Jump to content

Clasament

Conţinut popular

Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 02.03.2025 in Postări

  1. Salutare si La mulți ani! Topicul de azi, pernele de aer și prin ce am trecut cu ele în ultimele luni. Dupa cum ziceam pe forum, in 6 ani de când am pus sistemul de airride, masina s-a comportat exemplar. Problemele au început dupa ce am înlocuit pernele de aer, cele vechi având o vârstă deja și vorba aia, safety first. La scurt timp, pernele pe fata au inceput sa scape aer. A inceput cea din stanga, apoi dreapta. La modul in cateva ore masina nu mai avea aer pe fata. Nu era problema in mers, Airlift (air managementul) stie sa compenseze si sa sesizeze pierderi. Dar parcam undeva sau o lasam peste noapte si cand ma intorceam, masina era cu fata jos. Bun, pe garanție, mi-au trimis alte perne. Dupa au început cele din spate, la fel, altele. Apoi cele din fata din nou, pe rand. Cireașa de pe tort a fost când cea din dreapta fata a început sa scape asa tare încât în 1 minut, masina era stanga fata jos. Oi fi nimerit un lot prost, idk. Erau exact același brand ce îl aveam și înainte (Rubena). Desi am primit de fiecare data alte perne pe garanție, timpul pierdut sa le dai jos sa pui altele te scoate din pepeni, apeleaza la prieteni, blocheaza elevator, ramai fara masina o perioada.. Satul de toate astea am zis ca trebuie sa fac ceva. Ori renunț la airride, ori caut alta soluție. Plus ca de când ne-au chemat înapoi la birou, Skoda a devenit o necesitate, soția folosind masina cealaltă pentru Copii, dus la grădiniță, etc. Cum nu am vrut sa renunț la airride, (deoarece mi se pare o opțiune ideala pentru mine, oferind atat un aspect "stance" când vreau, dar și opțiunea de a ajusta înălțimea dupa necesitati, am zis ca voi cumpara un kit de amortizoare cu perne de fabrica. Adică un amortizor gândit din start cu pernă pe el, nu unul stock modificat cum aveam eu. In 2017 când am pus kitul, opțiunile de genul erau foarte limitate. Dar, după un mic research, am aflat ca s-a dezvoltat foarte mult piata pentru acest segment. Partea proasta este ca s-a dezvoltat mult pentru mașinile noi, nu pentru un Superb din 2002 😂 Cu toate astea, am găsit kit dedicat de la TA-Technix. Știu, auzi Ta-Technix, te gândești ca e varianta low budget. Dar nu e asa când vine vorba de suspensie pe aer. Si asta reflecta și prețul care a fost undeva la 4000 ron doar pentru cele de fata. Aparent fac chestii foarte calitative când vine vorba de suspensie cu perne de aer, lucru ce mi l-au confirmat mai mulți, atat utilizatori, cât și service-uri ce se ocupa cu asa ceva. Momentan am schimbat doar cele de pe fata, pernele din spate având deja ceva timp în care nu am avut probleme deloc. (Pe spate, perna e separata de amortizor la mine) Cum au ajuns, nu am mai avut răbdare și m-am pus pe treaba, în curte. Masina nu era deplasabila datorita pernei dreapta fata care scapa instant. Si stătea deja de o luna... Am avut și ajutor dupa cum vedeți în poze 😁 Bun, ca și feedback, suspensia este foarte comfortabila. Cel puțin la nivelul de mers principal. Merge pe 1 bar mai puțin la același nivel, fata de suspensia stock, deci presiune mai mica pe instalatie. Partea de stabilitate nu am testat-o, decât puțin și e super ok, stabilitate mai buna fata de suspensia stock, dar aici joaca un rol important și air managementul care știe sa compenseze. Foarte mulțumit, rămâne de văzut în timp cum se comporta. Nu mai vreau sa o laud ca pe cealaltă și sa ajung în aceeași situație
    2 points
  2. Cele originale cu 5Q nu se mai produc, exista cu 5W acum. Valeo și Metzger sunt producătorii celor originale acum, în funcție de echiparea existenta pe masina Ti-am atașat poza cu Valeo cu serii șterse, precum și cu cel original, cod nou!
    1 point
  3. Patanie : inainte sa plec in concediu , apare mesajul service now - revizie dupa nici 10 k km . Ok , sunt mecanicu , programare totul ok, insa dupa revizie si cu 2 zile inainte de plecare vad pata de ulei sub masina . Sunat mecanicu dus masina , verdict curge pe la busonul de golire desi s-a schimbat garnitura cu una noua tot curge - cica capac baia de ulei trebuie schimbat ca e dintr-un material destul de subtire si zona in care preseaza garnitura busonului s-a deteriorat- binenteles casi timpul presa si o solutie de moment ( pana la intoarcerea in tara si voi schimba ce trebuie ) a fost cu un buson de Ford ( nu mai stiu ce model ) care are o garnitura de cauciuc ( a trebuit taiat din lungimea filetului ) care a sigilat perfect. Poate ajuta pe cineva , poate nu
    1 point
  4. @Crs.Vag@Teodoreanu , hai sa mutam discutia pe sfaturi achizitie. E clar, drumuri peste 95% extraurban si o medie de cel putin 15k-20k de km pe an, motorina pare/este o alegere mai buna. Am avut, no more. Oricum, mi se pare ca toata lumea urmareste cel mai mic consum, dar cred ca placerea de a conduce tine mai mult de comfortul resimtit in spatele volanului decat de 1-2l in minus la 100 de km. Daca o dam in versus, nu mai terminam niciodata 🫣.
    1 point
  5. Drumuri extra- urbane 90 % solutia este diesel . Variantele electrificate sunt pentru oras maxim naveta 50-60 de km pe zi .
    1 point
  6. Intr-adevar, pot introduce un cost pentru incarcare, dar nu stiu exact cum calculeaza; anul acesta am incarcat la statii eldrive si ppc doar de trei ori, in rest la serviciu. De aceea spun ca pot face un cost doar inmultind media de consum benzina. Daca nu ai acces la incarcari gratis, nu stiu daca mai merita plugin, exista totusi un abonament lunar ppc la un cost de 1.5lei/KWh. Daca mergi cu bateria goala, in oras, in trafic, consuma 8-12l/100km, afara depinde de talpa: 5-7l/100km. Asta acum, cand e frig. Cu rezervorul si bateria pline, autonomia e ~650 de km, dar e o media calculata pe baza istoricului.
    1 point
  7. NU necesita nimic din soft, doar pui volanul si gata
    0 points
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!