Jump to content

Opiniile voastre despre Golf IV 1.9 SDI


alexxxalexxx
 Share

Postare recomandată

De un an vede doar plinul ,dar pun motorina mai ieftina de la Lukoil si Petrom ,nu m-am indurat sa pun motorina scumpa ,sa bagat ocazional la vechiul Corsa D 1.3 cdti 95cp ,dar la ala sa bagat in speranta ca isi facea regenerarea mai bine ,scotea un fumalau de ma injurau cei din spate , problema era ca trebuia sa o tin turata pe loc la 3000 ture ca sa ajunga filtrul la 600 grade , alfel nu o finaliza cu brio pentru ca scadea temperatura sub 3000 ,pe autostrada isi facea regenerarea foarte bine si la 2500-2700 ture,daca nu avea DPF tineam masina aia pentru livrari si lasam Golful deoparte .

 

Am vazut ca se aduna mult pamant in spatele aparatorilor din plastic ale rotilor fata ,in zona pragurilor ,degeaba am curatat acum cad o fi asa de multi ani , am incercat sa dau cu spuma pe unde au aparut gauri de la rugina ,o sa iau odata masina la munca si vad daca pot face ceva mai bine decat este acum ,tot atunci verific mai bine daca sunt uzati tacheti spre axa cu came si vad axa cu came mai bine , sa vad cum se masoara corect , subler ,lera si sa caut detalii despre ce trebuie sa masor si cat trebuie sa aibe . Subler pot lua unul de la Vorel ,au la Leroy Merlin , ca cel vechi digital de la Lidl nu il mai gasesc.pe primul 

 

M-am uitat la un clip cu motorul de 1.7 sdi pe Youtube, postat de un bielorus care are un canal in care desface tot felul de motoare , este ceva diferenta fata de 1.9 SDI, admisia difera ,pompa vacuum este diferita si in alta pozitie, capac tacheti diferit ,daca am vazut bine pompa de apa are fulie si vine pe transmisie ,nu cred ca este raspandita treaba asta decat la distributia pe lant , injectoarele si pompa de injectie sunt asemantoare.

Citeam ca erau destui care aveau probleme cu cutiile automate pe 3L, parca vazusem un anunt in care avea cutie manuala ,dar probabil era schimbata .

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 184
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • iuli0078

    58

  • lupo_bv

    49

  • alexxxalexxx

    38

  • carceacristian

    6

Da sunt unii care au făcut conversia pe manuală. Cam alea sunt diferențele, plus clapeta de pe admisie este vacuumatica nu electronică. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe viitor vad daca iau un Lupo ,mie îmi plac ,păcat Dr nirma de poluare ,probabil 1.4 benzina după 2001 are euro 4, cred că în rest euro 3 .

Deocamdată masina vad că merge bine ,nu are rost sa cumpăr alta deocamdată ,vad cat pot trage pe asta .

Poate am cum sa probez ,o clapeta și un egr , să mă interesez mai bine , am tot citit dar poate nu unde trebuie ,daca EGR trebuie sa se deschida la rece ,imediat ce pornesc motorul sau mai trebuie sa stea închis până se încălzește puțin . 

Din ce văzusem când scosesem egr , vacuumul trăgea supapa imediat ce băgăm furtunul .

Incerc sa caut de unde vine problema , am mers și azi 130 km prin oraș și se comporta normal , nu mai vad fumul in spate pe accelerație .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad contează și temperatura de afară , de exemplu am făcut o probă la prima pornire azi, la o temperatura de aproximativ 18- 20 grade și nu se simte nici o diferență că bag sau nu furtunul de vacuum in EGR ,motorul merge la fel de bine .

Vad cu consumul cum o fi cu pompa de alh , aștept să se aprindă becul galben in bord , după care fac plinul și vad ce diferente sunt. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Intre timp am reusit sa ii fac si primul consum dupa ce si-a mai revenit , a iesit un 6.7 litri exclusiv doar oras , cam asa iesea in ultimul timp ,ultima data inainte sa faca figuri iesie 7 litri , dar in vermurile bune cand era cald se ducea in 6,2-6,5 litri /100 km .

Inca nu am reusit sa gasesc motivatia sigura care afecteaza mersul motorului cu EGR activ .

In cazul de fata fara EGR apare un zgomot in plus ,si se simte la relanti ca intrerupe putin ,fara sa scada turatia .

