Jump to content

Opiniile voastre despre Golf IV 1.9 SDI


alexxxalexxx
 Share

Postare recomandată

alexxxalexxx

@attyx

multumesc de feedback.  Pai cred ca sambata o sa schimb si filtrul. Stiu ca a mai ramas ulei vechi in el, si nu doream asta. Acum na, s-au amestecat putin. 

 

Pai stia de o zi inainte ca vreau sa il schimb unde lucrez eu, cu cineva, dar uite ca s-a intamplat. Ea s-a bazat pe faptul ca eu inca nu cumparasem ulei si nici filtru, si stia ca o voi face dupa ce ea imi va aduce masina. Daca s-a vazut la garaj, ea si cumnatul au intrebat ce si cum, la service. Mecanicul i-a cerut cheia si a urcat masina pe rampa, si a dat drumul operatiunii. Nu imi pare rau, dar trebuia si filtrul. Acum stau si ma gandesc, daca aia se duceau dupa filtru, factura sarea de 100 euro. Chestia e ca nu mai m-am atins eu de bani, si a folosit cardul ei. Asa ca nu prea are rost sa ma supar pe ea. B

 

Bine ca e incantata de masina, si isi da si ea silinta sa o intretina. Nu e un lucru rau :D. 

 

Sa vedem.. poate o directionez catre vreun service bun unde sa plateasca si tacanitul ala de la roata din fata. Poate se baga si pentru o baterie noua, si filtru de motorina...dar mai pe toamna :)). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alexxxalexxx

    38

  • carceacristian

    6

  • DorianR

    5

  • yonutss

    4

mikemaniack

ca sa schimbi filtru de ulei trebuie sa dai tot uleiul jos, pus filtru , pus uleiul la loc.Eu unu n-as mai pune un ulei care a trecut deja prin motor la loc.Mai bine as merge 5000 de km si as face atunci din nou schimbul cu filtru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam idioti mecanicii astia in Belgia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexxxalexxx

@mikemaniack pai asa cred ca am sa fac pana la urma. Astia ziceau ca odata se schimba, odata nu.. presupun ca a fost schimbat ultima data pana sa ajunga masina la mine.. in fine, sunt cam ciudati astia..

 

yonutss pai na..ce sa le ceri.. sunt de la nissan.. Pe factura mi-au scris ca au schimbat uleiul la Vw Polo... mai mult de atat nu pot sa gandeasca si ei. Iti dai seama ca nu aveau nici un interes sa alerge dupa un filtru de vw. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa schimbi filtrul de ulei la SDI nu trebuie dat jos uleiul.

poti sa-l schimbi linistit.

si strange la sfarsit capacul filtrului doar cu mana, dar pana in capat, ca sa-l poti desface cu mana si data viitoare.

stai linistit ca nu o sa-ti curga, doar sa-i schimbi garniturile pe care le primesti impreuna cu filtrul

Modificat de johny77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexxxalexxx

@johny77 pai ma miram ca trebuie sa scot tot uleiul.. in fine. Pentru moment cred ca o sa ramana asa. Sa fie asa uzat filtrul vechi? Astia de la service au zis sa schimb uleiul la 10k. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@johny77 pai ma miram ca trebuie sa scot tot uleiul.. in fine. Pentru moment cred ca o sa ramana asa. Sa fie asa uzat filtrul vechi? Astia de la service au zis sa schimb uleiul la 10k. 

Da,eu nu am vrut sa ma cert cu nimeni dar cum a zis si colegul de mai sus NU trebuie schimbat tot uleiul ca sa schimbi filtrul de ulei....ba dimpotriva nu o sa pierzi nici o picatura de ulei...

Filtrul de ulei de aer si polen se schimba toate odata ....cel care se schimba la fiecare a doua revizie este cea de motorina.....mie asa mi-a fost recomanta si asa fac si nu am avut probleme deloc......dar la noi in RO mai este si problema motorinei....care nu cred ca exista in Belgia......si a mizeriei .....la mine filtrul de aer si polen la 10K de km.....este aproape negru de mizerie deci neparat trebuie sa le schimb......nu stiu cum va fi in Belgia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexxxalexxx

In sfarsit am reusit si eu azi sa ies cu masina pe distanta mai mare. Toata saptamana a folosit-o sotia pentru naveta. Deci luni i-a fost schimbat uleiul, si azi am verificat-o prima data. Are putin sub limita de maxim. Momentan nu-i nici o problema. Trebuie sa caut aceeasi marca de ulei si sa completez.

