Jump to content

Antigel - discutii cu si despre + schimbarea acestuia


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

Daca nu mi-o ia cineva inainte, cand ajung acasa o sa postez operatiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-au schimbat radiatorul in service si am vazut operatiunea.

1. Au dat drumu la antigel printr-o teava din partea de jos a radiatorului. Cred ca nu are importanta care, numai sa ai graja sa nu pierzi vreo garnitura (deobicei au niste garnituri inelare in interior). Aici ar putea sa intervina alexrosiu cu cateva precizari suplimentare ca nu imi place prea mult acest procedeu.

2. Se umple borcanul cu antigel si se porneste motorul. Antigelul din borcan intra in instalatie se mai completeaza si tot asa.

In instalatie intra cam 5l de antigel (la motorul meu).

3. Instalatia se considera aerisita dupa ce pornesc de doua ori ventilatoarele de la radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut mai mult ca sigur prostia de a schimba antigelul la un service de cartier. Inainte de schimb densimetrul arata -20 grade.

Mecanicul mi-a zis ca nu poate sa scoata acei approx 2l care raman in motor. A bagat mana pe langa radiator in jos si a dat drumul la o cantitate apreciabila de lichid(motorul mergea am oprit cand a aparut Kuhlmittel Prufen)

A preparat o solutie cu 1,5l apa si 2l G12. a umplut treptat borcanul, si din cei 3 litri au intrat numai 2,5. A zis sa vin maine sa verific densitatea. Dupa un drum de 12km, nivelul lichidului este cu 2mm peste maxim, acul de la bord indica 90 grade.

Il rog pe alexrosiu sa posteze procedura, sa stiu pe viitor.

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Extragerea lichidului de racire

1. Se demonteaza capacul de protectie a motorului

2. Se scoate capacul vasului de expansiune

3. Se scoate scutul

4. Se desface robinetul din partea inferioara a radiatorului

5. Daca se doreste golirea volumului de lichid din motor, se scoate furtunul sistemului de racire de pe filtrul de ulei

Concentratia lichidului de racire

-24*C -> 40% = 2.4 L G12 + 3.6 L apa

-35*C -> 50% = 3.0 L G12 + 3.0 L apa

O concentratie peste 60% diminueaza proprietatile anti-inghet ale lichidului de racire.

Umplerea sistemului de racire

1. Se pune la loc furtunul de la pct 5 si se insurubeaza robinetul de la pct 4

2. Se umple pana la marcajul "MAX" de pe vasul de expansiune

3. Se pune la loc capacul vasului de expansiune

4. Se porneste motorul si se lasa sa mearga pana cand porneste ventilatorul. In acest moment se verifica nivelul lichidului de racire, care trebuie sa fie nivelul trebuie sa fie pana la marcajul "MAX" cand motorul este la temperatura de regim. Cand motorul este rece, nivelul trebuie sa fie intre marcajele "MIN" si "MAX".

Se foloseste numai antigel G12 rosu. Pentru completare, se poate folosi numai antigel G12 violet, conform cu norma TL VW 774 F.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culoarea lichidului pus de mine difera de cel care era inainte, si intr-adevara pare violet, cel vechi fiind un roz-rosu. Eu am luat din Augsburg, am cerut G12, sticlele sunt albastre, Aral, Silikat frei. Care este norma pentru cel rosu, si daca in situatia descrisa mai sus, trebuie sa mai intervin cumva, sau este safe sa merg asa iarna asta?

(pe sticla de G12 zice ca la 50% concentratie, rezista la -40 grade, nu la 35)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare: sunt sticle de antigel G12 (albe cu capac violet) originale de la PoRo. Acele sticle contin antigel concentrat sau nu? Mecanicul a pus antigel din sticlele alea fara sa combine deloc cu apa. Cred ca este facuta concentratia optima, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principal antigelul vine la -40 'C nediluat dar trebuie citit atent raportul de amestec, pentru ca nu e ca la antigelul normal.

