Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 04.08.2025 in Postări
-
Salut. Am ales sa merg catre Dubrovnik prin Serbia si Bosnia. La dus am facut o oprire de o noapte in Uzice (Serbia) ~ 9 ore de condus. Traseul este in mare parte prin zona de munte (trece si printr-un parc national unde platesti 2 euro la intrarea cu masina). Drumurile sunt de o calitate buna spre foarte buna (nu se platesc taxe de drum in nici una dintre aceste tari, se platesc doar autostrazile in functie de km parcursi). Sunt cateva portiuni de autostrada dar destul de mici. La intoarcere am facut drumul dintr-o bucata fara sa mai opresc - plecare la ora 8 din Dubrovnik si sosire la Targovsite la ora 23:30 (1 ora diferenta de fus orar). Este totusi un traseu care te solicita destul de mult avand in vedere ca se merge mult pe drumuri nationale si destul de inguste in anumite zone de munte. Ca si piesaje recomand traseul. Este extrem de frumos. Despre Dubrovnik, pur si simplu superb. Ca si puncte principale de atractie - centrul istoric (plin cu restaurante si baruri), zidurile care inconjoara centrul istoric ( se pot vizita contra sumei de 40 euro/persoana - merita), se poate urca cu telecabina catre o zona cu o vedere asupra orasului (acolo sunt de asemenea restaurante si baruri). Plajele in Dubrovnik sunt de toate tipurile - nisip, pietris, stanca. Eu am ales sa ma cazez la un hotel cu demi-pensiune si cred ca am facut alegerea corecta. Preturile din Dubrovnik sunt destul de mari, nici nu stiu cu ce alta tara as putea sa le compar...poate Anglia (Londra). O bere la draft (0,5) intre 8 si 10 euro. O masa de doua persoane + cate o bautura a depasit usor 100 de euro. Sunt zone unde te poti incadra si intre 50-70 euro pentru doua persoane (doar un fel de mancare si o bautura). Trecerea pe la frontiere a fost destul de rapida cu o mica exceptie la intrarea in Croatia (~40 min timp de asteptare). La plecare am trecut foarte repede.6 points
-
In ultima vreme s-a rulat cu ea zilnic, chiar pe drumuri scurte, DPF-ul facand regen si la 100km, cred ca ori e pe duca, ori merg eu prea incet, desi mai fac drumuri in extern, foarte greu ajung la 100km\h plus... A beneficiat de un alt parbriz (al doilea la mine, al 5-lea in viata ei), in ianuarie anul acesta, a trecut ceva TIR, nu stiu, intr-o fractiune de secunda mare bum si parbriz inflorit, 1000 lei toata distractia tot FUYAO, de asemenea foarte multumit ca si calitate\montaj. Am schimbat recent cureaua de la accesorii pentru ca era absolut varza in doar 12 luni, sincer nu am crezut ca se poate asa ceva, noroc ca am observat o micro fisura la timp, firma DAYCO daca nu ma insel, luai santurile alea de pe curea cu unghia, atat de coapta era, acum am pus Contitech(150lei) si totodata am inlocuit o rola cu caneluri din stanga pentru ca se rotea cumva ciudat, am pus Gates (100lei) de data asta de 3x mai scumpa dar ruleaza perfect, vreo 500ml antigel papat in cam 2 ani si evident, schimburile de ulei si filtre la 5500km ultima oara. Filtrul de aer il schimbasem cu 2 luni in urma si era full de insecte, fulgi, praf, incredibil cat de mult praf e in zona rurala. S-au taiat putin si cauciucurile fata, ele sunt cele mai afectate, din cauza drumurilor "impecabile", ma gandesc sa-mi iau o senilata ceva, nici nu e 1100lei un cauciuc si sunt aproape noi, iar eu feresc mai toate gropile, au reusit sa se taie cumva in X, sa se adune taieturi acolo pana au zburat vreo doua bucati cam de 1cm patrat asa din crampon, momentan supraveghez, daca se extinde, trebuie inlocuite. Nu stiu, ma gandesc cu groaza cand n-o sa mai am masina asta, am mai avut una acu vreo 5 ani si pauza de vreo 2 pana la asta, au fost 2 ani in care m-am gandit zilnic la Phaeton, nici nu stiu, poate doar A8-ul sa-ti aline dorul de monstruozitatea asta.😄4 points
