Jump to content

Antigel - discutii cu si despre + schimbarea acestuia


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

se recomanda sa se schimbe la 2 ani...dar fiecare face ce vrea cu masina lui

treaba cu garantie pe viata...poate in ambalajul sau original,dar nici asa nu cred

mecanicul a folosit si aer cu presiune si a deschis la robinet in momentul in care lichidul era la temperatura de functionare

o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti un argument in sustinerea afirmatiilor voastre sau e vorba doar de folclor?

Atat VW cat si prducatorii antigelurilor organice (HOAT sau OAT) spun GARANTIE PE VIATA. Adititvii anticorozivi organici nu se deterioreaza in timp, dar daca mecanicul vostru v-a spus altceva, eu unu n-am ce sa mai zic....doar ca nu e normal sa raspanditi pe forum aceaste zvonuri, in lipsa unor argumente.

Pana acum pauza in aceasta privinta...

Iar asta cu desigilarea produsului este si mai amuzanta, parca-i lapte. Uleiul din cutie la cat se schimba? Dar cel de la servodirectie?

P.S. Daca respecta norma VW TL VW 774-F atunci are garantie pe viata, de fapt pana la prima reparatie - adica pana la inlocuirea pompei de apa. Interesul producatorilor de antigeluri este evident sa-l schimbi cat mai repede, de aici poate confuzia. Dar VW spune ca nu este necesara schimbarea antigelului

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar asa scrie in manualul de utulizare, dar oamenii de pe forum au demonstat contrarul din diferite defectiuni, fie la pompa fie la radiatorul de incalzire habitaclu, deci pt 60ron nu strica sa-l schimbi daca isi schimba culoarea. Nu e exclus ca in instalatiile care s-au defectat sa nu fi fost G12(mov sau rosu) :frigbaitata:.

PS: am impresia ca doar G12+ e garantat pe viata.

post-34985-1258801667_thumb.jpg

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acesta discutie tot revine desi s-a mai discutat de cateva ori chiar si pe acest topic. Va recomand sa cititi din urma, de ex pagina 9

Schimbarea culorii antigelului este cauzata de precipitarea acestuia, ca urmare a amestecarii antigelurilor organice cu cele anorganice, adica G12 cu G11 sau echivalent. In acest caz este necesara schimbarea urgenta a lichidului, dar n-are treaba cu expirarea termenului de garantie al acestuia

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca e normal ca antigelul sa isi schimbe culoarea in timp, si sa se mai piarda din cantitate datorita procesului de fierbere.bineinteles pe timp indelungat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi`am cumparat antigelul de vreo saptamana jumate si maine abia mi`l schimba meseriasul, am inteles ca in instalatie o sa mai aramana antigel, cat mai aramane? eu vreau sa clatesc instalatia de 2 ori inate de a pune antigelul nou, vreau sa spal cu aa distilata asa ca ce ramane sa se amestece cu antigelul ca oricum trebuie distilat si voiam sa stiu care e cantitatea care ramane pe instalatie sa stiu cu cat antigel sa combine apa dupa aceea, sau pot pune 3 litri e antigel, si apoi pana ajunge la nivel sa pun apa?ca sa fiu sigur ca am bagat 3 litri de antigel? cu toate ca eu am cumparat 4,5 litri din neatentie :D marca antigelului este SWAG si este G12.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care imi spune si mie pe unde golesc instalatia? ca am fost azi pe seara din nou la respectivul mecanic si cica iar nu are timp ca are vreo 3 masini si bla bla bla vreau sa stiu si eu pe unde golesc instalatia, am inteles ca pe la radiator pe undeva dar nu am zarit nici un robinet ceva de golire plus ca e fff stramt locul acolo, trebuie cumva urcata pe ceva? trebuie sa ma bag sub ea? eu vreau sa spal instalatia de vreo 2 ori inate de a pune antigelul si mai voiam sa stiu daca are ceva daca pun antigelul intai in instalatie si apoi pana ajunge la nivel sa bag si apa sau se face amestecul dinainte 3 cu 3 de a se pune in instalatie?

Modificat de BR 19 MRN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie golit atat radiatorul din fata cat si blocul motor si caloriferul. Pentru asta ai de facut urmatoarele:

- radiatorul are in partea de jos un buson de golire. De obicei e accesibil doar daca dai jos bara.

