Jump to content

DIY Upgrade proiectoare pe LED OEM de la Skoda Octavia 2 RS pe Passat 3C


@DRI@N
 Share

Postare recomandată

Sal.,

In cele ce urmaza va voi prezenta un DIY cu upgradarea proiectoarelor de ceata cu LED de pe Skoda Octavia RS pe Passat 3C.

Mentionez ca eu inca nu am facut acest lucru iar acest DIY nu-mi apartine, el provine de pe un alt forum din Germania.

Deoarece acest DIY era in limba Germana am fost nevoit sa apelez la GOOGLETRANSLATE deoarece nu cunosc asa de bine Germana Tehnica .

Asadar sa incepem.

Pe model-ul Octavia 2 RS de ultima generatie producatorul a montat un nou tip de proiectoate,acestea fiind de tip LED, care pot fi instalate cu ușurință si cu mici ajustări pe Passat 3C și alte modele VW.

În acest DIY va voi arata modul de instalare și opțiunile de conectare.

Pentru conexiunea electrică față de circuitul de proiectoarele de ceață de pe Passat 3C trebuie elaborata o noua linie de conectare deoarece proiectoarele de Skoda RS au mufe cu 3 pini .

Condiție esențială pentru functionarea acestora este ca masina sa aibe o CENTRALA ELECTRICA HIGHEND pe 30 BITI .

Nu stim daca va merge si cu o CENTRALA ELECTRICA MIDEND  sau HIGHEND pe 23 BITI . 

Cei ce vor face acest UPGRADE il vor face pe PROPRIUL RISC și pe PROPRIA RASPUNDERE !

Pentru acest UPGRADE aveti nevoie de urmatoarele piese :

O bucată proiector cu LED si DRL stanga 5J0941067 post-20331-0-59163300-1363096793_thumb.j

O bucată proiector cu LED si DRL dreapta 5J0941068 post-20331-0-59163300-1363096793_thumb.j

O bucată comutatorul de lumini, fara lumini de ceata 3C8941431MXSH (NU STIU DE CE).

2 bucati mufe cu 3-pini (pentru Skoda RS-DRL) 1J0973723 post-20331-0-87955800-1363097562_thumb.j

2 bucati cablu de reparatie (pentru mufele DRL) 000979133 (1,0 mm ²) 

4 bucati dopuri de etanșare (pentru mufele DRL) 357972741 (1,0 mm ²)

2 bucati dopuri de etansare (pentru mufele DRL) 357972841 (x 5,6 7,8)

1 bucată mufa cu 2-pini 8P0973722 post-20331-0-71749100-1363097099_thumb.j

1-2 bucăți conector cu 2-pini 8D0973822 post-20331-0-26703200-1363097121_thumb.j

1-2 bucati cablu de reparații (pentru conector de mai sus) 000979134E (2.8mm latime, 1.0mm ²)

1 bucata cablu de reparații 000979150E (1.5mm latime, 1.0mm ²)

1 bucata cablu de reparații 000979151E (2.8mm latime, 1.0mm ²)

2 bucati cablu adaptor pentru împerecherea fișelor HB4/9006 cu H11 (doar pentru masinile din prima generatie ce au fost echipate cu proiector DRL) la mine nu este cazul .post-20331-0-51126900-1363097138_thumb.j

Veti avea nevoie de urmatoarele scule :

Surubelnita Torx T20

Surubelnita Torx T25

Surubelniță medie

Șurubelniță mică

Cheie sau cheie tubulară SW 10

Extractor pentru papuci electrici ascutit si putin curbat .

Ciocan de lipit, si tuburi termocontractabile si o suflanta de aer cald sau conectori metalici pentu sertizare .

Pungi sau carton pe care sa va intindeti si o lanternă de cap pentru a va face lumina in timpul lucrului .

VCDS sau pe cineva cu VCDS care sa va faca adaptarile ulterioare .

 

Momentan nu mai pot continua cu traducerea deoarece sunt la serviciu si trebuie sa plec acasa asa ca rog un moderator sa mute la aria DIY si sa lase topicul deschis pentru a putea continua maine .

Va pot atasa aici documentul in format PDF daca este vre-un coleg dornic sa continue munca mea sau sa faca eventuale corecturi .

DIY SWAP SKODA OCTAVIA2 RSLED PROJECTOR ON PASSAT 3C.pdf

 

--

Sa continuam 


Pasii ce trebuie urmati pentru acest upgrade sunt urmatorii :


În primul rând trebuie sa deconectati bateria . Pentru a face acest lucru deschideti capota și scoateți capacul bateriei.


Apoi desfaceți bornele bateriei, cu o cheie tubulara, dimensiunea
șurubului 10mm, scoateți borna + și izolatio astfel încât sa nu aibe loc
nici un contact accidental cu masa caroseriei .