-
Acum na , fiecare cu masina si topicul lui dupa felul lui , nu trebuie sa fie toti si tot la fel ca devine plictisitor Este forum , nu forum exclusiv tehnic2 points
-
In general aditivii daca nu fac nimic fac mai rau . In cazul de fata poate dezechilibra aditivii pe care benzia ai are deja1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
@halamadrid Multumesc! inteleg sarcasmul! 🫡 Uite niste "dube" la un client de al meu, cu astea poti merge linistit pe Coasta de Azur 😄, are omu' o curte plina, vreo 60 in stoc, ieftine (au pretul afisat in parbriz) cumpara de la noi sasiuri, componente, motoare, cutii de viteze etc si le transforma in rulote 🤗:1 point
-
Salutări! Am petrecut o săptămână prin alte țări, HU, A și DE și am înțeles, cu adevărat, problema pachetului Travel Assist. Acolo funcționează IMPECABIL, iar în RO, DELOC! Dacă pachetul este prezentat ca și opțiune fără informarea că nu funcționează, mi se pare practică înșelătoare, și, la fel ca la postarea de la topicul cu consumul de ulei, nu ar strica o plângere colectivă împotriva celor de la Porsche. Altfel, se va mai confirma, ÎNCĂ O DATĂ, că noi, românii, acceptăm ORICE!1 point
-
@tavitara Ah, ok! My bad, am interpretat ca ai spus sarcastic. 🤭 In parcarea privata nu exista locuri pe lung unul dupa altul, doar paralele asa ca oricum nu ar intra. Cei care intra in complex cu masini de transport le lasa in parcarea exterioara, dar pentru scurt timp, cat au treaba prin cladire si/sau pot intra in garaj dar cu utilitare medii/mici, ca sa incapa pe inaltime. Pentru acces ai nevoie de cod (sau telecomanda) pentru a deschide poarta principala in complex si daca lasi masina mai multe ore trebuie sa ai in parbriz un fel de legitimatie cu o stampila (antet), primita de la cei care administreaza cladirea, ca sa faci dovada ca esti locatar. Fiecare locatar are 2, in caz ca are 2 masini sau una pentru el si una pentru un vizitator, in caz ca vine cineva la tine in vizita si parcheaza masina in complex pentru mai mult timp. Parcarea este supravegheata video, este pazita si se fac controale, tot vad agenti care vin si verifica acel permis de sedere, cei care nu au, primesc amenda. Este un sistem creat special ca sa nu parcheze straini, doar locatari.1 point
-
Am mai bifat un drum "lung" saptamana trecuta cu Macanul si am doar cuvinte de lauda. Comportament excelent pe toate tipurile de drum, incepand de la portiuni de autostrada si pana la drumuri prin satele din Bosnia . Consumul in regim mixt pentru toata calatoria a fost undeva intre 9.5 -10% (Targoviste - Dubrovnik). Urmeaza luna aceasta o intrare in service pentru revizie.1 point
-
@tavitaraSi cei care muncesc pe tir ce fac? 