Jump to content

Antigel - discutii cu si despre + schimbarea acestuia


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

Era sa uit. Inainte sa-mi sparg radiatorul in instalatia de racire am avut antigel albastru-verzui. Era G 12????

Cu acel antigel verzui am cumparat-o din germania prin octombrie 2008.

Din cate am inteles din forum antigelul G12 trebuie sa fie rosu-roz. Deci si nemtii mai fac greseli.

Ce parere aveti? O fi afectat ceva pe la motor, chiulasa eventual???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Imi spune si mie cineva vreo 2-3 vorbe despre riscurile sau neplacerile cauzate in momentul in care lichidul de racire este peste maxim (nu ma refer la concentratie) in recipient?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde ce inseamna peste... sa nu fie plin :icon_confused: daca este de un deget nu e nici o problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SI daca e 3 degete de exemplu? :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cred ca inseamna ca e plin..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la plin mai este ceva mai bine de un sfert.

Si chiar daca ar fi plin, intrebam efectele secundare care pot sa apara :icon_confused:

Modificat de Rzvy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca efecte secundare, iti va da afara antigel pe la supapa de suprapresiune din capacul vasului de expansiune. Asta se va intampla daca se va incinge motorul. Recomandabil este sa mai scoti din el (cand e motorul rece) astfel incat nivelul sa fie la reperul max.

Era sa uit. Inainte sa-mi sparg radiatorul in instalatia de racire am avut antigel albastru-verzui. Era G 12????

Cu acel antigel verzui am cumparat-o din germania prin octombrie 2008.

Din cate am inteles din forum antigelul G12 trebuie sa fie rosu-roz. Deci si nemtii mai fac greseli.

Ce parere aveti? O fi afectat ceva pe la motor, chiulasa eventual???

Ce ai avut tu in instalatia de racire era G11 (care se folosea la masinile mai vechi), sau poate amestec de G11 cu G12. Sunt multi proprietari "destepti" care completeaza lichidul de racire cu antigelul care il gasesc la prima benzinarie, indiferent de marca si culoare.

Nu are cu ce sa-ti fi afectat motorul. E bine daca l-ai schimbat cu G12.

Modificat de x-tremist
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Trebuie deschis capacul vasului de expansiune.

Pentru golirea lichidului din motor se desface furtunul din prima fotografie.

Mai trebuie trebuie desfacut si robinetul din a doua imagine (se trage in directia indicata de sageata), pt golirea radiatorului.

fjvk9jygj2o3wpnpz1q.pngm9fdclg5xb2mnv8js4ek.png

Poate cineva sa uploadeze iar pozele? Vreau sa schimb si eu TOT antigelul si vreau sa fiu sigur ca dau jos furtunul care trebuie (asta pentru a iesi si antigelul ramas in motor, nu doar pe cel din radiator) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa scoti aproape tot antigelul din instalatia de racire trebuie sa sufli cu aer comprimat pe furtunul de retur (cel subtire) al vasului de expansiune. Asta bineinteles dupa ce ai dat drumul la robinetul de golire al furtunului inferior al radiatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am făcut mai multe operațiuni (am umblat la sonda de temperatură) și am

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de 2000 de km am schimbat distributia unde am folosit antigel G12 rheinol. Acasa am 2 flacoane de la alte marci de antigel, dar am observat ca acest antigel german are in compozitie agenti speciali de lubrefiere a pompei de apa si lucru asta se observa mult mai bine la antigelul rheinol.La celelalte marci aspectul este similar cu al unui antigel diluat mai mult. E violet si imi place acest tip de antigel, german.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...E violet si imi place acest tip de antigel, german...

Gustul nu ti-a placut?

Esti belea, iti place ca-i violet? :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat lichid intra in instalatia de racire la motoarele diesel de 1,9 tdi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 litrii e capacitatea...va rog sa ma corectati daca gresesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am schimbat termostatul, si mai mult de 5 litri nu au iesit, am golit si radiatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru golire completa trebuia scos si G62 si unul din furtunele de la radiatorul de racire al uleiului, si nici chiar atunci nu e golit complet. Mai mult de 5,5 litri nu intra la schimb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

Am o dilema, si la cati mecanici am fost nimeni nu m-a luminat!

Vreau sa imi schimb antigelul la VW Bora 1.6 16V. Din cate am citit pe forum ar incapea 5-6 litri de antigel G12,

dar contrar cativa mecanici mi-au spus ca imi trebuie 3 l antigel+3l apa distilata.

Ma poate "lumina" cineva?

Va multumesc, MJU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai iti ajunge 3l de antigel G12 si 3l de apa distilata. Faci compozitia 50-50 si obtii exact 6 litri. Ca doar nu ai sa pui 6l de antigel concentrat... :))

Modificat de didus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai iti ajunge 3l de antigel G12 si 3l de apa distilata. Faci compozitia 50-50 si obtii exact 6 litri. Ca doar nu ai sa pui 6l de antigel concentrat... :))

Voiam doar o confirmare. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare forumisti!

