergea mai bine decat cu avansul la mijloc .

 

Dar trebuie sa pun distributia la punct mai bine ,ca in seara asta am facut ceva la repezeala sa vad daca porneste , nu am scos pinionul axei si cand am slabit suruburile pompei nu am fost pe faza si sa mai miscat ceva pe acolo .

 

Dupa ce reglez distributia bine imi fac o parere mai exacta , pana atunci primul injectorul baga la fel in jur de +2 si scoate mult fum ,posibil sa nu fi fost de la pompa ,sa vad cu distributia cum sta treaba, daca m-am uitat bine inainte sa o demontez prima data,era foarte putin decalata pe axa cu came. 

 

Vad maine ce reusesc sa fac , poate mai ramane ceva timp sa mers la meseriasul cu care vorbisem sa regleleze cat de cat pompa , si daca nu scap de problemele cu injectorul 1 si fum alb sa imi zica ce probleme ar fi , daca este ceva mai serios nu ma mai complic , o las asa .

0501.jpg

0502.jpg

Modificat de iuli0078
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Așa cum este acum avamsul este bine. A mea a mers cu ea sub linia roșie vreo 200kkm și a mers foarte bine, trăgea foarte bine și parcă consuma mai puțin. Dar trebuie sa fie aliniata perfect și axa cu came pentru că nu are senzor și dacă nu este cum trebuie nu da eroare, doar merge prost motorul. Deci avem traseul următor: pompa-conducta-injector-cilindru. Pompa o excludem, puțin probabil să aibă două pompe exact aceeași problema. Injectorul nu este din moment ce schimbate între ele problema rămâne tot acolo. Daca era conducta fisurata aveai ceva motorina pe acolo, sa fie parțial înfundata nu prea cred că are cum. Așa că problema cred că este cumva de natura mecanica pe cilindrul 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa mă uit prin rezervor sa vad ce este pe acolo , poate am ceva apa /mizerie .

Acum distribuția este pusă la punct , dar scoate fum alb ca locomotiva . Mă mai uit pe la mașina ,că de reglat nu are rost , nici un reglaj nu face să dispară fumul asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tacheții i-ai verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa-i verific mai exact , dar păreau buni la prima vedere . 

Am mai observat o chestie , daca las admisia tremura motorul , daca scot admisia sau scot mufa din clapeta de accelerație nu mai tremura .

Cu clapeta de accelerație activa ,scoate mai mult fum cu ea dezactivată scoate ceva mai puțin .  

Clapeta cu motorul oprit sta deschisă ,când pornesc motorul sta întredeschisă,când accelerez se deschide mai tare.  

Ideea este că cu clapeta activa ,motorul tremura. 

Am văzut că iese fum alb și pe admisie .

 

Modificat de iuli0078
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum merge rotund și cu clapeta de accelerație activata , am ajuns la EGR , când scoteam furtunul de vacuum mergea uns , cum îl băgăm în el ,o dădea în bâlbâială motorul și fum ca locomotiva .  EGR este ok ,funcționează ,când este motorul pornit se deschide supapa , se închide când opresc motorul.  Cred că prea mult fum pe evacuare care intra in admisie prin egr ,poate face motorul să meargă prost .

Modificat de iuli0078
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iese fum pe admisie înseamnă că ai cel puțin o supapa de admisie care nu închide bine, presupun că cea de pe cilindrul 1, de asta in primul rand trebuie verificați tacheții, vezi că am pus un PDF cu asta. Este și varianta ca axa cu came sa nu fie sincronizata cu vibrochenul, dar daca după două rotiri ale motorului cu vibrochenul pus la semn intra cala la axa atunci excludem.

Ar trebui sa verifici daca și evacuarea are această problemă. Fa testul cu foaia de hârtie: pui o coală de hârtie la ieșirea evacuării. Ea trebuie sa fie respinsă ritmic. Daca este un moment când în loc să fie respinsă este atrasa înseamnă că și pe evacuare este cel puțin o supapa care nu închide.

