Jump to content

Antigel - discutii cu si despre + schimbarea acestuia


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

Am o problema!:| si vreau, daca puteti sa ma lamuriti.pun antigel in vasul de expansiune dar nu il trage in motor!:| si desi pe bord imi arata apa 90 de grade si motorul este cald,radiatorul este rece:| ce s-o fi intamplat oare? poate sa fie pompa de apa? eu trebuie sa fac si distributia la 120 de mii si am 118000 si ceva.o fi pompa de apa dusa si nu imi mai trage apa in motor sa il raceasca sau ce s-o intampla:|vreun gol de aer posibil nu stiu:| am radiator nou de 3000 de km e schimbat la fel si antigelul:(daca cunoasteti simptomele astea va rog sa ma ajutati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat motroul e sub temperatura de deschidere a termostatui nu ai de de sa-ti faci griji. Vezi si pe un vag-com ce temperatura are exact. Daca e pe la 85-90 e numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am mai citit pe aici pe forum si mi-a zis si un mecanic s-ar putea sa am termostatul de da drumu la apa sa faca racirea motorului blocat pe inchis ca odata cu venirea frigului se cam intampla asa ceva.spun asta pentru ca furtunul de sus gros de intra in radiator e cald iar cel de jos gros ce duce apa in motor e rece.si yo am radiatorul rece nu se duce apa in el:| deci nu imi deschide circuitul.se ruleaza doar apa de la vas la motor si pana la intrare furtunului in radiator.cred ca asta e problema.sa vad daca se poate face ceva la termostat sau trebuie schimbat.voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi cel mai simplu, du-te la o tura de 20 km in forja majora (ideal ar fi un drum de munte sau macar un deal cu o panta mai abrupta, dar in Giurgiu cred ca e mai greu de gasit :icon_thumright: ).

Deci ia-o la forja dar stai cu ochii pe ceasul din bord. Ai doua variante:

1.temperatura urca peste 100 de grade si radiatorul ramane rece, asta inseamna ca termostatul tau e blocat pe inchis,

2. apa ramane la 90 de grade si radiatorul tau trebuie sa friga - in acest caz nu ai nicio problema.

Atentie daca apa urca peste 100 de grade, trebuie sa astepti sa se raceasca si apoi sa mergi cuminte pana la service, atent sa nu iti fiarba apa. La motoarele mici daca dai drumul la caldura la maxim+ventilatie la maxim, temperatura agentului de racire scade considerabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut o proba dar acasa pe loc am lasat-o pornita dar pana la 90 de grade,radiatorul era rece dar motorul cald.si m-am dus in masina am dat drumu la caldura dar nu baga cald:| si la fel furtunele care duc in habitaclu la caloriferul de la aeroterma unul e rece iar celalalt cald.

Am facut niste poze acum.

Modificat de DjGeooo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mosule , poate nu ai vag-com, da-i o forja majora cum a zis Sharanel, si apropo SHARANEL, dar si asta de 1.9 se raceste daca merge incalzirea si e pe loc.

Ciudat la tine ca nu merg nici incalzirea, aia da de gandit.. sa fie pompa :) , greu de inchipuit sa se intamplae ceva la ea fara sa-ti curga antigelul sau sa-ti sara cureaua, decat sa iasa impelerul ala de pe ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil termostatul imi inchide circuitul de circulare a antigelului cine stie:-??nu am momentan vag.com.imi apare si Inspection Service pe bord.asta poate unde trebuie sa schimb distributia...nu stiu:-??imi apare cand pun contacul si licare kteva minute pana merg sa zic 1km cu masina apoi dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul n-are nicio treaba cu incalzirea din masina, si nici INSPECTIA. Verifica nivelul antigelului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.pun antigel in vasul de expansiune dar nu il trage in motor!:| si desi pe bord imi arata apa 90 de grade si motorul este cald,radiatorul este rece:

a scris asta la inceput

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru aerisirea automata a sistemului de racire este absolut necesara deschiderea termostatului. Parerea mea e ca ceva nu ai facut cum trebuie sau nu ne-ai descris exact simptomele. Cu vasul de expansiune plin pana la maxim sau chiar mai sus, forjeaza motorul (in mers) si urmareste evolutia temperaturii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a aparut si mie pe computerul de bord intr-o dimineata dupa ce am pornit masina iconul rosu cu termometrul de la apa apoi STOP si parca a mai scris ceva dar nu am apucat sa citesc. Afara erau -8 grade . Am oprit imediat motorul si l-am lasat 2 min. Dupa ce l-am pornit dinou a functionat normal si nu a mai aparut nici un mesaj. Oare ce s-a intamplat? Ce este de facut? Trebuie sa i-mi fac probleme?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la ceea ce trebuie completat in instalatia de racire!

Nu se amesteca antigelul G11 cu antigel tip G12, este si alta O culoare pt. fiecare tip mentionat dar si o altfel de compozitie chimica!

Cumparati ceea ce a scris neamtul pe vasul de expansiune!