In speranta ca am nimerit topicul potrivit...doresc a dezbate o problema legata de antigelul la masinii mele, un Golf IV 1.9 SDI..in caz ca s-a mai confruntat cineva cu ea (ce cinic suna:)).

De ceva timp...ca de curand mi-am dat seama, in vasul de expansiune pluteste o pelicula subtire de ulei(cred) cu bule de aer(crede) ca in poza de mai jos.

Antigelul G12, l-am schimbat recent...am crezut ca acea pelicula va disparea, insa ea a reaparut cu primii 50 km.

Decand am cumparat masina(arilie 2010), busonul vasului de expansine avea garnitura rupta...dar nefiind cu mult peste statutul de sofer de weekend...nu am constientizat importanta acesteia.

Am schimbat-o...din motiv ca uneori, ledul coputerului de bord, ma avertiza sa verific antgelul.

Acest lucru se intampla cu precadere dimineata la pornire, dar f. rar. Evident ca opream si reporneam masina...si problema disparea.

Decand am schimbat-o...o singura data a mai facut "scandal".

Ca si coincidenta, care sper sa nu fie prea grava...indifernet de cat as merge cu masina, in interiorul ei si la coborarea din ea...se simte un miros pronuntat de ulei ars.

Mentionez ca masina nu mananca mai mult ulei decat ii e foame unui golf cuminte(din cate am auzit), adica...in 8000 KM a baut aprox. 600ml.

Imi poate raspunde cineva la aceasta problema...i-as ramane profund indatorat.

Multumesc anticipat!

post-69535-0-53648800-1289413981_thumb.j

post-69535-0-79690600-1289414649_thumb.j

Modificat de SDIonVWG4
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...E violet si imi place acest tip de antigel, german...

Gustul nu ti-a placut?

Esti belea, iti place ca-i violet? :))

Daca il gustam, acum nu mai scriam aici.Culoarea violet imi place, in general, o folosesc si la yahoo.

Ion daca ai ulei in antigel, nu e bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai din ce stiu eu nu e deloc bine cand ai ulei in antigel.eu stiu de la un coleg care din cauza de la garnitura de chiulasa avea in ulei numai antigel.deci ai grija ca s-ar putea de acolo sa fie de vina.eu asa am patit....bine nu la masina mea dar din cauza la chiulasa aveam in ulei numai antigel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de opinii...din pacate posibilitatile se restrang la garnitura de chiulasa(multi mi-au spus).

Insa...am omis ceva...in masina am gasit un tub cu praf de lipit radioatorul.

Din cate am auzit acesta ar produce un soi de spuma in antigel, cu toate ca eu am schimbat antigelul...e posibil ca aceasta spuma sa ramana pe circuit in conditiile in care spuma ar fi produsa de acest praf?

Oricum...inteleg ca modivul unei defectiuni a sistemului de racire, in speta, radiatorul...ori sufoca, ori ineaca ori provoaca modificari asupra componentelor blocului motor.

Nimic mai sinistru:|.

Precizez ca nivelul antigelului nu scade si nici cel al uleiului.

Curios ma face acel miros de ulei ars...si faptul ca uleiul e cam negru si a ars mirositor cam prematur(8000KM de la schimb)...pentru ce se lauda a fi un Castrol Edge 5W40.

Orice opinie e binevenita.

Multam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gustat eu antigel,nu am putut rezista tentatiei,arata prea bine...e dulce :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de opinii...din pacate posibilitatile se restrang la garnitura de chiulasa(multi mi-au spus).

Insa...am omis ceva...in masina am gasit un tub cu praf de lipit radioatorul.

Din cate am auzit acesta ar produce un soi de spuma in antigel, cu toate ca eu am schimbat antigelul...e posibil ca aceasta spuma sa ramana pe circuit in conditiile in care spuma ar fi produsa de acest praf?

Oricum...inteleg ca modivul unei defectiuni a sistemului de racire, in speta, radiatorul...ori sufoca, ori ineaca ori provoaca modificari asupra componentelor blocului motor.

Nimic mai sinistru:|.

Precizez ca nivelul antigelului nu scade si nici cel al uleiului.

Curios ma face acel miros de ulei ars...si faptul ca uleiul e cam negru si a ars mirositor cam prematur(8000KM de la schimb)...pentru ce se lauda a fi un Castrol Edge 5W40.

Orice opinie e binevenita.

Multam!

Cel mai probabil, ai garnitura de chiulasa "ciupita"...Daca , insa, motorul este prevazut cu termoflot (spre rusinea mea , nu stiu daca tipul asta de motor are asa ceva), ar mai fi o speranta.Sa verifici/inlocuiesti daca e cazul acest reper si sa vezi apoi daca mai amesteca lichidele.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!