 

Masina se comporta minunat pana acum. Azi am iesit vreo 60..70 km in afara orasului, si maine cred ca iar o sa dau o tura la fel de lunga, sau poate mai mult. Sunt foarte multumit cum merge, sa stiti ca nu e asa puturoasa. Deci pleaca foarte ok de la semafor, am ajuns la 120km/h si merge bine (n-am putut prea mult ca e intesat de camere pe aici). Poate mai mult, si cred ca-i dau maine pe autostrada pe undeva sa sara de 140 km/h. Sa vad si atunci cum merge. Nu se aude nimic la ea pe sosea buna, dar dupa cum am zis, pe piatra cubica se aude ceva pe fata.. o bataie - tacanit la roata.. nu imi dau exact seama la care. Nici nu m-am uitat daca e vreo protectie de plastic desprinsa.. 

 

Per total, masina pare foarte ok. N-am a avut nici o problema la pornire, plus ca o ia foarte rapid. Sper sa fie in continuare totul in regula, si voi vedea daca la toamna ii cumpar baterie noua, si ce o mai trebui. Poate mai atunci schimb si filtrul de motorina. Sau o voi face la urmatoare schimbare de ulei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia cam 160-170 km/h.

Stai linistit cu filtrul neschimbat ca nu e capat de tara. Cand schimbi filtru de motorina, schimbi si pe ala de ulei. Doar dai capacul motorului jos si desfaci carcasa. Il poti schimba cand ai tu timp. 

Drum intins si km multi multi fara probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai nevoie de viteze mari pe autostrada (peste 150km/ora), depasiri in scurt, de tractat platforme, mers cu 5 persoane si bagaje, etc. masina te va multumii, este o masina care tine cu casa.

 

Cum este cu impozitul ? cat trebuie sa platesti acolo ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexxxalexxx

Pai ma multumeste. Pana cum este foarte ok. M-am plimbat in weekend. Am fost pana la Gent, si am o portiune de autostrada de vreo 40 de km, sau mai bine. I-am dat pana la 145 pe banda trei, dar nu ma lasa traficul mai mult. Plus ca sunt o multime de camere. Ducea mai mult de 145, simteam ca poate dar deja ma lipisem de spatele celui din fata, si asta nu prea se dau pentru ca stiu ca rar gasesti care sa fuga mai tare.

 

Impozitul inca nu mi-a venit, cica dupa vreo 3 luni imi vine. La un 1.6 benzina este de 350 euro. Cineva de aici mi-a zis ca nu ar trebui sa fie mai mult de 500 euro la a mea. Acum sa vedem. Altcineva de pe forum a zis ca poate fi si peste 1500 euro. Eu sper sa nu sara de 500..acum na.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am o nelamurire. Am vazut intr-o carte de g4, ca pot accesa acel afisaj al bordului. Chestia e ca nu stiu cum, sau poate modelul meu nu are asa ceva?

In carte apare asa:

 

y7T65qz.png

Eu (modelul masinii) nu are acele butoane A si B. Sa inteleg ca vreau prea multe de la ea? Eram doar curios ce apare si pe acel ecran la mine :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Esti sigur ca ai computer de bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaa... nu sunt sigur :D. Deci m-am facut de ras cu intrebarea mea? 

Modificat de alexxxalexxx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te-ai facut de ras, doar ca daca in dreptunghiul din mijloc, dintre turometru si vitezometru, nu se aprind decat martorii, inseamna ca n-ai ceasuri cu computer de bord.

Ceasurile cu computer de bord arata asa(minidot) sau asa(maxidot)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La pornire, decat martorii se aprind. Nu si ecranul. Asa arata bordul. Martorii sunt pe doua randuri din acel afisaj, si aproape 3/4 ar parea un ecran. Dar nu se aprinde.

 

KJp1Oq3l.jpg

Modificat de alexxxalexxx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare. N-am mai fost activ pe aici de ceva vreme. Uite că au început să apară și micile probleme. Am făcut undeva până în 4500 Km cu mașina și sunt destul de mulțumit. 

 

Nu am reușit să o duc undeva să verifice acel țăcănit pe față când merg pe piatră cubică sau peste acele rosturi pe drum betonat. Am tot zis că sunt bucșele de vină, și să le schimb cândva. 

 

Problema recentă e că de ceva zile, de regulă dimineață, nu pornește de la prima cheie. Trebuie să o dau și pe a doua, apoi nu mai am probleme. Dar, astăzi a pornit tocmai de la a treia cheie. Precizez, bateria e din 2007.  Nu știu cum să vă zic că se aude. Nu îmi vine în cap o comparație cu ceva... 