 

Pe lista de dorinte ar fi :

1.Prima data ma agit cu reglajul avansului sa fie cat mai aproape de linia de mijloc , acum este mai aproape de cea de sus. 

2.Placutele de frana sunt aproape de limita pe fata si spate , aici trebuie luat in calcul si marimea nitului din placuta , data trecuta am lasat placutele pe spate mai mult si acel nit a afectat putin discul ,

3.Daca dupa reglarea avansului nu scade putin consumul ,o sa trebuiasca sa merg la un meserias sa regleze pompa da ALH sa bage aproximativ ca cea de SDI.

4.Tija schimbator viteze ,de cateva zile am vazut ca are joc mare pe lateral si intra greu in prima treapta , cum timoneria este buna ,m-am uitat pe dedesupt si am vazut ca partea de jos a manetei unde se cupleaza de tija timoneriei ,este tocita pe lateral , acolo o maneta noua are in plus cate un strat de plastic, care elimina jocul cand este fixata in furca timoneriei .

5.Sa vad cum fac cu eroaea legata de ESP ASP si martorul aprins cu triunghiul 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic nu ar trebui ca avansul sa influențeze prea mult comportamentul atât timp cât este intre limite (solenoidul de avans din pompa reglează avansul in timpul funcționării astfel încât să fie optim), dar practic cred că influențează.

Acum ceva vreme am schimbat pompa (cea veche nu avea nimic, dar curgea și dacă tot mai aveam o pompa am schimbat garniturile și am montat-o pe aceasta pentru operativitate). Înainte avansul era destul de jos, nu se vedea in grafic, dar nu m-am agitat să îl modific pentru că pornirea era perfectă indiferent de temperatură, consumul ok, trăgea bine, avansul măsurat in mers era aproape identic cu cel specificat indiferent de regimul de turație (daca vrei sa vezi asta faci log in mers in Measuring blocks pe grupul 004) și fata ca Duty cycle să iasă din limite. 

Acum cu pompa asta avansul a aterizat intre limite (sub linia din mijloc) și am constatat următoarele: consumul a crescut cam cu 0,4-0,5 litri, am senzația că trage mai bine și parcă este mai sensibila la tipul de motorina. Înainte trăgea mai bine cu EfixS, acum vad că îi convine mai mult MaxxMotion, dar sa zicem că aici pot fi subiectiv.

Dar partea de consum este clară (fac întotdeauna plinul până ajungeotorina in buză că sa nu depindă de pistolul de.la.pompa, pe urma apăs pe bumbicul ăla mic că sa se duca in rezervor motorina rămasă pe gât, iar consumurile le înregistrez pe Spritmonitor.de)

Deci daca vrei consum mai mic, motor mai puțin zgomotos îl pui spre linia de jos, daca îl pui spre linia de sus va consuma mai mult, va trage mai bine, motorul ceva mai zgomotos și probabil va scoate și ceva mai mult fum, dar de asta nu sunt sigur.

La faza cu EGR, cu el activ se amplifică o deficiență pe care o are motorul, de care nu îmi dau seama

 Deci EGR, clapeta, nu au nici o vină întreabă asta și dacă te gândești să le schimbi cred că pierzi vremea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/23/2025 at 12:11 AM, iuli0078 said:

4.Tija schimbator viteze ,de cateva zile am vazut ca are joc mare pe lateral si intra greu in prima treapta , cum timoneria este buna ,m-am uitat pe dedesupt si am vazut ca partea de jos a manetei unde se cupleaza de tija timoneriei ,este tocita pe lateral , acolo o maneta noua are in plus cate un strat de plastic, care elimina jocul cand este fixata in furca timoneriei .

Cel mai probabil din cauza jocului selectorul nu se deplasează suficient pentru a selecta corect treapta 1. Pentru mişcarea stânga-dreapta responsabil este cablul B, verifică toate prinderile acestuia dacă are jocuri

 

1309144719_aqmtimonerie.thumb.jpg.aa1fa1078d092adb5e845cdbbe9028e9.jpg

 

Mai jos ai o listă cu codurile de piese pentru timonerie, nu ştiu dacă se mai fabrică.