Acum cu clapeta. Am crezut că are rol numai în oprirea lină a motorului, dar daca are poziții intermediare înseamnă că are rol și in optimizarea recirculării gazelor evacuate. Toate bune numai că dacă sunt ceva deficiențe pe admisie sau evacuare (aici intra și un catalizator semiinfundat) mai rău face decât bine. Deci daca nu mergi cu masina las-o cuplată pentru că funcționarea defectuoasă îți va indica că ceva nu este in regulă.

Daca vrei sa mergi cu mașina până o pui la punct atunci lasă mufa scoasa și în plus anulează EGR cu o garnitura plina pusă la unul din capetele țevii care aduce gazele in EGR, nu contează unde, unde îți vine mai bine. Ar mai fi și varianta mai simpla cu scoaterea furtunasului de vacuum și înfundarea lui cu in șurub peste care strângi un colier de plastic sa nu piardă vacuum pe acolo, dar metoda asta este buna numai dacă ești sigur că EGR închide bine. Daca nu ești sigur atunci pune garnitura plina.

Asta va ajuta că motorul să aibă o funcționare mai liniară in regimurile tranzitorii, mai puțin fum și un consum mai mic.

Deci:

- verifica daca închid bine supapele de evacuare

- testul cu foaia de hârtie se poate face și pe admisie. Daca dai galeria jos poți determina pe care cilindru se întâmplă fenomenul. Aici trebuie sa fie invers, nu trebuie sa sufle. Pui foaia astfel încât să nu acopere complet orificiul, doar pe jumătate.

- verifica tacheții 

-verifica facă axa cu came este aliniată cu vibrochenul (daca nu ai făcut deja asta)

- anuleaza.de.proba EGR mai ales daca ai de gând să mergi cu mașina, dar este.interesant de incercat oricum. Cu EGR anulat și mufa de la clapeta scoasa ar trebui sa se simtă o îmbunătățire a funcționării.

LE Ai apucat sa testezi înainte să scriu eu mesajul :))

Da prea mult fum poate provoca asta. 

Dar de fapt este o manifestare colaterală, compensatia de pe cilindrul 1 o spune 

Cu EGR anulat ce compensări ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fac niste probe mai încolo ,sa iau laptopul mai bun că la cel cu diagnozele se duce bateria din senin .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele legate de fum alb sunt ceva mai vechi:

1. Daca statea masnia nepornita 2-3 saptamani, scotea fum alb cel putin 30 de minute cand o porneam prima data .

2. Mai scotea fum ocazional dar nu prea mult 

3.In ultimul timp se vedea fumul mai mult pe acceleratie.

 

Pana acum 2 saptamani sau cand au aparut problemele singurele probleme erau ca la rece invartea mai mult ,din cauza ca aveam cele 4 bujii arse si fum la acceleratie .

Prima data can a mers naspa ,a fost intr-o dimineata ,am pornit motorul ,nu l-am lasat sa se incalzeasca cum faceam inainte si am plecat,se simtea ca nu merge cum trebuie ,sa oprit de cateva ori singur ,de obicei repornea din prima dar mai facea figuri cateaodata cand doar invartea ,atunci nu am vazut fum dar nu se mai putea merge cu ea , la umratoarea proba acasa am vazut ca scotea fum si mergea si tremura foarte rau pana se incalzea , dupa care se accentua problema si mergea pe zi ce trece mai rau. 

Masina am tinut-o dar in saptele blocului ,chiar si acum cand teoretic merge mai bine ,nu o folosesc ca scoate mult fum , treaba cu fum mult este constanta cand este activat egr-ul ,atunci este sigur , dar daca in dezactivez si scot furtunul de vacuum atunci nu se mai vedea asa de mult fum ,dar scoate.

Am vazut ca scoate ceva fum si in zona motorului ,vine dinspre galeria de evacuare .