Daca pui dilutie de 1 la 1 antigelul ajunge de la -40'C la mai jos -20'C si multi iau teapa in privinta dilutiei.(asta e la WYNN'S)

Am cunoscut cativa care au pus dilutie 2l apa la 1 antigel si le-a inghetat apa in motor. :P

Eu am pus in a mea nediluat.

Modificat de volksfan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am fost azi sa-mi schimb antigelul din instalatie,deoarece fostul proprietar a bagat antigel

de dacie,fara norma g12.mi-a dat drumul la robinetul de la radiator si dupa ce s-a scurs tot,a mai bagat un litru de apa si a suflat pe furtun pana a iesit tot(sper).

problema e ca au intrat doar 3 litrii(doi de antigel si unul de apa).

stie cineva cati litrii de antigel trebuie sa intre la motorul de 1.4?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva cati litrii de antigel trebuie sa intre la motorul de 1.4?

6 litri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci sa inteleg ca mai am,inca in instalatie 3 litrii de antigel fara norma g12? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Multi Ani !

Daca ai desfacut doar robinetul radiatorului nu ai scos antigelul "din motor". Am schimbat si eu antigelul recent si : "To drain coolant from engine also remove coolant hoses from oil cooler".

Ionut

Poti sa arunci o privire si aici : http://vwforum.ro/index.php?s=&sho...ndpost&p=139274

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar incap 6l in motorul de 1.4.

Atasez un document cu mai multe caracteristici printre care si nr de litri de antigel din instalatia de racire, dar, din pacate, numai pentru motoarele pe benzina. Pt motoarele diesel nu am gasit asa un document.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cumparat iar antigel si m-am dus iar sa-l schimb.

n-am gasit,nici eu nici mecanicul vre-un furtun langa filtrul de ulei si nici in zona.

ma gandesc ca poate o fi doar la tdi.

oricum,am reusit sa scot doar vreo 4 litri din instalatie.

sper ca macar am mai curatat din antigelul vechi.

in curand o sa schimb distributia si poate reusesc atunci sa-l scot pe tot.

salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, chestia cu filtru de ulei e valabila pentru TDI :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar daca schimbi distributia antigel tot va ramane in caloriferul de incalzire de sub bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar daca schimbi distributia antigel tot va ramane in caloriferul de incalzire de sub bord

Incearca sa desfaci furtunul care duce la termostat ( dand si termostatul afara).Curge o gramada de lichid din motor pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in curand o sa schimb distributia si poate reusesc atunci sa-l scot pe tot.

salut

Poti sa schimbi distributia foarte bine fara sa golesti nici un strop de antigel. Se goleste antigelul doar daca schimbi si pompa de apa odata cu distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Folositi neaparat G12 . in caz contrar se uzeaza nu stiu ce piese .care pot ceda .. In cazul meu am schimbat 2 radiatoare care au cedat la imbinari , asta la interval de 3-4 luni. Acum folosesc numai G12 si de un an nu am mai avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antigelul G12 are o compozitie de nu stiu ce care nu ataca garniturile. Asta e secretul pentru care alte tipuri de antigeluri distrug garniturile de la radiator, pompa de apa, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici mi-am prins urechile.Daca vreau sa completez cu "solutie"(antigel - apa) ca am mai completrat cu apa distilata intre timp,de care antigel sa folosesc?

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva: la un diesel care este intervalul la care se recomanda schimbul antigelului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este o delimitare intre diesel si benzinari. Nu se prevede un interval la care se schimba ci se completeaza daca e cu minus. Totusi este bine sa se schimbe atunci cand culoarea antigelului devine maronie (implicit este roz). sa nu fi derutat de tenta maronie daca te uiti din exteriorul vasului de expansiune. Cel mai bine extragi putin antigel din vasul de expansiune si il analizezi vizual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!