Mi-a aparut si mie pe computerul de bord intr-o dimineata dupa ce am pornit masina iconul rosu cu termometrul de la apa apoi STOP si parca a mai scris ceva dar nu am apucat sa citesc. Afara erau -8 grade . Am oprit imediat motorul si l-am lasat 2 min. Dupa ce l-am pornit dinou a functionat normal si nu a mai aparut nici un mesaj. Oare ce s-a intamplat? Ce este de facut? Trebuie sa i-mi fac probleme?

Daca iti apare un astfel de mesaj inseamna ( cel putin) ca trebuie sa completezi ( sau macar sa verifici nivelul de antigel daca se afla sub nivelul minim) iar mesajul care a aparut in bord iti dispare numai dupa ce nivelul iti revine peste minim ori cel putin ai oprit motorul. Cu alte cuvinte ,chiar daca completezi cu antigel ,fara sa opresti motorul nu dispare mesajul afisat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum vad nimeni nu de SEARCH: daca antigelul e la nivel, curatati cele 2 tije din vasul de expansiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-a aparut si mie pe computerul de bord intr-o dimineata dupa ce am pornit masina iconul rosu cu termometrul de la apa apoi STOP si parca a mai scris ceva dar nu am apucat sa citesc. Afara erau -8 grade . Am oprit imediat motorul si l-am lasat 2 min. Dupa ce l-am pornit dinou a functionat normal si nu a mai aparut nici un mesaj. Oare ce s-a intamplat? Ce este de facut? Trebuie sa i-mi fac probleme?

Da si mie mi-a aparut, nu trebuie sa stai 2 minute, pornesti, il lasi putin sa mearga, opresti motoru si apoi il pornesti imediat, mesajul nu o sa-ti mai apara. Verifica nivelul la antigel si curata lamelele alea, scrie aici pe forum cauta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca nu aveam nici o problema cu termostatul,ci doar ca normal fiind iarna declanseaza mai greu si doar cand e nevoie.e primu an in care am masina asta si trec prin asa ceva.se pare ca nu am probleme nici cu fierberea motorului adica imi mentine la 90 de grade si nici cu incalzirea inauntru.m-am lamurit acum.Multumesc mult tuturor!inca odata mi s-a dovedit ca pe aici sunt multi oameni de nota 10;)! multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Dupa cum vad nimeni nu de SEARCH: daca antigelul e la nivel, curatati cele 2 tije din vasul de expansiune.

Un ajutor va rog!Cum sa curati tijele?Am incercat cu o perita de dinti,rezultatul:o zi doua si iar imi apare mesajul sa verific nivelul lichidilui de racire!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema asta am avut-o si eu.

Mi-a zis AlBundy sa curat cele 2 sarme si pur si simplu am luat o surubelnita

mai lunga si am "zgariat" de 2-3 ori cele 2 sarme, asa aiurea sa ma aflu-n treaba

pt.ca sincer nu am crezut ca se rezolva.

Au trecut vreo 3 luni de atunci, nu s-a mai aprins niciodata martorul de atunci. :o

Si cand ma gandesc ca mai aveam putin sa schimb vasul de expansiune... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal nu trebuie sa scada nivelul. Asta daca nu ai pierderi DELOC pe instalatie.

De completat, eu iti recomand sa bagi antigel concentrat pentru ca in timp, cel existent in motor isi pierde din proprietati.

Daca esti foarte pretentios, masoara cu un refractometru, punctul de inghet al antigelului ce il ai in instalatie. :o

Nu cred ca ai dreptate si am vazut multi mecanici care recomanda asa.

Etilenglicolul (responsabilul cu impiedicare inghetului) NU isi pierde din proprietatile antiinghet. pana la G11 inclusiv, se recomanda inlocuirea periodica a antigelului datorita pierderii proprietatilor anticorozive, nu a celor antiinghet. De la G12 in sus nici acestea nu se mai pierd.

De ce nu e bine sa punem antigel pur? Deoarece vaporii care scapa prin supapa capacului vasului de expansiune sunt vapori de apa. Daca se completeaza doar cu a. concentrat, risti sa treci de raportul maxim de antigel/apa. La fel in cazul pierderilor. Cel mai bine se completeaza cu amestec antigel-apa sau apa (cu verificare periodica a concentratiei).

m3du Antigelul nu are cum sa aiba punctul de inghet la -52 grade. Probabil ei au pus concentrat pur, fara apa, si s-au gandit ca in felul acesta o sa reziste pana la -52 grade - ceea ce e gresit! Antigelul devine rezistent la inghet doar in combinatie cu apa. In cazul tau, scoti jumatate din antigel si bagi in locul lui apa distilata. Nu conteaza marca - sa aiba doar ca indicativ G12 :D

Antigelul pur are punctul de inghet la -12 grade. Daca cei din service au determinat concentratia si le-a iesit -52 de grade poate sa-l lase asa, chiar daca este cam extrem. Asta inseamna ca s-a folosit 70% antigel si 30% apa, adica maximum permis. Mai mult nu este voie deoarece creste riscul fierberii lichidului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dovada ca in evaporare apa antreneaza si particule de etilenglicol e insasi mirosul specific.

