Jump to content

Passat B6 2.0 Fsi Vs. Tfsi


nickrovw
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor de pe forum.

Azi am tot citit pe forum despre noul Passat dar am gasit detalii numai despre 2.0 TDI.

Zilele trecute am achizitionat ( mai am vreo 3 saptamani pana primesc masina) un passat 2.0 FSI 4 Motion 6+1 Highline.

Puteti sa imi dati unele detalii tehnice referitoare la aceasta motorizare?

Mentionez ca am stat pe ganduri pana sa ma hotorasc intre 2.0 TDI si 2.0 FSI.Credeti ca am facut o greseala cand mi-am ales FSI in loc de TDI?

Multumesc anticipat,

Nick

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • pinguinuldestepa

    6

  • nickrovw

    5

  • Andrei2000

    5

  • SeaDog

    4

Salut. Te pot ajuta eu cu o parere. Eu am de o luna de zile un Passat Highline 2.0 FSI. Nu am vrut TDI din cauza zgomotului, a consumului de ulei dar si a intretinerii mai costisitoare (service-ul in principal). Oricum principalul motiv a fost zgomotul. Dc stau si ma gandesc la consum (mie computerul de bord imi arata 12.6 l consum mediu) imi pare sincer rau. Dar ma multumesc cand merg cu ea pt ca e foarte silentioasa. Motorul... pare bun. La pornire dimineata pare diesel, nu stiu de ce, dar asa are sound-ul, oricum suna bine.

Detalii tehnice gasesti pe www.passat.ro, ce te intereseaza pe tine: are 150 cai, viteza maxima vreo 210 parca la FSI, e un pic mai rapid la repriza 0-100 kmh decat cel diesel, parca vreo 9,4 s sa zic. Ce trebuie sa stii ca nu scrie exact in carte: la inceput, sper sa se schimbe asta, consuma mult 12.6 l/ 100 km mi se pare chiar mult. Tie, fiind 4motion o sa iti ia si mai mult. Eu pun deocamdata benzina de 98, cand nu o sa mai pot o sa pun si de 95. Nu am apucat sa o testez foarte bine pt ca e inca in rodaj, insa imi dau seama ca ii sta mai bine la turatii 3500-4000 ceea ce mi-a spus ca in rodaj sa nu se intample atat de des, pt ca altfel pare un pic puturoasa. Eu am incercat sa schimb la 3000-3500 si e cu totul altceva, abia atunci simti ca merge cu adevarat masina. Eu am tot Highline, interiorul bej, e superb. Suspensiile bune, nici moi nici rigide, sistem audio bun, am luat sistemul Vw Sound System parca ii zice cel de 200 de w cu amplificarea pe 8 canale si 10 difuzoare.

Spatiul interior mai mult decat generos, directie precisa si destul de lejera, tinuta de drum mi s-a parut excelenta, sistemul de franare la fel. iti spun mai multe cand o sa ajung la km mai multi, deocamdata doar 400.

Sa te bucuri de ea ca o sa mearga super.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Mult SeaDog.

Principalul motiv pt care am ales FSI in loc de TDI a fost si la mine zgomotul specific TDI-ului.Cei de la Porsche mi-au spus ca urban FSI 4 Motion o sa imi consume 12%,asta dupa rodaj,si sper sa nu ma minta (nu m-ar mira).Datele tehnice le-am gasit pe mai multe siteuri,dar ce ma intereseaza pe mine cel mai mult e parerea cuiva care a condus aceasta masinuta (in special 4 Motion) sa imi spuna si mie cum se comporta dupa rodaj.

Puturoasa sau nu?

Consum mai ridicat decat cel comunicat de producator sau nu?

Va intreb aceste lucruri pentru ca nu sunt un veteran in ale condusului si orice parere este bine venita.

Cu Respect,

Nick

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am condus nici o masina cu 4motion de la VW, insa din ce am citit e foarte stabila. Am condus alte masini cu tractiune integrala si dc e la fel ar trebui sa fie foarte stabila, mai ales in curbe, probabil ca mai inceata la demaraj, sau cel putin asta e perceptia, insa in nici un caz puturoasa. Nu cred ca iei o masina numai pt demaraj. Consumul, cel putin acum in rodaj e mai mare decat ce mi-au spus cei de la Cardinal Motors. In carte scrie 10 ei mi-au spus 11 si mie imi arata 12.5-12.6 in oras. Sper sa mai scada. Dc mie o sa imi scada consumul la 11 dupa rodaj, in mod sigur ca la tine in oras o sa fie 12. Deocamdata e cam mare la mine. Vroiam sa te intreb, tie ce cauciucuri iti pun pe masina, ca am impresia ca mie mi-au pus de vara. Cam naspa dar asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu nu am intrebat acest lucru.Sper sa fie de vara ca iarna o sa fie cam pe sfarsite cand o sa o primesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cei de la Porsche mi-au spus ca urban FSI 4 Motion o sa imi consume 12%,

N-as prea crede.Eu am tdi de 130 cp 4 motion si imi ia 11-11.5 in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pun deocamdata benzina de 98, cand nu o sa mai pot o sa pun si de 95.