- se scoate unul din furtunele ce intra in termoflot (racitorul de ulei aflat sub filtrul de ulei).

Nu e nevoie sa te bagi sub ea.

Indicat ar fi sa amesteci cei 6 litri de antigel (3L concentrat+3L apa distilata) inainte de a-l baga in instalatie.

:icon_thumright:

Modificat de Amy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun! iar cand bag antigelul, cum fac sa aerisesc instalatia in timp ce bag antigel? sau cum se face ca eu am inteles ca trebuie aerisit pe la radiator pe undeva, operatia va avea loc sambata, daca scot si furtunul de la termoflot mai aramane antigel pe instalatie? ma refer cand golesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru aerisire:

- pui noul lichid in sistem (antigel concentrat+apa distilata in proportie 1:1 sau 2:1);

- pornesti motorul;

- fara a pune la loc capacul de la vasul de expansiune, lasi motorul pornit pana ajunge in temperatura;

Aerul de pe instalatie va iesi afara prin gura vasului de expansiune la vasul ori va ajunge in partea superioara a radiatorului.

- apoi deschizi aerisitorul de la radiator.

Cand incepe sa vina lichid inchizi.

As simple as that :frigbaitata:

Numai bine!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e vorba de ala din bucatarie :D

La masini se face in felul urmator:

- se goleste instalatia desuruband dopul ala din partea de jos a radiatorului (sau robinet, cum vreti sa-i spuneti)

- se umple instalatia cu antigel (si apa) pana la semnul de maxim;

- se pune capacul de la vasul de expansiune (apropo de asta, NU SE PORNESTE MOTORUL FARA CAPAC LA VAS, aerisirea nu este conditionata de capac)

- se opreste incalzirea (daca nu e)

- se porneste motorul si se tine la aprox 2000 rot/min pentru 3 minute

- se tine pornit motorul pana porneste ventilatorul

- se reverifica nivelul de lichid

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca la ala din bucatarie...

Nu am gasit alta poza mai concludenta... : radiatorbleed.th.jpg

Unele masini mai vechi au un astfel de aerisitor la radiator.

In naivitatea mea, am presupus ca e la fel si la G4. Fie asta vina mea: am vorbit in semi(ne)-cunostinta de cauza. Recunosc fapta.

Recunosc de asemenea, nu m'am uitat niciodata cum e la Leon. Schimbul de antigel l'am facut intr'un service si nu am fost atunci curios sa vad cum au procedat.

Daca instalatia de racire nu e una sub presiune, nu ar absolut nimic daca pornesti motorul cu fara capac la vasul de expansiune.

Depinde acuma si unde'i returu, ca sa nu scuipe lichid fierbinte pe afara.

Numai bine!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum nu are rost sa te superi, era doar o gluma. Eu n-am aerisitor pe radiator si nici pe alta masina n-am vazut, incluzand aici si golful IV.

Absolut toate instalatiile de racire sunt sub presiune, cel putin la masinile de dupa 1990. Si nu este vorba numai de scuipat apa din borcat cat, mai ales, absenta presiunii daca ii scoti capacul.

Revenind, operatiunile corecte si suficiente sunt cele postate mai sus

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici poveste de suparare. :)

Da, la cald se acumuleaza o oarecare presiune in sistem si, implicit in vasul de expansiune.

Dar sant care au o mica valva in capacul de la vas. Acelea 100% nu mai sant sub presiune. Intr'adevar la auto mai vechi am vazut asa, dar si la unele japoneze din anii `90.

Scuze pentru OFFTopic.

