Jump to content

Golf IV 2000 1.6 16v AUS (77 kW)


nykky42001

Postare recomandată

Salutare tuturor şi Hristos a înviat!

 

Sunt membru pe acest forum de aproximativ jumătate de an, dar până acum nu m-am încumetat să dau frâu liber mâncării din vârfurile degetelor pentru a împărtăşi cu cei doritori impresii despre maşina mea. Este prima mea maşina, dar nu prima experienţă cu produsele nemţilor de la VAG.

Fratele meu are un PASSAT din 2002 si un Polo cam tot din aceeaşi perioadă, prezentate, aici, pe forum.

 

Oricum, să vedem despre ce e vorba cu privire la maşina din titlu.

 

Am achiziţionat-o la sfârşitul verii anului 2012, fiind, după cum spuneam anterior, prima mea maşină.

E un Golf IV Coupe, cu motor 1,6 16v AUS care încă îşi face treaba cum trebuie, la cei 195000 km pe care i-a rulat, majoritatea în ţara de origine, Germania.

 

Culoare neagră, interior tot negru, este o apariţie plăcută în peisajul zilnic, mai ales dacă este încălţat cu cauciucurile de vară cu jante de 16".

 

Este o maşină destul de bine dotată, zic eu, dintre care dotări menţionez:

 

Începând din faţă:

- faruri cu reglaj electric (ştiu că e cam standard, dar de...)

- proiectoare de ceaţă

- oglinzi electrice încălzite

- geamuri electrice (doar faţă, fiind coupe)

- cluster cu minidot, IMMO II cărora le-au fost aplicate ornamente (cercuri cromate)

- climatronic

- pilot automat (montat, instalat şi activat cu fire trase din ECU şi toate trăsnăile de către iubitul meu frate - merge foarte bine, în curând aştept şi maneta ca să fie totul cum trebuie)

- ABS, ESP, 

- în curând scaune încălzite

 

De curând i-am schimbat uleiul şi filtrul de ulei, iar în toamnă ambreiajul (disc, placă de presiune, rulment)

 

Distribuţia i-a fost şi ea schimbată pe la 185000 km.

 

Nu ştiu ce aş putea să mai spun... ataşez şi o poză cu ea, altele pe parcurs...

 

Doctorul ei e fratele meu, adică, pentru cei care aţi avut contact cu el sau îl cunoaşteţi, Mihai Nechifor

post-110945-0-48395900-1368086145_thumb.

Link către comentariu
andrei.toledo

Bun venit pe forum!
Foarte frumoasa masina :)

Multa bafta cu ea !

Link către comentariu

Multumesc frumos! Sper sa o mentin asa sau chiar sa o fac mai frumoasa! :D

Link către comentariu

salutare si bine ai venit printre noi , pai din ce vad in poze jante imi plac , as incepe cu o folie asta pentru exterior , dotari vad ca are destule , este edition cumva ?

Link către comentariu

Deocamdată, bani pentru partea estetică nu am, dar dacă leoaica va fi darnică cu mine atunci am să trec şi la partea asta...

 

Rusen, nu este edition...

Link către comentariu

Frumoasa rau :icon_thumleft: ! Acelasi motor am si eu. Esti multumit de el?  Mai pune ceva poze :D

Link către comentariu

Personal, cred că nu se poate să fii niciodată mulţumit pe deplin de un produs... adică are foarte multe minusuri, dar parcă mai erau loc de îmbunătăţiri. Oricum, per total, sunt mulţumit. Cât despre motor, e destul de ager şi cred că şi la consum este acceptabil. Mă simt destul de bine când, pe autostradă, unde merg de obicei cu 100 km/h pentru consum şi am nevoie de un pic de "extra schnell" bag piciorul în acceleraţie şi "Cărăbuşul", cum îi spun eu, se supune şi parcă te bagă puţin în scaun în avântul lui către 120-130 km/h. 

Cred că e un model care îmbătrâneşte frumos. Pentru look stock (fără tunăreală), Mk. IV mi se pare cel mai frumos... şi nu spun asta pentru că deţin eu modelul.

 

Poze am să mai ataşez pe măsură ce le fac...