 

De data asta ,distribuita este pusa bine , am verificat de mai multe ori , initial pana am mai umblat la avans , mergea ,se acelera putin ,mergea si accelara din nou si o tinea tot asa pana am marit avansul .

 

Am scos EGR ,l-am curatat ,supapa functioneaza bine nu este blocata , doar ca atunci cand bag furtunul de vacuum si motorul este pornit ,deschide supapa si intra o parte din gazele din evacuare ,probabil trebuie sa intre dar nu prea multe , cred ca supapa egr-ului trebuie sa se inchida ,nu sa stea deschisa mereu. Cand am vacut o proba pe seara cu EGR-ul functional nu am ami balbait motorul decat pe acceleratie .

 

Oricum ca sta deschisa sa nu ,este ceva care provoaca prea mult fum , o sa citesc documentatia legata de verificat tachetii si vad ce pot face ,ma gandesc ca daca erau supape deschise ,probabil si testul de compresie dadea niste valori scazute , oricum trebui verificati tacheti.

AQM.jpg

EGR dezactivat relanti.png

EGR dezactivat 2000 ture.jpg

egr activat nasol.png

egr activat relanti.png

EGR dezactivat 2000 ture.jpg

Modificat de iuli0078
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

25 minutes ago, iuli0078 said:

. Daca statea masnia nepornita 2-3 saptamani, scotea fum alb cel putin 30 de minute cand o porneam prima data

Posibil sa se scurga ceva ulei in camera de ardere pe la simeringurile supapelor și să se acumuleze in timp. Este doar o supoziție, cred că totuși ar fi trebuit să se reflecte în compresie

28 minutes ago, iuli0078 said:

dar daca in dezactivez si scot furtunul de vacuum atunci nu se mai vedea asa de mult fum ,dar scoate.

Este clar că dezactivarea EGR compensează într-o anumită măsură problema care o are, dar nu in totalitate 

 

Sincer, având în vedere istoricul de fum, eu cred că și catalizatorul este cam înfundat. Asta ar avea multe implicații: in primul rand neaerisirea cilindrilor, asta înseamnă că o cantitate de gaze evacuate rămâne în cilindri nepermițând aerului sa intre. Asta ar fi echivalent cu o recirculare parazita excesivă a gazelor evacuate. Apoi contrapresiunea formata obliga și mai multe gaze sa intre in motor prin EGR. Daca la asta se mai adaugă ceva supape care nu închide bine atunci avem un tablou complet al cauzelor care fac sa meargă motorul așa de rău.

Din păcate este greu de testat asta. Cred că singura varianta ar fi să pornești motorul cu evacuarea departata (cu EGR funcțional că sa nu îți furi singur căciula) și dacă funcționează stabil in condițiile in care ar fi făcut figuri cam de acolo ar putea fi.

Dar trebuie lămurită și treabă aia cu compensarea mare pe cilindrul 1 că de fapt aia cred că este problema principală.

Fa si testul ăla cu foaia de hârtie când merge prost și când merge bine sa vezi daca sunt diferențe (mai ales pe admisie la cilindrul 1) Știu că am făcut testul când avea frate-meu un Megane 1 pe benzina care mergea cam nașpa și la evacuare mai și aspira foaia de hârtie. S-a remediat prin reglarea tacheților (la motorul ăla avea tacheți mecanici, reglabili)

Avansul este foarte ok, solenoidul de reglaj funcționează corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Duminica o sa mai stau pe la masina si dau galeria de admisie, initial sa fac testul ,dupa care incerc sa desfac suruburile la prinderea esapamentului de galeria de evacuare , asta in caz de pot desface suruburile ,par cam ruginite . 

Cand am curatat EGR am facut o proba la motor cu el scos ,dar nu se vedea asa de mult prin gaura EGR-ului . 

O sa desprin esapamentul de galeria de evacuare sa vad merge cu catalizatorul desprins , dar nu cred ca o sa fie mare diferenta , pana la urma fumul in cantitate mare se face in motor . 

