Jump to content

1.9 SDI/64 CP versus 1.4 TDI/70 CP


NetFlow
 Share

Postare recomandată

Am un prieten care vrea sa ia o skoda fabia si nu e inca decis. 1.4tdi 70cai in 3 pistoane sau 1.9sdi 64cai in 4 pistoane. Fiecare motor are avantaje si dezavantaje insa intrebarile pt cei care au mers, cu ambele motorizari daca e posibil, sunt:

- cat de zgomotos e motorul 1.4tdi dupa ce se inlcazeste/te obisnuiesti cu 3pistoane/PD?

- cat de mult consuma fiecare dintre ele in extraurban/urban

- cat de tare "trage" acel SDI. Are cuplu de diesel? Sau doar consum?

Mersi

PS cred ca cele 2 motorizari vor deveni "standard" pe fabia cu reducerea noua. Practica 1.9sdi e mai ieftin ca 1.4mpi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,4 Tdi a fost si este un compromis. Adica un motor diesel de cilindree mai mica (chiar daca in 3 cilindri) dar cu avantajele oferite de o turbina.

Dezavantajul principal al motorului in 3 cilindri este dat de zgomotul usor mai pronuntat, precum si unele vibratii ceva mai pronuntate. Acestea la relanti, in mers nu se mai sesizeaza diferentele, tinand cont de cilindreea, puterea si cuplul respectiv.

Dintre aceste motorizari eu as opta pentru 1,4 TDi-Pd, dar in varianta de 80cp si 195Nm, care este disponibila (in cele din urma) si pe Fabia. Iar diferenta financiara fata de cea de 70cp nu este capitala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as avea posibilitatea inca o data de a alege si as avea si resuresele financiare as merge pe 1.4 TDIPD. Nu are importanta varianta 75 sau 80 cp. Important la acel motor este ca poti face un chip-tuning/flash-tuning si ajungi cu el la 90-100CP fara probleme. In schimb la 1.9 SDI nu te poti duce la mai mult de 70-74 cp.

Avantajul sdi este ca nu ai componente la motor ce vor necesita reparatii/reconditionari/inlocuiri dupa un anumit nr de km. Ma refer aici la debitmetru si la turbina. Care nu sunt ieftine de loc. Consum .... sunt cam la fel.

Eu pot sa-ti spun ca pentru mine si familia mea acest 1.9 SDI este suficient si este exact ceea ce mi-am dorit. Un motor nu prea pretentios, destul de ieftin la intretinere (la TDIPD ai alt ulei care este sensibil mai scump). Decizia este in final a lui, in functie de bani si de ce vrea de la masina.

Eu am vrut o masina cu un motor fiabil, fara multa bataie de cap si care sa ma tina multi km. Asta am. Chiar si pe forum gasesti motoare SDI care au depasit 160.000 km fara nici o problema si merg in continuare la fel de bine. Din cunoscutii mei prin service-uri am informatii ca la SDI-uri nu prea se umbla, sau cel putin pana acum nu au desfacut nici un SDI pentru reparatii cauzate de uzura, ci numai de exploatare incorecta.

Ca sa revin la ce am spus la inceputul postului, acum poate as alege acel 1.4 TDI-PD, din simplul motiv ca vreau un pic mai multa putere de la masina si o vreau un pic mai sprintara. Nu din alt motiv. Daca ar fi sa pun iar in balanta costurile de intretine si timpul cat estimez masina la mine in exploatare as alege tot un SDI.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt sigur de acuratetea 100% a calculului dar uite cum m-am hotarat eu la motorizare: un motor de 1.2 HTP de 64 cai si un motor 1.9 SDI de 64 cai. Varianta pe motorina e mai scumpa cu vreo 3.000 euro, si avand in vedere preturile de azi la carburanti si consumul fiecarui motor...printr-un calcul rapid rezulta ca banii vor fi amortizati la 280.000 km parcursi cu motorul pe motorina....pentru mine nu mai merita deloc in ziua de azi diferenta de bani pentru motorul de motorina SDI. Dar daca vrei neaparat motorina..as opta pentru TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prietenul meu vrea diesel nu il intereseaza benzina sub nici o forma. Pentru userul cu sdi. Ai condus si alt diesel inainte de acest SDI? Prietenul meu a avut un clio symbol 68cai(cred, turbo) si era multzumit de el. Nu prea ii place insa zgomotul facut de 1.4tdi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NetFlow: Dupa intrebarile puse, un drive-test cu cele 2 variante ar putea sa-l clarifice practic pe prietenul tau. Iar teoretic, conceptia mai noua l-ar recomanda pe 1.4TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A facut testdrive cu 1.4tdi (de 80cai tot aia e) insa nu si cu sdi :D, nu am gasit pe nicaieri mashina de testdrive cu sdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NetFlow: Dupa intrebarile puse, un drive-test cu cele 2 variante ar putea sa-l clarifice practic pe prietenul tau. Iar teoretic, conceptia mai noua l-ar recomanda pe 1.4TDI.

