Jump to content

Anvelope deformate/cu uzura neuniforma


vasi0000
 Share

Postare recomandată

Salut, am o mica problema la fabia mea motor 1.4 16v, la toate 4 rotile cauciucurile mi se uzeaza pe interior dar nu in linie continua, ci numai in anumite puncte distantate aproape egal, am fost cu masina la mecanic si mia spus sa ma duc sa centrez rotile si sa reglez unghiul de fuga, mergand la vulcanizare cei de-acolo mi-au spus ca problema nu este asta, ci telescoapele sa fie adevarat sau ce problema poate fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare stupid ca un om de la vulcanizare sa se uite la masina si sa zica ... hmmm ... sunt amortizoarele. Fara o directie nu ai de unde sa stii ce este de vina. Fa o directie si te vei lamuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la un sevice ca sa-ti faci geomatria.

Vorbeste cu cel care se ocupa de masina, ca atunci cand ti-o ridica pe elevator sa se mai uite si la "articulatiile" rotilor, probalil un mic reglaj e de ajuns.

Eu recomad(nu fac reclama, fiecare alege ce vrea) Shama Service unde mi-am facut io geometria asta vara. E mai scump ca in alte parti, cam 100RON, dar merita.

Eu am avut cam aceasi problema, dar nu am asteptat sa mi se toceasca neuniform, caci la mine se cam vedea cu ochiul liber ca e roata inclinata.

PS: sa nu uiti sa dai si tu 10 lei spaga, si ti-o face calumea de nu mai ai probleme cu ea. (De cam asa merge pe la noi, daca vrei sa nu mai ai probleme)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu aceiasi problema...am facut geometria la autosoft! Dar...nihil sine spaga! Pret: 126 lei!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am o mica problema la fabia mea motor 1.4 16v, la toate 4 rotile cauciucurile mi se uzeaza pe interior dar nu in linie continua, ci numai in anumite puncte distantate aproape egal, am fost cu masina la mecanic si mia spus sa ma duc sa centrez rotile si sa reglez unghiul de fuga, mergand la vulcanizare cei de-acolo mi-au spus ca problema nu este asta, ci telescoapele sa fie adevarat sau ce problema poate fi ?

si eu am avut asa ceva si ceea ce iti recomand este sa mergi la cei care se ocupacu reglaj de directie, unghi de fuga si unghi de convergenta

se va pune pe rampa si iti spune daca in prima faza tre sa schimbi telescoape sau bucse.....capete de bara....iar daca totul e ok se va face reglarea. in cazul in care e dusa ceva bucsa, telescop te va pune sa il schimbi si doar dupa aceea se va putea face ceva calumea. Mie mi-au fost rupte bucsele de la trapez si au costat 50 de lei, asa ca nu merita sa nu iti rezolvi problema cadi vei lua cauciucuri noi si dupa 10 mii de km altele.........e prea mare costul

Cred ca se poate face si la RAR daca nu ma insel dar sigur la cei cu verificarea tehnica si iti recomand ca doar la ei sa mergi sau la

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai ca la mine nu s-ar auzi ca bate ceva sau ar fi vreun telescop uzat cand dau intr-o groapa nu am nici un fel de zgomot numai la o viteza mai mare de 40 km/h aud cum bat cauciucurile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact dar exact problema asta am avut-o si eu inainte sa schimb cauciucurile. dupa ce le-am schimbat nu am mai avut nici o problema. pe interior mi s-au tocit pana iesisera si niste sarmulite. si la fel ca la tine, simteam cum bat la viteze de peste 40 km/h. sincer nu stiu exact la ce ce li s-a tras...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact dar exact problema asta am avut-o si eu inainte sa schimb cauciucurile. dupa ce le-am schimbat nu am mai avut nici o problema. pe interior mi s-au tocit pana iesisera si niste sarmulite. si la fel ca la tine, simteam cum bat la viteze de peste 40 km/h. sincer nu stiu exact la ce ce li s-a tras...

la franare si scoasa din viteza nu bate?la mien batea dar doar atunci cand puneam frana si era la liber si am schimbat rulmentii si e ok

poate va ajuta cu ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie si de la telescoape ,

Poate sa fie, nu am spus ca nu poate sa fie, insa te risti sa comanzi 4 telescoape si sa constati dupa aia ca nu e din ele?

Sau faci o directie si stii EXACT ce este de vina si comanzi? :frigbaitata:

Modificat de .:bamse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan Portase

Din uzura uniforma a pneurilor pe o singura parte (a rotii) rezulta ca geometria rotilor a avut de suferit. (dat mai tare intr-o groapa, fortat la parcarea laterala cu roata in bordura ... etc).

