Jump to content

Se desface filtrul de ulei la rece - 1.6 Diesel.


Komissar
 Share

Postare recomandată

Salutare

 

Pun topicul aici desi am un VW transporter cu motor 1.6D aspirat.  Provenienta Golf 2 cel mai probabil, zic asta deoarece avea seria stearsa.

 

Deci. - tocmai ce i-am schimbat garnitura de chiulasa a masinii (si chiulasa).

 

Toate's bune, numai ca la rece , la prima cheie porneste si in maxim 30 de secunde desface filtrul de ulei si da tot uleiul pe afara.

Ieri mi s-a intamplat prima data (ar fi fost a 4-a pornire la rece dupa rebuild, a 4-a zi ) .  Am strans cu mana filtrul , am ajuns la curte (cam 40km in total) - dupa aceea am luat un filtru nou, am verificat integritatea garniturii acestuia, am strans TARE la mana si am recompletat uleiul. Dupa aceea am parcurs cam 70km combinat oras si ext.

 

Azi de dimineata la fel : la prima cheie, dupa 30-60 secunde de la pornire am avut inspiratia sa ma uit sub masina ca sa constat iarasi ca s-a format o balta imensa de ulei.  Am oprit motorul si am strans repede la mana (se desfacuse cateva ganguri) .

 

 


S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema ?  

 

( a propos, suportul de filtru este model cu racitor de ulei pe apa )

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt de parere ca nu se desface...probabil ca e stricat filetul pe suportul filtrului si din cauza ca atunci cand ulei este rece presiunea este mai mare, peste 5 bari il impinge peste spirele filetului!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se desface - nu stiu exact care e ordinea "fenomenelor" ce se intampla acolo, rezultatul final este ca filtrul e desfacut : cand am incercat sa le strang la mana in ambele cazuri (si ieri si azi) am constatat ca filtrul se misca f usor, foarte lejer si ca a trebuit sa mai intorc de 2-3 ori pana cand sa incep sa simt rezistenta din partea garniturii, dupa care a mai trebuit sa-l rotesc putin, oricum.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrul de ulei este pt codul de motor sau este acelasi filtru folosit si pana acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul motor al masinii nu il mai stiu dupa cum am zis mai sus.  Este un filtru ce era pe masina cand am cumparat-o acum o luna, caruia nu i-am dat atentie. 

Ieri fiind duminica (deci maj magazinelor inchise ) am luat un filtru de la un amic, nou, care intamplator era identic cu cel vechi.  Ce e drept, pe el scria ceva ge genul "licenta Texaco" (scria in romana) de unde deduc ca ar fi de Logan.  Azi o sa iau de la piese auto un filru Mann pt motor de Transporter ( sa zicem cod Jx, oricum filtrele sunt la fel pt multe motoare VAG 1.6 din generatia aia).

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceasi problema am avut la un golf 1 1.6 d cand am folosit filtru de dacie.pune filtru original,din cate imi aduc aminte era unul destul de mare,cel de dacie era mult mai mic.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.  - azi o sa dau comanda, chiar m-am gandit la chestia asta ieri, dar dupa cum am zis, mai greu cu magazinele de piese duminica :) ... sper sa se rezolve .

 

Bizar e totusi faptul ca am reusit sa aduc masina 450km (am luat-o de langa Suceava) dupa aceea am mai mers de cateva ori cu ea (implicit si cateva porniri din astea la rece, cu filtrul ala vechi de dacie) pana sa-i desf motorul si nu a facut nici o problema.   (i-am desf. motorul deoarece avea chiulasa sparta pe la injectoare, compresie slaba si nu pornea la rece ).

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de ulei este acelasi la tot ce inseamna 1.6d sau 1.6 si 1.8 benzina. La tine problema e suportul filtrului. E filetul distrus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru 1.6D 54 cp, cod motor JP. Verifica ce zice colegu Alyn_xwt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate 1.6 d indiferent de codul motor sunt la fel. Difera codul motorului in functie de modelul pe care sa pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat filetul este bun.  Fara nici o urma de ciupitura sau indoitura.  De asemenea, stutul filetat in sine care tine filtrul este fest, contrapiulita stransa, totul pare bine.