1.4 TDI avantaje: putere/cuplu > mare, pret asigurare mai mic, frane mai bune

1.9 SDI avantaje: fiabiliate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 TDI avantaje: putere/cuplu > mare, pret asigurare mai mic, frane mai bune

1.9 SDI avantaje: fiabiliate

N-am inteles cu asigurarea mai mica ( te referi la taxa de 2.5% la final?) si frane mai bune?

Putere/Cuplu stiu ca sunt mai mari, insa stiu ca e si destul de zgomotos. Prietenul meu cred ca si sdi ar fi suficient si asta incercam sa afltu. Cat de "lenesa" e mashina cu sdi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NetFlow: Asigurarea (RCA) este in functie de capacitatea cilindrica a motorului si deci va fi mai mare la 1.9SDI.

Si, intr-adevar, intervine si acciza, 1% pentru 1.4TDI si 2,5% pentru 1.9SDI.

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4tdi 70cai in 3 pistoane sau 1.9sdi 64cai in 4 pistoane

Daca vrei sa cari marfa, recomand 1.9 sdi. E super.

Daca vrei masina de familie, recomand 1.4 tdi. E mai sprinten si te ajuta mai mult in depasiri, mai ales cele-n "scurt".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma s-a hotarat la ceva de genul:

Vehicul Selectat: Fabia Elite

diesel / 1.4 l TDI PD / 70 CP / transmisie manuala - 5 trepte / 5 usi Pret CIP: EUR 10.601,

- 4 difuzoare suplimentare EUR 33,

- Airbag lateral EUR 169,

- Aparator noroi spate EUR 13,

- Bandouri laterale de protectie EUR 26,

- Bricheta EUR 5,- Cotiera spate EUR 61,

- Duze stropitoare parbriz incalzite EUR 13,

- Fara semnalizare pe caroserie a capacitatii motorului EUR 0,

- Faruri de ceata EUR 42,

- Filtru de aer Fresh EUR 4,

- Inchidere centralizata cu telecomanda EUR 95,

- Instalatie spalare faruri EUR 65,

- Oglinzi exterioare electrice si incalzite EUR 85,

- Pachet dinamic I :

-scaune fata sport;

-volan 3 spite imbracat in piele;

-pachet sumar piele (maneta frana de mana, schimbator viteze). EUR 239,

- Pachet drumuri grele EUR 131,

- Pachet piele partiala EUR 158,

- Scaune fata incalzite EUR 147,

- Suport pahar EUR 15,

- Galben Galben Lemon EUR 131,

- Total: EUR 12.034,02

Posibil alta culoare insa ;)

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer eu te sfatuiesc motorul de 80 cp,daca il au in oferta...mai renunti la ceva..de ex:piele si cotiera spate..

Ti-as recomanda si alarma pe langa inchiderea centralizata..scapi de stresul montarii altei ,care trebuie efectuata la ei altfel pierzi garantia...asta daca vrei alarma..

Spor la treaba!

;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma s-a hotarat la ceva de genul:

Vehicul Selectat: Fabia Elite

diesel / 1.4 l TDI PD / 70 CP / transmisie manuala - 5 trepte / 5 usi Pret CIP: EUR 10.601,

- 4 difuzoare suplimentare EUR 33,

- Airbag lateral EUR 169,

- Aparator noroi spate EUR 13,

- Bandouri laterale de protectie EUR 26,

- Bricheta EUR 5,- Cotiera spate EUR 61,

- Duze stropitoare parbriz incalzite EUR 13,

- Fara semnalizare pe caroserie a capacitatii motorului EUR 0,

- Faruri de ceata EUR 42,

- Filtru de aer Fresh EUR 4,

- Inchidere centralizata cu telecomanda EUR 95,

- Instalatie spalare faruri EUR 65,

- Oglinzi exterioare electrice si incalzite EUR 85,

- Pachet dinamic I :

-scaune fata sport;

-volan 3 spite imbracat in piele;

-pachet sumar piele (maneta frana de mana, schimbator viteze). EUR 239,

- Pachet drumuri grele EUR 131,

- Pachet piele partiala EUR 158,

- Scaune fata incalzite EUR 147,

- Suport pahar EUR 15,

- Galben Galben Lemon EUR 131,

- Total: EUR 12.034,02

Posibil alta culoare insa :)

Si eu am/as sfatui sa se opteze pentru varianta de 80cp a motorului de 1,4 Tdi-pd, exista diferenta de cp dar si de cuplu (semnificativa totusi).