Din ce sti eu ce e peste 1.4 si e FSI merge numai cu 98. I-a uite-te pe capacul de la busonul de benzina sa vezi cum e. Asta ca sa nu faci vreo prostie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca incerc o comparatie nu prea fortata sper intre 2.0 FSI si 1.8T (benzinare, deci, chiar daca le separa turbina), as spune ca sub 12% nu-ti va consuma decat in week-end. In rest, avand in vedere ca Passat-ul e mai greu decat Octavia 1, as spune ca daca la mine consumul variaza urban intre 10-13%, atunci cand Haldex-ul este cuplat, indraznesc sa afirm ca nu vei avea parte de alt consum... Ceea ce totusi nu e mult, cand te gandesti ca Matiz consuma urban 8% iar Logan 1.6 10%. Sa fim rezonabili. Apropo, ce greutate are Passat 2.0 FSI 4-Motion? Octavia 1 berlina 1.8T 4x4 atarna 1425kg...

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-as prea crede.Eu am tdi de 130 cp 4 motion si imi ia 11-11.5 in oras.

Iti ia mult in orash...poate ca pe vremea asta si mers cu motorul rece si sportiv,dar inrest ar tebui mai putin...POate o fi si din cauza 45-ului de la acceleratie...

NIck depinde cati km vei face cu ea si unde.Daca o sa o fatai casa-servici va papa mult,dar daca vei merge mai mult cu ea pe distante mai mari va scadea consumul.

La clasa asta diferenta de consum intre tdi si fsi este totusi de vreo 3-4 litri,zic eu,diferenta care cu un tdi nu o amortizezi prea repede,dar nici atat de greu precum la clasa mica,spre ex.

Faptul ca ai 4motion mi se pare o miscare desteapta , o sa ii vezi utilitatea,numai sa nu faci offroad cu ea ca o vei zapaci pe dedesubt...

Sper sa te bucuri de ea si felicitari pt alegere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu il consider foarte mare avand in vedere ca am mers de cateva ori acum doua luni cu un Passat 1.9 TDI, 96kw, 4motion, 2003, 9.000km, folosit zilnic pentru un drum acasa-servici 2-3km, si rare drumuri in oras in mijlocul zilei condusa de o persoana foarte cuminte la volan si la care consumul mediu aratat de computerul de bord era undeva 13.8 - 14.5 l/100km. Asa ca modul in care este folosita masina conteaza foarte mult.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti ia mult in orash...poate ca pe vremea asta si mers cu motorul rece si sportiv,dar inrest ar tebui mai putin...POate o fi si din cauza 45-ului de la acceleratie...

Din ce-am mai citit pe forum e destul de normal consumul... nu turez masina pana nu se incalzeste motorul , si in general nu ii dau talpa decat cand ma supara careva. E drept ca circul destul de mult pe Stefan cel mare... Dar hai ca o dam iar in topic-uri de consum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc celor care mi-au raspuns la intrebarile pe care le aveam.

Din ce am vazut pe http://www.volkswagen.de la motorul

2.0 FSI 4Motion consumul este urmatorul:

Kraftstoffverbrauch innerorts 12,0 l/100km

Kraftstoffverbrauch au

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu, si vechiul Passat avea tot Haldex, nu Torsen (numai Audi are acest tip de tractiune permananta).

Haldex este un vasco-cuplu, adica tractiunea este 95-5 fata/spate si in caz ca aderenta este precara, intra si spatele, pana la 50-50.

Torsen este permanent. Mai eficace decat Haldex dpdv al distributiei intre punti, insa ma galagios. Haldex insa e mai performant si mai rapid. Vezi ca sunt topic-uri despre asta aici pe forum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca Torsen e la motoare longitudinale , iar Haldex la cele transversale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scrie benzina de 98 sau 95. La inceput mi-au pus de 95 cand am luat masina.

Sa nu pui de 95..din ce am citit eu FSI-urilor astea noi nu prea le place benzina de 95...De mers o sa mearga si cu 95, dar mai bine pune 98 sa nu ai probleme pe viitor cu el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa confirm cele spuse de raz.ro si mai adaug ca folosirea CO95 va duce si la cresterea consumului.

Vei observa ca pana la urma, daca iei CO95 tot atatia bani dai, dar fara sa protejezi motorul si scazand si performantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu confirm cele spuse mai sus referitor la benzina. Sa nu pui sub 98. In primul rand nu cred ca iti da voie producatoru, s-ar putea sa fie o eroare in cartea tehnica, deoarece motoarele EURO 4 le trebuie minim 98, in sepcial ca e FSI si e mai pretentios.

