Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 26.03.2025 in Postări
-
S-a mai tot scris pe aici oricum, la toti producatorii cutiile automate cu ambreiaje uscate sunt mai putin fiabile. Sunt in general puse pe masini mai "ieftine" si care nu au cuplu prea mare, prin natura lor ele nu sunt la fel de robuste ca cele cu ambreiaje umede. Motivul pentru care au aparut este eficienta, sunt cu cateva procente mai eficiente decat cele umede. Inamicul lor este caldura, cele cu ambreiaje umede - dupa cum zice si numele - avand ambreiaje multidisc imersate in ulei, ulei care este si racit pe deasupra, la fel cum este racit si uleiul din motor.2 points
-
Hey, hello si La Multi Ani in 2025! 🥳 Dupa ce am petrecut o perioada de 6 ani+ cu a 2-a masina dintr-un grup “rival” asiatic, înainte de Crăciun am revenit și upgradat garajul trecând la marca “sora mai mare” a VW, anume Audi 😅. Întâmplarea face ca această schimbare nu era deloc în plan și doar norocul a făcut ca, dintr-o discuție mai în glumă cu soția, sa nimerim fix pe anunțul mașinii în cauză. Într-un film mai aproape de “Truth or Dare”, mai cu parcă “hai sa mergem sa o vedem”, și un “dar hai sa și facem un TD cu ea, dacă tot am venit până aici într-o Duminică”, urmat după cu niște calcule, teste la dealer și online cu Inglostadt, verificări de rigoare și o foarte bună ofertă prin buy-back, am ajuns acum sa fim posesorii unui Audi E-Tron S Sportback, în nuanța Antigua Blue Metallic🥰. Cateva specs: - 22.000 km - baterie de 95 kW brut (86.5 net), verificată dealer si online cu status de 100% - fabricație 07.2020, MY21 - putere 503 cai / 973 Nm / 4.5s 0-100 Ca dotări, am avut norocul/oportunitatea sa nimerim un exemplar dotat, dintre care pot enumera pe cele mai importante: - Virtual Mirrors - Faruri Digital Matrix HD led - Soft-close usi și portbagaj - Kessy - trapa panoramică - Bang&Olufsen 3D Surround - Nav MMI - HUD - Scaune și volan electrice, încălzite față-spate cu memorii - 4-corner Climatronic - Nightvision Assistant - camere&senzori parcare 360 - Audi Pre-sense Front&Rear + Travel&City Assistance - Black Style package - scaune Audi S in Valcona leather - jante S design 5-arms 21” cu anvelope 285/40/r21 Mentionez ca, deși bateria este de capacitate măricică, autonomia este departe de a fi spectaculoasă - lucru care nu ne-a deranjat și pe care l-am acceptat, având în vedere ca mașina va fi utilizată preponderent în oras, cu ocazionale drumuri in afara lui. Ultimii ani, mai ales cei de pandemie, urmați de mărirea familiei, ne-au schimbat nițel obiceiurile și, astfel, pentru deplasările pe care le facem acum, nu prea avem nevoie de mai mult de 300-350 km fără opriri 😅. Pentru drumurile mai lungi, Tiguan-ul + roof rack rămâne o varianta disponibilă, în continuare. Mai rămâne sa testăm disponibilitatea stațiilor de mare putere și planificarea traseului, dar cum mereu este binevenită o pauză de cafea + țigară la Max. 2h, 5-80% încărcare la 150 kW in 31 min, deci nu sună deloc rău nici aceasta varianta 🙈. Până acum, în afară de drumurile mega-haotice cu 2 zile înaintea Craciunului și multe ore pierdute pe la DRPCIV pentru a o înmatricula înaintea Sărbătorilor, am pus approx. 1000 km pe ODO și pot spune ca sunt destul de surprins de cât de confortabilă și silențioasă este experiența EV👌🏼. Totodată, la nevoie, puterea și cuplul instant își fac simțită prezența aproape brutal, ceea ce te poate lua prin surprindere destul de ușor, mai ales pe “unexpecting passengers” care nu sunt atenți la drum 🤣. Ca prim “retrofit”, i-am luat deja încălțări de iarnă - am optat pentru Hankook i*Cept iOn, dedicate pentru EV + Sound Absorber Tech (cu burete interior pentru antifonare). Am câteva altele puse pe lista, ca “planuri de viitor”, dar trebuie văzut ce și cum se va concretiza 😅. Voi încerca să mai postez pe măsură ce apar update-uri. An Nou fericit și drumuri bune! 🥳🍻1 point
-