Astept sa vina filtrul luat de pe cod, pt VW, in care imi pun mari sperante :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ideea e urmatoarea: il desfileteaza sau il scuipa? Ca daca il desfileteaza inseamna ca nu e strans suficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

filtrele in general au filete de M20 sau 3/4 toli . filetele sunt foarte asemanatoare si te pot insela . daca dupa ce ai infiletat filtrul cam 3 ture , mai are inca un pic de joc pe stut inseamna ca nu e filetul corect .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Komissar daca mai vrei sa faci test pune pe cineva sa porneasca si tu stai cu ochii pe filtru. Cum s-a zis mai sus important este sa vezi; se desfileteaza sau pur si simplu sare. Daca ai un filtru mic, gen dacia, este clar nevoie de filtru mare original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat. Stiu multe motoare de vw care merg cu filtre de dacie din cauza ca e gratuit la ulei si functioneaza impecabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt T3 1.6 D   01.81 - 07.87   37   50   1588   CS  filtrul este

MANN-FILTER  W 940/25 Diametru exterior: 93 mm, Diametru interior 1: 62 mm, Diametru interior 2: 71 mm, Dimensiune filet: 3/4-16 UNF, Înaltime: 142 mm, Presiune de deschidere supapa: 2,5 bar.

Pt G2 1.6 D   08.83 - 10.91   40   54   1588   JP filtrul este

MANN-FILTER W 940/25(deci sunt identice).

Daca pui un filtru scurt(gen dacia),ai senzatia ca filtrul este infiletat perfect si a ajuns la capat...total eronat.Supapa de retur(ventilul)iti atinge in sorbul filtrului(mustucul care iese din bloc cu filet).

Cu filtre romcarbon(sigla texaco pe ele cu rosu)am avut si eu o experienta pornografica cu ras si caterinca maxima ..acum ani de zile.

La o dacia,filtrul montat corespunzator,strans...dupa 5 secumde de la pornire...filtrul se distanta juma de milimetru de bloc,dadea cu ulei de pierdea in 10 secunde tot uleiul.Strans iar si completat cu ulei...acelasi fenomen.Luat filtru vechi de pe masina de pe masina,montat si totul mergea ceas.Luat filtru romcarbon si aruncat peste gard..cat am putut de tare,dupa ce am crezut ca proprietarul masinii nu stransese filtrul bine. :lol:

post-64586-0-06131000-1363011327_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles :)  De cand mi-am luat broasca am fost client fidel la magazinul de Dacia pt:   furtune benzina la metru, coliere, filtre benzina unica folosinta, decarburosolv, sigurante stil vechi, diferite dopuri si garniturele de cauciuc etc.  Gasesti astfel de "acareturi" la un magazin de piese "de import" ? .......   intrebare retorica.

 

Am luat azi filtru dupa cod.  Este mult mai mare decat cel initial (de Dacie) .  Am repetat totusi de ce era filtru de Dacie.  NU A FOST O OPTIUNE PERSONALA.  Alea au fost imprejurarile. Primul a fost asa pe masina, pe care tocmai ce am luat-o, ce a "pocnit" duminica, ulterior nu am gasit altceva, magazinele de piese fiind inchise a.i. am luat un filtru de la hypermarket, zona de auto.

 

Asa... cu filtrul ce a venit in dup-amiaza asta nu am avut nici o problema in conditii similare. Totul pare sa fie OK.  Merci pt. sfaturi.

 

 

Ref la o intrebare anterioara:  Mi s-au intamplat 3 incidente in total 1 duminica si doua azi (luni) .  Toate 3 similare: a inceput sa curga ulei mult la prima cheie la rece.  In primele 2 cazuri s-a desurubat si filtrul.  In ultimul caz a supurat masiv pe langa garnitura aia de cauciuc a filtrului prost, filtrul in sine ramanand insurubat.  Probabil problema cu supapa lui de overpressure (nefunctionala).

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ alin si octavian, eu zic sa ne rezumam la subiectul topicului, flame-ul, certurile si intepaturile se premiaza cu warn, si zic ca nu are rost

 

o seara cat mai frumoasa :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!