Jump to content

Defectiune la sistemul de evacuare a gazelor


fcserban
 Share

Postare recomandată

Salve! Sunt debutant în ale scrisului pe forumuri, așa că vă rog să aveți îngăduință!

Am un Passat pe benzină de 2000 cmc din 2007, cu urmatoarea problema:

În decembrie 2012, într-o dimineață, la scurt timp după pornire, motorul a început să trepideze puternic în mers și, după câteva zeci de metri, s-a oprit... Și n-a mai pornit. Se aprinsese la bord indicatorul „defectiune la sistemul de evacuare a gazelor”. La autoservice, mecanicul mi-a spus că m-au lăsat bobinele de inducție și le-am schimbat. Nu am schimbat și bujiile, căci le schimbasem în aprilie, cu vreo 5.000 km în urmă.

În martie 2013, tot într-o dimineață, motorul a trepidat la fel, puternic și, după câteva secunde, s-a oprit, fără a mai reuși să-l repornesc. S-a aprins același indicator „defectiune la sistemul de evacuare a gazelor”. La autoservice (alt autoservice, dar același mecanic...), mi s-a spus că s-au dus și bujiile (cum de s-au dus așa de repede, nu am înțeles...). Le-am schimbat și am mers din nou.

După câteva zile, același trepidat puternic, același oprit, același nepornit. Același indicator la bord: „defectiune la sistemul de evacuare a gazelor”. Iar la același mecanic. A zis că uitase să seteze nu mai știu ce.

Ieri, după ce am mers cu mașina vreo 5 km pe teren nisipos, numai cu viteza întâi și a doua, pe pante și rampe abrupte, a reapărut trepidatul puternic al motorului și indicatorul „defectiune la sistemul de evacuare a gazelor”. Un „reparator” venit la fata locului cu laptopul mi-a făcut o „scanare” și mi-a zis că au apărut erorile P0303 și P0300, că nu funcționase cilindrul 3 (l-am așteptat vreo jumătate de oră și, între-timp, trepidatul dispăruse...). Pe drumul spre casă, indicatorul s-a aprins din nou, tot după o porțiune de caldarâm (de 7 km) în care mersesem cu vitezele întâi și a doua, dar fără să mai trepideze motorul, stingându-se indicatorul după ce am pornit-o și repornit-o de mai multe ori. În fine, după porțiunea de mers prin oraș cu a doua și a treia, indicatorul s-a aprins din nou, iar trepidatul puternic a revenit, fără a mai dispărea. 

Menționez că folosesc benzină atât de 95, cât și de 98 (în funcție de disponibil), fără a avea un furnizor constant și reamintesc că am schimbat deja bujiile și bobinele de inducție. 

Aveți idee despre ce ar putea fi, adică să-i spun eu mecanicului ce să controleze, ce să facă, pentru că m-am săturat să-mi spună el ce ar trebui schimbat...

V-a rezolvat cineva din Constanța într-o problemă similară?

Mulțumesc anticipat pentru ajutor!

Cristi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce bobine si ce bujii ai folosit?

 

cati km are masina? 

Compresia s-a masurat vreodata? 

 

pompa de combustibil din rezervor a fost verificata vreaodata ? astea au fost destule cu probleme la FSI

Pompa de inalta a avut vreo problema? si astea au fost problematice la FSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici e vorba de un motor pe benzina dar nu ai dat detalii. Tipul motorului sau cod motor.

Daca e vorba de tfsi de 200 cp, cel ce se gaseste si pe golf gti, stiu ca e interzis alimentarea cu combustibil cu cifra octanica mai mica de 98.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa verifici si clapeta de acceleratie - daca este curata si daca s-a curatat recent daca s-a facut adaptarea ei. Din explicatia erorilor respective ti-as sugera sa verifici si senzorul G40 Camshaft Position Sensor precum si Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asta ar trebui sa verifici referitor la eroarea ta: Possible Causes

  • Air Intake System leaking
  • Fuel Supply faulty
  • Injector(s) faulty
  • Ignition Cable(s) and/or Spark Plug(s) faulty
  • Ignition Coil(s) faulty
  • Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18) stuck/open
  • Camshaft Position Sensor (G40) faulty
Possible Solutions
  • Check Misfire Recognition
  • Check Air Intake System
  • Check Fuel Supply
  • Check Injector(s) and Injector Sealing
  • Check Ignition Cable(s) and Spark Plug(s)
  • Check Ignition Coil(s)
  • Check Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)
  • Check Camshaft Position Sensor (G40)

 

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai probabil este FSI de 150 CP, simplu, fara turbo 

 

Daca bobinele nu au fost de firma, e posibil sa faca figuri

 

Cele originale au fost cele rosii?

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve!
Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri și pentru întrebările suplimentare.

Rulajul este de 85.000 km, pe bune.

Nu mă pricep ce fel de motor este (până acum cinci minute aș fi fost convins că toate motoarele Passatului de 2000 cmc și benzină sunt la fel...); în cartea de identitate scrie că este tipul BVY și seria 105118, iar pe mașină scrie FSI (abia acum înțeleg că aceasta se referă la motor...). Despre combustibil, scrie pe o etichetă lipită pe bușonul rezervorului de combustibil că trebuie folosită benzină de cel puțin 95 și așa am și folosit: când de 95, când de 98, în proporții cam egale. Nu am folosit niciodată aditivi.

Nu știu ce bobine și ce bujii mi-au pus când le-au schimbat. Doar despre bujii îmi amintesc că aveau un nume franțuzesc. Nu știu dacă bobinele originale erau roșii. La majoritatea autoserviceurilor îi deranjează tare dacă stai lângă ei să te uiți și arareori îți lasă în portbagaj piesele originale schimbate sau cutiile pieselor noi schimbate. 

Pompa de combustibil și „pompa de înaltă” nu au fost schimbate niciodată. 

La clapeta de accelerație nu s-a umblat niciodată. 

Ați rezolvat prin Constanța probleme asemănătoare celor ale mele?

Mulțumesc!

Cristi 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as verifica bobinele de inductie prima data, sa fiu sigur ca sunt toate noi, cum ar fi normal.... 

Al doilea rand ar trebui inlocuita bobina de la cilindru 3 cu cea de la cilindru 1 si lasata asa mai mult timp.

Daca apar iarasi probleme, verifici ce erori apar de data asta . Teoretic, daca bobina este defecta, defectul se va muta pe cilindru 1 (deci eroarea stocata ar trebui sa fie P0301)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!