 

PS: afară a început să se cam răcească..astăzi, în Bruges a fost undeva la 15 grade celsius. 

 

Ceva sfaturi? Mi-a promis cineva că poate își face timp de mine sâmbătă, dar asta înseamnă să mă duc cu mașina la el. Automat, n-are cum să mai audă cum face la pornire ca deja îi dau cheie când plec de acasă. 

 

Aș vrea să știu la ce să mă aștept. I-aș schimba și bateria.. dar e posibil să fie și de la vreo bujie? Să le schimb pe toate? Nu cred că sunt așa scumpe. 

Modificat de alexxxalexxx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să cumperi un multimetru şi să verifici starea bateriei. Se face destul de simplu, măsori tensiunea acesteia în următoarele situaţii:

- dimineaţa înainte să porneşti

- tensiunea pe timpul cât dai la demaror (te uiţi până la cât scade)

- tensiunea pe timpul funcţionării (după ce funcţionează puţin şi se stabilizează, o turezi puţin până prin 2500 şi vezi dacă fluctuează)

- tensiunea imediat ce ai oprit motorul

- tensiunea după câteva ore de staţionare

Postezi aici aceste valori şi-ţi putem spune câte ceva despre starea bateriei şi despre încărcare, pentru că nu numai bateria poate fi de vină ci şi încărcarea acesteia (releu de încărcare defect, contacte imperfecte)

 

În principiu principalele cauze pentru care porneşte greu la rece sunt:

  1. sistemul de bujii incandescente (releu, siguranţe, bujii)
  2. avansul
  3. ceva probleme la electronica pompei (solenoid pentru reglarea avansului, ajustor cantitate motorină, senzor cantitate motorină)
  4. sistemul EGR (capsula vacuumatică, valvă, vacuum)
  5. senzorul de temperatură al lichidului de răcire
  6. bateria slabă sau neîncărcată corespunzător.
  7. alimentarea cu combustibil (dezamorsarea sistemului, aer fals pe la returul din filtru)

Unele chestii se pot verifica vizual, altele cu multimetrul, dar cred că un vagcom este indispensabil.

Nu cred că bujiile sunt de vină (pot fi numai că nu au nici un rol la +15 grade ci numai cînd scade temperatura sub 5grade). Eu le-am avut pârlite dar pornea din prima cheie (cam lungă ce-i drept) şi la -10 grade.

Sfaturi pentru moment:

  1. Uită-te la furtunul de alimentare cu combustibil dacă este motorină pe el dimineaţa
  2. fă verificările de mai sus la baterie şi postează valorile
  3. vezi cum porneşte la rece cu mufa de la Engine coolant temperature scoasă (vezi pdf)
  4. dacă mergi la meseriaş să măsoare avansul în Basic settings, grupul 000, câmpul 2
  5. cumpără-ţi un vagcom sau vcds, te va scuti de unele cheltuieli
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv: mulțumesc de răspuns. Unele chestii mă depășesc din răspunsul tău, în special cu vagcom/vcds, mufa de la  Engine coolant .. etc dar am să le caut pe Google să văd cum arată și în pdf-ul de la tine. 

 

Cred că pot să mă uit la furtunul de motorină. Presupun că e  transparent. 

Multimetru n-am, dar sper să reușesc să cumpăr curând. Chestia e că eu conduc mașina doar în weekend și la distanțe mari. Soția mea o folosește zilnic pentru naveta la serviciu. Atât. Face cam 6 km dus, 6 întors. Zilnic. Nu face mai mult de 10 minute dus.. și la întors să zic că face uneori și 15..20 până găsește parcare. Mașina stă pornită mai mult în weekend când plecăm pe undeva la plimbare și facem mai mulți km. 

 

Eu lucrez foarte aproape și bicicleta e perfectă pentru 2.5 km. La serviciu am un mecanic..dar n-am cum să iau mașina.. la el o să o duc, dar să văd dacă poate sâmbătă.. dar mă cam aburește.. În rest, să o duc la un service, e ceva. Numai pentru schimb de ulei să fără filtre am dat 60 euro... 

 

Să fie oare și că 5 zile pe săptămână mașina merge puțin? Precizez, până ajunge la serviciu, abea de se miscă puțin acul la ulei. Deci nici nu se încălzește motorul bine că și a ajuns. Sâmbătă am fost la cumpărături, total vreo 7 km, și am pornit și oprit mașina de vreo 5 ori. 