In ceea ce priveste optionalele:

- pachet piele partiala se suprapune cu cel din pachet dinamic 1

- pachet drumuri grele presupune doar niste inaltatoare de cauciuc la arcuri si amortizoare si nu are scut defel (din cel metalic) => nu se justifica, si asa este suficient de inalta

- 4 difuzoare suplimentare in nici un caz, mai bine unele bune aftermarket de dupa, cand oricum trebuie sa cumpere un hu

- daca a optat pt telecomanda inchiderii sa opteze si pentru alarma oem, este mai bine. (stiu ca este posibil sa fi primit bonus de la dealer alarma, caz in care sa scoata optiunea cu telecomanda inchiderii centralizate, care astfel devine inutila)

- scaune incalzite, din punctul meu de vedere mai putin utile. Am asa ceva si prea la folosesc mai deloc. Sunt doar 2 luni pe an cand realmente ai avea nevoie de ele, dar avand in vedere ca esti gros imbracat (palton,etc.) pana simti efectul dureaza, poate chiar se incalzeste masina. Iar daca ai asa ceva pe masina trebuie sa fi atent sa nu pui genunchiul de pe scaun, de ex., ca vei rupe instalatia electrica de incalzire.

- spalator de faruri, efectul cel mai vizibil: golirea rapida a vasului cu lichid de parbriz.

- altele dupa preferintele pesonale si in functie de necesitate, de ex. : bricheta, cotiera spate, suport pahar, aparatori noroi spate

Acestea sunt doar considerente mele. Oricum bafta si sa o stapaneasca sanatos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Difuzoarele suplimentare merita comandate din motive de lipsa cablaj audio in caz ca nu sunt comandate.

Daca ulterior vrei sa schimbi boxele vei putea face personal operatiunea pt ca va fii foarte simplu.

Cablajul aftermarket e foarte scump la reprezentanta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum mergeam pe ideea unui cablaj facut in momentul montarii difuzoarelor, pentru a fi pe masura lor. De regula cablajul pentru diff. pus de fabrica nu este cea mai buna optiune. Iar pentru un sunet de calitate, si cablajul are rolul sau.

Costul de manopera aferent la dealer, da exista, dar nu cred sa fie de neacceptat, mai ales daca discuta de acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu sunt cele 4 "boxe" suplimentare nu sunt nici cabluri nici locuri in usi pt tweeter. Deci e must. Alarma vrea una aftermarket cu pager. Piele partziala e in scaune/ tetiere. Pachetul dinamic e in volan/schimbator/frana de mana. 80cai nu merita si oricum nu e la oferta. ii face remap la asta la 95cai si sunt super suficienti pt pretentziile lui. Spalator de faruri e bun. 1 iti da si indicator la bord de "lichid minim" iar 2 e chiar folositor. Are pe o vectra si el zice ca e folositor (nici mie nu mi se pare important). Nici incalzirea in scaune nu mi se pare cine stie ce...

"bricheta, cotiera spate, suport pahar, aparatori noroi spate" le are puse. probabil am uitat sa bifez in lista daca nu sunt in lista mea. El nu fumeaza insa altii da :)

Pachet drumuri grele e bun si el. E corect ca e nasol ca intaltza mashina.. insa o face si mai putin rigida. Oricum nu e inca decis daca sa il puna sau nu. Probabil va renuntza la el si va pune geamuri electrice pe spate.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre cablaj diff. spate am scris mai sus, nu este o nenorocire daca nu este din fabrica.

Motorizarea de 1,4Tdi 80cp este in oferta Skoda de la inceputul acestui an.

" bricheta, cotiera spate, suport pahar, aparatori noroi spate " - acestea sunt in lista ta, eu am mentionat ca nu sunt necesare. Nu as opta pentru ele.

Iar la pachetul de drumuri grele, atata timp cat nu ofera (cum era de asteptat) scutul metalic, ci doar inalta masina mai bine fara. Si asa Fabia are garda la sol standard de 14cm.

Am sa revin cu o configurare a mea a unei astfel de masini, pentru a fi mai bine inteles cum vad eu chestiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) La banii astia mai bine octavia tour 1.9 tdi 90 cp,11 700 euro cip...doar daca nu vrea o masina mai mica,parerea mea :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia Tour nu vrea. Pachetul de drumuri grele face ca suspensia sa fie mai moale... iar vechea lui mashina avea suspensia muuuuuuuult mai moale ca fabia, insa dupa cum am zis, poate se obinusieste cu asta si nu pune optiunea aia.