In UK lumea pune Landsail si pe Range Rover/G class. Romanii cumpara Michelin/Pirelli/GoodYear sa puna pe Octavia/Golf5 ca sa stea pe loc, ore intregi, bara la bara! 😆 Landsail sunt foarte laudate "afara", se vand la greu! Daca vrei calitate/pret, sunt BEST BUY! Toata flota de masini de la firma (vreo 50 de masini) foloseste Landsail, au un parteneriat, oricum nu s-a plans nimeni de brand! 😄. Pe autostrada, la 120 km/h face aceeasi treaba ca orice alta anvelopa premium. Pe circuit, folosite in conditii extreme, nu stiu! Daca mergeti ca orice alt om normal din trafic, puteti cumpara cu incredere! Le folosesc si eu pe masina de la munca, de vreo 2 ani, timp de 4-5 ore/zi(LS388) nu am de ce sa ma plang, nici pe ploaie, nici pe uscat! Din punctul meu de vedere sunt "BOBOC"! ❤️ Mi-am riscat viata? Nu stiu, am supravietuit ca sa pot sa postez aici! 😄 Am cumparat tot felul de cauciucuri de la toti producatorii premium pe toate masinile pe care le-am avut. La mers normal, n-am sesizat nici un fel de diferenta in handling. Zgomotul, insesizabil, ce-i drept si masinile pe care le-am avut au fost foarte antifonate, majoritatea din gama premium. Luati anvelope noi cu DOT cat mai bun, pe dimensiunea data de producator pentru masina voastra, dupa buzunar si bucurati-va de condus! Schimbati-le cand se uzeaza la semn si PA! 😉 Oricum, chinezii nu mai sunt ce au fost, ataca piata europeana cu produse calitative! Hai ca urmeaza sa cumpere romanii BYD electrice, stati pe aproape! Englezii "prosti" cumpara deja de vreo 2 ani! Cica au depasit TESLA in vanzari cu vreo 2 miliarde$ WW (worldwide)! 😉1 point
-
Din viata reala ca anvelopa mai ieftina dar foarte ok dupa mai multi ani si diverse seturi folosite inclusiv de cunoscuti, Debica presto uhp. Dimensiuni gasesti pana la 19 din ce tin minte, sunt produse in Germania si sunt sub tutela Goodyear. Mai poti arunca un ochi si aici: https://www.tyrereviews.com/Tyre/Debica/Presto-UHP2.htm1 point
-
Mai ștergem puțin praful p-aici… Inca suntem “împreună” si km tot cătinel cresc . Dacă tot am luat o cameră DVR pentru “amanta” cealaltă, am zis ca merita si Tiguan-ul una cadou, cu ocazia împlinirii frumoasei vârste de 7 anișori 🥰. Din aceleași considerente, modelul camerei alese a fost același, tot montaj “Stealth”, de la FitCamX, dedicată pentru Tiguan AD1. Deși procesul de instalare începuse mai ușor decât la Audi, trim-urile reușind sa le dau jos rapid si fara probleme, in schimb, mufa senzorului de ploaie a fost muuuult mai dificil de scos, fiind mai înghesuită zona si nepermițând o priza corespunzătoare. În orice caz, totul e bine când se termină cu bine si fără clipsuri rupte sau greierasi reziduali .1 point
-
OE adica Sigur faci cum doresti , e masina ta , posibil sa nu ai probleme pe Youtube1 point
-
1 point
-
@Gabriel*77 reprezentantul ala probabil este vanzator - deci nu stie el nu stiu ce mecanica. Iar service-ul de reprezentanta stie in general ce scrie in manual - nu repara masini mai vechi de 3-5 ani pentru ca nu merge nimeni cu un Golf 5 la reprezentanta. Deci si sunt destul de limitati in informatii tehnice legate de "probleme in timp" pentru ca ei nu prea mai vad DSG-urile alea dupa ce expira garantia 😉 Daca tii masina 4 ani sau 100k km cat ai garantia, atunci nu prea ai probleme cu nimic. Poti sa nu schimbi nici uleiul la masina si tot, probabil, ar functiona ok. Dupa un anumit numar de ani si km incep sa apara problemele - si masinile second cu 200k km nu prea merg la reprezentanta. Ca sa nu mai zic de faptul ca ei, de exemplu, nu repara mai nimic, ci inlocuiesc. E usor sa spui unui client "mechatronic defect, trebuie inlocuit" = 2000 euro. Cauta colegi de aici de pe forum care sunt meseriasi buni/au service-uri ok si o sa iti spuna de ce o cutie DSG este "omorata" in traficul de oras bara la bara.1 point
-