AQM timonerie.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mi sa pus pe chelie sa reglez avansul mai aproape de mijloc o sa il reglez , initial pompa avea avansul bun , dar din cauza ca nu stiam problemele cu vacuumul din EGR ,a trebuit sa il mai maresc sa mearga ceva mai bine , la mijloc mergea foarte rau . Cu avansul ma mai pot juca sa vad cum este mai bine , nu stiu daca poate influenta sincronizarea distributiei daca se umbla mai des la avans , ca se slabesc cele 3 suruburi de la pompa de injectie si exista poisibilitatea sa se miste pinionul si intinzatorul sa se detensioneze. 

Nu am tinut cont la tipul de motorina ,la mine mergea cam la fel cu toata in functie de talpa , odata cu talpa creste si cosnumul de ulei , are momente in care pare sa cosnume prea mult ,am mai luat 2 litri de completare , ultimul litru la luat cam repede gen o saptamna ,dar am si turat motorul ceva mai mult.

 

 Legat de consum ,este ok deocamdata ,nu am pretentii mari mai ales ca nu este chiar in toanele lui , pentru oras este ok motorul ,dar pe autostrada este varza SDI-ul dupa Golf 4 , la 130 km/ora are 4000 ture ,foarte mult ,este comparabil in turatii cu Alfa mea pe benzina , asta inseamna ca viteza maxima de 160 km/ora o prinde golful la 5000 ture la turatia aia cred ca ii sar pistoanele prin capota ,mai ales ca de la 4500 incepe rosiu pana la 5500 teoretic. 

Eu recomand Golful 4 SDI doar pentru oras si mers prin imprejurimi ,pentru exterior este foarte slab ,se simte foarte mult lipsa turbinei. Depasirile camioanelor sunt sport extrem mai ales daca soseaua este cat de cat circulata.

 

Pe partea de timonerie ,partea de jos este exact ca cea din poza ,cu plasticul alb pe margine ,care se toceste cu timpul ,am pus si un clip cu jocul manetei .

Momentan am facut o improvizatie si sa micsorat jocul ,dar pentru a remedia de tot jocul ,mai trebuie sa pun inca o saiba sau sa cumpar o maneta buna, noi pare ca se gasesc mai greu .

 

Aici un clip cu jocul schimbatorului 

 

1613989_x800.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7 hours ago, iuli0078 said:

nu stiu daca poate influenta sincronizarea distributiei daca se umbla mai des la avans , ca se slabesc cele 3 suruburi de la pompa de injectie si exista poisibilitatea sa se miste pinionul si intinzatorul sa se detensioneze. 

In mod normal nu ar trebui 

7 hours ago, iuli0078 said:

dar pe autostrada este varza SDI-ul dupa Golf 4 , la 130 km/ora are 4000 ture ,foarte mult ,este comparabil in turatii cu Alfa mea pe benzina

Da, este mare turația la viteza aia pentru in diesel. Ar fi interesant de văzut dacă nu cumva are cutia de viteze schimbată pentru că la mine la 130 are 3000 rpm.Posibil și consumul sa fie cam mare din cauza asta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma uit de curiozitate dupa un cod ,asta in caz de scrie ceva pe cutie .

Din cate stiu difera cutiile la SDI , de exemplu fratimiu a avut afara si o Skoda Fabia SDI ,masina chiar daca avea cativa cai mai putini ,era mai sprintena si turatia era mai mica decat la Golf 4 .

 

Cu EGR dezactivat ,sunt ceva diferente :

1.Este ceva mai zgomotos

2.Pe accelerare se aude un mic suierat ,gen cum au uni toble modificate .

3.Se simt niste intreruperi la relanti ,de parca zici ca este pe benzina si face probleme o bujei/bobina.

 

O mai lungesc cat se poate cu masina , pentru ca pe livrari este ok ,nu o fi asa de economic motorul ca altele ,cum au uni  consum de 5 in oras ,probabil ca daca nu turez prea repede motorul posibil sa obtin si un 6 . 

 

Acum ceva mai mult de un an nu mai mergea apa la stergatoare , am schimbat motorasul original ca nu mai mergea si am luat unul ERA ,acesta cred ca nu are putere suficenta ca nu arunca jetul cu presiune , se duce sub jumatatea parbrizului ,diuzele schimbate (Febi) sunt la maxim sus ,nu am ce sa mai reglez ca jetul sa se duca mai sus . 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   2 membri

    • adrian001
    • iuli0078
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!