Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.08.2025 in Postări
-
Salutare! Jurnal de bord cu Baloo, ursul 🐻 grasun la 115 000 KM: Am observat in ultima perioada ca roata dreapta fata incepea sa piarda aer, la vreo 2 saptamani trebuia sa o umflu, servo incepea sa opuna o usoara rezistenta, la ochi nu se vedea mare lucru, insa cand verificam presiunea in anvelope am constatat ca pierdea cam 0.8-1 bar. Mergeam frumos la benzinarie si o umflam la 2 saptamani, nu m-a deranjat foarte tare, am "tras de ea" asa vreo 3 luni, mai ales ca nu aveam drumuri lungi de facut. M-am gandit ca poate sa piarda aer si pe la ventil, nu era nimic vizibil, vreun corp strain in anvelopa, in fine. Intr-o zi, am ajuns in parcare, la munca m-am dat jos si am auzit un suierat pronuntat de la roata fata dreapta. Initial m-am speriat, crezand ca poate aerul pe care il aud este de la perna amortizorului sau de pe traseul de suspensie! Alarma falsa insa, anvelopa n-a mai rezistat si intr-un minut s-a lasat pe janta, CSF! Prima PANA "corecta" si-a facut aparitia. Desi am asigurare de recovery, poate veni ADAC oriunde in Europa sa ridice masina cu platforma, in caz ca "te lasa in drum", am hotarat sa vorbesc cu colegul meu care se ocupa de flota masinilor din firma si are toate "sculele" necesare pentru interventii in dubita lui, sa vina sa imi schimbe roata. Desi Phaetonul are cricul lui, n-am vrut sa ma pun sa "dau la manivela", plus ca masina e grea, trebuie sa ii acorzi o atentie sporita. Omul in cauza, cel care se ocupa de flota, are cricul lui, pe 4 roti, "de GABARIT, d-ala mare", pistoale cu compresor, cheie dinamometrica de strans prezoane, s-a interesat pe net unde are Phaetonul punctele de "jacking", sa nu indoaie sasiul/pragurile pe sub el, eu am setat suspensia in modul JACK MODE, ca sa blochez pernele si mi-a pus roata de rezerva. Era surprins cand a scos din portbagaj roata ca e totul nou pacolo, totul "sigilat", prezonul antifurt abia a iesit, era "intepenit" acolo chiar si rotita aia cu filet care tine roata de rezerva FIXA era aproape "sudata", nefiind scoasa roata de rezerva niciodata. 🤪 Omul m-a servit pe loc, vorba aia...."STRAINII SUNT RECI!" ❤️ Bineinteles ca analizand anvelopa in detaliu, am gasit un cui foarte subtire infipt in anvelopa, a mers cat a mers pana n-a mai mers! 😄 Ca sa repar anvelopa costa in jur de 100 GBP cu tot cu montaj, am hotarat sa mai pun 150 GBP, astfel am cumparat 2 anvelope noi, cu tot cu montaj si echilibrat. Am dat comanda online, programare aferenta, a 2-a zi anvelopele erau in serviceul de roti de langa blocul meu (National Tyres, o retea nationala de service de roti, iti alegi pe harta unde vrei sa mergi, te programezi si rezolvi easy/peasy, fara sa vorbesti cu nimeni), serviciul asta se numeste "click and collect". Te prezinti la ora stabilita de tine si ti se ofera serviciul preplatit, primesti confirmare pe mail inainte, ofera garantie pe anvelope si pe lucrare etc. Roata de rezerva este noua: Anvelopele pe care le-am comandat sunt Continental Premium Contact 5 XL W235/55/17", acelasi model pe care il aveam pe masina si de care am fost foarte multumit, erau disponibile orice variante/branduri de anvelope, inclusiv Premium Contact 6 si 7, la acelasi pret (diferenta de 2-3 GBP.anvelopa) insa am vrut sa pastrez linia originala. DOT 2025: Buun, intre timp au trecut 2 ani de cand sunt "capitan" de Phaeton, "VAPORUL" a primit 2 revizii (una oferita de DEALER inainte sa iau masina) cea de-a 2-a, "MAJOR SERVICE" 15 000 km mai tarziu, inlocuind toate filtrele (ulei, aer, combustibil, clima), fluidele de la motor (ulei, antigel, lichid de frana) discuri+placute spate. Discurile si placutele de pe fata sunt noi, au fost schimbate de proprietarul precedent inainte sa iau masina. Am programat masina tot la Bentley Specialist unde a primit inca o diagnoza, o verificare tehnica autorizata, un schimb de ulei si filtru de ulei + filtrele de clima, la insistentele mele, mecanicul mi-a zis ca filtrele sunt noi, n-are sens sa le schimb. In fine, le-a schimbat pentru "pasarica mea de pe creier". Mi-a spus ca ei la Bentley-uri fac Major Service la 2-3 ani, in functie de KM si unde se schimba filtrele de aer/clima, cel de motorina il inlocuiesc la 60 000 km sau 3 ani. Al meu fusese schimbat anul trecut, avand doar 15 000 km si nu necesita schimbare pentru inca 3 ani/45 000 km. Desi nu folosesc AC-ul deloc, poate 2 saptamani pe an cand temperatura depaseste 25 grade si in vacanta de vara, atunci cand plec cu masina in Europa, am constatat ca parca nu mai baga aer GHEATA! 