Jump to content

Passat B6 1.6 TDI 110 CP VS. 2.0 TDI 110 CP


vvasilovschi
 Share

Postare recomandată

Buna.

          Cred ca este aproape un an de cand m-am hotarat sa renunt la 1.9 TDI - 74Kw (G4) si sa imi iau la SH un Passat B6 - 2010.

Problema mea este ca fac naveta 100 km/ zi. Din cei 100 km/zi aproximativ jumatate sunt prin localitati si jumatate in afara localitatii.

Va rog sa ma ajutati cu experienta dumneavoastra, in TDI - uri, Sa cumpar un B6 - 1.6TDI 110 c.p. sau 2.0 TDI 110 c.p ?  Ambele bluemotion.

         Ma intereseaza in principal consumul de motorina. E adevarat ca taxele sunt mai mici la 1.6, insa cu cat ? Impozitul la primarie este aproximativ la fel, iar RCA - ul difera cu maxim 150 de lei / an. Deci diferentele de taxe sunt aproape nesemnificative, in comparatie cu o eventuala diferenta de consum.

Din experienta voastra, cat consuma 1.6, cat consuma 2.0?

Va rog sa ma sfatuiti, cei avizati, ce sa cumpar ?

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ... sper sa nu gresesc dar pe B6 a fost  doar 2.0 tdi 110 cp , 1.6 tdi de 105 (parca) e pe passat b7 doar ... in fine  ce stiu sigur e asta :

la motor de 1.6 impozit pe an ~60 de lei

la motor de 2.0 impozit pe an ~ 160 de lei

 

impozitul poate sa difere de la localitate la localitate , in functie de procentul cu care s-a marit  acum la inceput de an(fiecare consiliu local hotaraste daca pastreaza taxele sau le mareste , la severin de ex ,  desi am inteles ca le-au majorat am platit la fel ca anul trecut)

 

la rca .... nu stiu ,  oricum acolo conteaza f mult varsta proprietarului , de cat timp are carnet ,  B/M ... 

Modificat de jiji2008
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea era legata de consumul de motorina, nu de taxe. Exista pe pasat B6 din 2010 luna septembrie motorul de 110 cp 1.6 TDI bluemotion

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"E adevarat ca taxele sunt mai mici la 1.6, insa cu cat ? Impozitul la primarie este aproximativ la fel, iar RCA - ul difera cu maxim 150 de lei / an."

asta ai spus mai sus , ti-am raspuns si eu cum am stiut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Daca 150 lei/an la taxe sau RCA este ceva nesemnificativ pentru tine, 100% diferenta de consum dintre cele 2 motoare este tot nesemnificativa. La mers batraneste, motorul de 1,6 consuma mai putin iar la viteze mari, consuma mai putin cel de 2. Asa ca sunt cam la fel. Are fratele meu motorul de 2L-110CP din 2010 adus de cateva zile din Germania si a venit 1000 Km pe autostrada cu un plin si inca mai are 1/4 din rezervor. ( Atentie la Km reali-al lui in 2 ani deja are 180.000 Km reali cu carte service si masina arata si miroase ca si una noua).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa iti detaliez eu putin consumul la un 2.0 TDI CR, Golf 6, motor care se regaseste si pe Passat.

 

Fac naveta zilnic ~76km (dus-intors) cu masina din semnatura. 70% din traseu este drum national, restul in localitate (oras aglomerat, multe stopuri si semafoare)

Consumul mediu total pe ultimii 3000 km este 5%. Prin oras media este cam 6.8 - 7% (in oras merg oarecum sportiv, in ture si cu sprinturi dese de la stop/semafor)

Viteza de croaziera pe DN este in jur la 110km/h +/- in marea majoritate a timpului.

 

Din proprie experienta iti recomand motorul de 2.0. - ai rezerva de putere/cuplu la picior. Chiar daca unii zic ca este diferenta mare intre un 1.6 si 2.0 iti spun eu, nu este asa.

Din contra, sunt multe cazuri unde 1.6 consuma mai mult decat cel ce 2.0, iar Passat-ul nu este o masina tocmai usoara.

