Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 25.03.2025 in Postări
-
Salutari, dupa cum postam in topicul cu Passatul, eram in cautari ( nu foarte active ) de a-l inlocui, desi oarecum ma obisnuisem cu ideea ca-l mai tin 1 an - 2. Long post ahead: Aflandu-ma saptamana trecuta cu treaba de serviciu prin Bucuresti si scrolland anterior pe olx, vad un anunt cu un Touareg 2017 , frumusel, dragutel, la 27000 eur, cu 51000 km. Cum orice anunt din asta starneste alarme si senzatii de teapa din start (era si redactat cam ciudat, cu ceva dotari in plus fata de ce parea ca are masina in poze, cu ceva greseli), am zis ca mai mult ca sigur e o teapa la mijloc, dar aflandu-ma acolo zic hai sa sun. Raspunde o doamna, imi spune ca e al ei de nou, dar nu poate sa ne vedem decat pe vineri ca e foarte ocupata, nu stia sa-mi dea detalii gen puterea motorului, dotari, dar am primit seria de sasiu. Vorbesc cu o cunostinta , o verificam pe istoricul de reprezentanta, toate reviziile la reprezentanta la 10.000 km cu ulei cu tot, placute / discuri frana fata noi , inclusiv stergatoarele schimbate in reprezentanta. Apare si o dauna frontala, schimbate faruri , bara fata, radiator, senzorii aferenti si revopsit capota si o aripa pe casco in 2021, facuta la PBN. Fara structura, fara airbaguri. Carvertical o da maricica ( peste 24000 lei ) , dar oricum n-am baza in ei si pretul e normal la preturi de reprezentanta ( + camera frontala, senzori etc ). Vine ziua de vineri si fara prea multa tragere de inima ( la cate masini am vazut in viata, eram sigur ca-i gasesc ceva sa nu-mi convina ), ma vad cu proprietara. O iau la puricat, niste defecte cosmetice rezolvabile la polish pe la colturi si pe o usa, vopseaua ok, inclusiv pe elementele revopsite din fata, pe afara cam nespalata, pe dinauntru ca noua, cu miros de nou. Lonjeroanele neatinse, farurile dot 2021. Fac un test de drum, pun testerul pe ea ( incarcare f mica pe filtrul de particule 0.09 l oil ash ) , erori nema ( doar niste voltage low pe ici pe colo), km reali pe toate modulele ( cutie etc ) , corectii injectoare minime ( toarce ca pe benzina la relanti ) , ma bag pe sub ea, nimic curs, nimic rupt, singura problema reala erau anvelopele praf, care erau cele de fabrica ( dot 26 ) , masina mergand foarte putin, fiind tinuta in garaj. Proprietara f ok, necunoscatoare in ale masinilor ( cred ca am speriat-o cu verificarile mele ) , cu un program foarte incarcat ( pleca dupa-amiaza din tara cand abia sosise cu o zi inainte ) , sotul strain cu o functie importanta in mediul privat, amandoi cu masini de serviciu noi f scumpe, nu dau mai multe detalii, totul era in regula, o vindeau pt ca pur si simplu nu o mai foloseau, ea ceruse o evaluare si rugase pe cineva sa redacteze anuntul. Am mers impreuna cu ei la Porsche Bucuresti Nord unde mi-au oferit tot istoricul si un set de jante de iarna care erau in hotel acolo, au fost sinceri cu privire la eveniment, au lasat si la pret mai mult decat convenabil ca nu era o chestiune de bani pt ei, vroiau doar sa rezolve fara batai de cap situatia, masina are si revizia facuta cu o luna in urma. Pe scurt si spre surpriza mea, am luat-o ). Am adus-o la Sv ( consum 8.6 cu tot cu partea de iesit din Bucuresti ) , am pus-o pe rol fiscal. Facut RCA ( 780 ron la Allianz fara decontare directa, 930 cu, am facut cu DD - mai ieftin ca la Passat ). Comandat un set de Goodyear Ultragrip 6 pe 19" noi de vara ( 3700 RON minus 500 RON oferta cashback de la Goodyear pana la sf lui aprilie ). Urmeaza ITP ca expira, inmatriculare pe 28.04 ( la Suceava e greu cu programarile la inmatriculari dupa arestarile de pe acolo ). Estetic, am niste benghiuri mici prin PDR de rezolvat pe o usa ( vinovat copilul proprietarei ), un polish usor pe exterior. Poate gasesc trimurile de lemn interioare, ca mi-ar placea. Tehnic, nu stiu ce sa-i fac.. ) o s-o duc la o verificare, dar nu bate nimic la drum ( in afara de anvelopele praf , dar alea se rezolva saptamana asta ). Poate o revizie la cutie, ca are anii. Un gresat de panoramic. Alte idei nu-mi vin momentan, decat sa ma bucur de ea. Si sa citesc manualul ala , ca ma bate. Mi-a luat juma de zi sa ma prind de ce o descuiam si se misca scaunu singur si pe urma o descuiam si nu se misca ( avea memorie pe cheie si avand 2 chei le foloseam aleatoriu cand pe una cand pe alta fara sa-mi dau seama ). Mi-a mai luat ceva sa scot alerta cu cafeaua din bord. Poate un android ar merge, dar nu-s sigur ce solutie sa aleg ( unitate cu totul sau modul adaptor la unitatea existenta), plus ca muzica de pe YT music si apelurile merg asa.. A, si o baterie noua, e cea de fabrica si e cam trista, am reusit s-o ridic la 12.2V oprita dezactivand coming home/leaving home, oglinzi pliabile, parbriz incalzit automat si alte chitibusuri, dar