Jump to content

Volan la maxim - tremura si se zmuceste


diag-auto.tk
 Share

Postare recomandată

Buna ziua!

Mai intai va expun problema:

 

Am cumparat masina din semnatura in urma cu 8 luni. Inca de pe atunci pierdea ulei, iar dupa ce un "meserias" mi-a zis ca este de la simeringul din fata, am schimbat si distributia si simeringul, dar masina tot pierdea ulei.
De curand am constatat ca pierde pe la simeringul de la cutie, insa pe care inca nu am apucat sa-l schimb.

Bineinteles, toata masina pe dedesubt este plina de ulei, din cauza asta a si trebuit sa schimb bendixul si sa curat alternatorul, pentru ca din cauza infiltratiilor de ulei aveam probleme cu pornirea.

 

Intrebarea este urmatoarea:

Atunci cand virez cu volanul la maxim, indiferent dreapta-stanga, masina tremura constant si cam la o tura pe care o fac rotile se zmuceste, exact ca si cum as da intr-o groapa.
de asemenea, mi se pare ca volanul invarte destul de greu (in comparatie cu un Audi A6 2007, Audi A3 2004, masini pe care le conduc foarte des). Exista vreo posibilitate sa fie tot din cauza uleiului?


Mentionez ca tot setul de brate pe fata au fost schimbate in urma cu cateva luni!

 

Sper sa aiba cineva rabdarea sa citeasca tot volumul de mai sus :D

 

Mersi mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Salut...nu cred ca re treaba cu uleiul...

Incearca sa verifici fulia de la alternator sau intinzatorul de la curea(nu mai tin minte exact dat am avut si eu probleme)...nu stiu cum este la generatia voastra...dar la bora astea sunt sintomele de fulie sau intinzator curea alternator cu exceptia zmucitului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact,intinzatorul de la curea,am avut exact simptomele descise de tine scartaia si tremura cand invarteam volanul,ca nou gasesti de la 3-400 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu, acelasi simptom la Seat Leon.

Totusi smucitura... pare a fi ceva legat de planetara - cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici o legatura cu uleiul din motor.

E slaba pompa de servodirectie, sau patineaza cureaua pe fulia ei. Sau chiar are prea putin sau prea vechi ulei in instalatia servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Laurentiu Utiu

Cu o asemenea problema ma confrunt si eu. Ieri am observat pentru prima oara, de fapt ieri a inceput sa faca. 

La virarea volanului la maxim , la relanti, se aude un scartait si parca ar macina vreun rulment. Cureaua incepe sa vibreze mai tare iar intinzatorul se misca sus-jos cca 1 cm. Face asta doar cu volanul virat la maxim si tinut de el. Daca ii dau drumul atunci tace. Chiar si cu volanul la maxim nu tot timpul face.  Il tin la maxim, nu se aude nimic apoi dupa vreo 10 secunde incepe cureaua sa vibreze tare si sa se auda scartait. 

Am apasat pe intinzator ,am dat jos cureaua si am invartit cu mana de fulia de la alternator, de cea de la servopompa, de la ventilator, dar toate se invart frumos si usor, fara nici un zgomot. Am apasat si pe intinzator si e destul de tare. Revine repede la loc si trebui sa-l apas destul de tare sa il pot misca. 

Am facut si un filmulet, poate s-a mai confruntat cineva cu simptomele astea si imi poate spune unde e problema. 

Altfel tre sa desfac fata la masina si sa inspectez pe rand totul pe acolo.

La filmulet zgomotul incepe de la 00:08 secunde(momentul cand am invartit maxim de volan si am tinut de el)  si se termina la 00:26 secunde cand i-am dat drumul.  Apoi iar de la minutul 00:49 pana la 01: 02 secunde. 

Am uitat sa va zic ca am tras cu mana si de fulia de la servopompa si aceasta se misca cca jumate de cm inainte si inapoi.E normal?

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-a facut asa dupa ceva timp cu un intinzator aftermarket. Imi parea ok, dar comparativ cu unul oem, era mult mai slab.

Rezolvarea a fost un intinzator oem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Am gasit unde e problema. Fulia de la alternator e blocata. In orice caz e defecta. Am dat jos cureaua de pe ea, am bagata o surubelnita la palele alternatorului sa le blochez si am invartit cu mana de fulie. La mine se blocheaza in ambele sensuri. Ceea ce nu e normal. 

Am gasit pe youtube un clip cu modul in care se testeaza si se inlocuieste fulia alternatorului. In clip fulia se blocheaza intr-un singur sens , spre celalalt sens trebuie sa se invarta cu palele blocate. La mine se blocheaza in ambele sensuri. Pret aproximativ pentru fulie : 170 lei marca INA. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

Am inlocuit azi fulia si totul a revenit la normal. Fulia era blocata si aceasta tensiona cureaua si solicita intinzatorul facand cureaua sa vibreze. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!