Jump to content

Fabia 1.4 MPI/68 CP: turatia optima


vanexel
 Share

Postare recomandată

Salut

Din noiembri 2005 am si eu o Fabia Combi, 1.4 mpi, motorul de 68 cp, AQW, luata la SH cu aprox 16k la bord, produsa in oct 2002. Fiind prima masina pe care o conduc am incercat sa invatz cum se conduce in parametrii optimi, atat din punct de vedere al consumului cat si al uzurii motorului. Fiind incepator bineintzeles ca nu mi-a reusit in permanentza ;).

Pana acum am parcurs aproximativ 3000 km si in mare sunt multumit total de aceasta masinutza. Pentru mine este destul de rapida si solid facuta, ca tzinuta de drum se comporta excelent, am avut ocazia sa o testez in 2 drumuri pe autostrada buc-pitesti si la 130-140 cat i-am dat maxim nu avea probleme de stabilitate, manevrabilitate sau control al volanului.

Au aparut la un moment ceva zgomote la bancheta spate, am incercat sa o intzepenesc mai bine, intre timp se pare ca au disparut, nu stiu daca de la ce am facut eu sau pur si simplu de la sine. in schimb zgomotul s-a mutat in portiera stanga, se manifesta la o anumita turatie a motorului la plecarea de pe loc.

In perioada revelionului am facut si un drum mai lung, buc-sucevitza, in total 1500 km cu drumurile facute in acea zona. Cel mai "palpitant" a fost traseul sucevitza-campulung moldovenesc, destul de multe serpentine, loc in care am constatat ca masina trage cel mai bine pe la 3000 de ture in treapta a doua. Sper ca data viitoare sa am mai multa experientza si sa nu mai formez trenuletz in spatele meu;)

Cum trebuie sa fac si revizia de 20k, dupa ce am citit pe forum, am decis sa cumpar eu ulei (un aral 10w40 sau castrol cu aceleasi specificatii) si filtrele necesare (ulei, benzina, aer, polen) si sa ma duc la brady sau avia, depinde si ce pretz imi vor spune aproximativ pt manopera.

Acum vine si partea cu intrebarile:

- care ar fi plaja de turatii optime pentru motor? M-ar interesa atat pentru regimul de condus in bucuresti, cat si la drum lung. Pana acum am ezitat sa-i dau mai mult de 3500 rpm, poate doar ocazional la cate o plecare de pe loc sau depasire pe autostrada :huh:. Este diferentza intre turatia la care se schimba viteza la un motor rece si unul incalzit?

- pentru revizie, ce marca de filtre imi recomandatzi? Eventual si un magazin de unde le pot procura mai ieftin.

Tks in advance

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus si eu cateva drumuri motorul asta, si pot sa zic ca-i motor de turatie, ii place sa fie tinut sus peste 3000 turatii unde chiar face minuni (in limita lui normal :huh: )

Nu cred ca-i nici o problema sa-i dai mai sus de 3500 turatii, e benzina, pana si eu la diesel mai ma duc ocazional la turatia asta, tu te poti duce linistit si mai sus.

Cu motorul rece, ca fost posesor de benzinar, consider ca e bine sa astepti motorul sa se incalzeasca inainte sa-l turezi tare de tot. La benzina ai avantajul ca-l poti incalzi si pe loc cateva minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu parca stiu ca cuplul maxim la cel de 68CP este pe la 2800 de ture. Dupa 3000 e moale saracu :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@raz.ro,nu vreau sa te superi dar cred ca confunzi cu motorul de 1,4 mpi 16v care are cuplul maxim la 4400 rpm, asta AQW are cuplul maxim la 2500, daca tzie ti s'a parut ca i'a placut sa stea peste 3000 de ture, si ca e motor de turatzie, ala de 1,4 mpi 16 V ce e? Nu prea vad cum sa fie un motor cu cuplul maxim la 2500 de ture "motor de turatzie" dar in fine, eu am AQW si nu mi se pare :(

