Jump to content

defectiune passat 1.6 benzina an 99


valy_86
 Share

Postare recomandată

Salut.. am un passat din 99 1.6 benzina care pana acum a tors ca o pisicuta de cva timp merge in 3 si mecanicii imi spun ca e motorul defect ca nu functioneaza un piston.

Rulam cu 100 cva la ora am scos-o pe liber si cand am pus-o inapoi in viteza a inceput sa tremure,ce e drept nivelul uleiului era cam scazut dar era prezent am pus-o pe tester nici o eroare, unii spun ca e bobina de inductie dar nu sunt siguri,altii ca un injector, deci motorul porneste in 3 dar  nu bate deci si cei la care am fost cu ea mi-au spus ca '' motorul ar fi dar de ce nu bate'' .

Daca ati mai intalnit situatii de genul dati-mi si mie idei pareri sa nu ma pun sa schimb motorul degeaba, pt atat cat m-ar costa sa il repar(motorul) as lua un altul din dezmembrari. Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica bujiile.. eu am patit ceva asemenator la vechiul Passat (1.6 AHL '98). O bujie era topita in interior. Verifica-le pe rand pe toate. sa nu fie negre, topite,funigine, etc.

verifica si injectoarele. Cel mai simplu: ia un spray de curat (merge si cel de curatat discuri de frana) cu tija de plastic, alimenteaza injectorul direct de la o baterie si pulverizeaza cu spay-ul. Asa iti dai seama de fiecare injector daca e ok sau nu.

 

daca bujiile si injectoarele sunt ok, atunci mai ramane doar sa verifici compresia.

 

Daca nu functioneaza un piston -defect de alimentare: aer,scanteie, benzina) nu are de ce sa bata! doar motorul are teripidatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge in 3 si nu da eroare pe tester?  Icearca sa faci ca cel din clip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot spre o bobina as inclina si eu....iar daca se va adeveri ca de la una dintre bobine era problema, in anul acesta sa te pregatesti sa le schimbi pe toate, fiindca vor incepe sa te lasa pe rand!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea ar fi vorba de toate, sau mai multe bobine de inductie.

Cred ca e vorba despre o singura bobina la motorul lui, e adevarat ca dubla (scanteie) 1-4&2-3 si arata cam asa http://www.expertpiese.ro/Piese-Auto-VW/Model-1568-PASSAT-3B2/Motor-5724-1-6/Gr-10250-Bobina-inductie In cazul in care ar fi defecta jumatate ar merge in doua pistoane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate dic

 

Bobina se poate verifica pe masina asa:

- motorul oprit

- se scot fisele si se masoara cu multimetrul intre 2-3 si apoi 1-4 (pe fise, nu fix in mijloc, ci pe metalul care intra in contact cu capatul bujiei)

- pe ambele perechi trebuie sa dea ~15kohmi (cate 5k fisele + 5k din bobina+comanda)

- daca o pereche nu da asa, acel secundar e intrerupt

- daca totusi se masoara asa si tot nu da scanteie, atunci poate fi un IGBT stricat din modulul ce e prins de bobina

- se da jos acel modul(are 2 cleme) si se investigheaza mai amanuntit

- daca e ok si asta, atunci mai raman firele pana la ECU si ECU(sper ca nu)

 

Eu as verifica fisa in felul urmator:

- scoti bujia 3 si 1

- le pui bujiile

- legi o sarma la chiulasa dupa care faci cate 2-3 spire pe fileturile bujiilor

- le pozitionezi sa nu atinga ceva metal si sa fie in partea opusa celorlalte 2 bujii care le lasi in motor

- pui pe cineva sa dea la cheie scurt

- observi daca fac scanteie ambele

- permutezi bujiile scoase

- daca tot nu ai scanteie pe fisa 3 - inlocuiesti fisa cu alta si testezi

 

Atentie insa ca la benzinarul meu fisa 4 dadea scanteie in toate pozitiile mai putin in cea care sta normal pe bujia 4, si daca nu aveam una de test nu imi dadeam seama nici cum ca aia e stricata.

 

Spor!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut pe toti!aceleasu problem le am si eu cu nenorocita de masina din semnatura mananca ulei de rupe cand e cald afara si de duce bujia 4 cam repede......poate ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ce sens ,,se duce"? O gasesti afumata si cu calamina? Daca este asa, ar putea fi o problema de segmenti uzati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simeringurile supapelor cum sunt ?

Compresie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu pt ca nu am umblat in motor bujia este plina de ulei este neagra masina da si cu fum alb pe la 3000 rpm mananca ulei f f mult cand e cald afara si merg cu ea prin oras....ulei consuma 1l la 1000 km am bagat si DURA LUBE si nu s-a schimbat consumul de ulei....nu stiu ce sa ii mai fac......ulei bag 10w40 Castrol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai ce sa-i faci. Trebuie desfacut motorul si schimbate, cel mai probabil, simeringurile supapelor + ce se mai impune, daca e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!