De cand am luat masina, am vazut ca lumina din spate lasa de dorit, nu se vede nimic sub polita, si cand este polita inchisa, partea din fata tot in bezna/umbra. Asa ca pentru inceput am crezut ca rezolv ceva cu un bec led pus pe lampa de fabrica, ce a venit cu bec halogen. Am luat un bec ce parea promitator dar nu a fost mare lucru peste becul halogen. Deci am luat lampile de pe emag, sunt la fel ca lampa de sus de fabrica doar ca sunt led, foarte puternice ca lumina. Am cumparat 2 mufe noi pentru ele, si am avut o instalatie sh din care am luat firele cu pinii. Am tras curent de la lampa de fabrica de sus. Dupa cum se vede in poze, e lumina suficienta acum, sunt foarte multumit. Lampile sunt astea https://www.emag.ro/lampa-led-portbagaj-vw-volkswagen-seat-331424/pd/DVDJDDBBM/ Mufa are codul 1J0971972, trebuie luat exact acest cod, am luat echivalenta si a venit fara catare, adica mufa poate fi bagata si gresit, in cazul lampii cu led nu functioneaza, sau in cazul celor cu bec incandescent poate arde dioda paralel pe bec.1 point
-
Am comandat pentru italianca Asym6. O sa mai dureze ceva pana le montez (trebuie sa vopsesc jantele), dar o sa revin cu impresii.1 point
-
Manual de utilizare Passat B9 (partea I) 2024-passat-1-335.pdf Manual de utilizare Passat B9 (partea a II-a) 2024-passat-336-676.pdf P.S.: Rog un moderator să creeze o secțiune Passat B9 și să mute acest topic acolo. Mulțumesc!1 point
-
@razvan.ac @F l o r i n Mulțumesc frumos, domnilor! @acidone77 Merci frumos! Recunosc ca volanul in 4-spite nu ar fi fost prima mea opțiune, dar, la momentul respectiv, nu exista opțiunea de volan în 3-spite S cu încălzire… Ulterior, a fost introdus și acesta pe alte modele, preponderent pe RS-uri (Q7/8, A6/7/8 etc.). Totodată, deși ca design nu m-a încântat prea mult, trebuie sa recunosc ca este foarte comod în folosință putând sprijini podul palmei sau chiar câteva degete doar, când mașina e pe Travel Assist și se conduce semi-autonom . Revin și cu câteva cadre surprinse în cursul concediului de Sărbători, unde am urcat și la o carieră de piatră dezafectată, pe un drum destul înnămolit 🙈. Acum și în varianta cu numere permanente!1 point
-
Hai sa detaliez, pentur ca nu e cazul sa te simți atacat, nu a fost un atac. Ideea e asa: e o perioada în care se pune foarte multa presiune sa se interzică accesul celor cu mașina pe munte, asta înseamnă orice în afara de foarte puține drumuri forestiere publice. Toate forestierele sunt marcate, ori drum public, ori cu acces interzis. Orice este pășune alpina, nu e drum, deci accesul nu e permis. Scandalul este datorita unor specimene cu comportament reprobabil, îmi pare rău că generalizez, dar 80% dintre ei sunt posesori de Suzukiuri Vitare sau Samurai, care pun anvelope foarte agresive, adică profil Simex sau Trepador și apoi rup munții, la propriu. Unde se învârte genul ala de profil se smulge atât iarba, cât și pământul de sub ea. Iar pe uscat, ridica un praf infernal. Genul asta de băieți sunt cei care o ard cu viteze mari pe munte, prafuiesc pe cei care fac drumeții pe munte și apoi fac cerculețe pe pășune alpina. Consumul de alcool este o alta caracteristica a acestor ieșiri. Evident ca cei care fac excursii montane pe jos sunt deranjați sa înghită praful ridicat de ăștia, zgomotul, fumul și comportamentul absolut huliganic pe munte. Caz concret: drumul pe care ai mers tu se oprește la limita pasiunii alpine, mai departe e zona de excludere. Faptul ca sunt 10 rânduri de urme este din cauza specimenele menționate anterior, dar accesul e interzis, pancarta a fost smulsa și e aruncata în pădure. Pe Varful Malaia nu e voie cu mașina, sunt urme doar datorita ăstora, dar nu e drum. La fel și pana la Lac. Din păcate, datorita unor huligani, pentru ca asa înțeleg ei offroad ul, suferim toți, cam asta e, pe scurt. O alta categorie foarte vizibila pe munte sunt enduristii și atv-istii, in urma cărora nu mai creste iarba pe pășune alpina. Grupul nostru, de exemplu, cere acces de la Jandarmerie înainte de efectua incursiuni în anumite zone, facem activități de strângere gunoaie și nu numai. Gunoaie lăsate de diverși... Iubitori ai muntelui, evident. Tot ce putem face este sa fim low profile, mai ales în online, dacă tot facem ieșiri și sa evitam locurile foarte frecventate de cei care merg pe jos. Cam asta e, mai departe fiecare înțelege ce/cum crede, dar de suferit vom suferi toți1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00