Link către comentariu

Frumoasa buburuza  :icon_thumleft:  mai ales ca este si coupe :icon_thumleft:

Link către comentariu
Mihai.Nechifor

Bine ai venit :D

Si hai acasa mai repede sa punem si rezistentele alea in scaune

PS: acum am vorbit cu Remus (colegul nostru AudiA6tdi) si maneta de tempomat e pe drum, asa ca va disparea cutiuta de telefon de sub volan :10[1]:

PS2: ai uitat sa spui ca ai leduri peste tot   :sly:

Modificat de Mihai.Nechifor
Link către comentariu

interventia fratelui mi se pare priceless, bv Mihai sunt ferm convins ca tu i-ai bagat microbul adanc in oase fratelui mai mare :))

Link către comentariu
Mihai.Nechifor

Se stieee :D
 

Sunt nerabdator ca in juma de ora vine maneta de tempomat, modelul fain  :beer:

Link către comentariu

Bravo si iti urez bafta in continuare!

Pot sa fac o gluma ? ...vorba aia "s-a mai 'nenorocit' unu' " :lol:

...stiti voi despre ce vorbesc. ..

Link către comentariu

Bun... am leduri peste tot prin masina, mai putin la parasolare... Missed a spot, actually 2 spots...

Plafoniera, din motive necunoscute a facut buba si din cauza aia am un dim mode de toata frumusetea... trebuie si aia schimbata.

A facut buba si la bara din spate si mi s-a dus si un led de la numar, pe care am fost nevoit sa il inlocuiesc cu un bec normal (very ugly situation!)

 

Oricum, v-am spus cine e doctorul... o scoatem la capat cu fiecare aspect mai putin placut!

Link către comentariu

Arata f bine.

Sa o stapanesti sanatos si cat mai multi km fara probleme.

Link către comentariu
Mihai.Nechifor

Asteapta acasa curatata si dezinfecatata

post-26988-0-61636300-1368553768_thumb.j

Link către comentariu
  • 2 weeks later...
Publicat (modificat)

O sumă rotundă pentru Cărăbuş...

post-110945-0-34168800-1369819645_thumb.

Modificat de nykky42001
Link către comentariu
  • 1 month later...

În sfârșit, brațul de semnalizare cu Cruise Control OEM a ajuns pe mașină. Vă dați seama că e mult mai frumos și mai facil să lucrez cu pilotul automat acum.

De asemenea, după vreo 3 zile de muncă instalația electrică pentru scaune încălzite e gata. Scaunul de la șofer e aranjat, iar până la iarnă am primit promisiuni că se rezolvă și cel de la pasager.

Link către comentariu
Mihai.Nechifor

Nu exagera ma. Maneta am pus-o in max 2 ore si in ziua urmatoare am facut incalzirea fara scaunul pasagerului deoarece NU MAI AVEAM CHEF din pacate

Trebuia sa txez la ora ca la tine ieseau bani buni :))

Link către comentariu
  • 4 months later...

De curând am scos-o din nou de la doctor... Alţi bani, altă distracţie. 

 

Am schimbat din nou ambreiajul. Anterior mi se montase disc de la LUK şi placă de presiune de la Sachs, care se pare venise cu defect, în sensul că soarele nu susţinea cum trebuie placuţa acţionată de tijă. Rezultatul a fost o compatibilitate îndoielnică a celor două componente care, pe parcursul anului parcurs de la schimb şi aproximativ 15000 km s-au făcut praf amândouă.

 

Acum ambele componente sunt LUK, ambreiajul ţine puţin mai jos şi pedala opune mai multă rezistenţă la apăsare.

 

De asemenea, am schimbat şi doi rulmenţi din cutia de viteze. 

 

Marea problemă rămâne timoneria. Mi-am făcut o sută de mii de nervi ieri prin Bucureşti. Nu prea mai vrea să intre în treapta I şi schimbătorul are ceva jos. Aştept un răspuns de la volksman să văd cum pot lua un kit de bucşe pentru timonerie pentru că aceasta din urmă nu îşi mai face treapta ci, mai degrabă, exersează paşii de dans pentru "Lacul lebedelor".

