Jump to content

Jagger


top

Postare recomandată

Salut, intrucat am fost lenes din 2006 si pana acum :) voi incepe cu o prezentare scurta a fostei mele masini:

VW Passat b5.5 variant din 2001, motor AVB 101cp + tuning 130cp (merci Thheo & TCM!), nr B-86-TOP, cumparat din Belgia in 2006 cu 7400 eur (141000km).

Este si o poza mai jos (cel break, culoare gri sobolan). Masina era echipata cam basic (fara ESP, jante tabla 15, cutie 5+1).

Am alergat-o in Bucuresti si Romania din 2006 pana in 2012, cand ajunsa la cca 265000km a suferit o lovitura (devastatoare :) ) in partea dreapta.

Am stat, m-am gandit si nu am mai reparat-o ci am vandut-o asa busita (era veche, chiar daca o reparam dupa aia volant cred ca era pe duca, poate si turbina).

Ma bucura faptul ca a fost reparata complet si circula acum, in loc sa fie vanduta pe piese.

As fi vrut sa cumpar un Audi Allroad (prima versiune), o masina care imi place extraordinar (ca aspect).

Din pacate nu am bani sa intretin consumul lui 2.5TDI (+impozit, +preturi suspensie, +ce se mai strica etc!) momentan, si nici nu prea se gasesc in Romania de vanzare (din afara nu vreau sa aduc, refuz sa platesc taxa hotilor de la stat).

Fiind oarecum familiarizat cu masinile din grupul VAG din 2000 incoace, am ajuns la concluzia ca imi trebuie tot un Passat B5.5 Variant 1.9, dar de data asta 4motion.

Ei bine, Variant nu am gasit, dar restul da:

Achizitionat 05.2012

Passat B5.5 sedan produs 08.2002, cumparat in Romania de la Midocar;

Motor AVF 1.9TDI 131cp (+un tuning de origine neidentificata, primul proprietar dixit 140cp), cutie 6+1 manuala;

Sistem 4motion tip TORSEN - ultimul tip de masina VW care are 4x4 permanent Torsen; dupa 2004-2005, pentru o separare mai clara a brandurilor VW-AUDI, doar Audi (A4, A6) a mai primit Torsen si suspensie independenta multibrat fata-spate;

Km: 150000 - pare greu de crezut, dar sunt aproape sigur ca astia sunt. In primii 3.5 ani masina a facut 105000km, apoi a fost donata fiicei proprietarului care a mers cu ea pana in 2012. Exista si ceva hartii adeveritoare (dar nu toate, intr-adevar!).

Echipare: Highline

- Xenon OEM (faza scurta) + spalator faruri

- Tapiterie piele + alcantara (poate sunt eu nebun, dar prefer velurul negru pe care il aveam pe Passatul vechi…)

- Oglinda electro-heliomata + senzor ploaie

- ESP (nu radeti, am vazut mai multe luate in Romania, 4motion highline fara ESP…) + computer bord

- jante 15x7 Wellington cu cauciucuri 205/60R15 (asa a venit de cand era noua!) + jante tabla 15x6.5 cu 195/65R15 de iarna.

- Pachet drumuri grele, care aici a insemnat:

- arcuri diferite

- amortizoare de drumuri grele

- scut dintr-un plastic mai tare.

Masina sta cu cel putin 2cm mai sus ca un Passat normal.

Lipsesc: trapa electrica/solara, webasto, tempomat, carlig, scaune cu reglare electrica.

Pret: 6200 Euro

Ce nu imi place la ea: culoarea… argintiu deschis (reflex), este anti-jeg intr-adevar, dar este si cea mai urata. Culoarea grafit mi se pare ca arata super bine.

Consumul dupa cate vad eu sta intre 6-8% in afara si 9-12% oras(Bucuresti adica). 5.5-6% in afara insemnand atunci cand mergi cu 90-100 la ora si e lejer.

Ce am facut la ea de cand am cumparat-o:

In primul si primul rand, am schimbat amortizoarele… erau cele originale si era barca rau, fiind si inaltata! Aici am spart banca (ca sa va faceti o idee, un amortizor OEM fata de drumuri grele costa 740RON la Midocar).

In al doilea rand, am dat jos de pe masina insertiile de "lemn" si le-am vopsit negru mat. Apoi am rasuflat usurat!

Am dat jos Radiocasetofonul Gamma + CD Changer bord 6 CD-uri OEM si le-am schimbat cu un Kenwood BT42U + microfon extern (folosesc Bluetooth cu telefon). In retrospectiva, mai bine luam altceva si bluetooth Parrot separat cum aveam la masina veche. S-ar fi auzit mai bine.

Apoi, am schimbat vreo 2 brate care faceau figuri (tot ce e piesa de cauciuc pe masina e cam imbatranita, la 10 ani de Romania).

Am montat tempomat.

Am mai surubarit diverse… schimbat flexi-pipe, curatat EGR, intercooler, bineinteles ulei+filtre, si intr-un final recent si distributia + celelalte curele.