 

 

Masina mea nu este bluemotion, iar consumul detaliat mai sus pe o varianta ca cea mentionata de tine poate fi si mai mica. Daca masina are start/stop semafor pentru un oras aglomerat, iarasi este un castig.

Oricum, diferentele de consum intre un 1.6 si un 2.0 sunt de ordinul a sub 1L/100km.

Sper ca ti-am fost de folos.

Modificat de Stefan_dvv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


 Aici ai incercat ?

 

Passat 1.6 TDI Submotorizat?

 Eu as merge clar  pe motorul 2.0



    
    
        
        
       

 


       
    
        
        
        
        
        
        
        


            
         
 

 

 

 

 
        
        
        


            
            
 

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa facem un calcul. 150 de lei inseamna 25 de litri de motorina.

daca diferenta de consum este de 1l/100 km, atunci intr-o luna s-a amortizat (25 de zile cate 100 de km / zi), Deci la motorul de 1.6 economisesc aproximativ 150 de lei in fiecare luna. Asta numai daca este diferenta de 1l/100 km, dar ... asa este?

M-are interesa parerea cuiva care are passat cu motor de 1.6 TDI. L-ar schimba pe unul de 2.0, daca  sa presupunem ca acest schimb ar implica zero costuri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luati in calcul si costurile cu interventiile in service/intretinerea periodica, restul detaliilor le gasiti in topicul dat de colegul Toni!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-are interesa parerea cuiva care are passat cu motor de 1.6 TDI. L-ar schimba pe unul de 2.0, daca  sa presupunem ca acest schimb ar implica zero costuri ?

Hai sa-l vad eu pe ala care va raspunde cu NU la intrebarea ta... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Eu am avut G6 1.6TDI 105cp (de la munca) si l-as fi schimbat in secunda doi pe un 2.0... 

In plus, mergand foarte mult extraurban, 1.6-le imi consuma mai mult (intre 1 si 2l in plus) decat fosta masina de firma, Passat Variant B6 2.0TDI CR 2010 BM, fix in acelasi regim de mers

Despre agilitate, nu mai are rost sa vorbim... e ok-ish pe Golf, insa Passat-ul 1.6TDI l-as lua doar sotiei (safety :D ) sau ca masina de flota

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragos, postul asta era binevenit si in topicul    " Passat 1.6 TDI Submotorizat?"                             

Eu am mai scris ca am condus motorul asta pret de cateva sute de km. si mi s-a parut ceva mai lenes fata de 1.9tdi 105cp.

Marea majoritate a posesorilor vor spune ca este suficient de fasnet, asa este, dar nu-l poti compara cu cel de  2.0 tdi.

Cat despre consum , acum il confirmi si Tu.

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci in concluzie, sa ma orientez spre 2.0 - 110 CP  decat 1.6 - 105 CP . ???

Vreau sa imi iau un SH vad ca preturile sunt cam la fel, doar ca 1.6 is ceva ,mai rare. Cat despre service, cred ca in RO tot la 15.000 km se face la diesel indiferent de capacitatea cilindrica. NU ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca spui ca diferentele la costuri de intretinere/taxe nu sunt o problema pentru tine, atunci de ce nu ai alege un 2.0tdi cr? Cuplu + "rezerva de energie" mai mare fata de cel de 1.6tdi cr tinand cont ca masina are in jurul a 1.5 tone greutate. Bineinteles ar trebui sa ai grija ce cumperi, in sensul ca sa te interesezi in ce fel a fost exploatata masina ce urmeaza sa o cumperi...tinand cont ca este SH

Modificat de 06psiBV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers cu Golf 6 motorizat de 1.6 CR si mi s-a parut lenes, plus ca avea un consum de 6.7% mediu. Masina era folosita urban, cat si extraurban, fiind din flota Vodafone. TI-as recomanda o masina mai mica pentru naveta, implicit costuri mai mici sau macar sa alegi 2.0 CR pe caroseria Passatului. Poate schimbi jobul peste 6 luni si apoi ramai cu o masina mare si submotorizata de care n-o sa te bucuri prea mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vvasilovschi

Am invedere sa cumpar un passat 12.2009, cu 100.000 km parcursi in romania, cumparata de la dealer roman, facut service-urile  vw romania, motor 2.0 CR , sau la acelasi pret, din 08.2010, 1.6 CR, 140.000 km facuti in germania. CARE ? 1.6 ? 2.0 ? RO ? DE ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu daca as fi in situatia asta, de a alege, as merge pe 2.0 cr !

