Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 03.02.2025 in Postări
-
Da, asa sunt etajate cutiile de pe masinile Renault, cu rapoarte scurte in treptele 1, 2 si 3. Te avantajeaza la demaraj si la mersul in oras, dar pierzi la viteze de autostrada. La 70 km/h esti deja in vit a V-a, prea repede dupa parerea mea. Daca vrei viteza mare pe autostrada, trebuie sa o turezi si iti creste mult consumul. Fiecare alege in functie de ce il avantajeaza.1 point
-
1 point
-
Dupa ce am montat RDKS (TPMS) de MQB pe un golf 5 si am vazut ca este ok, o sa montez acest sistem si pe Alltrack, sistem pe care nu l-am pus din fabrica. Asta e, am un retrofit de facut. Am comandat unitatea si cablajul, senzorii deja ii am in rotile de iarna.1 point
-
Fii înțelept și alege corect pe banii tăi, comparând și testând. Mașinile nu mai sunt ce erau odată. Adevărat, Octavia este o mașină frumoasă (cel puțin după gusturile mele este), însă frumusețea, fără un propulsor pe măsură, dezamăgește. În cadrul locului meu de muncă există mai multe O4 cu motorizare și cutia asta (printre multe alte diferite branduri) dar model 2020, si toate au problemele sus-aminte și m-au dezamăgit. De asta spun că am condus multe mașini. Electrice, hibride, diesel, benzină, automate și manuale și îmi permit să fac o comparație. 2.0 tsi de pe Passat (190 cp) pot spune că este ceva mai fâșneț, dar în modul sport, însă și el are un pic de lag și smucește, iar consumul este halucinant. Și Dusterul 1.3 tce are un consum mare dacă îl calci. Am condus și Seat Leon, 1.5 manual, 150 cp și pot zice că nici el nu pare de puterea asta, plus Cupra Formentor, tot 1.5 tsi, dar DSG, tot 150 cp. Dezamăgitor și el. Deci... Mașini de firmă fiind, se muncește cu ele și, deh, nu te prea doare burta și mai dai în ele. Așa le vezi potențialul. Mai nou, șefilor le-au venit niște scule de 55 tfsi (340 cp) și dacă voi putea "testa" vreuna mă voi pronunța aici, însă, la cum se pune problema cu noxele azi, tare îmi e că nici astea nu au demaraj. 🤣🤣🤣🤣 În concluzie, ia decizii în funcție de buget, nevoi și modul de exploatare. Eu unul, dacă aș putea sfătui pe cineva legat de achiziția unei mașini pe care o folosește în oraș, i-aș spune să își ia o electrică, sau un full hibrid dacă e mașină de familie și cu drumuri sporadice extraurban. Electrica este ideală în oraș (motivul pentru care a fost creată), însă... știu, sunt scumpuțe și nu prea poți pleca prea departe de localitate. Închei aici cu expunerea mea și îți doresc din nou, succes în alegerile făcute!1 point
-
@COSMIN27 Salut! Încep prin a-mi da eu cu părerea vizavi de cutia de viteze manuală de pe Octavia 4 cu motorizare 1.5 tsi. Probabil că pe unii dintre colegii de forum, cei mai vechi, îi voi plictisi cu polologhia mea pentru că am tot repetat-o, dar cu riscul ăsta mă adresez ție. De la ceilalți aștept contraargumente viabile, în cunoștință de cauză și pertinente. Și pentru a mă face mai bine înțeles, încep prin a-ți expune experiența mea cu Skoda Octavia. În 2016 mi-am cumpărat prima Octavia. 1.4 tsi, manuală, 150 cp. Până la ea nu mai avusesem mașină personală cu puterea asta. La vremea respectivă motorizarea era relativ nouă și, într-o mare de diesel sh, mai toți cunoscuții m-au sfătuit să NU cumpăr așa ceva că mănâncă ulei, e submotorizată, consumă mult și crapă motorul repede și să iau veșnic viul și lăudatul 2.0 tdi. Cum nu am fost niciodată fan diesel, nu am ascultat și mi-am cumpărat benzină. Vorbesc de mașină nouă. Într-o frază, am fost foarte mulțumit de acea mașină. Nu mi-a consumat niciodată ulei, se mișca foarte bine, era fâșneață în orice treaptă schimbam, aveam resurse chiar și în cea de-a 6-a treaptă, ceea