 


Scoaterea extensiilor de la picioare din partea șoferului :


Suruburile de la primul panou va fi demontat cu un Torx de 3.


Suruburile de la al doilea panou le desfaceti cu un Torx de 20 si sunt vizibile dea lungul marginii inferioare a bordului .


După slăbirea șuruburilor, panoul va fi lasat jos.


După aceea, scoateti mufa OBD pentru diagnosticare de pe capac .


Acest lucru este ținut de 3 cleme din plastic si pot fi apasate cu o șurubelniță mică.


În cazul în care aveti lampa de iluminarea picioarelor pe acel panou ea trebuie să fie demontata .


Acum panoul poate fi eliminat.


 


Înlocuirea comutatorul de lumini :


Pentru a elimina comutatorul de lumini acesta trebuie să fie în
poziția 0, apasati pe el și întoarceti simultan inspre dreapta spre
lumina de parcare sau poziția AUTO .


Astfel încât clemele de blocare sa intre în locasuri iar switch-ul sa poata fi apoi scos .


Pentru cei care scot acest comutator pentru prima data, acesta poate
iesi un pic mai greu, așa că ar trebui să il impingeti din la spate .


Acest lucruil puteti face prin compartimentul de depozitare aflat sub comutator in partea din stanga volanului .


Comutatorul este acum conectat, slăbiți sistemul de blocare a conectorului și eliminatil .


Noul comutator se inserează in sensul invers al demontarii, avand grija ca cablajul sa nu fie ciupit .


 


Extinderea instalatiei luminilor de ceata :


Aceasta extensie trebuie facuta atat catre stânga dar si catre dreapta .


Mai întâi scoateți masca lămpii de ceață respective, la coltul exterior (sub semnalizare) este un șurub .


Acum puteți scoate masca .


Acesta masca este prinsa in cleme sus și jos pe bara de protecție și in parte dinspre grila radiatorului .


De aceea, masca trebuie să fie trasa usor după geam-ul proiectorului,
iar dupa trebuie miscat usor în sus și în jos si tras spre exterior, in
asa fel incat sa nu rupeti clema ce o prinde de partea dinspre grila
radiatorului .


Dupa ce masca este îndepărtata se va putea scoate farul de ceata .


Acesta este prins cu trei suruburi ce se pot desface cu un Torx de
25, deșurubați șuruburile de fixare și scoateți proiectoarele de ceață,
după care deconectati cablurile de alimentare .


Dupa eliminarea proiectoarelor de ceață în centrala electrica montată
pe vehicul, trebuie modificat in sistem de control (adresa 09) Bitul 00
(lumini de ceață instalate) bițul 00 este dezactivat pentru a nu primi
mesaje de eroare în panoul de bord .


 


Deocamdata atat,


O sa mai continui si dupa pranz .

 

--

 

Conversia proiectoarelor din cele de Passat 3C in cele de Octavia RS DRL :

Dupa ce proiectoarele de ceață sunt demontate de pe masina și cat de cat curate, ele pot fi dezasamblate.

Primul lucru de demontat trebuie să fie șurubul de reglare, apoi partea
din spate a luminilor de ceață cea cu becul trebuie separate de carcasa
reflectorului cea cu suporturile de montare și oglinda .

Partea din spate este diferita cea de pe stânga fata de cea de pe
dreapta, prin cele două suruburi aflate în locul mufelor de plastic ale
papucilor .

Acestea sunt separate pe ambele părți, iar șurubul de reglare complet deșurubat reflectorul poate fi parțial îndepărtat .

La DRL-urile de Skoda, aceasta nu au surub de reglaj in prtea gri din
spate astfel încât urechile din carcasa neagra cea cu geam poate fi
indepartata .

ATENȚIE: Aveți grijă să nu atingeți oglinda reflectoare cu degetele !

Acum la inserarea LED-urilor utilizate în cazul lămpilor de ceață Passat
folositi un pic de detergent de vase si apa in jurul garniturii de
cauciuc pentru a ajuta la alunecarea ei în timpul asamblării .


Adaptarea conexiunilor electrice :

Există diverse opțiuni :

Fie tăiati conectorul și lipiti cablurile de reparații 000979133 de capetele de cablu ramase .

Fie se poate pastra mufa originala si de asemenea lipiti doar firele de
reparatii suplimentare pentru conectarea mufei noi de conectare .

Mai aveti alternativă conexiunii prin conectori de sertizare sau prin
conectare directă la capetele de cablu taiat a conectorului
corespunzător N90684405 .

Nu uitați ca înainte de lipire sau sertizare cablurilor, sa introduceti tuburile termocontractabile pe cablu .

Cablurile lipite / sertizate le conectati în carcasa conectorului 1J0973723 .

