Jump to content

Antigel - discutii cu si despre + schimbarea acestuia


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

salutare!cu o mica problema:cat antigel si cata apa distilata intra in instalatie?azi am fost la service iar mecanicul a pus 3 litri de antigel si 2 de apa(cica o sa mai intre niste apa).e bine asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Lichide de răcire - 5,00 litri

Specificare lichid de răcire - G12 Plus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu odata cu venirea iernii vad ca trebuie sa mai completez putin antigel ca vad ca se aporpie de minim. Ciudat, si asta iara a trebuit sa mai pun putin (si am completat pana la maxim).

E normal sa mai scada nivelul? In plus de asta, cu ce sa completez, antigel sau apa distilata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal nu trebuie sa scada nivelul. Asta daca nu ai pierderi DELOC pe instalatie.

De completat, eu iti recomand sa bagi antigel concentrat pentru ca in timp, cel existent in motor isi pierde din proprietati.

Daca esti foarte pretentios, masoara cu un refractometru, punctul de inghet al antigelului ce il ai in instalatie. :flower:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am o problema sper sa o rezolvam impreuna am un BORA 1.9 tdi 2003 decand a venit timpul rece cand pornesc motorul dimineata imi sta aprins martorul de la temp.apa dupa cateva sec se aude o alarma si acel martor merge intermitent ca semaforul pana se incalzeste motorul dupa acea se stinge deci treaba asta se intampla doar cu motorul rece si decand a scazut temp.afara daca a mai avut careva aceasta problema va rog sa ma ajutati civeva mia spus ca acel martor se aprinde din cauza ca este expirat lichidul de racire dar eu tocmai l-am schimbat inca o problema am scos doar apa din radiator nu am stiut de unde sa scot toata apa va rog sa imi spuneti si mie toate procedurile de schimbare a antigelului inclusiv cel din motor cum se da jos

Modificat de dan.gorea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cel mai simplu desfacei furtunul de antigel care intra in radiator jos, de preferinta cu motorul fierbinte ca ed termostatul deschis, dar cu grija ca frige si dadeai jos si capacul vasului de expansiune. De asemenea sub filtrul de ulei e termoflotul sau racitorul de ulei de la care ai pute scoate unul fin furtune pentru o golire si mai buna. Cu toate astea inca mai ramane in caloriferul de caldura din bord. Daca vrei sa dai si pe ala jos, ceea ce nu neaprat necesar ca nu inghite mult, mai trebuie desfacut unul din furtune care iese din chiulasa(din spatele ei mai exact) si sufli pe el sa impingi lichidul din el pe restul imbinarilor deja desfacute.

Cu furtun de la radiator de jos scos si termostat demontat scoti 6 litri din motor, la mine asa a fost. De toti sunt 7 litri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal nu trebuie sa scada nivelul. Asta daca nu ai pierderi DELOC pe instalatie.

De completat, eu iti recomand sa bagi antigel concentrat pentru ca in timp, cel existent in motor isi pierde din proprietati.

Daca esti foarte pretentios, masoara cu un refractometru, punctul de inghet al antigelului ce il ai in instalatie. :sbine:

Am masurata anul trecut la reprezentanta si era f ok. Cred ca inca e ok concetratia. De pierdut nu stiu pe unde ar putea sa piarda ca nu sunt niciurme si practic daca e sa piarda, pierderea e foarte mica. Poate ca s-a evaporat...

Sau nu stiu ce ar putea fi de imi scade niveul ca la un an. De aprins nu s-a aprins martorul in bord, dar e aproape de minim. Dupa un drum urca spre jumate nivelul. Dar e normal. Acum in vara nivelul era aproape de maxim si crestea pana peste maxim dupa mers. Deci praxctic odata cu frigul a scazut nivelul (ma refer la nivelul la rece , si autoat si la cald e mai scazut). Oare se contracta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am o problema sper sa o rezolvam impreuna

Curata cu o surubelnita sau smirghel acele 2 tije din vasul de expansiune.E depusa mizerie acolo si nu are legatura cu cat de bun e sau nu e antigelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va arat eu ceva, in 3 ani nu am pus o picatura de antigel sau apa in vasul de expansiune, a scazut insesizabil, cu toate astea... la schimbul distributiei, facute tot de mine: post-34985-1260217710_thumb.jpg

Singurul lucru pe care l-am observat in vara asta era o dunga subtire pe baia de ulei, de culoare roz, ceea ce imi indica ca ...e cam cazul :beerchug: . Pompa era cea din fabrica, asa rezulta si din cartea de service, 172k km.