ce mi-a plăcut foarte mult, și, încărcată fiind, tot trăgea plăcut. Avea acel "zvâc" pe care actualele 1.5 NU îl au. Nu am avut cu ea nicio problemă pe parte mecanică sau de motor. Ajungând în anul 2023 și, evident trecând niște ani peste mașină, am decis să o schimb cu una nouă, tot Octavia (spațiul, deh) obligatoriu manuală pentru că, repet, experiența cu O3 1.4 tsi a fost una frumoasă. Nu am făcut niciun drive test și am comandat O4 în septembrie 2023 mergând orbește pe manuală crezând că va fi la fel și că manuală fiind, stresul pe cutie va fi mai mic, costurile de exploatare și ele, evident. Dezamăgirea a fost mare. O cutie de viteze cu rapoarte lungi, fără zvâc în ea și extrem de leșinată. Oricât aș fi apăsat pe accelerație, aceasta era greoaie si-mi dădea impresia că nu poate. Nu mi-a venit a crede ce diferență era între cutia O3 și O4. Pe lângă lipsa de viață a cutiei, colac peste pupăză mai pleca și cu efectul de cangur de pe loc, iar la trecerea din treapta 1 în treapta 2, ÎNTOTDEAUNA agăța indiferent cât de finuț încercam să schimb. Dacă era să conduc mai sportiv, adică să schimb mai rapid, cârâia. Mi-a creat o stare de frustrare motiv pentru care o conduceam stresat, iar din această cauză am și atins-o de altă mașină pe aripa dreaptă față dându-mi singur o pagubă de 14.000 lei. În fine. Am ținut-o fix un an în speranța că mă voi obișnui cu ea și că mi se pare mie, însă nu a fost chip și am renunțat la ea în schimbul uneia FL, tot 1.5 tsi, dar mHEV cu DSG. Am cumpărat-o în 2023 la preț de listă 30.000, dar cu rabla și o reducere de dealer am achitat 28.000. Am dat-o la buyback cu 20.000 (am pierdut 8.000 într-un an), iar pe cea FL am plătit 33.000, prețul de listă fiind 37.500. Mi-a fost făcută o reducere de 4.500 €, dar oricum aș da-o, tot pagubă o numesc. Actuala, 1.5 tsi mHEV, este DSG. Nu mai are acel efect de cangur la plecarea de pe loc și nu mai cârâie la schimbarea treptelor, dar tot nefâșneață mi se pare indiferent că e pe modul sport sau drive, însă m-am împăcat cu ideea. Măcar asta pleacă lin de pe loc. Dar, după cum ți s-a răspuns mai sus, sunt proprietari care nu au probleme cu ele (deși sincer să fiu mă cam îndoiesc că nu simt acea lipsă de vigoare/putere la demaraj) și sunt mulțumiți. Ori nu știu ce însemna 150 cp, ori nu îi interesează. Vorbim totuși de o mașină de 150 cp, nu de 90 sau 110, ci de 150. Nu e mult, dar nici puțin și totuși, la accelerare ar trebui să-i simți. Prin comparație, 1.3 tce 150 cp de pe Duster îi dă rușine Octaviei 4 cu 1.5 tsi. Conduc si una și cealaltă și pot face o comparație. Dusterul este net superior la demaraj. În fine. Cam asta este experiența mea cu 1.5 tsi, experiență pe care ți-o împărtășesc și ție, dar mergi și fă drive test. Vezi cum e și dacă te satisface. Doar simțind pe propria-ți piele poți decide dacă se mulează nevoilor și pretențiilor tale. Așa vei ști dacă merită cumpărată pentru că e totuși o căruță de bani. Una mai "pricopsită" te duce în 38.000 lejer, deci... vorbim de bani mulți, iar una mai așa și așa, nu e mai ieftină de 25.000. La consum este bun motorul și pentru a fi frichinit prin oraș (în cazul unui astfel de regim de exploatare nu e recomandat dieselul) însă vei vedea imediat lipsa vogorii la plecarea de pe loc. Nu sunt vitezoman și nici nu mă omor după condusul sport, însă am condus destul de multe mașini încât să îmi fac o părere despre ce înseamnă 150 cp și cum ar trebui să se miște un turism cu o asemenea putere. Dacă peste ani, O5 (în cazul în care se va mai produce) nu va veni cu ceva mai plăcut la condus (un full hibrid sau ceva asemănător) voi renunța la gama VAG și voi trece pe electrică sau voi renunța la mașină. Deja