Asignarea pinilor este următoarea :

Pin 1 - Lumina lateral (nu este necesară, se lasa locul gol in carcasa 357972841) .

Pin 2 - Masa (se leaga la cablul maro din instalatia electrica a vehiculului) .

Pin 3 - Luminile de zi (se leaga la cablul alb / galben din instalatia electrica a vehiculului) .

Cablurile trebuie să fie introduse în carcasa conectorului la final,
fixarea pe carcasa conectorului se va face(împingand dispozitivul de
blocare violet in sensul acelor de ceasornic) .

post-20331-0-61926200-1363097031_thumb.j

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabricarea cablului adaptor pentru luminile de ceață la DRL :

Dacă ați putea obține conectorul de împerechere adecvat pentru cablajul de la bordla fel ca cel din poza aceasta post-20331-0-80735000-1363246384_thumb.j il puteti folosi, sau puteți construi unul cu ajutorul cablurilor de servicie si mufe de sertizare, astfel încât cablajul vehiculului sa nu aibe de suferit .

Am comandat acest cablu adaptor din poza de pe Ebay .

Mufele HB4 sunt numite pe instalatia electrica a masinii drept 9006 .

Cu acest cablu și a conectorul corespunzător DRL puteti construi un adaptor plug'n'play.

 

Instalarea DRL-urilor :

Luminile DRL trebuie conectate la mufe, și la fel ca luminile de ceață anterioare trebuie montate pe bara de protectie cu cele 3 șuruburi Torx T25 .

 

DECI CAM PANA AICI MA POT DESCURCA CU AJUTORUL PRIETENULUI GOOGLE TRANSLATE .

INCEPAND DE LA PARAGRAFUL " Herstellung der Adapterkabel für‘s Bordnetzsteuergerät: " DE LA PAGINA 4 A PDF-ULUI MA DAU BATUT PENTRU CA GOOGLE TRADUCE NUMAI TAMPENII .

CEI CE DORESC SA-SI FACA ACEASTA MODIFICARE AU MAI SUS PDF-UL IN LIMBA GERMANA .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca daca ai acele cabluri de mai sus care, nu iti mai trebuie bloc de lumini schimbat sau toate acele fire trase in centrala lumini si toate complicatiile aferente?

 

Cu lampile modificate si cu acele cabluri este gata totul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am nici o componenta necesara acestui UPGRADE .

Nu stiu daca e asa sau nu .

Cablurile alea adaptoare cred ca sunt pentru cei ce nu au in actualele proiectoare becuri HB4 / 9006 .

Si mie mi se pare ciudata chestia cu schimbarea blocului de lumini de la unul cu comanda pentru proiectoare la unul fara .

L-am pus pe forum pentru a se informa viitorii doritoari ai acestui upgrade .

Oricum parerea mea este ca e un upgrade destul de scump in sensul ca un proiector costa in jurul a 350 ron iar la mine mai trebuie si centrala electrica pe 30 de biti care la SH nu o gasesti sub 150 Eur.

Sunt curios daca va face acest upgrade vre-un coleg cun se vede noapte cu ele (adica la ce distanta bat)?

Eu am deja leduri in proiectoarel actuale si bat destul de bine si de asta as vrea sa fac o comparatie .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt curios daca la octavia 2 rs blocul de lumini e fara ceata.

Apoi eu momentan nu as vrea sa fac, pana nu vad macar poze si impresii despre passat b6 cu proiectoarele pe led.

Ce tip de leduri ai in proiectoare acum? si de cand le ai, sa ars vrun led?bat mai bine decat proiectoarele pe halogen?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de blocul de lumini de Octavia 2 RS nu stiu ce sa zic dar ma pot interesa ca am in oras un prieten cu o astfel de masina + ca are si proiectoare doar ca nu sunt pe leduri ca astea ci sunt cele normale .

Becurile pe care le am eu in actualele proiectoare sunt ca astea din link-ul de aici :

http://vwforum.ro/topic/36440-ce-modificari-putem-face-la-b6-dupa-ce-l-am-cumparat/page-100

postul 1993 .

De vatut bat destul de bine pentru niste leduri .

De ars nu s-au ars ca le am de 2 luni. dar nu cred ca se ard ledurile ci cred ca mai degraba rezistorii sa nu se supraincalzeasca si sa se arda .

O zi buna .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns. Ai putea sa-mi spui unde le gasesc si eu? trebuie facuta vro modificare sau sunt plug'n'play?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becurile le gasesti la orice magazin ce se ocupa cu KITURI XENON.

Reziztorii trebuie cautati pe Ebay ca sa-i poti cumpara cu tot cu cablurilre adaptoare ca sa nu te apuci sa tai tu instalatia electrica a masinii .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!