 

Tot atunci vad cum fac si cu tacheti ,sa vad daca se probeaza cumva ,gen lera daca sun jocuri intre axa si tachet. 

 

Oricum cu fumul nu cred ca se rezolva asa de ieftin ,probabil trebuie desfacut motorul, nu se pune problema deocamdata sa mai bag bani prea multi in el , se gasesc in dezmembrari ,in jur de 1500 lei , dar mai costa si manopera cel putin 1000 lei. La Alfa 166 am schimbat singur motorul ,dar am avut noroc ca am gasit la cineva local de inchiriat o macara girafa , si mi-am facut treaba cu ea , dar a fost bataie de cap cu trecerea in CIV.

Daca era un Golf intretinut cum am vazut multe altele ,merita bagati ceva bani in el dar nu este cazul ,mai ales ca sa se aduca cat de cat la un aspect vizual mai placut, trebuie schimbate sau reparate mai multe elemente de caroserie ,dar pentru livarari era ok.

 

Ma gandeam ca daca era distributia decalata pornea mai greu ,dar o sa o mai verific cand umblu la admisie si evacuare . Nu este pusa perfect ,ca am vazut ca se misca foarte putin la strangerea suruburilor , degeaba pun volant exact la semn , pompa blocata cu un surub de 6 exact in gaura din carcasa ei ,si axa cu came blocata cu cala , ca in momentul strangerii suruburilor se mai decaleaza foarte putin, eu nici la Alfa nu puneam distirbuita perfect ,tot ramanea un mic decalaj in urma strangerii ,pentru ca este nevoie de ceva forta sa se tranga surubul/pilulita axei/axelor ,chiar daca se tine contra cu cheia speciala ,tot se misca putin pinionul in urma strangerii , decalajul dupa mine cred ca este aproape jumatate de dinte.   Si cand am umblat prima data la distributie ,ea era putin decalata volant fata de axa cu came dupa cum aratasem intr-o poza mai de sus.

 

 

 

Modificat de iuli0078
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In seara asta am facut o proba ,masina a pornit imediat ,avea furtunul de vacuum scos ,scotea ceva fum cand apasam acceleratia ,dar am mers in continuare pana a inceput sa scoata mai putin fum ,cand am ajuns acasa am bagat furtunul de vacuum in EGR si nu a afectat motorul .

Masina se comporta ca inainte sa faca figuri ,motorul merge normal ,trage ca inainte .

O sa mai fac o proba la rece cum este acum , cu furutnul in EGR . Daca face figuri la rece ,atunci o sa scot de fiecare data furunul din EGR si il pun la loc cand se incalzeste .

Trebuie sa caut garnitura care vine intre galeria de evacuare si partea de jos si suportul in care intra EGR ,ca scapa ceva gaze pe acolo ,daca gasesc caput si garnitura catre admsie. 

Oricum ,mai mult ca sigur erau ceva probleme cu pompa de injectie veche ,ca chiar daca se incalzea motorul si dadea impresia ca merge rotund ,cand acceleram facea probleme ,din pacate atunci nu mi-a trecut prin cap sa scot furtunasul de vacuum din EGR.

 

Masina consuma ceva ulei , cand mergeam mai mult cu ea consuma 1 litru de 10w40 pe luna (aproximativ 2500 km) ,pe autostrada il consuma mai repde .

 

Posibil sa imi bag odata nasul in motor ,sa vad cum evolueaza lucrurile.

 

Inainte sa cumpar diferite piese ,o sa merg la un mecanic sa verifice masina daca scoate fum de la ulei sau din alta parte .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, iuli0078 said:

cand am ajuns acasa am bagat furtunul de vacuum in EGR si nu a afectat motorul

EGR nu funcționează tot timpul și nu recircula mereu aceeași cantitate de gaze. In mers când mergi constant este cuplat, dar nu total, la accelerare puternica se decuplează de tot. La ralanti daca nu atingi accelerația în câteva minute se închide de tot, deci nu va fi nici o diferență daca bagi/scoți furtunasul. Gradul de acționare al EGR se vede in grupul 003 ultima căsuță.

