Jump to content

Inlocuire ventilator habitaclu


amibbia
 Share

Postare recomandată

  De circa un an de zile ma tot chinuiam cu ventilatorul de habitaclu care tot scartia. L-am dat jos de nenumarate ori, l-am curatat l-am gresat cu uleu incins, cu vaselina cu grafit si cu tot felul de solutii minune recomandate de alti colegi de pe forum, dar dupa un timp iar incepea sa scartie. Am inteles ca s-a distrus bucsa si nu poate fi reparat ci doar inlocuit. In ultimul timp incepuse sa scartie si cand puneam frana sau luam o curba mai tare. Am fost la service si singura solutie care mi s-a oferit a fost cea a inlocuirii cu urmatoarele variante de pret: pe original 1600 RON, pe aftermarket 850 RON. De mentionat ca masina mea are clima iar ventilatorul de la habitaclu este format din 2 piese: ventilatorul propriuzis si calculatorul care comanda ventilatorul, toate prinse intr-o carcasa de plastic. Piesa originala era formata din ventilator Valeo cu sigla VW si calculatorul Bosch tot cu sigla VW. Eu aveam nevoie doar de ventilator, nu si de calculator dar din pacate nimeni nu ofera doar ventilatorul. Am ramas stupefiat cum sa dau 850 RON ptr un scartait. 

    Citind mai mult am gasit ca Valeo produce acest ventilator pentru habitaclu si in versiunea fara aer conditionat si fara clima adica fara acel calculator cu un cost aproximativ al piesei de 300RON si este compatibil si cu VW Golf 5 si altele. Nimeni in schimb nu stia sa-mi spuna daca se potriveste sau daca e compatibil cu clima ptr ca in Romania nimeni nu a cumparat octavia fara aer

conditionat. Intr-un final m-am hotarat sa-l achizitionez pe barba mea si sa-l inlocuiesc singur singurel.

   I-l comand pe net , pret cu tot cu transport 340 RON.

     Vine ventilatorul si constat ca este identic la dimensiuni cu cel de pe masina mea diferind doar constructia interiora a acestuia. Carbunii sunt pozitionati in partea superioara probabil ca sa se raceasca si sa se curete mai bine iar in
mufa de conectare am gasit un condensator de deparazitare. I-am taiat mufa de conectare pentru ca nu se potrivea, am aruncat condensatorul de deparazitare pentru ca eu am deja unul in calculator si am dat o gaura in carcasa veche pentru a scoate firele, ele neputand iesii prin fanta initiala datorita pozitionarii carbunilor, apoi am prelungit firele (toate legaturile le-am cositorit cu fludor ptr mai multa siguranta) si le-am cuplat la  mufa care am luat-o de la vechiul ventilator.
   Totul mi-a luat apoximativ 1 ora fara nici un ajutor din partea cuiva.

I-l folosesc de aproximativ 3 luni si nu am absolut nici un fel de problema ventilatorul fiind mult mai silentios decat cel vechi, probabil datorita noului design interior.

    In final am scutit 500 RON si... am mai invatat cate ceva.

    Daca va este de ajutor am postat si niste fotografii cu intraga 'operatie' inclusiv cu codul produsului.

post-15470-0-62055400-1363200167_thumb.j

post-15470-0-96833700-1363200179_thumb.j

post-15470-0-95431700-1363200191_thumb.j

post-15470-0-68738200-1363200202_thumb.j

post-15470-0-10605200-1363200219_thumb.j

post-15470-0-35973700-1363200233_thumb.j

post-15470-0-37417300-1363200244_thumb.j

post-15470-0-38359500-1363200253_thumb.j

post-15470-0-26352800-1363200266_thumb.j

Modificat de amibbia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puteai sa incerci sa schimbi si bucsa, ti-o facea cineva pe strung !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@amibbia - super tare.

Imi face si mie, nu foarte rau, insa e dusa bucsa aia din capat.

Probabil, in primavara, o sa fac si eu aceasta operatiune.

 

Great job! :icon_thumleft:

Modificat de claudiusnc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa-i refac bucsa, l-am dat jos l-am dus la meserias dar cand l-a vazut a zis ca nu-l mai poate face la fel la loc, pentru ca este prinsa acolo cu o masina si pini aia indoiti cu siguranta se vor rupe, trebuia sudat apoi sau lipit si iesea o carpeala prea mare, fara garantia unui lucru bine facut, apoi carbuniii erau destul de uzati si rotorul in locul unde freaca carbunii la fel. (asta nu se poate repara) 

Cautand acum pe net am gasit ventilatorul in bucuresti si la 250 RON. Eu zic totusi ca daca ventilatorul vechi m-o tinut 6 ani fara probleme si asta nou o sa tina cel putin atat avand in vedere ca l-au mai gandit oleaca (au pus carbunii in partea superioara unde este foarte foarte ventilat si astfel nu mai cade in bucsa tot praful facut de acestia, i-l arunca in filtru care este dupa ventilator). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap..exact aceasi problema am si eu si..cred toti care au aceasi echipare.

Pai sa se faca cald si o sa comand si eu piesa.

Oricum, m-ai salvat de 700 RON..

Dau o  :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cateva Octavia 2, Golf 5, etc..  am gasit apa in fundul carcasei ventilatorului si din cauza asta scartaia bucsa respectiva .  paote de asta au mutat si colectorul si carbunii in partea superioara, sa nu mai stea in apa.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Great Job!! atentie la polaritatea firelor daca le taiati si prelungiti. si in poza nr 5 in stanga e vent vechi si in dreapta cel nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
TheBlackBird

Salut,

Am facut si eu operatia asta dupa ideea data de tine, ca la mine scartatia incontinuu.