Convergenta afecteaza mai mult rotile din fata care daca sunt \-/ se vor uza amandoua pe interior iar daca sunt /-\ se vor uza pe exterior.

Unghiul de fuga si de cadere este din constructie si nu se regleaza (din cate stiu eu).

Uzura neuniforma dar intre spatii relativ egale pe suprafata de rulare a pneului inseamna amortizoare slabe. Amortizoarele nu-si mai fac datoria cum trebuie si lasa roata sa oscileze in plan vertical de mai multe ori decat trebuie (ca o minge). Dupa un obstacol, pneul pierde aderenta pentru scurt timp (se ridica roata), arcul il impinge la loc si amortizorul are sarcina de a "lipi" pneul de carosabil, fara a mai oscila inca o data. Odata formate acele uzuri in pneu, acesta se va uza tot in aceleasi locuri.

Daca avem o masina care are probleme si cu geometria rotilor si cu amortizoarele, inseamna ca vom avea o uzura discontinua (periodica) a pneurilor pe o singura parte a rotii.

La Dacie am avut uzura din cauza amortizoarelor (fara probleme cu convergenta). Pneurile erau uzate pe toata suprafata de rulare dar discontinuu si la distante relativ egale. (se vedeau din profil ca "deal, vale, deal, vale ... etc.). Am rezolvat prin a-mi schimba amortizoarele si pneurile. N-am mai avut probleme.

Sincer iti recomand mai intai sa faci o geometrie a rotilor (nu costa mult, cred ca pana in 100 RON), dar nu la oricine si nici chiar la reprezentanta. Apoi sa faci un test de amortizoare, iar daca ies la eficienta sub 75% cred ca ar trebui sa te gandesti sa le schimbi.

Parerea mea. Toate bune!

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eeee, asta da explicatie de inginer since 2004 :icon_thumright: . Lasand gluma la oparte, e o explicatie foarte bine fundamentata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numai ca tin sa completez cauciucurile sint aproape noi, iar vreau sa pun intrebarea telescoapele se pot uza toate 4 in acelasi timp, iar la gropi foarte mari nu aud nici o bataie din partea telescoapelor sa fie chiar asta, ca trebuie sa schimb toate 4 telescoape, pt ca cauciucurile stiu ca vor trebui schimbate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

numai ca tin sa completez cauciucurile sint aproape noi, iar vreau sa pun intrebarea telescoapele se pot uza toate 4 in acelasi timp, iar la gropi foarte mari nu aud nici o bataie din partea telescoapelor sa fie chiar asta, ca trebuie sa schimb toate 4 telescoape, pt ca cauciucurile stiu ca vor trebui schimbate

mai tata mai du-te la un RAR sau undeva unde face unghiurile de fuga de convergenta si vezi acolo ce zice.Nu te costa mai mult de 100 ron verificarea plus reglajul asta in cazul in care e ok daca nu iti spun ei 100 % ce tre schimbat.

stai si te uiti pe forum cum sa se rezolve singura? daca mai stai asa poate iti mai iei un set de cauciucuri si inca unul pana se revolva problema ta

e doar 100 lei si apoi sa ne spui ce a fost baiul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze daca am suparat pe cineva mersi oricum

Modificat de vasi0000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze daca am suparat pe cineva mersi oricum

nu ai suparat pe nimeni dar du-te si rezolva problema odata ca tu pierzi. Iti vei distruge cauciucurile mai rau si implicit masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan Portase

totusi fa testul de amortizoare

da, se pot "strica" toate 4 in acelasi timp. adica se uzeaza uniform. au si ele niste garnituri in interior care au o viata si ele.

la un amortizor uzat 50% nu se aude nicio bataie !!!

batai se aud cand este amortizorul mort de tot (sau rupt) - pus acolo la inventar ... sa fie ...

asa ca nu te astepta sa auzi nimic

zi-mi rezultatul la test, de curiozitate.

toate bune.

aaa ... si n-ai suparat pe nimeni !

doar ca trebuie totusi, daca ai masina si vrei sa o intretii, sa scoti niste bani din buzunar.

Modificat de Razvan Portase
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai verifica inca ceva, in legatura cu zgomotul pe care-l auzi pe la 40km: verifica daca nu cumva

ti-a intrat ceva in unul din cauciucuri.

Mie mi sa intamplat sa-mi intre un surub in roata din spate dreapta si o saptamana am turbat

pana am gasit de unde venea zgomotul(daca nu-l gaseam ajungeam in service si radeau aia de

mine)

Modificat de ioco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

cred ca am deschis cutia pandorei ... dupa 4 reglaje de geometrie fabiei mele ii place decoru'. O pasioneaza atat de tare ca daca o scap din mana se duce imediat. Verificat bucse bascule pivoti etc. la toate cele patru service-uri nimic totul cum trebuie, numa ca ...