2 hours ago, iuli0078 said:

Daca face figuri la rece ,atunci o sa scot de fiecare data furunul din EGR si il pun la loc cand se incalzeste .

Poți să îl lași scos permanent, doar sa astupi furtunasul sa nu piardă vacuum pt. că va afecta frana. În situația de față va merge mai bine masina.

2 hours ago, iuli0078 said:

Masina consuma ceva ulei , cand mergeam mai mult cu ea consuma 1 litru de 10w40 pe luna (aproximativ 2500 km) ,pe autostrada il consuma mai repde .

Cam consumă. Comparativ a mea consuma cam un litru la 10.000 km 5W40 (mai nou i-am pus 5w50 dar nu s-a modificat consumul) și are vreo 430.000 km (și când avea 170k km tot așa consuma)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de egr ,când iam făcut proba sa vad daca merge ,l-am scos afară , motor pornit ,băgăm furtunul de vacuum se deschidea supapa ,scoteam furtunul se închidea . Citeam pe net că rămâne deschis mai mult la relanti ,o să-l verific și cu diagnoza .

 

Daca face figuri la rece , o să îl astup mai bine , aseară chiar și cu el scos tot scotea mult fum când acceleram , probabil până sa mai curățat eșapamentul ,că după aceea a început să scoată mai puțin .

Fumul trebuie să îl scoată dintr-un motiv , acum sa vad care o fi ,daca ar fi să umblu in motor o sa fie mai mult să îmi fac damblaua cu el .

Legat de garnitura egr ,cred că o scot azi și pun niste pasta de esapamente peste ea ,sa vad daca mai scapă .

 

Când vine meseriașul o sa merg la el sa regleze pompa de injecție , mă gândesc că nu este prea bine sa bage mai multa motorina decât are nevoie motorul .

 

Ulei a consumat mai mereu ,la fratimiu mai puțin la mine mai mult , motorul teoretic are 400.000 km .

Nu am pretenții ca am aproape 4000 ture la 130 km/ora și roșiu incepe la 5000 parca .

Ulei mult consuma și motorul Twin Spark după Alfa Romeo , la mine la 166 ia cam 3 litri de 10w60 in 10.000 km , am mai avut un motor de 1.6 pe un Alfa 147 acolo consuma cam tot atât 10w40.

Eu merg cu mașina mai mult pe autostrada până la munca ,nu am pretenții sa nu consume la 4000 de ture cât am la 130.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dpdv al motorului nu este nici o problemă dacă lași EGR anulat,  dimpotrivă (daca motorul scoate fum din diverse motive EGR funcțional va accentua asta, este ca o reacție în lanț, fara el macar rămâne staționară problema).

Încearcă un ulei 5w50 care să îndeplinească norma 505.00 (vezi sa fie trecută la Approvals nu la Recommandation). Teoretic ar trebui sa îl pape mai puțin în turații. Eu acum am pus unul de la Liqui Molly. La mine motivul a fost că tacane tacheții când este caniculă. Probabil au ceva uzura și un ulei mai vâscos la cald compensează cat de cât.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pornit masina cu egr dezactivat ,a pornit foarte bine , am bagat furtunul in egr ,a inceput sa mearga in suturi dupa ca l-am scos .

Azi am facut o proba ,am mers 70 km in exterior si 10 in oras ,masina se comporta normal ,poate este doar o impresie dar mi se pare ca treage ceva mai bine ,egr dezactivat.

 

Nedumerirea este ce oare pate provoca problema :

1. Pornit motorul la rece ,egr dezactivat = motorul porneste si merge bine 

2.Cum activez EGR la rece ,motorul tremura foarte tare 

3.Motor cald , activez EGR ,motorul merge bine .

