Jump to content

probleme ciudate la motor. help!


gribelu
 Share

Postare recomandată

In ultima vreme am observat mai multe ciudatenii care habar n-am daca au legatura una cu alta. Here we go:

1. De cand a inceput iarna, in mers, temperatura indicata pe bord tinde spre 0.. de multe ori chiar se odihneste acul pe opritor. Am facut drumuri de sute de km si tot asa o tzine. Caldura baga, tubulatura nu e umflata, antigel nu pierd.. si daca o las pe loc la relanti ajunge incetisor la 90 de grade.. si pe la 100 porneste termocupla.

E normal asa ceva?

2. Zilele trecute am reglat avansul cu lampa stroboscopica, la valoarea data din fabrica ( 5 +/- 1 BTDC la relanti). Initial era la 2. Faza e ca acum merge mai prost. Dupa primele minute de functionare, cand iese socul automat, incepe sa tremure motorul si chiar moare daca am multi consumatori. Parca si trage mai prost? Inca n-am apucat sa dau in el ca lumea.

Consumul pare sa fi ramas acelasi, desi judec asta doar dupa indicatorul de nivel.

Pornirile rece/cald merg ca unse.. nu da in gura.. dar tremura motorul si ocazional se simt usoare rateuri indiferent de turatie. Rateurile erau prezente si cu avansul la 2 dar nu in halul asta.. :)

Ce sa fac? Il reglez dupa ureche?.. Il las la valoarea de fabrica si caut in alta parte problema?

Mentionez ca PARCA se aude un fasait cand pun urechea la motor. Poate sunt paranoic, pentru ca mi-e foarte greu sa ma prind datorita sunetului motorului...

Eu nu mai pricep nimic. Ma poate ajuta cineva? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2. Zilele trecute am reglat avansul cu lampa stroboscopica, la valoarea data din fabrica ( 5 +/- 1 BTDC la relanti)

Si in plus, apa tre sa aibe minim 80 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in plus, apa tre sa aibe minim 80 grade.

dap.. pai l-am lasat pana a pornit termocupla.. abia dupa am reglat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa-i faci o testare, sa vezi daca temp. apei pe care o trimite sonda catre ECU motor, e aceeasi cu cea pe care-o trimite spre ceasul de bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Te sfatuiesc sa te uiti cu atentie la furtnul de vacuum dintre galeria de admisie si servofrana-sunt sanse mari sa fie copt si sa traga aer fals rezultand tremuratul la relanti.Indicatia eronata a temperaturii probabil e datorata sondei de temperatura.Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa incerc sa schimb furtunasul ala in seara asta sper.. ar fi un inceput ieftin pentru diagnoza :salut:

Cu sonda nu stiu ce sa zic.. daca ar fi dusa, de ce pare sa functioneze corect cand stationez cu motorul pornit (indicator bord, termocupla, tot..).. si in mers sa fie atat de jos acul? Caldura baga in masina la greu.. toate tzevile calde.. molcutze..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca termostatul ar fi defect, ar trebui ca radiatorul sa ramana rece?

Tocmai am stat vreo 15 minute in masina asteptand sa ajunga motorul la temperatura de regim. Cat acul era inca jos, tubulatura de la radiator era caldutza.. inspre 90 de grade si pana a pornit termocupla erau fierbinti dar moi... termocupla a pornit la ~100 grade si motorul a ajuns la ~80... si s-a repetat ciclul.

Cu indicatorul din bord posibil sa fie ceva probleme.. a sarit cam brusc de la 0 la ~60 de grade, apoi a crescut progresiv.

Dar nu-s convins ca problema ar fi doar la indicator.. de ce in mers sa stea chiar asa jos?

P.S. In legatura cu cealalta problema, inca n-am reusit sa schimb furtunasul de vacuum. Promit ca azi! :banghead:

Modificat de gribelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm.. ma gandeam... nu ar fi fost normal sa ramana reci furtunele dinspre radiator pana ajunge motorul la temp de regim?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi s-a parut destul de anormal ca radiatorul se incalzeste si sub temperatura de regim... asa ca am comandat termostat si cel tarziu maine se monteaza.

Probabil e blocat deschis.

Am pus si un carton in fatza dar nu ajuta decat foarte putin. Asta e.. merg usor pana vine piesa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimbat furtunashe vacuum.. rezultat 0..

schimbat termostat.. merge la temperaturi normale acum... sau aproape ca trece f greu de ~80 de grade. Cel vechi era la 87 de grade si asta nou e la 84.. sa-mi fac griji?

Tremuratul motorului n-a disparut... cine stie cum aflu daca-i sonda lambda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

124 de views si doar 4 reply-uri? ffff multumitor!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimbat furtunashe vacuum.. rezultat 0..

schimbat termostat.. merge la temperaturi normale acum... sau aproape ca trece f greu de ~80 de grade. Cel vechi era la 87 de grade si asta nou e la 84.. sa-mi fac griji?

Tremuratul motorului n-a disparut... cine stie cum aflu daca-i sonda lambda?

Salut

In legatura cu termostatul , cel nou deschide mai repede.Asta e in regula pentru perioada de vara dar acum iarna va duce la oscilatii destul de mari a indicatorului de temperatura pe bord(in prima faza).Efecte pe termen lung vei vedea nu stiu dar daca producatorul masinii a pus un termostat care deschide la o anumita temperatura stie el de ce.

Daca sonda lambda are probleme efect imediat este in primul rind cresterea consumului de carburant in mod vizibil.

Tremuratul motorului poate proveni si e la bujii.Verifica distanta intre electrozi.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rateurile

Eu cred ca pot fi doua cauze posibile:

-o bujie(sau fisa)

-una dintre supape nu inchide bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!