Dar dupa cum am si recomandat,

masoara cu un refractometru, punctul de inghet al antigelului ce il ai in instalatie.
, abia apoi stabilesti ce trebuie completat.

Niciodata nu se va tine in motor numai antigel pur (concentrat). Pentru ungerea optima a pompei de apa si reducerea coroziunii/oxidarii elementelor de aluminiu ale instalatiei si evitarea formarii depunerilor de orice fel, trebuie pastrata o concentratie intre limitele stabilite de constructor.

In afara de asta, iarna n-ar fi probleme, dar vara se poate transforma intr-un lichid gros si gelatinos care creeaza probleme.

Iar lichidul de racire se recomanda a fi inlocuit la 4-5 ani (dupa cum scrie si pe undeva prin cartea tehnica a masinii), din motive de imbatranire a compusilor chimici (valabil si pentru celelalte fluide...). :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresesti. Scuza-mi urm. exemplu putin vulgar, dar mi s-a parut cel mai elocvent: datorita faptului ca un rahat miroase pe strada nu poti spune despre el ca se va evapora. Apa este inodora, oare apa si antigelul evaporat respecta aceeasi proportie cu concentratia initiala? Eu cred ca nu. Daca nu se poate verifica concentratia inainte, se completeaza cu amestec in concentratia dorita sau cu apa, in cel mai rau caz.

Daca se folsoeste doar antigel concentrat sunt probleme mari atat iarna cat si vara. Din punct de vedere al coroziunii nu vad ca s-ar intampla, poate al vascozitatii lichidului..., dar:

- antigelul pur (etilenglicol) ingheata la -12 grade Celsius, adica mult prea repede pentru iernile noastre

- antigelul sta extrem de prost la transferul de caldura. Acesta este un alt motiv pentru care se amesteca cu apa, apa care are un comportament foarte bun in aceasta privinta. Un amestec foarte concentrat poate duce la probleme cu racirea in zilele foarte toride.

Antigelurile OAT (G12) au durata de viata foarte mare, cu mult peste durata de viata a pompei de apa de exemplu. Aceste discutii au tot fost, vad ca tot revin in actualitate...

Arunca o privire aici si aici. Mai sunt si alte discutii...

Nu stiu despre ce manual vorbesti tu, dar acum, VW spune despre antigelurile recomandate urm:

- G11 - are durata de viata de 2 ani - se completeaza cu G12Plus

- G12 - are durata de viata nelimitata... sau mai bine spus limitata de prima interventie la sistemul de racire - se completeaza cu G12Plus

- G12Plus - mai departe identic cu G12.

Pentru umplerea instalatiei se foloseste doar G12Plus

Pe etichetele antigelurilor cumparate din comert poti vedea un termen de garantie, dar daca respecta norma TL VW 774 F atunci trebuie sa fie valabile pe viata.

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema asta am avut-o si eu.

Mi-a zis AlBundy sa curat cele 2 sarme si pur si simplu am luat o surubelnita

mai lunga si am "zgariat" de 2-3 ori cele 2 sarme, asa aiurea sa ma aflu-n treaba

pt.ca sincer nu am crezut ca se rezolva.

Au trecut vreo 3 luni de atunci, nu s-a mai aprins niciodata martorul de atunci. :icon_thumright:

Si cand ma gandesc ca mai aveam putin sa schimb vasul de expansiune... :icon_cool:

Am incercat azi "metoda surubelnita"sper sa am noroc si eu!Daca nu trebuie schimbat tot vasul sau se pot inlocui doar "sarmele"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o nelamurire: Am citit pe aici ca G12+ e garantat pe viata. Cum se face ca pe cutiile lor este prezenta perioada de valabilitate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut ! am si eu o problema. Acum vreo 5 zile am lovit un iepure de camp cu masina din semnatura la viteza destul de mare. Radiatorul de racire motor spart destul de rau, radiatorul de AC indoit destul de rau dar nu s-a spart.Am comandat ambele radiatoare la AUGSBURG.

Ambele au costat 510 RON. (NISSENS) un pret destul de bun. Am schimbat radiatorul de racire motor singurel acasa pe cel de AC nu l-am inlocuit pt. ca nu am pierdut freonul.

Si acum problema mea. Am avut nevoie de masina si in weekend nu am gasit antigel cu specificatia G 12 si am pus antigel normal de culoare verde (de dacie,ieftin).

Daca merg cateva zile cu acest antigel chiar este o problema ? adica aprox. o saptamana ? chiar se strica ceva pe acolo pana gasesc acest antigel? Antigelul ARAL este bun?

Si inca ceva - IEPURELE - a fost f.bun la cuptor. adica a facut 510 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Eu am reusit dpa 1,5 ani de cand am masina sa schimb antigelul. Am pus G12 dupa specificatii. In vas aveam ceva combinat...era mai mult de culoare alba :ceuameni: + ceva mizerie pe vas si in antigelul evacuat. Concluzia: nici nemtii nu sunt foarte corecti :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!