Ca un experiment am pus acum pe jantele de aliaj 15x7 cauciucuri sensibil mai mari - 215/65 R15, 5.3% diferenta fata de 205/60R15.

Am luat niste chinezarii ieftine cu profil mai all-season pe care am de gand sa le muncesc… pe drumuri forestiere pietruite etc. Au costat toate patru cat un cauciuc de marca.

Surprinzator, cauciucurile astea 215/65 stau extraordinar de bine pe jantele OEM 15x7. Este o poza mai jos si cu 205/60R15, arata cam mici rotile asa.

Am trecut de la 195/65R15 de iarna acum la 215/65R15 de vara si stabilitatea este clar imbunatatita, ca si body roll-ul in viraje. Acceleratia sufera un pic dar nu ma deranjeaza… se simte mai limuzina asa. :)

Trebuie sa ii pun si un nume dar nu am inspiratie :-s

LE: cu ocazia faptului ca trebuia sa pun un nume la topic a fost botezat Jagger. Sa-i fie de bine!

Mai sunt multe de povestit la ambele masini dar deja am scris romane. Mai scriu si alta data, acum pun si niste poze…

post-5658-107566_thumb.jpg

post-5658-61913_thumb.jpg

post-5658-257803_thumb.jpg

post-5658-155113_thumb.jpg

post-5658-65376_thumb.jpg

post-5658-238726_thumb.jpg

Modificat de top
Link către comentariu

Merci :) Da, am o lista intreaga de chestii de facut la ea... momentan mai greu cu finantele si cu timpul.

Polish faruri - probabil ca o sa il fac eu + o sa pun un lac peste (as merge undeva daca ar fi cca 150-200 ron polish + folie sau lac... dar nu am apucat sa caut exact.)

Curatat ornamente crom exterioare... au pete :)

Schimbat manson schimbator - aici am vazut ca se gasesc de vanzare o groaza. Din nefericire imi trebuie si nuca imbracata ca e cam varza, mai sap.

Incercat sa scot si sa repar motorase clima - dau erori toate si se invart ca nebunele.

Un tuning cinstit la macar 165CP.

Si bineinteles, favorita tutoror celor cu passat tdi 4motion, vanat diversele sunete, vibratii, huruituri, troncanituri, etc. Macar a venit vara si deschid geamul si nu se mai aud asa tare :D

Link către comentariu
costyserbanescu

arata foarte bine si motorul estu bun . sa o stapanesti sanatos cati mai multi km fara evenimente neplacute 

Link către comentariu

Foarte faina masina si multi km fara probleme!Ce inalta ii fata de una stock:D, nu mai ai probleme cu bordurile si cu gropile din Ro.Cum se comporta 4motion pe curbe si zapada?

Link către comentariu

4motion torsen e vis. Pe drumuri forestiere/cu pietre/zapada/gheata etc cam las in urma restul participantilor la trafic. :)

Fata de masina veche se simt niste diferente evidente, de exemplu cand e "foarte" accidentat terenul (ma rog, cat sa poata sa si treaca... sleauri etc), poti sa tii rotile unde vrei tu din cauza ca toate sunt motoare tot timpul -

La cea veche (si sunt convins ca si la un 4x4 haldex, care pana nu fuge tractiunea de pe fata nu prea baga si pe spate), imediat aluneca spatele unde voia el (in sleau...) si apoi greutatea masinii tragea invariabil si fata.

Ce e un pic ciudat pana te obisnuiesti este tractiunea mai mult spate (asa e default, 75% spate) - pe drum normal, daca iti fuge spatele un pic, intr-o fractiune de secunda compenseaza fata. Este important in momentul respectiv sa nu te panichezi si s-o lasi sa-si faca treaba, daca iti urmezi instinctul initial si dai de volan mai rau faci :)

BTW, numele se pronunta "Jegăr" si prezenta particulei "jeg" nu este o intamplare!

Modificat de top
Link către comentariu

Eu stiam ca e invers, in conditii normale trage mai mult fata decat spatele. Oricum masina e frumusica,ii trebuie neaparat un polish la faruri cu folie de protectie dupa.E prea inalta pentru gusturile mele,n-am mai vazut un Passat asa ridicat dar cred ca e foarte practica daca mergi pe drumuri proaste. Eu la Octavia am avut PDG si includea si scut de fier,vezi ca se gaseste pe piata si e foarte practic.

Link către comentariu

La haldex, trage 95% fata si 5% spatele, iar raportul se poate schimba pana la 50-50.

 

La torsen, citez "B5/B5.5 have torsen 4WD system, which gives 50/50 power distribution in even conditions and can lean in 25/75 power distributon in either way between rear and front."

Link către comentariu

Corect.

 

Sa o stapanesti sanatos si spor la modificari !

Link către comentariu

dupa gust :) aproape 2cm s-a inaltat numai din cauciucurile astea mai mari. O sa o si masor de curiozitate.

Oricum, sa stiti ca nu se simte de loc moale suspensia a la Renault... sta bine acolo sus

Modificat de top
Link către comentariu

eu cred ca toata lumea zice ca e sus nu neaparat garda la sol fata de pamant cat diferenta de la roata la aripa in partea de sus. mie unu acolo mi-a sarit in ochi.