😄 Aia nu e "masina de firma"? Cam tot ce ne inconjoara e transportat, acu' nu tre sa te raportezi la "masina de firma" doar din perspectiva de "agent de vanzari" sau "directoras" care plimba 3 hartii. Economia adevarata de transport e bazata pe mult mai mult decat atat. Am spus in postarile precedente ca am acces la niste beneficii si pentru masina personala comandata de noua de la firma, dar nu ma atrage nimic, chiar si cu reducerile/beneficiile aferente. Am multi colegi care si-au comandat totusi. Desi am 2 locuri de parcare, nu imi incape masina de firma (munca) la subterana. E utilitara Relay 3.5 tone, prea lunga si prea inalta. Ma pot folosi de ea in timpul liber daca am nevoie. Am carat mobila cu ea, brazi de craciun etc. Daca aveam unde sa o parchez o puteam lua acasa desi nu as folosi-o ca si masina personala. E masina de transport totusi. Nu e usor de parcat. P-aici n-ai voie sa parchezi masini pe strada decat daca e loc platit la primarie si nu exista dungi galbene trasate pe asfalt. Mai sunt d-astia de lasa masina 5 minute "pe avarii" in fata complexului, intr-un minut deja au amenda in parbriz, 100 gbp in 48 ore, desi, daca "incurca", in scurt timp ti-o ridica si o iei de la politie, platesti taxe suplimentare de transport platforma si depozitare in parcarea politiei, 400 gbp + vreo 50 gbp/zi. Asa ca e indicat sa parchezi legal. 🤗1 point
-
@tavitaraCa sa ajung la munca si ca sa o duc si pe sotie la munca, trebuie sa "mananc" autostrada zilnic! Noroc cu centura cu 4 benzi pe sens care imi face viata usoara, vreo 60-70 KM dus-intors, vorba aia, bine ca nu platesc impozit la masina degeaba, e inclusa si taxa de drum (vinieta)+recovery in impozit si costa cam ca in RO, 415 GBP/an. In RO la 3.0 plateam vreo 2500-3000 de ron impozit, nu mai stiu cat era, p-acolo...Doar ca faceam 1 ora dus si 1 ora intors in regim urban bara la bara, doar ca sa ajung la munca, vreo 10 km si trebuia sa alimentez saptamanal. Daca mai merg si la Lidl, sa zicem sau mai am si alte treburi, mai adaug ceva. De asta am vrut limuzina diesel V6! Cu cea de la munca bag vreo 200-300 km de autostrada zilnic in medie! Te anunt cand schimb anvelopele pe spate! Momentan "mai merg"! 😘1 point
-
Salutare! Jurnal de bord cu Baloo, ursul 🐻 grasun la 115 000 KM: Am observat in ultima perioada ca roata dreapta fata incepea sa piarda aer, la vreo 2 saptamani trebuia sa o umflu, servo incepea sa opuna o usoara rezistenta, la ochi nu se vedea mare lucru, insa cand verificam presiunea in anvelope am constatat ca pierdea cam 0.8-1 bar. Mergeam frumos la benzinarie si o umflam la 2 saptamani, nu m-a deranjat foarte tare, am "tras de ea" asa vreo 3 luni, mai ales ca nu aveam drumuri lungi de facut. M-am gandit ca poate sa piarda aer si pe la ventil, nu era nimic vizibil, vreun corp strain in anvelopa, in fine. Intr-o zi, am ajuns in parcare, la munca m-am dat jos si am auzit un suierat pronuntat de la roata fata dreapta. Initial m-am speriat, crezand ca poate aerul pe care il aud este de la perna amortizorului sau de pe traseul de suspensie! Alarma falsa insa, anvelopa n-a mai rezistat si intr-un minut s-a lasat pe janta, CSF! Prima PANA "corecta" si-a facut aparitia. Desi am asigurare de recovery, poate veni ADAC oriunde in Europa sa ridice masina cu platforma, in caz ca "te lasa in drum", am hotarat sa vorbesc cu colegul meu care se ocupa de flota masinilor din firma si are toate "sculele" necesare pentru interventii in dubita lui, sa vina sa imi schimbe roata. Desi Phaetonul are cricul lui, n-am vrut sa ma pun sa "dau la manivela", plus ca masina e grea, trebuie sa ii acorzi o atentie sporita. Omul in cauza, cel care se ocupa de flota, are cricul lui, pe 4 roti, "de GABARIT, d-ala mare", pistoale cu compresor, cheie dinamometrica de strans prezoane, s-a interesat pe net unde are Phaetonul punctele de "jacking", sa nu indoaie sasiul/pragurile pe sub el, eu am setat suspensia in modul JACK MODE, ca sa blochez pernele si mi-a pus roata de rezerva. Era surprins cand a scos din portbagaj roata ca e totul nou pacolo, totul "sigilat", prezonul antifurt abia a iesit, era "intepenit" acolo chiar si rotita aia cu filet care tine roata de rezerva FIXA era aproape "sudata", nefiind scoasa roata de rezerva niciodata. 