In alt doilea rand, referitor la consum nu mi se pare deloc mult. Mie, Golful meu de 1.6 si 105CP imi mananca 11-11.5l/100km in oras (cu climatizarea pe auto). 12.6 pt un Passat de 2.0 este un consum absolut onorabil. Nu va mai speriat de cosnum, parca nu stiti ca si batrana Dacie consuma 10l/100km in oras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sigur nu e nici o eroare referitor la benzina COR de 95 si cea de 98, acelasi lucru il scrie si in cartea tehnica si pe capacul de benzina. Scrie ca merge cu benzina de 98/benzina de 95, cu aceleasi precizari pe care le stiam si le stiati si voi: un consum mai mare si o mica scadere de putere. Consumul ma asteptam sa nu depaseasca cu mai mult de 1l datele din cartea tehnica, si doar de asta sunt dezamagit. Adevaratul consum o sa il vad pe la 5000-6000 de km cand o sa incep sa conduc asa cum imi place, adica sportiv. Momentan sunt multumit de: cutia de viteze foarte precisa si lejera, un pic cam scurta totusi pt gustul meu, dar de inteles ca doar sunt 6 rapoarte, franele care raspund imediat la cea mai mica apasare a pedalei, design-ul interior rafinat (piele Nappa excelenta + lemn Pappelmeister), sound-ul motorului si al sistemului de sonorizare Volkswagen Sound System, insonorizarea, spatiul interior si design-ul exterior. Ce nu imi place: ideea care s-a dorit ca FSI-ul sa fie mai economic si nu a reusit, faptul ca cd-player-ul nu citeste MP3-uri, suspensia care mi se pare un pic cam rigida, si am un HL..., dar probabil ca e noua si cam atat. Deci vezi ca am putine nemultumiri si alea nu sunt prea serioase. E drept ca inca e noua si cu km putini, dar e prima masina care intr-adevar mi se pare ca mi se potriveste, ma simt bine in ea. O data asezat pe scaun, ai sa vezi ca nu o sa iti mai vina sa te ridici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca 2L MPI, ca sa nu mai zic 2L Turbo, ar fi consumat mult mai mult decat 2L FSI. Suspensia e mai rigida pt ca din pacate shasiu pt B6 e un A5 mai lung, iar golful mereu a fost ceva mai rigid ca passat. Plus de asta nemtzii au o boala sa le faca rigide. Parerea mea ca o sa te obisnuiesti cu suspensia dupa un timp :banghead: PS verifica presiunea in pneuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am mai citit noul Passat 4Motion foloseste un diferential Haldex iar cele vechi(B5 si B5.5) foloseau un diferential Torsen.

E vreo diferenta intre cele doua diferentiale (adica modul de comportare in situatii extreme)???

Asa stiu si eu aproape sigur, Passatul B5 si B5.5 are diferential Torsen, deoarece motorul este instalat ca la Audi (longitudinal)... deci este perfect. Probabil are un consum mai mare, dar care nu m-ar deranja. Dar la modelele noi Vw (passat B6, golf 5) se foloseste doar Haldex, care este un pic mai lent in angrenare puntii spate, dar cred ca-si face bine treaba. Pe mine nu m-ar deranja sa as Golf 5 4motion. As prefera TORSEN, dar e bun si Haldex-ul :)

P.S: Sa folosesti sanatos masina, si... ASTEPTARE USOARA :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate ammai citit pe internet diferentialul Torsen este un pic mai zgomotos decat cel Haldex.In rest in mare ar face acelasi lucru cu mici diferente. In conditii normale tractiunea este 95/5 fata/spate iar in conditii precare poate transfer toata tractiunea pe puntea spate.Inca o data asta din ce am mai citit pe net.Daca gresesc nu ma injurati rau.

Referitor la benzina din cate am citit pe http://www.volkswagen.de se poate folosi si 95

Kraftstoff nach 99/100/EG Super Plus bleifr. 98 ROZ (95 ROZ m

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am vazut Hill Control e optiune pe CL. Nu stiu daca e in standard pe HL. E clar insa ca nu e acelasi lucru cu frana de mana. Hill Control tzine mashina pe loc un timp dupa ce ai decuplat frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

- auto hold ul nu este acelasi lucru cu frana de mana. Optiunea e foarte utila la stopuri, opriri in panta. Nu mai e nevoie de apasarea pedalei de frana sau a apasarii butonul franei de mana deomarece masina se franeaza automat cu aceasta functie. (eu am comandat o deoarece sunt student in Cj-Napoca si acolo majoritatea stopurilor sunt in panta :) )

denumirea in lista de optionale este "auto hold" si NU este standard la HL. Stiu asta pt ca eu am comandat o la HL si m a costat 40 euro!

Modificat de Valentin_h
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Sa nu se supere cei care prefera motoarele diesel, dar mie imi plac cum fug motoarele pe benzina.

Care imi poate spune si mie cum merge motorul de 2.0FSI si cel de 2.0TFSI?Stiu ca e diferenta de cuplu si de putere, dar as vrea sa stiu daca e diferenta mare intre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!