Pompa avea joc considerabil la ax si simering.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o problema am si eu cu un golf 4 1,6 16 v din 2001 flucteaza relantiul care ar fi cauza ,are filtru de aer sport pe ea ,o fi din cauza asta ? sau ceva pe la aer ,sau sonda lambda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce legatura are asta cu antigelul? Poate cu senzorul de temperatura al lui .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua! Am un golf 4 din 2005, l-am cumparat acum 2 ani din germania, de atunci iam schimbat doar filtrele, uleiu etc.. inafara de antigel.. ultima oara cand mi-am schimbat uleiu cei de acolo mi-au spus ca punctul de inghet al antigelului este de -52 de grade, eu m-am bucurat am crezut ca e ceva de bine dar dupa aceea "meseriasii" mi-au spus ca punctul maxim trebuie sa fie -35 - -36 grade.. in acest caz ce trebuie facut? golit tot si pus altul in schimb? sau trebuie adaugat? daca trebuie golit va rog sa-mi spuneti exact pasii pe care trebuie facuti si mai in amanunt va rog.. am inteles ca trebuie cam 3 litri de antigel G12, si as vrea sa va intreb daca este bun un antigel nu stiu ce firma din germania, autorizat VW-AUDI G-12, 25 RON 1,5l.. se gaseste intr-un hypermarket(nu vreau sa dau reclama)daca nu... daca stiti de undeva de unde pot face rost de antigel CASTROL de undeva din bacau.. (golf IV 2005, 180 000 km,1.9 TDI)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m3du Antigelul nu are cum sa aiba punctul de inghet la -52 grade. Probabil ei au pus concentrat pur, fara apa, si s-au gandit ca in felul acesta o sa reziste pana la -52 grade - ceea ce e gresit! Antigelul devine rezistent la inghet doar in combinatie cu apa. In cazul tau, scoti jumatate din antigel si bagi in locul lui apa distilata. Nu conteaza marca - sa aiba doar ca indicativ G12 :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar mai trebui sa adaug, ca dimineata cand pornesc masina, imi apare pe computerul de bord "STOP" urmat de 3 semnale acustice si apoi scrie "VERIFICATI LICHIDUL DE RACIRE.MANUAL UTILIZARE" (in germana scrie) ceea ce ma sperie..

Amy multumesc mult pt raspunsul tau, dar cei de la service nu mi-au schimbat antigelul.. nu l-am schimbat deloc de cand am luat masina.. ei doar au verificat antigelul cand le-am spus de pb mea, ei mi-au spus ca e -52 grade dar ei nu schimba antigelul, probabil fostul proprietar a pus NUMAI antigel concentrat? antigelul este roz (nu este alta culoare.. dupa cate am inteles antigelul trebuie schimbat doar atunci cand devine alta culoare)

Modificat de Marius
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti apare mesajul pe computerul de bord "STOP" si ai antigelul in limite in vasul de expansiune, poate fi de la senzorul murdar din vas.

Da, probabil fostul proprietar a pus doar antigel concentrat. Daca antigelul este roz inseamna ca e G12, dar nu ai de unde stii daca e diluat sau nu. Se poate verifica doar cu un refractometru. :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce tip si de la ce firma pot achizitiona antigel pt masina din semnatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dan.gorea pentru schimbarea antigelului,radiatorul are in partea dreapta de jos cum te uiti la masina din fata un "stutz" care are 2 pozitii inchis si deschis.si pe acolo o sa curga tot antigelul.la mine la 1.4 16v si fara aer am radiator din acela mai mic.si am pus 3l de antigel G12 bineinteles si 1l de apa distilata.