🤪 Omul m-a servit pe loc, vorba aia...."STRAINII SUNT RECI!" ❤️ Bineinteles ca analizand anvelopa in detaliu, am gasit un cui foarte subtire infipt in anvelopa, a mers cat a mers pana n-a mai mers! 😄 Ca sa repar anvelopa costa in jur de 100 GBP cu tot cu montaj, am hotarat sa mai pun 150 GBP, astfel am cumparat 2 anvelope noi, cu tot cu montaj si echilibrat. Am dat comanda online, programare aferenta, a 2-a zi anvelopele erau in serviceul de roti de langa blocul meu (National Tyres, o retea nationala de service de roti, iti alegi pe harta unde vrei sa mergi, te programezi si rezolvi easy/peasy, fara sa vorbesti cu nimeni), serviciul asta se numeste "click and collect". Te prezinti la ora stabilita de tine si ti se ofera serviciul preplatit, primesti confirmare pe mail inainte, ofera garantie pe anvelope si pe lucrare etc. Roata de rezerva este noua: Anvelopele pe care le-am comandat sunt Continental Premium Contact 5 XL W235/55/17", acelasi model pe care il aveam pe masina si de care am fost foarte multumit, erau disponibile orice variante/branduri de anvelope, inclusiv Premium Contact 6 si 7, la acelasi pret (diferenta de 2-3 GBP.anvelopa) insa am vrut sa pastrez linia originala. DOT 2025: Buun, intre timp au trecut 2 ani de cand sunt "capitan" de Phaeton, "VAPORUL" a primit 2 revizii (una oferita de DEALER inainte sa iau masina) cea de-a 2-a, "MAJOR SERVICE" 15 000 km mai tarziu, inlocuind toate filtrele (ulei, aer, combustibil, clima), fluidele de la motor (ulei, antigel, lichid de frana) discuri+placute spate. Discurile si placutele de pe fata sunt noi, au fost schimbate de proprietarul precedent inainte sa iau masina. Am programat masina tot la Bentley Specialist unde a primit inca o diagnoza, o verificare tehnica autorizata, un schimb de ulei si filtru de ulei + filtrele de clima, la insistentele mele, mecanicul mi-a zis ca filtrele sunt noi, n-are sens sa le schimb. In fine, le-a schimbat pentru "pasarica mea de pe creier". Mi-a spus ca ei la Bentley-uri fac Major Service la 2-3 ani, in functie de KM si unde se schimba filtrele de aer/clima, cel de motorina il inlocuiesc la 60 000 km sau 3 ani. Al meu fusese schimbat anul trecut, avand doar 15 000 km si nu necesita schimbare pentru inca 3 ani/45 000 km. Desi nu folosesc AC-ul deloc, poate 2 saptamani pe an cand temperatura depaseste 25 grade si in vacanta de vara, atunci cand plec cu masina in Europa, am constatat ca parca nu mai baga aer GHEATA! 😭 Asa ca am solicitat sa fie verificat sistemul de AC, fiind foarte complex, cu multi senzori si multe calorifere, 2 compresoare etc, s-a facut test de etanseitate, mecanicul crede ca nu a fost completat niciodata freonul, totul este in parametri, nu exista pierderi, s-a reincarcat freonul aferent si masina este din nou "de fabrica". BAGA CRIVATZ, iti ingheatza mana pe grile! N-aveam nevoie, dar DEH! Nu de alta, Baloo se pregateste din nou sa vada Coasta de Azur, ii este dor de Mediterana, vrea din nou fructe de mare🦐🦞🐙🐟, vin rose🍷, trabucuri, palmieri🌴 si yachturi🛥️. A promis ca o sa zboare pe autostrazi vreo 5000 km si anul asta, la fel ca si anul trecut si vrea sa ne ofere confortul suprem, in August/Septembrie in Franta sunt si 33 de