Jump to content

Instalatia de racire - ciudatenie


fchitu
 Share

Postare recomandată

Am schimbat acum 2 saptamani pompa de apa la mk2. Daca pana atunci furtunele de racire erau beton (dupa ce se incalzea masina) acum nu se mai intaresc deloc; nu e deloc presiune pe instalatia de racire. Mentionez ca am mai schimbat si un furtun, capacul de la vasul de expansiune si flansa (dupa 4 luni s-a ovalizat si nu mai etansa) si garnitura de la termostat. Mentionez ca instalatia de racire functioneaza perfect in sensul ca termostatul se deschide exact cand indicatorul din bord ajunge la a2a [cenzurat] de pe ceas (am pus mana pe furtunul de jos de la radiator), ventilatorul radiatorului porneste, dupa care scade cca 1-2 mm acul indicator....si tot asa. Merg cu masina de cca 2 saptamani si nu s-a schimbat nimic; totul merge ceas, mai putin faptul ca nu este presiune pe instalatia de racire. Nivelul din vasul de expansiune nu creste si nici nu scade, si se vede ca pompa de apa lucreaza pentru ca vine apa in vasul de expansiune (cand motorul e pornit). Pompa de apa am cumparat-o cu totul si singurul lucru pe care l-am verificat a fost sa mai strang un pic suruburile de la capac.

Nu ca m-ar deranja acest aspect, dar intreb: e normal?

Masina e un benzinar de 1.6 din 92.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar trebui sa verifici capacul de la vasul de expansiune

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E nou. Ce ar fi de verificat la el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalinrx25

Daca totul functioneaza perfect ,nu inteleg de ce ar fi o problema aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca iti tine presiune capacul de la vas.

E important sa-ti tina, deoarece in cazul unei defectiuni, precum un termostat blocat, datorita presiunii,temperatura de fierbere a apei va fii una mult mai ridicata(nu 100 de grade cum este la presiune atmosferica) si vei avea timp sa opresti motorul pana sa se strice ceva.

Modificat de B-30-SAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci singura componenta care ar fi "responsabila " cu presiunea ar fi capacul de la vasul de expansiune?

O sa-l pun pe cel vechi la loc sa vad ce se intampla.

@catalin - merge, dar stiam ca trebuie sa fie ceva presiune. Scot capacul de la vas cu motorul pornit si nu face nici macar un fasss. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

catalinrx25

 Scuze de postul meu in graba...intradevar instalatia trebuie sa aiba intre 1.3 --1.5 bar ,adica ar trebui sa aiba si un fasss  :lol: . Verifica cum a zis colegul SAN ,busonul de la vas.

Modificat de catalinrx25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat haspe termostate si senzori 'noi' pana ce am dat peste piese care sa fie OK. Si nu erau din cele ieftine, asa ca un capac de vas expansiune care nou nu tine presiune, nu ma mira.

Eu faceam aerisire ca la carte dupa ce schimbam lichidul de racire, chiar daca nu se recomanda/nu era obligatoriu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:d Capacul a fost de vina. Multumesc pentru sugestii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!