 

Ce poate provoca mersul foarte rau al motorului la rece cu EGR activat si la cald merge bine ?

Daca EGR era defect ,ramanea blocat intr-o pozitie , dar el se deschide si inchide fara problema , acum nu stiu daca are si o pozitie intermediara , sau se inchide de tot si deschide la maxim .

 

La rece, gazele din evacuare intra prin egr in admisie si provoaca ceva, in special la cilndrul 1 ,de sunt valorile mari pe primul injector .

 

Nu stiu ce ar putea fi ,dar nici un mecanic nu stiu daca isi poate da seama doar vizual ,fara sa desfaca motrul 😁

 

Cand am timp o sa fac si testul cu hartia pe admisi si evacuare ,ca nu costa nimic .

 

Coincidenta sau nu ,sa crapat furtunul de retur al primului injector ,cel astupat ,posibil ca pompa de ALH sa faca mai multa presiune ,aici cand desfac conductele injectoarelor sare motorina ceva mai tare decat la pompa de SDI ,cel putin asa mi sa parut dupa motorina imprastiata .

 

Legat de fum ,a scos mai mult fum la inceput cat acceleram mai tare sa ajung la 100 km/ora ,dupa mai multi kilometi nu se mai vedea fumul in oglinda pe accelerare ca la inceput .

 

Multumesc de informatii , o sa fiu atent cand mai cumpar uleiuri sa scrie approvals ,eu luam si daca scria specificatia la recommandation ,daca tin masina la urmatorul schimb o sa incerc si 5w50 ca este mai gros la cald .

 

Legat de ditributie am pus niste poze , acum este la fel ca in poza din dreapta , volant este putin decalta de axa cu came , dar este ceva neimportant din cate presupun , pentru ca daca pun volant la semn exact ,pe axa cu came daca se vede 1 mm diferenta fata de cum este acum , in dreapta distributia cum este acum si in stanga este diferenta daca vin cu volant la fix .

Semne.jpg

EGR.jpg

cale.jpg

Modificat de iuli0078
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, iuli0078 said:

Ce poate provoca mersul foarte rau al motorului la rece cu EGR activat si la cald merge bine ?

Este vorba despre un dezechilibru aer/motorina care la rece este accentuat (la rece cantitatea de motorina injectata este mai mare și dacă nu are suficient aer cantitate de gaze recirculate face ca arderea sa nu fie ok). 

În toată treabă asta EGR nu are nici o vină, problema este la motor.

Nu îmi este clar de ce conectarea/deconectarea EGR influențează compensatia doar pe primul injector.

Până una alta mergi un timp cu EGR dezactivat sa vedem ce se întâmplă 

Sa verifici daca traseul de admisie pe fiecare cilindru nu exista depuneri

 La mine cand am umblat prima data acolo (se accelera în șuturi și scotea fum) găurile din admisie și conductele alea care aduc aerul (la mine sunt ca niste trompete) erau pe jumătate obturate. 

Eu zic că micul decalaj nu este de natură să provoace asta, mai ales că problema a apărut treptat.

1 hour ago, iuli0078 said:

Coincidenta sau nu ,sa crapat furtunul de retur al primului injector ,cel astupat ,posibil ca pompa de ALH sa faca mai multa presiune ,aici cand desfac conductele injectoarelor sare motorina ceva mai tare decat la pompa de SDI ,cel putin asa mi sa parut dupa motorina imprastiata .

Posibil sa fie coincidență, se mai întâmplă, dar cine stie. Injectoarele de AQM deschid la minim 190 bari, iar cele de ALH la 220 bari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Prima data cand motorul a mers bine ,aveam admisia de plastic scosa , dupa ce am pus-o la loc motorul mergea naspa , clapeta statea aproximativ 80% inchisa ,cum scoteam mufa din clapeta ,aceasta se deschidea la maxim si motorul mergea bine ,probabil il ajuta mult ca primea aer la relanti din belsug ,nu ar fi de mirare ca atunci can primea mult aer ,egr se dezactiva.