😭 Asa ca am solicitat sa fie verificat sistemul de AC, fiind foarte complex, cu multi senzori si multe calorifere, 2 compresoare etc, s-a facut test de etanseitate, mecanicul crede ca nu a fost completat niciodata freonul, totul este in parametri, nu exista pierderi, s-a reincarcat freonul aferent si masina este din nou "de fabrica". BAGA CRIVATZ, iti ingheatza mana pe grile! N-aveam nevoie, dar DEH! Nu de alta, Baloo se pregateste din nou sa vada Coasta de Azur, ii este dor de Mediterana, vrea din nou fructe de mare🦐🦞🐙🐟, vin rose🍷, trabucuri, palmieri🌴 si yachturi🛥️. A promis ca o sa zboare pe autostrazi vreo 5000 km si anul asta, la fel ca si anul trecut si vrea sa ne ofere confortul suprem, in August/Septembrie in Franta sunt si 33 de grade, eu il cred pe cuvant: Uleiul folosit este acelasi Mobil 1 ESP 5W-30 full synthetic, VW 504 00. VW 507 00 lot Franta, 1 litru cadou de rezerva in portbagaj in caz de nevoie pentru completare: V6-le arata binisor, nu l-am spalat niciodata: Filtre AC noi: Uleiul este la maxim permanent, il verific din 2 in 2 luni: Baloo 🐻 doarme in fiecare noapte in garaj, langa prietenul lui Broscoiul 🐸: Fericit ca a primit "tenisi" noi: Masina nu este menajata si mananca autostrada zilnic, vopseaua originala a lui Baloo, dupa aproape 15 ani se prezinta cam asa, fara nici un fel de detailing sau protectie:2 points
-
@corad0 Felicitari si drumuri bune. Si noi de pregatim de vreo 2 saptamani pe riviera italiana, dar de data asta, fara masina (prins pret bun la avion 😀). Asteptam cu interes poze. Cheers 🍺1 point
-
Un mic update Știu că in răspunsul către @haroamulțumesc zis că nu mai am alte modificări în cap, pentru că, astea de mai jos erau deja achiziționate, deci nu se iau în calcul! Așadar a venit băiatul meu acasă și ieri ne-am apucat de montat subwoofer activ, carcasă baterie și roți de vară pe 18". Ne-am apucat cu subwoofer ul fiind că era cel mai mult de muncă la el. După scoaterea bateriei, am scos pragul stânga față și am declipsat parțial pragul spate, am scos șezutul banchetei spate și cu ajutorul unei sârme, am tras "șarpele roșu", cum îi spunea @Muale în compartimentul pasagerilor, am scos RCD360 PRO și am identificat firele de la difuzoarele față și am cuplat adaptorul hi-low. Subwooferul are și el mufa hi-low dar am zis că e mai ușor cu un cablu RCA decât să vin cu fire separat. Am facut o probă provizorie, întrucât se apropia prânzul și aveam treabă După masă și puțină odihnă am continuat cu trasul cablurilor și remontat totul (nu înainte de a mai trage și un aspirat in interior). Acum muzica se aude mai profund, fără a fi deranjant, iar volumul basului se poate regla cu ajutorul unui potențiometru, după bunul plac. Mulțumiți de rezultat, ne-am apucat de schimbat roțile, mai ales că începuse atacul țânțarilor! 😁 Luasem mai de mult un set Daytona, care au fost vopsite negru, foarte prost și după indreptare, o curățare temeinică, ceva muncă pentru acoperirea zgârieturilor, șlefuire și vopsire au iesit cam așa: Am găsit și niște Nexen Nfera Sport cu DOT0124 si le-am montat și echilibrat. Si de la 17" am ajuns la 18" Îi stau bine cu ele, nu-i așa? Parcă in sfârșit arată a limuzină acum! Important este că îi modificările îi plac băiatului meu (știu că o să să spuneți că nu-l costă și de aia îi și plac așa mult)1 point
-
Lupta iar începe! O să-mi spuneți că nu sunt normal la cap, dar asta o știu deja! Nu stiu ce persoană ar face de bună voie și nesilit de nimeni ceea ce fac eu, a treia oară! Am început azi cu demontatul complet a interiorului și profitând de codul portocaliu de căldură sper să se usuce toate repede. Am reușit să spăl scaunele față și banchetă spate, cu aceeași procedură ca și până acum, apă, Mafra Pulimax, agitat cu peria, clătit, tras apă cu aspiratorul, clătit și iar tras apă cu aspiratorul. Pentru că încă e lumină, o să continui cu spălatul / curățatul tuturor elementelor de plastic, stâlpii A, B și C și bineînțeles a caroseriei la interior, plus o degresare cu Mafra Supermafrasol (diluat 1/8). Mașină nu a avut o curățare profundă, cu atât mai mult nu i s-a scos mocheta și pasla, iar mizerie este slava Domnului. Am deja vu la fiecare pas pe care îl fac după două aventuri de genul ăsta. Am găsit și o foarte mică comoară! 😁 Sper să nu fiu foarte rupt de oboseală mâine, întrucât am planuri mari! To be continued!1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00