Am tras puţin de ea şi şi-a revenit, dar după 2-3 semafoare, iar o ia razna. Aşa că acum circul cu Bombardierul celor de la Metrorex până reuşesc să demontez timoneria, să o curăţ frumos şi să îşi schimb "articulaţiile".

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

S-au schimbat si bucsele de cauciuc si ce a mai fost pe acolo ( i-am luat un kit de reparatie TOPRAN - 24 lei), s-a curatat bine, uns si acolo intra perfect in toate vitezele

Link către comentariu

Poti sa-mi dai mai multe detalii despre kitul de reparatir topran de la timonerie ? In ce consta ? Cat de usor se schimba ?

Cred ca avem/am avut aceeasi problema, in 1-a intra greu, uneori din 2-3 incercai

Link către comentariu

Pentru mine nu a fost deloc să lucrez pentru că nu sunt nici prea priceput și nici scule nu am avut.

 

În principiu, ai nevoie de 2 chei de 13, inelare, tubulare (click), fixe... Toate suruburile pe care le desfaci sunt de 13. Mai ai nevoie de un degresant/degripant (eu am folosit WD40) și un spray de ungere (deși cei de la VW au o vaselină specială, cu cod de piesă, care costă vreo 25 EUR tubul, eu am folosit spray de gresare pentru angrenaje de la Repsol)

 

Are un surub la ieșirea de sub parbriz care leagă angrenajul din mașină de tija schimătorului de viteză. Apoi sunt cele 2 șuruburi mari care fac prinderea pe cutie, 2 șuruburi la brațul de selecție și o piuliță la tijă din cutie.

 

Eu m-am chinuit destul de mult. Am găsit o schemă care m-a ajutat foarte mult aici.

 

Trebuie să ai răbdare. Dacă cumperi kitul o să vezi că nu folosești toate alea de acolo. 

 

Am dat jos totul, am desfăcut bucată cu bucată, le-am spălat de praf și depunerile de ulei/vaselină cu Cilit Bang, le-am lăsat să se usuce, am trecut cu WD40 pe la toate încheieturile, am șters bine și apoi am dat din belșug cu acel spray de ungere pe la toate articulațiile, adică la tije și celelalte componente care glisează pe acolo.

 

Dacă te apuci, mare grijă când pui la loc. Mie mi-a dat ceva de furcă până am reușit să bag tijele pe maciuliile în care intră (am reușit după ceva chin cu cleștele cioc). 

 

La final a avut nevoie de un reglaj din șuruburi. Acum nu mai am probleme.

 

Se manifesta în felul următor. La început intra mai greu în treapta întâi, dar dacă trageam mai tare în stânga și împingeam în față intra. În ultima vreme însă nu mai intra deloc. Trebuia să bag a cincea, a treia și abia apoi în prima treaptă ca să o nimeresc. Ca să nu mai zic că de 2 ori a trebuit să plec cu a doua de la semafor fiindcă nu mai vroia nicicum să intre în prima treaptă.

 

Înainte să te apuci de desfăcut, fă-i un reglaj. S-ar putea să se rezolve. Eu am desfăcut-o să mă asigur că nu am joc în timonerie și nu era. Doar câteva garnituri, care nu era vitale, deși protejau angrenajul de praf.

 

Îmi pare rău că nu am făcut mai multe poze, spre exemplificare. Pun totuși două... Înainte și după!post-110945-0-65798000-1384885721_thumb.post-110945-0-60840100-1384885743_thumb.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Salut . Si eu am aceeasi motorizare ca a ta poti sa-mi spui si mie ce consum ai?

Eu ii fac consumul de la pompa, impart nr. de litri la nr. de km parcursi iar dupa inmultesc cu 100. Cel mai mic consum l-am scos la drum lung undeva la 6,3 pe transfagarasan, iar in oras 11-12.5, iar un prieten in oras merge cu 8,6 -9 maxim.

Din vorba in vorba am inteles ca acest consum pe care il am se POATE datora sondei lambda si/sau bobinei de inductie si/sau fise.

Modificat de grigoremadalin
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!