Tu nu esti eu, am dat parerea mea... passatul are peste o tona si jumatate ca masa... sunt de parere ca motorasul de 1.6 ar avea dificultati cu asa ceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde ce vrei de la acea masina. Daca este una pentru familie, si nu ai pretentii de valente sportive orienteza-te spre motorul de 1,6. Acum depinde si ce dotari in cauza sunt in discutie. Oricum, Km din DE nu sunt ca cei facuti in RO - ma refer la drumurile pe care a umblat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
vvasilovschi

Problema rezolvata. Cumparat 1.6 TDI 118.000 km DE.

Topicul se poate inchide

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu inteleg de ce se s-a spus ca e diferenta intre 2.0 si 1.6 tdi in conditille in care au aprox aceeasi putere?

adica 110 ca trag lejer passatul dar 105 nu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vali_devill

este vorba de forta cilindreei,asa si la mine sunt 170 de cai din 1.4,asa sunt si dintr-un 1.8 t de la audi,sau 1.8 t de la polo  gti 9n3.forta cilindreei  marite se simte in orice comparatie...brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
alexandru-alin

Stiu ca este cam tarziu sa las comentariu aici  dupa un an dar poate mai citesc si altii ca si mine :D Motorul de 2.0 TDI de 110 cai este identic cu cel de 140 de cai , diferenta fiind facuta doar de cutia de viteze care este in 5 trepte vs 6 , diferenta fiind doar din chip . A fost facut pentru consum mai scazut si mai mult pentru oras. Treptele se schimba mai rar si anume pe la 65-70 km/h la cutia cu 5 trepte schimbi in treapta a4a ,pe cand la cel cu 6 trepte la 50 km/h ai deja a4a . Repet , s-au facut astfel treptele pentru oras , pentru a nu schimba mereu vitezele , pentru a proteja mai bine ambreiajul ( deoarece nu il apesi atat de des pt schimbarea treptelor ) , si  consum mai redus . Se poate face lejer trecerea de la 110 la 140 de cai , fara nici-o suprasolicitare asupra ambreiajului sau motorului deoarece sunt identice . A mai fost discutat acest lucru pe alt topic. Parea mea este ca 1.6 este cam mic pt o caroserie atat de grea pentru passat. 1.6 a inlocuit fostul 1.9 TDI dupa ce au facut trecerea de la PD la CR . Se poate observa capacitatea cilindrica a unui motor doar uitandu-te dupa esapament ( daca nu a fost schimbat ) , cele de 1.9 au doua tevi subtiri si indoite in jos , si cele de 2.0 au tevile mai groase indoite in jos , asta pentru motoarele facute pana in 2008 , dupa ce sa schimbat motorizarea cu CR la 2.0 tevile sunt orizontale :D la 1.6 nu sunt sigur 100% dar am impresia ca are o singura teava la esapament :D rog posesorii sa-mi confirme . Sa-l stapanesti sanatos , cu milioane de kilometrii fara evenimente :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, 1.6 tdi are o singura teava orizontala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

in schimb pe golf 7 1.6 tdi cel de 110 cp(4 motion) are doua tevi esapament din cate am vazut, cel de 1.6tdi 105 are tot o teava ca si platforma veche la motorizarea asta ,sper sa nu fi facut o confuzie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Problema rezolvata. Cumparat 1.6 TDI 118.000 km DE.

Topicul se poate inchide

 

Poate ne rezuma colegul cum se prezinta masina...consum, impresii, putere...etc  si nu in ultimul rand, daca a avut ceva probleme cu sareta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!