Jump to content

Inlocuire ventilator habitaclu


amibbia
 Share

Postare recomandată

Rezolvat astazi inlocuind ventilatorul care functioneaza normal. Cu mentiunea ca noul ventilator seamana cu cel din inregistrarea de mai sus, iar nu cu modelul pe care el il aveam pe masina. Am luat tot VALEO. Se potriveste la fix cu mentiunea ca mufa era pozitionata in lateral mai bine la vechiul ventilator, decat acum ca e pozitionata vertical si iese putin mai mult afara din protectia aceea de poliuretan din spatele torpedo-ului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Executron said:

Rezolvat astazi inlocuind ventilatorul care functioneaza normal. Cu mentiunea ca noul ventilator seamana cu cel din inregistrarea de mai sus, iar nu cu modelul pe care el il aveam pe masina. Am luat tot VALEO. Se potriveste la fix cu mentiunea ca mufa era pozitionata in lateral mai bine la vechiul ventilator, decat acum ca e pozitionata vertical si iese putin mai mult afara din protectia aceea de poliuretan din spatele torpedo-ului. 

din pacate, unele after market, se intampla sa nu fie identice cu cele de pe masina - am gasit si eu asa, la un Passat B6 - dar s-a putut rezolva problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@teologul M-a costat ventilatorul 550 lei de la Autokarma. Pe Hella costa 530 lei. Nu stiu cat m-ar fi costat pe original, de la Porsche. Manopera ”gratis” pentru ca m-am ocupat eu de operatiune. Probabil un service ti-ar fi luat 100 lei pt schimbare. 

@F l o r i n Da, daca ar fi s-o iau de la inceput, as cauta la dezmembrari unul identic. Dar fara sa-l deschizi n-ai nicio garantie ca nu este si acela ”plouat”. 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut,

Am schimbat si eu ventilatorul original, aveam O2 Climatronic, cu cel Valeo din topic, dar nu bate la fel de tare, il tin la turatie maxima si bate undeva cum batea cel vechi pe treapta 2, abia seimti aerul cand tii mana pe gura de aerisire, in spate aproape nu ajunge deloc

Aveti idee de la ce poate fi? In caz ca nu mai pun condensatorul de filtrare de la cel OEM, poate duce la comportamentul asta?

E foarte ciudat, de parca noul ventilator ar merge la 24V si ii dai doar 12V si nu se invarte la turatie mare.

Practic acum sunt dispus sa iau unul OEM doar sa mai am si eu ventilatie in masina, e mai rau ca un logan cand ploaua, se aburesc geamurile.

Cei care ati pus ventilatorul Valeo din topic, nu ati observat nici o scadere mica sau mare in puterea de ventialtie? ca la mine e penibil.

Multumesc,

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai probabil  ai legat invers firele ventilatorului. 

ce cod are piesa? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Este acceasi din topic, Valeo 698809.

Daca erau legate invers mai batea cat de cat? Ma gandesc ca asta nu e posibil ca altfel dadea aer afara in loc sa bage.

Si fata de original, nu s mai fost pus acel condensator de filtrare, dar nu cred ca e de la asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, daca inversezi firele si sensul, exact asta face, baga aer foarte putin. datorita constructiei turbinei, nu inverseaza sensul, doar scade debitul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, 

Am verificat polaritatea si este corecta, nu se invarte invers. Clapetele actioneaza cum trebuie, practic nu are nimic in neregula dar totusi are undeva la jumate din puterea celui vechi. 

Asa cand se invarte la liber, cu el scos din montura pare sa se dea mult aer, dar montat nu ajinge aerul cum trebuie la gurile de iesire. 

Dintre cei care si-au mai montat acwst ventilator, nu ati simtit o scadere in debitul de iesire al aerului? 

E cinwva dispus sa ne intalnim 2 minute pentru o comparatie....ca nu stiu ce sa mai fac. 

Unul original e 2400 ron si parca nu as da banii astia daca la fel o sa fie. 

Multumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul era de un ventilator nou OEM.

Ventilatorul se invarte in acelasi sens si are palele orientate la fel cu unul  cu ceva probleme care il aveam eu prin garaj.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/2/2014 at 6:20 PM, TheBlackBird said:

 

Am incercat sa masor rezistentele bobinelor si exista o diferenta: cel vechi are intre 1 si 2.5 ohmi iar cel nou intre 0.5 si 1.2 ohmi. Pana acum merge bine, cred ca controlerul compenseaza cumva.