 

In momentul in care scoteam mufa ,chiar daca miscam cu mana clapeta in starea initiala cand facea figuri (aprape 80% inchisa ) ,motorul mergea normal .

 

 Legat de clapeta de acceleratie, facea figuri doar daca pozitia ei aproape inchisa era controlata electronic ,cum scoteam mufa si o controlam manual ,mergea normal.

Cand mergea naspa am incercat sa accelerez pana se ducea clapeta la maxim dar nu am reusit , se misca ea dar nu atat de mult .

Cand am facut aceste probe nu stiam de egr ,deci furtunul de vacuum era bagat in el.

 

Galeria de admise are putina calamina pe margine ,am umblat la ea acum ceva timp .

 

Posibil sa incerc si eu o solutie de curatat calamina cum este cea de la Resurs ,am vazut ca se zice de bine. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clapeta aia de fapt face parte din sistemul EGR. Rolul ei este să mărească rata de recirculare a gazelor evacuate (practic prin semiobturarea admisiei se crează o depresiune care absoarbe mai multe gaze. Când clapeta este semideschisa și EGR este deschis într-un anumit grad.

Deci in situația ta este benefic când anulezi EGR să scoți și mufa de la clapeta și o să vezi că va funcționa mai bine motorul ( răspunde mai bine la accelerare)

Va fi mai zgomotos motorul la ralanti și va scădea consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand scot mufa de la clapeta da o eroare , nu mai tin minte codul dar zice ceva de intake ,atata timp cat nu incurca ecu este ok.

O sa merg cand este liber la meseriasul cu care am vorbit, sa regleze pompa de injectie, poate tot el isi da cu parerea ce ar putea cauza problema.

 

 Daca mai continuam cu livrarile si trebuia sa schimb masina ,ma batea gandul mai demult la un Lupo ca al tau ,cu motor 1.7 SDi din 2000 , vazusem unul pe OLX  la 1100 ,singura problema este incertitudinea legata de taxa de poluare, care vor sa o bage teoretic de anul viitor ,iar cele mai taxate ar fi non euro ,euro 2 si 3 , pentru livrari unde se merge doar in oras ,un diesel SDI este ideal .

Avand in vedera ca masina ta are peste 400.000 km ,inseamna ca motoarele SDI sunt rezistente indiferent ca este 1.7 sau 1.9 ,pentru oras mi se par mai ok decat 1.4 TDI sau 1.9 TDI ,acestea sunt potrivite pentru exteror unde se poate face o depasire .

Nu stiu pe partea de servo cum este , la Golf nu sa umblat , daca la Lupo are aceeasi servo ca la Polo/Fabia/Ibiza ,acolo am mai citit ca sunt probleme .

 

Modificat de iuli0078
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motor, cutie, servo nu am avut nici o problemă. Depinde și cum a fost întreținută. La cutie pot apărea probleme dacă rămâne fără ulei din cauza unui mic simering daca nu este schimbat. Pe la timonerie sunt câteva mici piese care pot fi problematice pentru că nu se mai găsesc, eu am făcut una la strung. 

Motorul merge perfect, bine eu ii ating și 100 ml ulei 2t la 20 l motorina (poți încerca, eu am folosit Husqvarna LS+) și din când în când mai pun cate un aditiv pentru curățarea injectoarelor. 

La servo pierde puțin ulei, nesemnificativ pe la axul pompei, dar așa a făcut de când am luat-o pe la 170k km. Cred că se strica din cauza burdufurilor care daca nu sunt schimbate când crapă sau se pun coliere necorespunzătoare intra apa.

Consumul este foarte bun, de când am luat-o are un consum mediu de 4,7 l/100 și nu merg la consum, este foarte nesimțită la capitolul asta, indiferent cum mergi cam tot atât consumă. La 130 km/h are 3000 rpm și se simte foarte bine acolo.

