Jump to content

Antigel - discutii cu si despre + schimbarea acestuia


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

Am si eu o intrebare. Cum se masoara nivelul antigelului? Cu motorul rece sau cald? Are vreo importanta?Ca eu am fost la service sa mi-l masoare, cu chestia d-aia ca un benoclu, si nu indica nimic. Si mi s-a spus ca este motorul cald, si de aia nu arata nimic. Am stat vreo 2 ore, sa se raceasca (bine, nu s-a racit complet) si tot nu arata nimic. Ar trebui sa-mi pun un semn de intrebare? Sa il schimb pe tot? Sau sa merg asa? Deocamdata, la -7 grade, a pornit la sfert de cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nitrogen gasesti la magazinele cu piese auto densimetru si nu costa mai mult de 15 lei daca nu sti exact cum arata am sa atasez o poza Eu zic ca e foarte folositor si precis cel putin la mine functioneaza perfec

Daca peste antigel cu specificatia G12 completez antigel G12+ este vreo problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi vali. Ma duc maine la Selgros, ca vazusem cu vreo 8 lei parca. Si il masor si cand e cald motorul si cand e rece, sa vad daca e vreo diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura la care densitatea antigelului e corelata cu temperatuta de inghet aratata de densimetru este de 20 grade. Deci antigelul care se masoara tb sa fie la 20 grd Celsius.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Last, dar parca la mine la motor(AZD) nu recunosc mai ales prima imagine.Oricum o sa ma uit cu atentie, foarte mare atentie.In prima imagine se vede si filtrul de ulei( asa pentru localizare).Inca o data multumesc.

Modificat de hbogdan
Quote inutil. Foloseste AddReply sau FastReply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

La motorul tau (AZD), nu mai cauta furtunul din prima fotografie. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o data multumesc Last !Oricat de "aerian" as parea totusi nu recunoscusem imaginea.Acum lucrurile sunt mai clare.

In ce priveste imaginea a doua: robinetul, pentru ca banuiesc ca asta este, nu se deschide si se inchide normal ca un robinet dupa "regula burghiului" sau este pe doua pozitii deschis si inchis?Scuze daca sunt sacaitor, dar sageata aceea ma determina sa am dubii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrbare:trebuie schimbat antigelul chiar daca nu s-a complectat cu apa deloc , are un termen de valabilitate,ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_redface: Cum se foloseste densimetrul ca am incercat si nu stiu daca am facut bine.poate imi spune si mie cineva care sunt pasii ca am vazut pe densimetru ca sunt 2 randuri de gradatii una pentru glycol si una pentru etanol. L a care ar trebui sa ne uitam(cred ca la cea cu glycol)si cat lichid din vas se trage in densimetru! Astept raspuns de la voi. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GLICOL

Se trage lichid a.i. densimetrul sa pluteasca in pipeta, sa nu atinga cu fundul

Si doar la 20 grade temperatura aratata e cea corecta

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stati sa inteleg si eu: ca sa aflu temperatura la care rezista antigelul, ce trebuie sa fac? unde ma duc sa imi verifice? Au chestii din astea pe la benzinarii si prin alte parti sau doar in service?

Si daca ma duc cu masina in service sa verific ce fac, ca afara sunt 2 grade... motorul e cald, ca deh, am mers cu masina pana acolo. Deci, nicicum nu sunt 20 de grade in vas :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu instrumentul de masurat densitatea se scoate o cantitate mica de antigel si se lasa la racit vreo 10 minute pana ajunge la temp camerei, 20 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura la care densitatea antigelului e corelata cu temperatuta de inghet aratata de densimetru este de 20 grade. Deci antigelul care se masoara tb sa fie la 20 grd Celsius.

De unde ai aceasta informatie? Este inspirata dintr-un manual, daca da, din care?

Am si eu o intrebare. Cum se masoara nivelul antigelului? Cu motorul rece sau cald? Are vreo importanta?Ca eu am fost la service sa mi-l masoare, cu chestia d-aia ca un benoclu, si nu indica nimic. Si mi s-a spus ca este motorul cald, si de aia nu arata nimic.