nu cred ca tine si iarna urmatoare. Despre ce e vorba: Touareg 4motion 3.0 TDI 262 cai, cutie automata in 8 ( Aisin? ), trebuie sa cer o lista cu dotarile ca habar n-am tot ce e pe ea, din ce am descoperit: - piele partiala incalzita ( nu si ventilata din pacate , dar e bej, ceea ce ii spala multe pacate ) - pilot automat simplu ( fara ACC ) - bucuria mea, ma enerva la Passat - side assist ( luminite in oglinzi ) - parbriz incalzit + panoramic ( pasare rara , n-am mai vazut masina cu parbriz incalzit de mult, cred ca e si atermic, sper sa-mi mai mearga detectorul ), imi vine sa fac un Casco mic pt astea 2.. - volan incalzit, oglinzi incalzite, incalzire stationara ( hydronic II SF, habar n-am cum se foloseste ) - padele pe volan ( iupii, eram necajit ca le pierd daca iau Touareg, iaca ca am gasit unul cu ele ) - suspensie perne - faruri xenon cu faza lunga automata - alarma din fabrica - camere 360 parcare - carlig - roata de rezerva de urgenta - compresor - portbagaj electric - jante pe 19 vara, 18 iarna ( cam urate, nu-mi plac, le-as schimba ) si sunt sigur ca mai sunt si habar n-am eu de ele, dar le-oi gasi. E euro 6 cu AdBlue, deci macar de taxe pe poluare sper sa scap cat o am. Rezervor de adblue mai ciudat pozitionat n-am vazut, zici ca-i GPL pus de ultimul service, dar asa e la toate Touareg 7p, pare un afterthought. Impresii comparativ cu Passatul: se simte ca e alta generatie, desi e doar 1 an intre ele. Culmea, imi place mai mult generatia mai veche, adica Touaregul, ca senzatie / materiale / culori ( bordul maro inchis a cam disparut pe modelele noi etc). Mai antifonat. Ca tren de rulare si motor/cutie, nu are rost comparatia, mere cu pere, e cam acelasi raport putere greutate. Ca spatiu interior , pe latime castiga detasat Touareg, sta mult mai bine un adult langa 2 copii. Pe lungime, culmea, castiga Passat, mai ales la portbagaj ( e mai putin practic la Touareg, nu incape nimic la roata de rezerva din cauza tulumbei de adblue, nu are spatii de depozitare laterale etc ) , dar se poate trai cu Touaregul. Apropo, am Passat de vanzare ). Si, desigur: poze.3 points
-
Pai tocmai, cand e autostrada goala, nu prea ai nevoie de ACC, e ok si CC simplu Dar ma rog, preferinte, gusturi si necesitati.2 points
-
Pt ACC conteaza foarte mult zona din Romania unde locuiesti, am observat ca in vest (timisoara-arad, spre deva uneori), cand autostrada e goala, e o placere sa pui ACC si sa mergi linistit, dar in Bucuresti si imprejurimi cand e aglomerat e chin sa mergi cu el. Nu mai zic ca pe E85 cred ca e imposibil sa il pornesti. Cum colegul locuieste in Suceava chiar nu ii vad rostul, e nice to have dar nu ceva necesar. Eu stand in Timisoara nu as mai concepe sa am masina fara ACC.1 point
-
Salutare, Am luat baby Audi de la mecanic și am băgat Mercedesul la garaj. W221 o sa ia o pauza pt câteva luni. S-a schimbat distribuția cu pompa de apa, bucșele stabi (a dat chix Autokarma, pe VIN mi-au dat unele cu dimetru mai mic, am luat pe cele bune pana la urma), uleiul la cutie și intinzatorul de la accesorii. Bieletele antiruliu nu le-am mai schimbat, erau schimbate de curând. Nu mai troncane nimic. Mecanicul mi-a confirmat ca a fost întreținută, e totul drept și ca are multe elemente schimbate (amortizoare, bielete etc). O sa mai schimb totuși un senzor de la clima și cred ca voi schimba și flansele de la amortizoare, de ce nu... la cât costa pe Lemf. Un switch de la usa șofer e dus, sper sa îl rezolv vineri acum la Al Bundy, am făcut programare. O sa o curat eu la interior cu un Karcher, trebuie doar sa prind 1-2 zile libere. Nu are absolut nimic rupt înăuntru dar este cam murdară. Abia aștept sâmbătă sa o plimb pe undeva. Mulțumesc.1 point
-
@Gabriel*77 reprezentantul ala probabil este vanzator - deci nu stie el nu stiu ce mecanica. Iar service-ul de reprezentanta stie in general ce scrie in manual - nu repara masini mai vechi de 3-5 ani pentru ca nu merge nimeni cu un Golf 5 la reprezentanta. Deci si sunt destul de limitati in informatii tehnice legate de "probleme in timp" pentru ca ei nu prea mai vad DSG-urile alea dupa ce expira garantia 😉 Daca tii masina 4 ani sau 100k km cat ai garantia, atunci nu prea ai probleme cu nimic. Poti sa nu schimbi nici uleiul la masina si tot, probabil, ar functiona ok. Dupa un anumit numar de ani si km incep sa apara problemele - si masinile second cu 200k km nu prea merg la reprezentanta. Ca sa nu mai zic de faptul ca ei, de exemplu, nu repara mai nimic, ci inlocuiesc. E usor sa spui unui client "mechatronic defect, trebuie inlocuit" = 2000 euro. Cauta colegi de aici de pe forum care sunt meseriasi buni/au service-uri ok si o sa iti spuna de ce o cutie DSG este "omorata" in traficul de oras bara la bara.1 point
-
1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00