23 minutes ago, iuli0078 said:

Cand scot

23 minutes ago, iuli0078 said:

Cand scot mufa de la clapeta da o eroare

 

Este normal, daca nu se aprinde bec in bord și nu o limitează nu este problema.

A mea nu are AC și cred că sunt puține SDI cu dotarea asta. La Brașov nu prea am resimțit lipsa asta, dar poate fi in inconvenient.

Cel mai tare m-a deranjat partea de rugină, ei am tinut-o din scurt, dar sta prost la capitolul asta, cred că nici Golf-urile din perioada aia nu sunt prea strălucite la capitolul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golful lui fratimiu este din 2001 , pe partea de rugina avea probleme la capota , pe care am schimbat-o acum cativa ani si zona de imbinare praguri fata /aripi ,sa mancat din aripi spre prag ,am impresia ca pe acolo are scurgerile masinii , cand am scos ECU sa il curat avea destul pamant in partea stanga sub ansamblul stergatoarelor , am curatat mai bine locul sa se poata scurge apa mai bine.  In rest a fost atinsa de-a lungul timpului in diferite locuri si daca nu sa remediat profesional exista riscul sa rugineasca .

 

 

Eu mai urmaresc cu evolueaza treaba cu golful , daca o mai pot lungi anul asta cu ea este ok , ca teoretic nu vroiam sa mai dau niste bani in plus doar pentru o masina de livrari , daca era treaba buna mai mereu ,ma avantam la un Volkswagen Up ,era suficient mai ales ca are si varianta cu 4 usi ,dar daca trebuie sa schimb Golfulca ,un Lupo/Polo mi se pare ok cu motorizarea SDI , ma mai uit la pretul pieselor , stiu ca varianta 1.2 TDI 3L ,avea unele piese mai scumpe decat Lupo clasic ,dar la 1.2 pica cutia automata si nu sunt ieftine sh si nici durabile.

 

Referitor la Golf ,cred ca degeaba schimb clapeta de acceleratie si egr-ul ,ca tot asa o sa mearga la rece ,daca fumul ar veni de la uleiul ajuns in camera de ardere pe accelerare ,insema ca scapa pe undeva , simering supape sau segmenti , dar posibil ca uzura sa nu fie asa de mare odata ce compresia este 25 . 

Acum cu uleiul nu cred ca are vreo treaba faptul ca consuma ceva cu fumul , si mine daca consuma ulei ,nu inseamna ca scoate fum ,se vede doar abur .

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi in spatele aripilor spre prag, se aduna pământ și este o sursa de umezeală, implicit rugină. Asta vara am scos de la amândouă cam o jumătate de găleată de pământ. 

Lupo 3l este misto dar scoate-o de pe lista pentru că pe lângă faptul că are unele piese foarte scumpe nu se mai găsesc pentru că nu se mai fabrica și nici nu se potrivesc de la un lupo normal. Cutia este că la a mea manuala, dar are un fel de mecatronic primitiv și aici sunt problemele pentru că nu se pricepe nimeni sa le repara, sunt vreo doi-trei care știu cu ce se mănâncă, dar cred că nici ei nu se mai bagă.

Nu are rost sa schimbi clapeta și EGR pentru că nu au nici o vină în treabă asta.

Prea multe nu prea ai ce sa ii faci momentan, decât sa reglezi pompa daca se poate, daca nu las-o așa.

Fa-i un plin cu Maxx Motion la care pui ulei 2t 100 ml/20 litri, lasă EGR anulat, la fel și clapeta și mergi un timp așa, s-ar putea sa meargă acceptabil.

Eu de când o am numai Maxx Motion și EfixS (cu asta este mai zgomotos motorul) a vazut și merge de rupe. Pornește la sfert și încă trage de toți caii, fum nu prea văd, doar la accelerare puternica parcă vad ceva in farurile ăluia din spate, dar nu îmi dau seama daca este fum sau praf ridicat de pe sosea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!