devin foarte scumpe (achiziție, întreținere, exploatare) și în oraș pot folosi mijloacele de transport public de persoane, iar pentru vacanțe voi închiria o mașină. Toate mașinile noi au hibe. La fosta O4, model 2023, am avut multe erori pe parte de soft. La fel și cei care le-au luat printre primele modele. La actuala, model septembrie 2024, am avut probleme cu scaunele spate încălzite (nu le mai puteam opri dacă pasagerii din spate porneau încălzirea), și într-o zi NU a vrut să pornească motorul. Deloc. Îmi mai dă erori pe diferite funcții (aseară dădea eroare pe frâna de mână), dar cam atât momentan. Ca atare mergi și testează. Nu merge pe recomandări că poți lua o mare țeapă. Succes!1 point
-
Da, eu am facut implementarea si pot sa o fac pentru cine doreste. E ceva de munca dar nu e chiar asa greu. Proiectul din rusia s-a oprit.... O ramas unul din Ucraina (dar complicat cu trimisul, vama, tva, etc) si asta e o solutie din Polonia (HypeFIS). Nu strica enorm de mult look-ul si se integreaza chiar bine in ceasuri. Astea sunt pt fratele meu si urmeaza si ale mele sa le fac. Dar o sa le pastrez culoarea la serigrafie (albastru/rosu) O sa fac si poze mai multe. Deocamdata, le am pe astea: Scuze pentru calitate, pozele erau inainte sa polishez sticla Partea cu diagnoza e cea mai faina Si poate fi customizat si adaugat /sterg cam orice din skin. Pagini noi cu info noi, etc.1 point
-
Sunt multi cu autoturisme electrice, mai ales in tarile nordice. Chiar si la noi, cel putin in Bucuresti eu zic ca 10-15% sunt electrice. Este mult prea tarziu sa se renunte la ele din simplu motiv ca sunt prea multi posesori. Plus ca senzatia la condus a unei electrice este imposibil de egalat de catre o masina cu motor termic. Asa cum am spus, vor coexista cu cele termice si pe viitor, fara a se elimna una pe cealalta.1 point
-
1 point
-
Ca sa pui cablu litat trebuie sa pui si terminale sertizate la capetele firelor, si pentru asta trebuie terminalele si cleste de sertizat.1 point
-
Adaptorul eset usor de facut, stecher de 32A, mufa mama de 16A si 0.5 m cablu 5x4 sau 5x6. https://www.materialeelectrice.ro/cablu-adaptor-cee-16a-catre-cee-32a-400v-16a-trifazat-39290?gclid=Cj0KCQiAyoeCBhCTARIsAOfpKxiANmPcWdSljcaBtFZWw-30tP8oXCsJsVW6E3yyf2JKSZh_SkMnxpoaAjY3EALw_wcB1 point
-
1 point
-
@Silviu_7 Incarcarea cu granny charger are cel mai slab randament si pierzi energie pe care o platesti. Masina are un anumit consum fix, sa zicem in jur de 300W, in timpul incarcarii. Din cauza asta, cu cat dureaza mai mult incarcarea, se risipeste mai multa energie. Sa zicem ca vrei sa incarci in baterie 10 kWh. Daca incarci cu granny charger la 10A, 2.3 kW, timpul necesar de incarcare va fi 5 ore, vei pune 10 kWh in baterie si 1.5 kWh in atmosfera, sub forma de caldura, vei plati in final 11.5 kWh. Daca incarci la 11 kW trifazat, vei baga 10 kWh in baterie in 55 de minute si vei mai disipa in atmosfera doar 0.28 kWh, vei plati in final 10.28 kWh.1 point
-
Orasul e plin de TDI-uri cu filtrul de particule (DPF) anulat si cu EGR-ul obturat. Emisii de particule cat cuprinde, in zone locuite si circulate de oameni. Particulele de diesel cauzeaza cancer de plamani. Un tratament pentru cancer de plamani, platit din asigurarile medicale obligatorii, costa mult peste 45000 LEI si in majoritatea cazurilor oricum nu face decat sa mai intarzie decesul pacientului cu vreun an. Asa ca prin asigurarea medicala obligatorie, o chestie cam socialista, noi toti subventionam privilegiul unora de a calatori mii de km prin oras cu TDI-uri obosite, cu "doar" 150.000 Km la bord, cu filtre de particule si EGR-uri anulate.1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00