@romyoo cred ca genurile acestea de probleme se discuta in alta parte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu conteaza marca - sa aiba doar ca indicativ G12 :blah_:

@sorinaccio_G5 Era doar 3 posturi mai sus.. :blah_:

Modificat de Amy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai bun si indicat de producator este G12.scrie si pe vasul pentru lichid.e de culoare rosie.gasesti la orice magazin de piese auto.ceri antigel G12.sau daca ii spui ce masina ai sigur o sa iti spuna ca,clar iti trebuie G12.e cunoscut de vanzatori si or sa stie ce sa iti dea.bine in functie de producatori difera si preturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Amy vreau sa iti multumesc! M-ai ajutat foarte mult, am sa ma duc la un service autorizat VW si sa ii pun pe aia sa scoate antigel si sa-l dilueze si sa fac ce stiu ei mai bine.. dar faza e ca m-au programat deabea peste vreo 3 luni.. dar si asa tre sa fac o inspectie generala.. s-a stricat si senzorul de la portiera sofer si imi apare si ceva in genu ABGAS WERKSTATT cateodata.. bafta multa in continuare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FA si tu o diagnoza si vezi de ce apare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare la toata lumea.

Sunt proaspat posesor de antigel in instalatie ( Bora 1.9 TDI 131 CP, tiptronic ) si as dori sa enumerez pasi care s-au facut pentru schimbarea antigelului, la o reprezentanta VW:

1. Deoarece vechiul antigel avea o culoare ciudata, un verde spre maroniu, trebuia neaparat schimbat, nu neaparat din punct de vedere al punctului de inghet, dar si al posibilele probleme de eroziune,care pot sa apara la garnituri, furtune, etc.

2. La reprezentanta, aceeasi poveste cu lichidul care ramane in bloc ( alaturi de vesnicul senzorul de temperatura, a doua bila neagra pentru vw ca nu au putut sa puna un amarat de buson in blocul motor sa poti scoate tot lichidul din el ).

3. Capacul de la vasul de expansiune scos, masina ridicata, s-a scos furtunul care intra in partea de jos, dreapta a radiatorului si antigelul a inceput sa curga.

4. Daca mecanicul este de treaba, pune furtunul la loc in radioator, iti mai pune in instalatie apa distilata, pentru a se combina cu antigelul ramas in bloc. S-a pornit motorul si sa asteptat sa deschida termostatul, pentru a se face amestecul bine.

5. Se scoate din nou lichidul din instalatie, si apoi, cu un furtun de la compresor, se sufla prin orificiul de jos al vasului de expansiune, si mai iese o cantitate apreciabila de lichid din instalatie.

6. Aproximez ca cantitatea de lichid care a iesit din instalatie, prin metoda prezentata mai sus, a fost de 4.5 - 5.0 l.

7. S-a pus in vasul de expansiune tot antigelul ( 3 litri de A*** Antifreeze Silikatfrei ), concomitent cu pornirea motorului.

8. Dupa ce s-au pus cei 3 litri de antigel, a inceput sa completeze cu apa distilata, pana la marcajul Max al vasului de expansiune.

9. Mecanicul mi-a zis sa verific dupa aprox. 10 km nivelul de lichid si apoi sa completez cu apa distilata.

10. Cam atat.

+

- frigul poate sa vina.

- nu mai stau cu stresul ca se poate strica ceva prin motor

- prin acesta meteda, cred ca iese aprox. tot lichidul din instalatie.

-

- eu stiam ca intai se face amestecul de antigel + apa distilata si apoi se pune in instalatie. Din calculele mele rezulta ca eu am instalatie: 3 litri antigel, 1 litru antigel ramas in bloc si 2 litri apa distilata.

- am o banuiala ca apa pe care au folosit-o la completare in service, nu prea ar fi distilata ci apa de robinet... sper sa ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai dat mult.

Eu mi-am facut schimbul singur si am dat 50 de lei pe 2 bidoane de 1.5l de antigel HEPU plus 5 lei apa distilata.

chiar daca ma duceam la service mai mult de 30 de lei nu avea cum sa-mi ia pe manopera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!