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu azi antigelu...am facut exact cum spunea Valentin,si mi-au intrat cam 3l.Initial cumparasem 3lG12 plus 3l apa.Mia ramas cam 3l,pe care ii pastrez pentru cind o fi nevoie sa completez

Am schimbat si eu azi antigelu...am facut exact cum spunea Valentin,si mi-au intrat cam 3l.Initial cumparasem 3lG12 plus 3l apa.Mia ramas cam 3l,pe care ii pastrez pentru cind o fi nevoie sa completez

Imi cer scuze ca sa repetat postu de doua ori ,a fost din cauza unei erori ,rog un moderator sa stearga unul dintre posturi...inca odata scuze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in aceasta seara am desfacut bara cum spunea valentin si nu am reusit sa ajung la nici un robinet din cauza scuturilor ce se afla pe acolo, neputincios in schimarea antigelului am pus apa si antigelul in masina si am plecat sa caut un service, am gasit iar baietii de acolo nu au dat nici o bara jos, cu motorul fierbinte a bagat mana pe lanaga baterie pe acolo si a deschis robinetul , a pus gura pe vasul de expansiune si a suflat pana a iesit tot lichidul de pe instalatie am clatit instalatia odata si apoi am facut schimbul cum trebuie, ce voiam eu pe voi sa va intreb, nivelul antigelului la service acolo era la nivel eu cand am ajuns acasa am deschis capota iar nivelul antigelului este un pic trecut de maxim, are ceva? sa mai scot din el? troata treaba acolo a durat 15 min :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna un pic trecut peste maxim? Cati mm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu azi antigelu...am facut exact cum spunea Valentin,si mi-au intrat cam 3l.Initial cumparasem 3lG12 plus 3l apa.Mia ramas cam 3l,pe care ii pastrez pentru cind o fi nevoie sa completez

Am schimbat si eu azi antigelu...am facut exact cum spunea Valentin,si mi-au intrat cam 3l.Initial cumparasem 3lG12 plus 3l apa.Mia ramas cam 3l,pe care ii pastrez pentru cind o fi nevoie sa completez

Imi cer scuze ca sa repetat postu de doua ori ,a fost din cauza unei erori ,rog un moderator sa stearga unul dintre posturi...inca odata scuze

Daca au intrat 3 litri inseamna ca nu s-a golit de tot. La golire ai tras jos si furtunul de la racitorul de ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreo 3-4mm peste maxim maine mai dau o tura pana se incalzeste iar daca nu mai scade am sa mai scot pe la robinet un pic!

Marius am si eu o nedumerire, la mine cand a schimbat antigelul acum vreo ora sa fie:D a pus gura pe la vasul de expansiune si a suflat iar pe la robinetul de golire iesea aer, s`a golit instalatia in totalitate chiar daca nu a scos furtunul de la termoflot?

Modificat de BR 19 MRN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca da, din cate stiu eu, trebuie sa intre cam 6 litri in toata instalatia. Daca a suflat probabil a iesit si antigelul din blocul motor si radiatorul de la clima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara sa scot pompa de apa eu nu am reusit niciodata sa golesc toata instalatia. Bineinteles, cu aer se poate, de asta am si recomandat.

in aceasta seara am desfacut bara cum spunea valentin si nu am reusit sa ajung la nici un robinet din cauza scuturilor ce se afla pe acolo...

Eu n-am zis nimic de nici o bara. Am zis doar ca trebuie sa desurubezi robinetul radiatorului

Dar sant care au o mica valva in capacul de la vas. Acelea 100% nu mai sant sub presiune. Intr'adevar la auto mai vechi am vazut asa, dar si la unele japoneze din anii `90.

Nu este asa. Supapa aia este pentru suprapresiune, sa se elibereze presiunea pe acolo si sa nu plesneasca vreun furtun.

Toate motoarele au instalatia de racire sub presiune, presiune creata in primul rand de pompa. Scopul acestei presiune este de a ridica si mai mult punctul de fierbere al amestecului

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am zis nimic de nici o bara. Am zis doar ca trebuie sa desurubezi robinetul radiatorului

imi cer mii de scuze, Amy spusese despre scoaterea barii din fata iar pt un moment cat am scris mesajul aveam impresia ca tu spusese :) ,deci pana la urma cand a suflat si iesea aer pe la robinet s`a golit toata instalatia nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...presiune creata in primul rand de pompa.

Da, ai dreptate! :D

Presiunea creata de pompa cand poarta lichidul prin instalatie nu am luat'o in calcul. :blush: Face cam 1.1-1.2 bar.

Se pare ca mai tre sa aprofundez cu sistemul de racire :icon_thumright:

Graficul: variatia punctului de fierbere cu presiunea -> tfp.th.jpg

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!