 

O să încerc cât mai curând să postez valorile indicate de micrometru, ale bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un diesel sunt necesari cred că vreo 5-6 km pentru a aduce bateria în starea iniţială dinaintea pornirii, dar depinde şi de starea bateriei. De exemplu eu azi dimineaţă i-am dat numai o cheie şi am pornit-o din nou după vreo 20 minute. A pornit mai greu în sensul că a învârtit de vreo 4-5 ori, dar situaţia nu este comparabilă deoarece bateria mea a depăşit 11 ani şi cred că este cam pe ducă. Având în vedere că totuşi faci un drum lung pe săptămână, totuşi nu ar trebui să fie o problemă drumurile scurte.

Dar să le luăm pe rând.

Mai întâi o mică investiţie în multimetru şi un vagcom (un 409.1 este suficient pentru maşina ta, găseşti pe ebay sub 20dolari), despre asta dicutăm pe pm dacă vrei.

Faci verificările de mai sus şi apoi pui rezultatele aici. O precizare: faci verificările cu multimetrul de două ori după drum lung şi după drum scurt. În cazul în care se va dovedi că bateria este bună şi că problema o constituie drumurile scurte, cred că va trebui să-ţi iei un redresor şi să o mai încarci din când în când, mai ales că vine iarna.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e bateria, cand e moarta nu-ti mai invarte electromotorul.

Eu cred ca se dezamorseasa putin traseul de motorina peste noapte. Stai cumva cu rezerva aprinsa sau aproape ? 

Schimba-i oringurile de la supapa de sens unic de pe filtrul de motorina, poti schimba supapa cu totul daca vrei, si chiar si filtrul ca nu e tragedie pentru cativa centi.

 

Tacanitul e de la o bucsa imbatranita sigur. Poti trai cu asta. 
Succes 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate:  dupa ce ai parcurs un drum mai lung,mai sunt probleme cu pornirea?

Nu stiu cum o fi la golf4,dar eu aveam nevoie de vreo 15-20 km pt a junge apa la jumate! asta iarna .

Modificat de golf3ale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi s-a produs inevitabilul. M-a sunat iubita disperată că nu mai pornește mașina. A încercat de vreo 4 ori apoi a renunțat și a plecat cu taxiul la serviciu. Am venit și eu  acum o oră de la serviciu și m-am dus cu cheile de rezervă să încerc cu mâna mea. 

Când am dat la automat mi-a învârtit de 2 ori, apoi zici că s-a înecat. Pare să nu mai aibă curent absolut deloc. Vine un coleg cu mașina lui să-mi dea curent să văd dacă pornește. Dacă e să pornească, o duc la serviciu la mine  și mâine mă ocup de ea... eventual îi mai schimb și bucșele, dacă o vrea ăsta să mă ajută. 

 

@golf3ale: exceptând ziua de azi, da. Chiar dacă pornea din a doua cheie dimineața, apoi nu mai aveam probleme cu ea dacă mergeam mai mult.. sau seara când pleca prietena mea cu ea de la muncă, zicea că pornea din prima. 

 

@DorianR: păi dacă am posibilitate mâine să schimb bucșele, am s-o fac. Vrea să nu aibă nici o problemă mașina, nu-i vorba de bani, dar să nu mă lase în stradă sau să întârziem la serviciu. În Belgia, taxiurile sunt foarte scumpe :D. Păi un du-te vino la serviciu, ne-a costat azi 40 euro. Iar o baterie de mașina, cred că nu sare de 100 euro. 3 zile cu taxiul și am dat faliment :D. 

 

@lupo_bv: are băiatul ăsta multimetru și cred că se uită el. În vreo oră și ceva mă duc să mă întâlnesc cu el și să vedem ce facem. 

Modificat de alexxxalexxx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta inseamna ca bacteria nu se incarca la capacitate!Incearca o alta baterie si vezi dca exista diferente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@golf3ale: Nu locuiesc în Ro și aici nu am foarte mulți cunoscuți. Nu prea am de unde lua o baterie să o încerc.. o să văd ce rezolv în seara asta. Eu sunt pentru cumpărarea unei baterii noi, fără nici o problemă. 

 

Partea proastă e că nici nu știu să vorbesc foarte bine olandeză să pot spune foarte ușor ce mă ”doare” unui mecanic de aici. E mai dificil.. Nu toți vor să vorbească în engleză. 

 

Vă mulțumesc pentru toate răspunsurile pentru că îmi dați o idee despre ce și cum.. revin cu ce am rezolvat în seara asta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!