Cu motorul rece se verifica nivelul. Au avut dreptate cei de la service.

Am si eu o intrbare:trebuie schimbat antigelul chiar daca nu s-a complectat cu apa deloc , are un termen de valabilitate,ceva?

G11 are un termen de valabilitate de 2 ani

G12 au spus intitial ca nu are termen de valabilitate, acum spun ca se recomanda schimbarea cu G12+

G12+ are termen de valabilitate pe viata, adica cat tine masina... deocamdata

Nitrogen gasesti la magazinele cu piese auto densimetru si nu costa mai mult de 15 lei daca nu sti exact cum arata am sa atasez o poza Eu zic ca e foarte folositor si precis cel putin la mine functioneaza perfec

Daca peste antigel cu specificatia G12 completez antigel G12+ este vreo problema?

Nu. Sunt perfect compatibile

:frigbaitata: Cum se foloseste densimetrul ca am incercat si nu stiu daca am facut bine.poate imi spune si mie cineva care sunt pasii ca am vazut pe densimetru ca sunt 2 randuri de gradatii una pentru glycol si una pentru etanol. L a care ar trebui sa ne uitam(cred ca la cea cu glycol)si cat lichid din vas se trage in densimetru! Astept raspuns de la voi. :frigbaitata:

Densimetrul este un instrument de verificare a concentratiei antigelului neagreat de VAG. Este ieftin si imprecis. Pentru verificarea concentratiei antigelului ar trebui sa folosesti refractometrul. Din aceasta cauza nu cred ca are relevanta temperatura la care verifici concentratia

Asta e benoclu' lui nitrogen

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce legatura au uleiurile Hexol cu ceea ce se discuta aici? Densitatea este dependenta de temperatura, este adevarat. Poti masura densitatea si la -20 si la 0 si la 80 de grade. Toate sunt "densitati" valabile, adevarate. Important este ceea ce scrie pe eticheta densimetrului tau. Eticheta iti arata scala la care a fost reglat densimetrul, nu linkurile hexol. Hexol iti spune la ce temperatura au masurat ei densitatea, temperatura care, prin conventie , este de 20 de grade in majoritatea cazurilor.

Eu am un densimetru care are doua scale, una pentru motor rece, cealalta pentru motor cald (80 de grade).

In concluzie, producatorul densimetrului trebuie sa specifice temperatura (temperaturile) la care se face masuratoarea.

Revenind la masinile noastre, VW spune clar:

Concentratia antigelului G12 si G12+ NU SE MASOARA cu densimetrul, ci cu refractometrul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trimiterea catre acel link era ca temperatura la care se masoara este de 20 grade, si m-am uitat pe densimetru si este specificat ca a fost etalonat la 20 grade.

Unde scrie ca G12 nu se masoara cu densimetrul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si unde anume se gaseste acest refractometru si ce este mai precis...Ca poate unii din noi nu ne pricepem. Daca tot se foloesc astfel de instrumente drept exemplu sa explicam si ce sunt si unde se pot gasi si cum pot fi utilizate de unii ca mine cu minime cunostinte in mecanica. Si poate ne poti aduce si argumente de ce grupul VAG nu accepta densimetrul si accepta refractometrul!

Modificat de golf1.8gti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca asa scrie pe densimetrul tau atunci asa a fost etalonat, deci asa trebuie folosit

In documentatia de service, VW spune ca verificarea se face cu refractometrul. Scula lor se numeste T10007- binoclul colegului...

De gasit nu stiu unde se poate gasi in afara service-urilor VW. In Occident se gaseste usor dar nu merita sa cumperi unul. Uite cum arata

1036096365.jpg

Antigelurile noastre se bazeaza pe glycol, adica: (mono)etilen-glicol sau propilen-glicol

De departe, cele mai comune sunt cele bazate pe etilen-glicol. G11, G12 si G12+ sunt de acest tip. G13 este de tip propilen-glicol. Aceste din urma se spune ca nu este toxic. Ma rog, nu cred ca l-au bagat inca in pasta de dinti...