grade, eu il cred pe cuvant: Uleiul folosit este acelasi Mobil 1 ESP 5W-30 full synthetic, VW 504 00. VW 507 00 lot Franta, 1 litru cadou de rezerva in portbagaj in caz de nevoie pentru completare: V6-le arata binisor, nu l-am spalat niciodata: Filtre AC noi: Uleiul este la maxim permanent, il verific din 2 in 2 luni: Baloo 🐻 doarme in fiecare noapte in garaj, langa prietenul lui Broscoiul 🐸: Fericit ca a primit "tenisi" noi: Masina nu este menajata si mananca autostrada zilnic, vopseaua originala a lui Baloo, dupa aproape 15 ani se prezinta cam asa, fara nici un fel de detailing sau protectie:1 point
-
Un mic update Știu că in răspunsul către @haroamulțumesc zis că nu mai am alte modificări în cap, pentru că, astea de mai jos erau deja achiziționate, deci nu se iau în calcul! Așadar a venit băiatul meu acasă și ieri ne-am apucat de montat subwoofer activ, carcasă baterie și roți de vară pe 18". Ne-am apucat cu subwoofer ul fiind că era cel mai mult de muncă la el. După scoaterea bateriei, am scos pragul stânga față și am declipsat parțial pragul spate, am scos șezutul banchetei spate și cu ajutorul unei sârme, am tras "șarpele roșu", cum îi spunea @Muale în compartimentul pasagerilor, am scos RCD360 PRO și am identificat firele de la difuzoarele față și am cuplat adaptorul hi-low. Subwooferul are și el mufa hi-low dar am zis că e mai ușor cu un cablu RCA decât să vin cu fire separat. Am facut o probă provizorie, întrucât se apropia prânzul și aveam treabă După masă și puțină odihnă am continuat cu trasul cablurilor și remontat totul (nu înainte de a mai trage și un aspirat in interior). Acum muzica se aude mai profund, fără a fi deranjant, iar volumul basului se poate regla cu ajutorul unui potențiometru, după bunul plac. Mulțumiți de rezultat, ne-am apucat de schimbat roțile, mai ales că începuse atacul țânțarilor! 😁 Luasem mai de mult un set Daytona, care au fost vopsite negru, foarte prost și după indreptare, o curățare temeinică, ceva muncă pentru acoperirea zgârieturilor, șlefuire și vopsire au iesit cam așa: Am găsit și niște Nexen Nfera Sport cu DOT0124 si le-am montat și echilibrat. Si de la 17" am ajuns la 18" Îi stau bine cu ele, nu-i așa? Parcă in sfârșit arată a limuzină acum! Important este că îi modificările îi plac băiatului meu (știu că o să să spuneți că nu-l costă și de aia îi și plac așa mult)1 point
-
Cat am fost in concediu, am monitorizat de curiozitate temperatura uleiului la viteza +120 km/h, temperatura aer 40 grade Celsius,. Sarea bine de 100 grade Celsius, cred ca 107 grade C a fost cel mai mult. Un 0w20 e ceva mai scump decat 0w30, dar la 15.000 de km nu e o avere sa-l schimbi. Daca nu motorul, macar turbina iti va multumi.1 point
-
Hello! Astazi povestim despre episodul clima: Dupa swap la VR6, clima a fost funcțională câteva luni fara probleme, pana intr-o zi cand a inceput sa bage mai slab si la scurt timp nu a mai bagat. Fiind pe final de vara (asta anul trecut) nu mi-am bătut capu. Anul asta, înainte de a veni caldurile, am zis ca rezolv. Am bagat solutie de contrast, am gasit un leak mic la radiator. Am zis easy peasy, schimb radiatorul si rezolv. Între timp vine etapa de drag, caldurile au venit deja, am zis ca bag freon cat sa am clima pentru drumul către etapa si schimb radiatorul dupa etapa. Bag freon, incercam clima si nu pornește compresorul Mirific! Noroc cu Luci de la Carsx care are vreo 5 VR6 longitudinal pe stoc, am luat un compresor de la el. Si ce sa zic de locația