Este o diferentza de aproape 400E intre 70 si 80 cai.. si dupa parerea mea 10cai nu merita 400E.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum am spus iata cum as configura eu masina:

Fabia Elite 1.4TDI PD 80 CP Pret CIP: EUR 10.986

- Airbag lateral EUR 169

- Airbag pasager cu posibilitate de dezactivare EUR 38

- Alarma pentru inchidere centralizata cu telecomanda EUR 117

- Bandouri laterale de protectie EUR 26

- Duze stropitoare parbriz incalzite EUR 13

- Faruri de ceata EUR 42

- Filtru de aer Fresh EUR 4

- Geamuri electrice spate EUR 125

- Oglinzi exterioare electrice si incalzite EUR 85

- SunSet - geamuri laterale spate si luneta in nuanta fumurie EUR 83

- culoare Galben Lemon EUR 131

Scaun: Stofa

Culoarea tapiteriei: Achat

Podea: Negru

Consola: Gri

Plansa de bord: Achat EUR 0,-

Total: EUR 11.820,02 CIP

Eventual as mai fi optat pentru ESP, dar in cazul motorizari de 1,9Tdi-Pd 100 cp, unde ar fi fost indicat; aici insa nu este neaparat cazul. Ar costa 420 Euro CIP, iar la 1,9Tdi costa 380 Euro CIP.

Ar mai fi pachetul dinamic 1 care costa 239 Euro CIP, ar fi frumos, dar doar atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Airbag pasager cu posibilitate de dezactivare EUR 38

- Alarma pentru inchidere centralizata cu telecomanda EUR 117

- SunSet - geamuri laterale spate si luneta in nuanta fumurie EUR 83

Cumpara masina tocmai pt ca are acele scaune din pachetul ala. Atfel ar fi luat Polo. Ii plac multe acele scaunde si e gata sa renuntze la clima de pe polo pt ele. Cat despre optziunile de mai sus din cate am inteles (si e corect) alarma e PENTRU inchiderea cu telecomanda. Adica e must sa o ai ( asa a zis si aia de la reprezentzantza) telecomanda in the first place :) . Oricum nu vrea alarma stock. Copil nu are si nu il va pune pe scaunul din fatza oricum. Geamurile o sa la faca apoi (o sa "tuneze" mai multe chestii la ea )

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pachetul de drumuri grele face ca suspensia sa fie mai moale... .

Nu stiu cum e la Fabia...dar la Octavia pachetul de drumuri grele nu face in nici un caz suspensia mai moale.

Amortizoarele sunt mai intarite iar suspensia e mai rigida...

Gandeste-te ca daca ai inalta o masina si i-ai face suspensia mai moale...ai face din masina respectiva o barca...

Discuta cu dealerul pe tema asta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut toti posesori de Skoda fabia ! :P

Eu sunt prietenul lui NetFlow :P, m-am decis sa-mi cumpar motorul de 1.4 TDI(70), masina va fii echipata cu optionalele:

Culoare exterioara: Negru Negru Magic

Dotari optionale

4 difuzoare suplimentare

Airbag lateral

Aparator noroi spate

Bandouri laterale de protectie

Bricheta

Cotiera spate

Duze stropitoare parbriz incalzite

Fara semnalizare pe caroserie a capacitatii motorului

aruri de ceata

Filtru de aer Fresh

Geamuri electrice spate

Instalatie spalare faruri

Oglinzi exterioare electrice si incalzite

Pachet dinamic I :

-scaune fata sport;

-volan 3 spite imbracat in piele;

-pachet sumar piele (maneta frana de

mana, schimbator viteze).

Reglaj pe inaltime scaune fata

Scaune fata incalzite

Scrumiera spate

Tempomat

Am fost nevoit sa renutz la telecomanda petru inchiderea centralizata si alarma din fabrica pentru a nu depasi suma de 12.000 CIP, cu motorul 1.9SDI imi echipam masina aproape full, oricum am de gand sa-mi pun pe ea o alarma cu responder LCD.

Imi voi pune pe ea dvdplayer cu TFT, combinatia v-a fii dvdplayerul deasupra climei si TFT deasupra dvdplayerul, TFT este geva de genul asta http://v-elite.com/pics/7060.jpg , intrebarea mea este; incap cele doua in consola sau nu, vor incapea dar v-a ramane loc liber ? TFT-ul are aceeasi dimensiune ca si dvdplayerul adica D1 , combinatia DVD si TFT o cumpar de la un prieten deci este sigura treaba. Nu am de gand sa le montez inaintea alarmei :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pot sa spun eu comparind 68 CP sdi din semnatura / 70 CP tdi 1.4 (fabia hachback);

Aproape nici o diferenta (ma asteptam sa se infiga mult mai bine deoarece are turbo dar nici o satisfactie !!)

Diferenta ar putea fi facuta de tuning (tdi-ul se poate duce fara probleme la 80 CP - dejavantaj sdi)

Daca am compara fiabilitatea: motorul de 1.4 tdi sta cel mai prost; ordinea ar fi: sdi 1.9; tdi 1.9; tdi 1.4

Designul ar fi in favoarea lui POLO nou (modelul vechi il consideram mai neinspirat decit fabia); Ceasurile iluminate cu albastru imi plac mai mult - polo;

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!