Jump to content

Antigel - discutii cu si despre + schimbarea acestuia


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

Recent mi-am verificat antigelul la un "meseriash", la Peco-ul de la Podul Cotroceni. Am aflat ca ingheata la -10 grade si am ajuns la concluzia ca mai trebuie sa adaug antigel (nivelul este sub MAX, deci se poate).

In momentul de fata am un lichid de racire rosu, iar pe vasul de expansiune scrie "G12".

Nefiind familiarizat cu amanuntele referitoare la tipurile de antigel, as vrea sa aflu:

1. Cu ce antigel trebuie sa completez, pentru a fi "compatibil" cu cel existent

2. Cam ce cantitate trebuie adaugata

3. Unde gasesc

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. In functie de cum ai informatii despre istoria "antigelului" tau ar fi indicat sa il schimbi, in orice caz chiar daca nu realizezi schimbarea, trebuie sa folosesti asa cum scrie si pe vasul de expansiune numai antigel G12.

2. ca nivel trebuie sa adaugi pana desupra semnului de minim (pana la "buza" de pe mijlocul vasului) sau pana cand concentratia lichidului este cea optima (-28 grade) dar in acest de-al doilea caz trebuie extras din lichidul vechi diluat.

3. La Augsburg (chiar la "Supermarketul Auto" de la intrarea pe autostrada) au antigel G12 CASTROL VDK la pretul de 5,93 euro/litrul cu tot cu TVA(punct de inghet -36 grade)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pentru raspunsul prompt, Andi.

O sa fac un drum pana la Augsburg (au deschis si duminica?). Poate ar trebui sa-l inlocuiesc... dar intrebarea mea este CUM IL SCOT (ca sa iasa tot sau cat mai mult)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca iti trebuie aprox 3l de antigel G12 (18 euro), linistea pe care ti-o "cumperi" merita investitia.

Anexez procedurile pentru golirea sistemului de racire (vezi atasamentul pdf.)

Se desfac:

1. Capacul de la vasul de expansiune

2. Ventilul de la furtunul radiatorului (partea soferului jos)

3. Se desface furtunul de la coolerul de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fost la Augsburg, luat antigel G12 Castrol VDK (aprox 6 Euro/l). Mai trebuie sa golesc ceva din lichidul de racire pt ca nu mi-a incaput nici macar jumatate de bidon...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca nu ai optat pentru inlocuire ci pentru completare. Atunci dupa ce mergi cu lichidul completat cateva ore, verifica-i concentratia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut mai intai sa completez, ca o solutie pe termen scurt. M-a speriat punctul de inghet de -10 grade si am vrut doar sa il ridic cat se poate, repede (se zvonea ca ar veni ninsori, frig etc).

Cu prima ocazie il voi inlocui. Ceea ce ma incomodeaza este faptul ca presupun ca trebuie sa dau jos scutul pentru a putea goli antigelul fara sa se imprastie peste tot in partea de jos a motorului. Stiu ca nu ar fi o tragedie, dar nu-mi place ideea. In plus, trebuie sa inlocuiesc sonda de temperatura (G7 parca), ceea ce ar presupune eventuale scurgeri de antigel in timpul lucrului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tu vrei sa ridici punctul de inghet ... sau sa-l cobori? :D

Banuiesc ca vrei sa-l cobori :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe my mistake. Scuze, eram cam adormit. Vreau sa-l cobor, evident.

:ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am fost la Augsburg si am inlocuit antigelul. Exact cum a spus si Andi, a fost nevoie de 3 sticle (litri) de antigel G12 Castrol VTK (6 Euro/sticla). Acum pot dormi linistit.

Offtopic: numai cuvinte de lauda pentru personalul de la Augsburg, incepand de la mecanici si pana la casier. M-am simtit ca in Europa. Nu mi-a parut rau de banii dati pe manopera, pentru ca i-au meritat din plin. In plus, nu numai ca m-au lasat sa intru in service, ci chiar m-au invitat sa arunc o privire sub masina la sfarsitul lucrarilor. Astazi mi-am amintit ca Augsburg este in Germania, spre deosebire de Porsche ROMANIA sau Midocar. Sunt rau cu acestia din urma? Eu as spune doar ca sunt patit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe unde au pus astia de la Augsburg antigelul ca trebuie sa fac si eu kestia asta. Tocmai mi s-a bulit pompa de apa si trebuie s-o inlocuiesc. Deci trebuia sa schimb si antigelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi instructiunile postate de Andi. Exact asta au facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-am schimbat ieri si eu pompa de apa si antigelul.