@vanexel, eu zic asha, in mod normal schimbat viteza la 2500-2800 rpm, doar in momente de fortzaj/depashiri da-i peste 3500 dar nu mai mult de 4000. La mers afara, pentru un mers economic incearca sa stai intre 100-110 km/h, daca nu te arde sa ajungi mai repede, de asemenea incearca sa nu faci demaraje in fortza in mod obishnuit in orash, pt ca consumul se duce foaaaarte sus, incearca sa pleci ushor si sa anticipezi franarea, nu sa accelerezi cu 100m inainte de intersectie pt ca apoi sa franezi brusc si sa ai de unde accelera din nou. :huh: Referitor la ulei ,ca te gandeai sa cumperi, inainte de toate standardele , vezi sa fie in standardul VW in primul si in primul rand (scrie pe cutie, VW 502.00 parca) pt ca 10w40 nu se refera la standardul de calitate al uleiului ci la indicele de vascozitate, deci nu tot ce e 10w40 e si in standardul VW ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@saboteur

fiind incepator, demaraje in fortza faceam in primele zile cand am luat masina si nu coordonam prea bine ambreiajul cu acceleratia, mi-au iesit atunci si demaraje la 3500 de ture, cam urla saracul motor; acum e mai bine, m-am obisnuit si plecarile le fac destul de lin zic eu. oricum la semafoare in ore de varf imi iau destule flashuri sau claxoane (contribuie si numarul de arges + 2 lamai in luneta :huh: )

ce am uitat sa spun, pana acum mi-a iesit un consum mediu total de 7.2 %. in orash ma cam duce in schimb la 10-11% cateodata.

sub ce turatie se considera ca se merge subturat cu genul asta de motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10-11 mi se pare chiar ok pt vreme de iarna... probabil tie ti se pare mult, cand auzi cat consuma un 1.8T in oras, dar e bine sa ai asa, o mica rezerva cand citesti anumite consumuri.

Cred ca a postat Akebono un link foarte frumos cu curbele de cuplu/putere la toate motoarele Skoda... trebuie sa cauti pe aci, sigur este. O sa vezi curba de cuplu si iti dai seama imediat ce si cum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sub ce turatie se considera ca se merge subturat cu genul asta de motor?

Mie mi se pare ca pana in jur de 1500-1800 e limita de subturare, depinde de sarcina si de viteza, adica in vitezele 1-2 potzi merge si cu 1500, dar intr'a 5'a de ex ar fi bine sa nu cobori sub 1800-2000 mai ales daca ai si incarcatura in mashina. Eu conduc Skoda 120 de 11 ani, motorul de 1,4 mpi e derivat din acest motor de S120, blocul motor e practic acelashi, cu mici modificari, kestia e ca se comporta la fel si m'am cam obishnuit cu reprizele si comportamentul acestui tip de motor, care se aseamana mai mult cu un diesel decat cu un otto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@raz.ro,nu vreau sa te superi dar cred ca confunzi cu motorul de 1,4 mpi 16v care are cuplul maxim la 4400 rpm, asta AQW are cuplul maxim la 2500, daca tzie ti s'a parut ca i'a placut sa stea peste 3000 de ture, si ca e motor de turatzie, ala de 1,4 mpi 16 V ce e? Nu prea vad cum sa fie un motor cu cuplul maxim la 2500 de ture "motor de turatzie" dar in fine, eu am AQW si nu mi se pare :D

hmm da s-ar putea, dar nu cred ca era 16v mpi-ul...atunci inseamna ca era un 1.2HTP ? stiu ca il turam bine si chiar cu 4 persoane in masina, zburam prin oras :) Dar nu stiu de ce aveam eu impresia ca-i mpi... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@saboteur

asa ma stradui si eu, chiar si in bucuresti sa o tzin undeva peste 2000, acum am inceput sa cunosc masina si nu imi mai este asa frica sa o accelerez mai sustzinut sa ajunga la turatie optima.

cu motorul asta cum e pana la urma? dupa cartea tehnica ar fi vw, tu spui ca este skoda. sau este trecut ca fiind vw doar pt ca skoda a fost cumparata de ei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:P Motorul 1.4 mpi 50 kw este practic derivat dintr'un motor conceptie 100% skoda, dinainte de preluarea de VW, dar care a fost modernizat de VW (injectie multipunct), nu s'a folosit la nici o alta mashina din grupul VAG (vw, audi, seat). Stiu ca e trecut ca motor VW, probabil ca cei de la VW l'au trecut asha pt ca l'au preluat ei, cum zici tu. E un fel de strutzo-camila, e un motor ieftin, robust, nu foarte performant evident data fiind conceptia invechita a blocului motor, dar care pt cei care doreau un model mai ieftin de motorizare, cu un raport pretz /calitate excelent, a fost optiunea ideala la momentul respectiv. Acum s'a trecut la mai noul 1,2 htp ca low end. Este ceva de genul cum a facut dacia cu motorul de pe 1310 cand i'au pus injectie monopunct si catalizator, dar cel de skoda e mult mai bun si are injectie multipunct. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!