Link către comentariu

Inainte sa-i pun cauciucuri mai mari era imensa diferenta roata-aripa, mai ales pe fata :)

Niste poze de interior, a se observa:

- alcantara si cutie compartimentata pentru apa + gunoi in spate, pe consola. Cutia este prinsa cu arici de mocheta.

- alcantara fata si presuri de cauciuc.. Posibil sa le schimb la un moment dat cu presuri de stofa OEM.

- aspect general bord; stiu, trebuie imbracat volanul si manson schimbator/nuca.

- detaliu rama 2DIN + scrumiera + rama climatronic, vopsite de mine cu negru mat (spray). Also Kenwood BT42U + suport "homemade" pt. telefon care face si mp3 si gps... (Samsung Note 2)

- oglinda heliomata si senzori de parcare cu un display care mie mi-a placut mult (in poza nu ies exact cum se vad) si care merg si pana la 22cm.

post-5658-71791_thumb.jpg

post-5658-232319_thumb.jpg

post-5658-108161_thumb.jpg

post-5658-239533_thumb.jpg

post-5658-68385_thumb.jpg

Modificat de top
Link către comentariu

era la misto? :D la mine accentul e mai mult pe functional si tehnic, nu pe estetic. :)

Link către comentariu

chiar e frumos interiorul si arata bine. I-ai fi putut lua un head-unit OEM cu LCD-ul de 7" parca sau o replica chinezeasca care are o gramada de functii, dadea mai bine estetic si cu siguranta ar fi fost buna, dar nah, daca tu esti doar cu partea practica si tehnica merge si Kenwood-ul ala, cam ca nuca in perete  :)

Modificat de mik15
Link către comentariu

I-as fi luat head-unit OEM dar are multe minusuri:

- nu are intrare aux - am nevoie de intrare aux pt muzica (sau o alta modalitate sa pun muzica, macar mp3 cd...)

- nu ai harti de navigatie aici... sigur, am alt GPS si acum, dar e enervant sa nu mearga ala care exista!

- trebuia sa iau extra Bluetooth - 600 ron Parrot CK3100

La chinezarii m-am gandit, si lasand la o parte riscul mai mare de spart geamul pentru el, am indoieli serioase la cat tin pana se strica. Eu sunt ghinionist :)

Daca erau mai ieftine ~800ron poate ma riscam...

Nici mie nu imi place situatia (si btw nu stiu la altii, dar Kenwood asta la mine se aude cam prost. aveam un Sony pe masina veche si era cu totul altceva).

Din pacate nu vad o rezolvare momentan :)

Link către comentariu

Cea mai buna varianta pentru o calitate cat mai buna a sunetului este un HU Alpine sau Pioneer (Pioneer este mai slab parca cand vine vorba de calitatea materialelor - parerea mea nu dati cu pietre)

 

Pe vechea masina am schimbat 3 HU: Sony (2 iesiri pt statii filtre etc), Kenwood (fata motorizata 3 iesiri pt statie filtre etc) si un Pioneer entry level ce se auzea mult mai clar si mai bine decat cele 2. Ultimul ramas pe masina a fost un Alpine 9880R.

 

Eu unul iti recomand orice Alpine sau Pioneer.

Link către comentariu

frumoasa masina, macar nu-s singurul cu suspensia ridicata ;))

Mi se pare mie sau ai farurile fumurii?

Link către comentariu

Felicitari!

150K Km iar volanul si schimbatorul in halul asta?! :tuktuk: 

Am avut masina cu peste 250k si aratau super OK, volanul ce avea unele urma de uzura!

Link către comentariu

farurile nu sunt fumurii, sunt doar in nevoie de polish :)

Volanul si schimbatorul au fost mestecate 7 ani aproape exclusiv in Bucuresti... de unde probabil uzura. Par cam uzate, este? Cel putin volanul ala arata a 300k km... dar probabil ca si varsta, nu numai km, si unghiile posesoarei si-au pus amprenta :D

Chestia e ca eu am luat masina in 2012 cu 150k si am gasit si o factura de service de la Midocar din 2011 pe care scrie 141k... ma rog, pare real :)

Acuma... asta e! Ca o fi, ca n-o fi, oricum se repara ce pica. :)

Link către comentariu

Oricum in Romanica toate masinile au pana in 200k km fie ca vorbim de una din 90 fie una din 2010 in sus!  :icon_bounce:

Link către comentariu

nu era la misto!imi place mult interiorul asta.eu am interior normal negru si chiar vreau sa il schimb cu alcantara :D

Link către comentariu
  • 7 months later...

Frumos Highlin-ul tau, de vis torsen-ul ... ii inalta dar buna ptr Ro, ptr iarna, cred ca ce distractie ii cu ea iarna... Farurile sun bi-xenon... ai grija cine iti face polish si nu-i lasa sa iti deie cu ceva lacurii sau alte nebuni pe ele... Si vezi ca sunt foarte scumpe.  Ai si autoleveling pe ele (cred) si ii important avant in vedere garda la sol.

Link către comentariu
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!