compresorului... între alternator si pompa servo... o distracție sa il înlocuiești fara sa dai tot botul jos. Dupa etapa, direct la garaj, inlocuit compresor, oringuri si radiatorul (prima oara cand regret ca au trebuit prinse ventilatoarele de radiatorul de clima la swap, o placere sa le fixam pe radiatorul nou), rezolvat un mic por ce l-am avut la o țeavă de pe traseul de clima. Teoretic totul ok, nu? Da de unde, de aici începe nebunia. Bagam presiune pe instalatie si lasam asa. In 1 ora, din 5 bar mai avea 3. Pe la compartimentul motorul era curat lacrima tot, 0 urme de solutie... si știți ce înseamnă asta... radiatorul din interior. Care erau șansele? 🙆♂️ Buuun, știind ca bordul de pe Superb era cam șubred, pot spune ca singurul minus ce il mai aveam la interior, in sensul ca avea mai multe cleme rupte ceea ce ducea la anumiti greierasi pe drumuri mai rele. Iar cum masina este complet insonorizata, orice greieras se aude mult mai tare.. Am zis ca daca tot il dau jos, iau altul impecabil, fara cleme rupte si cu toate la locul lor sa fie treaba bună. Găsește tu acum bord de Superb impecabil si fara cleme rupte.. la telefon cu vanzatorii, toate erau impecabile, pana ajungeai sa le vezi. Cred ca aveam eu standarde prea înalte cand vine vorba de cuvântul "impecabil". Dupa ce am vazut câteva, certat cu câțiva ca m-au pus pe drum degeaba, găsesc coaja de bord in stare buna. O iau. Plasticul de sub volan l-am luat din alta parte, torpedou din alta parte, si tot așa am ajuns sa am un set complet de piese pentru bord, fara cleme rupte. Singurul minus este ca bordul actual are locas pentru buton senzor parcare care e ft rar pt Superb 1. Fiind rar, am comandat buton nou.. 20 euro + 25 transport Bun, daca tot dau bordul jos, am încercat sa schimb cat mai multe in spatele lui, sa ma asigur ca o perioada bună nu mai am treaba acolo. Am înlocuit si radiator de căldură, si încă câteva piese. Astfel, reușesc in sfarsit sa rezolv problemele ce tin de clima, masina baga rece foarte bine, temperatura se comuta ok. Iar masina este in sfarsit tanc la interior. Adica bordul este prins bine, nu mai aud greierasi, indiferent de drumul pe care merg. Insonorizarea este acum completa pot spune. Nu va imaginați ca acest swap de planșe de bord a mers smooth: - Am rupt grila de ventilatie parbriz (cea neagra de pe bord ) - am comandat alta împreună cu senzorul de soare - Am reusit sa zgârii puțin folia de pe gurile de ventilatie laterale - comandat alte grile - Am uitat sa scot microfonul de la bluetooth cand am montat bordul, tre sa dau iar jos partea de sub picioare - Am rupt 2 mufe, cea de la senzorul de pe bord si cea de la lumina picioare sofer - Camera marșarier nu mai merge probabil ceva mufa prin spatele playerului - Playerul nu mai intra pana in spate sa fie la nivel cu bordul si sta putin iesit, nu îmi dau seama daca de la plansa noua sau doar trebuie vazut daca din cauza firelor din spate Bine, sunt chitibusuri, le rezolv zilele astea, dar ma plâng si eu 😅1 point
-
Felicitari pentru alegere! Cu riscul de a fi huiduit de ecologisti - sa tii in viata si sa folosesti masina atat de eficienta si econmomica este mult mai environementaly friendly decat a-ti lua o electrica noua. Plus ca este o masina care adreseaza cu succes fobia ta pentru rugina Ai acum doua exemplare de pe vremea cand masinile nu erau niste mormane de plastic ieftin si fara butoane Si o ultima remarca: Jante.1 point
-
1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00