 

Am gasit postul asta din 2014, eu nu am masurat rezistenta, dar daca datele sunt corecte si nu-mi imaginez ca poate calculatorul sa compenseze cumva( sa baga mai mult curent) diferenta de rezistenta este dubla intre cel original si cel Valeo, fapt care ar explica de ce simt ca se invarte cam la jumate din puterea initiala, ar fi nevoie de putere(W) dubla in 1.2 ohmi fata de 2.5 ohmi ca sa produca aceeasi putere de consum.

Al Bundy, poti sa masori ventilatorul OEM pe care il ai sa vezi daca are si acela are intre 1 si 2.5 Ohmi?

So, again, chiar nimeni nu simte diferenta intre cel Valeo si cel OEM? sunt doar eu extrasenzorial?:)))

Modificat de TENT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de polen e nou si de calitate? Am simtit diferente de suflu de aer la filtre de caluitate mai indoielnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul e acelasi care era si cu vechiul ventilator, o sa-l schimb in curand, dar nu e de la asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. Am si eu o problema cu ventilatorul la o octavia 2, 1.9 BKC. L-am oprit pentru ca stateam in coloana si am decis sa stau cu geamurile deschise si cand am vrut sa il pornesc nu mai porneste. Cateodata parca are tendinta de a porni, dar se opreste dupa 2-3 secunde. Mentionez ca am clima. Am dat jos ventilatorul, a fost pus pe direct la 12 v si merge motorul. Sigurantele sunt in regula, iar pe tester apare eroarea de mai jos. Presupun ca e calculatorul acela din el. Se poate repara cumva, sau tre altul nou. O fi alta problema?

IMG-20180807-WA0001.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata intre lamelele colectorului de la motoras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
ionalexandrudan

Salutare, astazi dupa 4 ani de la ultima curatare (si aia superficiala) am dat ventilatorul jos si m-am decis sa il fac "bec". Paleta cu paleta, pe deasupra, pe sub; un praf si un jeg...doamne fereste!

Am folosit o periuta de dinti cu perisori tari, ca sa dau cat de cat mazga aia ca un pamant de pe cele 42 de palete (sper ca am numarat bine), apoi un bat ESD, pronto universal, carpa microfibra si da-i si freaca. Pe ambele fete ale paletelor.

Facand o paralela, mizeria aceea lipita de paletele vetilatorululi mai e si groasa, o dai jos ca si cand ai rascheta peretii cu spaclul.

Ventilatorul (oct-2007), care la varsta de 15 ani arata binisor, l-am demontat fara a da jos torpedoul.

Urme de umiditate nu am gasit in timp ce curatam si tubulatura, am grija sa verific periodic ca scurgerile sa nu fie colmatate de mizerie, frunze, etc.

 

IMG-20220623-WA0005.jpg

IMG-20220623-WA0003.jpg

IMG-20220623-WA0002.jpg

IMG-20220623-WA0001.jpg

Modificat de ionalexandrudan
Pictures added
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vă recomand cu căldură să curățați zona de intrare în aerotermă. Se demontează brațele ștergătoarelor și se scoate protecția de plastic de sub parbriz. Apoi se scoate o protecție de plastic de la aerotermă (un fel de conductă) sub care găsiți o garnitură care la mine era distrusă/crăpată. Pe acolo se infiltra apa care mi-a stricat și aeroterma originală. Neapărat trebuie curățată toată zona respectivă (la mine era PLINĂ de frunze/noroi acumulate în 17 ani de folosire). Garnitura nu există separat, dar am inlocuit-o cu bitumul lipicios folosit la izolarea farurilor, fețelor de uși etc. Va un DIY s-ar putea monta o sită tip ”plasă de țânțari” la intrare in conductă să nu mai intre frunze și alte asemenea care pot vătăma aeroterma! Ideal ar fi fost ca filtrul să fie ANTERIOR aerotermei (ar fi protejat aeroterma și de apa ce se infiltrează), însă VW a considerat altfel. Mult succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionalexandrudan

Da, asa e. Dar frunzele si mizeria despre care vorbesti, eu, cat pot sau permite spatiul, le aspir, in caz ca le vad depuse pe acel element de plastic intre parbriz si marginea capotei (avantajul de a sta la parter); am eu anumiti pitici pe creier. Am un tub foarte subtire si lung la un anumit tip de aspirator, pe nume "ochiul soacrei", e foarte util.

Skoda fratelui, in varsta de 18 ani, inca nu a intampinat probleme la capitolul asta.

Modificat de ionalexandrudan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!