Ventilatorul l-am gasit la un magazin online la 280 Ron.

Am incercat sa masor rezistentele bobinelor si exista o diferenta: cel vechi are intre 1 si 2.5 ohmi iar cel nou intre 0.5 si 1.2 ohmi. Pana acum merge bine, cred ca controlerul compenseaza cumva.

Eu am reusit sa scot firele prin locul original, le-am prelungit si le-am crimpat in linie, iar peste legaturi am pus tuburi heatshirnk.

 

amibbia, ne sput te rog un update cum se prezinta lucrarea la mai mult de un an?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutari!

Astazi Octaviuta mi-a facut un cadou! :) Aeroterma nu mai functioneaza. Porneste climatronicul, pot sa cresc sau sa scad intensitatea insa fara niciun efect, nu se aude ventilatorul. Are o siguranta speciala ventilatorul sau vi se pare ca ar fi alta problema?

Imi puteti spune cum accesez ventilatorul ca sa-l pot verifica? Presupun ca e in compartimentul torpedoului sau dedesubt. Multumesc frumos!

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, are siguranta in panoul de sigurante din stanga bordului, SC 22 de 40A.  Poate sa fie si modulul de comanda al ventilatorului, situat chiar pe ventilator. Vezi intai siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos! Verific si revin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificat siguranta, din pacate nu este ea de vina, asa ca va trebui sa-l demontez. 

Am gasit si un link cu o procedura de demontare, daca va mai avea cineva nevoie pe viitor !

Inainte sa cumpar unul nou, ar trebui sa verific altceva prealabil? Ar trebui sa-mi apara vreo eroare pe VAG-COM?

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti verifica si pe climatronic direct daca ai eroare inregistrata gen 4F9 00/02 fara vag com. Alimenteaza si pe direct motorasul cu 12 v inainte de demontare 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai ai 2 posibile cauze principale : motorul sau modulul de viteze. 

 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@GTD M-am documentat despre meniul climatronicul si pe ce canal imi vede erorile? Chiar asa voi face, il vol lega direct la baterie. 

@ Andrei_221 Modulul de viteze este cel de pe motoras? Are rost sa-l verific, se poate repara separat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In topicul acesta regasesti informatiile legate de meniul climatronicului http://vwforum.ro/topic/87394-meniu-ascuns-climatronic/

Modulul (J126) se poate verifica cu vag com , teoretic se poate repara are ceva mosfeti care mor pe acolo dar mai bine cumperi unul nou daca este defect, iti recomand Hella si faci un basic settings .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In video am vazut ca da jos si torpedoul. Eu l-am dat jos pe al meu fara a demonta torpedoul, doar dai jos polistirenul ala ce acopera filtrul de polen( nu stiu cum se cheama), tragi de clema si il rotesti. Trebuie sa nimeresti pozitia si iese foarte usor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, motorasul asa se da jos.

Modulul  nu cred ca merita sa il repari, bataie mare de cap si rezultate incerte. Drept e ca e destul de scump....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica sa nu fie carbunii blocati, eu asa l-am reparat pe al meu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, andrei_221 said:

da, motorasul asa se da jos.

Modulul  nu cred ca merita sa il repari, bataie mare de cap si rezultate incerte. Drept e ca e destul de scump....

Sepoate folosi unul de la masinie care nu au AC, si este mai ieftin, dar trebuie modificata lungimea celor 2 fire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si arat :)

1. In primul rand, ma poate ajuta cineva cu desfacerea ventilatorului? Sunt niste suruburi, dar pentru accesarea lor am nevoie sa scop corpul ventilatorului si nu-mi dau seama cum iese, pare a fi presat acolo. 

2. Fata de ventilatorul din poza al meu pare a avea doar mufa mare cu cei 4 pini. 

@andrei_221 Am ales sa dau torpedoul jos, nu a fost mare branza, 6 suruburi, ca sa vad ce e pe acolo :)

@andrei_vd Cam asta intentioez!

@Al Bundy. Am vazut ca exista varianta la 250 lei/ventilator pentru masina fara AC, da, iau in considerare!

 

oqw0La.jpgc0I0O0.jpgnkJy0X.jpg

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul e presat, nu vei rezolva mare lucru, dupa interventie va face zgomot, altul nou pe Valeo si stai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok! :) Intai vreau sa-l leg la 12V sa ma asigur ca el este cel culpabil si nu este altceva. Imi puteti spune care din pinii de mai sus sunt de + si care sunt de - . :) Thanks!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu poza.

Pana la urma am reusit sa-l demontez fara sa-l distrug. Am fortat putin o cheie prin care am desfacut 2 suruburi care mi-au permis sa scot carapacea.

Cred ca ma voi lasa pagubas. Pur si simplu tot mecanismul este extrem de corodat, e clar c-a intrat multa apa in el... Este prost pozitionat in masina, din pacate. 

Din nou calitate VW. Ventilatorul este "capsulat" care "ajuta" nu numai sa acces in el foarte greu, fiind presate palele ventilatorului, dar si balteasca apa care curge de sus, care altfel s-ar scurge mult mai usor. Felicitari! Marca Valeo, productie 11. 2004

DSC_1926.jpg

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, a intrat apa... sa desfaci plasticul de sub stergatoare sa cureti scurgerile de apa.... probabil de asta a intrat apa in ventilator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!