Azi am primit un raspuns care m-a dat pe spate. E de vina "persoul". Dupa ochii mari cu expresia adica ce e ala tot nu m-am lamurit cum poate sa se strice asa deodata...

A mai patit cineva ceva de genu sau ... nici nu mai stiu ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu cunosti istoricul masinii, adica nu esti tu primul proprietar, orice e posibil.

Daca asta a fost concluzia ca ai nevoie de cadru motor (persoul) cu siguranta ca a fost implicata in ceva accident candva. :sick:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inverseaza rotile,stanga cu dreapta,o operatie simpla si o rezolvi cu decorul,ce simplu e de zis,,schimba persoul,,mama lor de mecanici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer sa fiu cauciucurile sunt noi toate in aceasi saptamana din anul 2011, si am facut la combinatii de m-a apucat plansu, st cu dr, spate cu fata si tot asa. S-au agatat de tot ce inseamna bucsa si pivot etc. articulatii, fuzeta ca poate e stramba masurata cu subler ... nu are nici una joc sau semne vizibile de uzura. Intradevar istoricul nu il stiu dar in momentul achizitiei si sunt 3 ani nu a tras niciodata. Problema s-a manifestat la montarea cauciucurilor de iarna vara pana anul acesta ne beneficiind de acest tratament. Nu pot sa cred ca o urcare pe o bordura sau o atingere a bordurii cu janta la parcare poate sa strambe o piesa ca doar nu e de hartie igienica. Ce e mai deranjant e ca nici persoul nu ar fi un diagnostic precis e din genul s-ar putea ... si am inteles ca e destul de scump ... -mi-a fost frica sa intreb-. Din ce am intrebat si inspectat cu un mecanic pe care nu il banui ca ma jecmaneste ca ne cunoastem de mult nu pare a fi deteriorat nici macar atins deformat in vreun fel plus ca a facut o serie de masuratori si au iesit toate conforme... Maine incerc o programare la WV poate au niste instrumente mai performante, sau poate isi asuma raspunderea daca nu e persoul sau orice piesa colosal de scumpa care li se nazare sa mai spuna ca e defecta.

Pe vremurile astea chiar bate vantu si incerci cu investitii la timp sa nu vina uraganu in buzunare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit acelasi lucru la masina din semnatura in iarna lui 2010,am pus cauciucurile de iarna si a inceput balamucul,cand plecam de la semafor daca nu tineam volanul ma urcam pe bordura sau pe masina de langa mine si tocea cauciucul de pe partea opusa,adica tragea dreapta si tocea cauciucul de pe stanga,dar la modul pana in italia ramanea cauciucul slik,am schimbat roata de pe dreapta fata cu drapta spate,tot asa facea,crezand ca nu e din roti am renuntat sa mai schimb si de pe dreapta pe stanga ambele de pe fata si deja cautam pe la dezmembrari tot ansamblu,adica arc,amortizor,fuzeta,pt ca nu stiam ce sa schimb,nu avea joc in nimic,mecanicii la fel,ai lovit o,a fost lovita etc,se face cald si cumpar cauciucuri de vara,nu mi-a venit sa cred,totul a revenit la normal si nu sa mai intamplat.Eu tot din roti cred 100%ca este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema a inceput la cauciucurile de iarna cumparate de noi si persista dupa ce le-am pus pe cele noi de vara achizitionate de doua saptamani. Vad maine cand reusesc o programare si automat o masurare ca la carte inclusiv a cotelor tuturor pieselor din zona care ar putea fi implicate (ca m-am saturat de "s-ar putea")... La o fosta masina anterioara in urma unei eveniment nefericit aveam o roata mai in fata si una mai in spate da sa uzeze sau sa traga intr-o parte neam, si masina inca mai circula pe sosele patriei. Chiar si in valorile de fabrica am vazut ca sunt tolerante de pana la un grad aproximativ. Nu cred ca o deviatie de milimetru a unei piese in conditiile date cad nu are joc nici un ansamblu, articulatie sa dea o deviatie atat de grosolana incat sa uzeze in 100 de km o anvelpa iar uzura sa fie vizibila atat de rapid. Sa nu mai spun ca pe stand masina era in zona verde iar corectiile au fost mai putin decat minore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si tu flansele de la amortizoare, poate o ai pe vreuna dusa si-ti sta vreo roata "cracanata" sau ar putea fi si bascula de vina, poate ai atins-o de vreo bordura si s-a deformat. Pe spate a iesit cum trebuie, n-ai puntea deviata, stramb vreun brat sau ceva asemanator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!