procedura este destul de complicata dar acum totul este OK.

ar trebui sa scriu un articol....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Problema mea "este" de fapt doua: una - de procedura, in sensul ca nu ma incadrez in grupul de discutii pe GOLF 4, dar n-as mai deschide un topic nou la GOLF 2, si - doi, e vorba de antigelul pe care ar trebui sa-l folosesc la Golful meu (vezi semnatura), despre care cartea tehnica spune ca este G11. Nimeni in SIbiu nu are (ssau chiar n-a auzit de G11) asa ca nu stiu ce sa bag. Voi, cei mai experimentati, ma ajutati ?

1. Se mai fabrica G11, unde gasesc in Romania ?

2. Daca nu se mai fabrica, ce l/a inlocuit ?

3. Unii isi cumpara antigelul dupa culoare, eu ce culoare ar trebui sa folosesc ?

4. Daca am radiator din aluminiu (dupa cum scrie pe el), imi trebuie un antigel special, care sa NU atace aluminiul, sau care sa fie special pentru acest material din care este confectionat radiatorul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G11 este cel albastru. Daca il schimbi trebuie sa il schimbi pe tot si atunci poti sa pui ce vrei. Daca vrei doar sa scompletezi si nu stii ce ai trunci nu te risca!!! mai bie schimbi tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi. Nu ma incurc cu completari, e usor riscant. Oarecum intimplator mi-am pus antigel albastru, dar nimeni nu mi-a garantat ca este acel G11. Tu de unde stii ca asta e G11 ?

La celelate intrebari, gasim raspunsuri? Thanks.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e diferenta dintre G11 si G12? dar cea de culoare?

G11 e albastru, G12 e roz si mai nou G12PLUS e MOV :lol: . Pentru masina ta trebuie de la G12 in sus.

Asta nu inseamna ca automat ce-i albastru e G11 si ce-i roz e G12, trebuie sa fie specificata norma VW pe ambalaj.

Exista diferente in compozitia chimica, dar nu am docu la mine.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masina noua, de cateva zile, nivelul de lichid de racire este putin peste minim.

As intentiona sa iau un litru de la Augsburg sa-l am la mine daca va fi cazul sa mai completez.

Intrebarea este daca pot sa ma bazez pe ce am acum in masina (din fabrica) si doar sa completez?

Pe Titulescu la magazinul Augsburg nu gasesc oare G12? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pentru raspunsul prompt, Andi.

O sa fac un drum pana la Augsburg (au deschis si duminica?). Poate ar trebui sa-l inlocuiesc... dar intrebarea mea este CUM IL SCOT (ca sa iasa tot sau cat mai mult)?

Pana la urma aveau deschis si duminica ? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masina noua, de cateva zile, nivelul de lichid de racire este putin peste minim.

As intentiona sa iau un litru de la Augsburg sa-l am la mine daca va fi cazul sa mai completez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema mea "este" de fapt doua: una - de procedura, in sensul ca nu ma incadrez in grupul de discutii pe GOLF 4, dar n-as mai deschide un topic nou la GOLF 2, si
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mare atentie cu antigelul, nu orice antigel roz este G12, respectiv nu orice antigel albastru este G11 si cel mai important nu se amesteca antigelurile al caror cod/norma nu este compatibila:

Nu completati peste G12 cu orice fel de antigel roz Decat daca este G12, acelasi lucru este valabil si pentru G11 si cel mai important lucru G11 si G12 nu se amesteca sub nici un motiv.

In cazul purjarii instalatiei, curatirea trebuie facuta foarte bine pentru a nu ramane urme din lichidul vechi de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, domnilor, primesc sfaturi competente aici, am inceput sa ma obisnuiesc. Insist totusi, e vreun antigel special pentru radiatoare din alu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Vreau sa schimb toata solutia antgel/apa din instalatie. As vrea sa pun concentratie 1|1, ca sa reziste pe la -40 de grade.

1. Cum fac sa golesc TOT lichidul echistent?

2. Care e procedura corecta de umplere? am folosit functia search, stati linistiti, dar as vrea informatii patricularizate pe GolfIV si mai exacte.

3. Care este pana la urma cantitatea de lichid care trebuie sa intre cu instalatia golita complet (ca tre' sa pot sa o golesc de tot).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!