Etilen-glicol-ul se comporta foarte bine impotriva inghetului, dar nu ofera nici o protectie impotriva coroziunii motorului. Din acest motiv aceste antigeluri s-au completat cu aditivi care inhiba coroziunea.

In mare, aditivii acestia sunt de 2 feluri: anorganici si organici.

Marea majoritate a antigelurilor folosesc aditivi anorganici. In aceasta categorie intra si G11.

Cei organici, de fapt OAT - Organic Acid Technology, sunt mult mai rezistenti impotriva coroziunii decat omologii anorganici, din acest motiv odata cu aparitia lor schimbul de antigel nu mai este necesar decat ca urmare a unei reparatii la sistemul de racire. Din aceasta categorie face parte si G12.

Atentie, antigelurile cu aditivi organici de acest fel nu pot fi amestecati cu cei cu aditivi organici, altfel precipita. Nu amestecati G11 cu G12.

In ultimii ani a aparut un alt tip de antigel cu aditivi organici: HOAT - Hybrid Organic Acid Technology. Spre deosebire de primul tip acestia pot fi amestecati fara probleme cu cei anorganici. Din aceasta categorie face parte G12+

Revenind la densimetrele noastre, acestea au fost construite pentru cele mai comune antigeluri, cei cu aditivi anorganici. Nu ar fi nici o deosebire, dar acesti aditivi organici (cum sunt G12 si G12+) modifica greutatea specifica a antigelului astfel ca densimetrul devine imprecis, nefiind calibrat pentru acest tip de antigel. In plus, antigelul este o substanta care isi modifica foarte mult greutatea specifica in functie de temperatura, asa cum spunea si al bundy. Din acest motiv se foloseste refractometrul.

Alte avantaje ale refractometrului gasiti aici

Atasez si procedura de testare a antigelului (manualul service VW)

In concluzie, daca aveti de testat concentratia de antigel, mergeti in service-urile VW. E una din putinele ocazii pentru care recomand service-urile VW

Check_frost_protection.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.eu la golf folosesc G12(asa mi zice pe borcan ;) ) am fost zilele astea la mecanic, sa mi verifice concentratia la antigel sanu mi inghete cumva instalatia. el a zis ca mi rezsta pana la -18 grade. Ce ziceti? sa ma incred in el sau sa schimb antigelul cu antigel PUR. sa nu am surprize?!

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa fi sigur mergi la o reprezentanta (service autorizat) VAG. In nici un caz sa nu pui doar antigel pur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tinand cont ca la noi pot aparea frecvent in ianuarie -20 de grade eu zic ca e putin.Probabil trebuie schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:somnmare: Tot respectul pentru Valentin si pentru felul cum a dezbatut problema si cum si-a spus punctul de vedere. Foarte la obiect si mai mult de atat isi face temele si de aceea ma bucur sa il am ca si coleg de forum, pentru ca am ce invata de la el. Imi pare bine ca ne-ai adus aceste lucruri la cunostinta si o sa merg la o reprezentanta sa ii fac o verificare. Ms mult pentru informatii. :icon_thumright:

@Racoste, in ceea ce a postat @Valentin o sa vezi daca citesti ca antigelul nu se inlocieste ci se completeaza pana ajunge la concentratia necesara, si anume sa reziste la cel putin -25 grade C(40% antigel si 60% apa). O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.am un golf 4 si nivelul antigelului din borcan e sub limita inferioara. vreau sa il completez si mi s-a recomandat antigel w12 HEPU. stie cineva ceva de el? e bun? si mai am o nelamuriere. pe ambalajul antigelului (HEPU) scrie ca, pt o protectie la -25 de grade concetratia de antigel e 40%, apa 60 %, ir pt o protectie la -37 grade celsius concetratia antigel/apa e de 50%. intrebarea mea e: ce se intampla daca nu se respecta raportul apa/antigel, in sensul in care se pune mai mult antigel decat in specificatii? merci! ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!