Clasament
Conţinut popular
Se afişează conţinutul cel mai apreciat din 18.04.2023 in Postări
-
1 point
-
Salut. update: 15k, 1.5 litri de ulei "papati" pana acum. Forta!1 point
-
Cosmin, e cam la risc.... codul 5HB 010 763-40 s-a pus pe cele din SUA, cum ai scris si tu....iar acestea au o platforma diferita vs cele de Europa. Mai bine cauti un model european, ca sa nu ai surprize1 point
-
Inseamna ca nu esti deloc familiarizat cu preturile practicate de reprezentante la componentele originale. Cel mai probabil iesi mai ieftin vanzand masina ... 2000 E/bucata poate, desi probabil sunt mai mult de atat.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Am făcut acea remarcă anterioară dat fiind faptul că tema acestui forum este Škoda Octavia și sfaturile de achiziție a acestei mașini. Și eu la ultimele solicitări de informații am primit răspunsuri de genul: "NU merită banii, ia-ți altceva." ceea ce m-a cam uimit pentru că dacă voiam altceva, evident că nu intram aici. Nu sunt fan club Octavia și nu vreau să fiu înțeles greșit, adică pot vedea și altceva, doar îmi place ca mașină, însă să vii pe acest forum și să-i sfătuiești pe cei care vor o Octavia să cumpere altceva, înseamnă că acest forum e degeaba sau e la mișto. Spunea un coleg de forum într-o postare, ca răspuns la unele idei ale mele, că avea impresia că forumul e mai profi, dar s-a înșelat. Și eu tot Octavia am, din 2016 de care sunt mulțumit și tot Octavia intenționez să cumpăr, însă dacă unii care comentați aici aveți alte modele și sfătuiți pe cei care vor o O4 sa-și ia altceva, ce căutați pe forum? Sincer?1 point
-
Eu in 2021 am vrut sa cumpar Octavia Ambition 1.5 si pretul final era pe la 21.500EUR. Din punctul meu de vedere masina merita banii doar in variante mai de baza. Cum urci cu optionale si motoare ajungi la sume de peste 30.000EUR lejer chiar spre 40.000EUR daca vrei ceva mai deosebit. Masina ca antifonare, stabilitate, materiale este abia mediocra nicidecum nu merita sume de 30.000 - 40.000EUR. Poti lua deja o Tesla Model 3 la banii astia. Pana la urma am luat ceva asemanator de la concurenta la 23.000EUR (masina pe stoc in 2022 ceea ce era raritate) si care face banii raportat la ce ofera. Ceva asemanator de la Octavia era cu 7000EUR peste (pret negociat la dealer). Chiar daca eram chitit pe Octavia am zis pas. Nu merita diferenta de bani.1 point
-
A mai trecut un an, nimic nou pe frontul mașinii . Saptamana ce tocmai a trecut am revenit pentru revizia anuală. Km: 34.616. S-a făcut revizie de intretinere cuprinzând ulei + filtru motor, filtru de polen și curățarea filtru aer motor. Totodata, fiindcă observasem câteva picături de ulei pe scut, și in urma verificării scapa foaaarte puțin ulei pe la garnitura băii, am decis sa înlocuiesc “proactiv” garnitura + masticul de etanșare, pentru a evita potentiale pierderi mai mari pe viitor și de a sta liniștit ca e totul ok . Cu ocazia asta am golit și Oil Catchcan-ul, care, am fost plăcut suprins ca a lucrat destul de intens - colectase undeva la 500ml de impurități și vapori. In toamna anului 2022, INTR-UN FINAL, am reușit și performanța de a găsi și cumpara veriga lipsa a widebody-ului, anume flansele distanțiere mai groase pentru a compensa evazarea aripilor. Acum “we look the part” ❤️ All in All, masina merge perfect și încă ma suprinde plăcut de fiecare data când ne “distram” comutand pe Modul Sport și făcând uz de pedala din dreapta 🥰.1 point
-
Din ce stiu si pe auto se deschid peste o anumita turatie. Intre timp dupa o mica escapada pana in Venetia am depasit 20k km. Ieri am facut drumul intors, 1300km in toate conditiile posibile mai putin soare. De la o furtuna de zapada in Austria, la ploaie torentiala apoi in Ungaria si care a continuat la o intensitate mai mica in Ro. 30min de coloana pt portiunea de 15km lipsa din A1, asta ca un bun venit. Ceva imi spune ca nu se va construi acel tronson curand. Am avut anvelopele umflate la 2.8 toate fiind masina incarcata (producatorul zice chiar 3.0). Din fericire m-a ajutat si la carosabilul ud, dar nu e utilizabila in oras la asa presiune, oricum am mai scazut presiunea pe Valea Oltului cand for whatever reason mi-a dat eroare desi era presiunea ok. Ma face sa ma gandesc la retrofit de TPMS fizic. Din 2010 pana acum VAG pe compacte nu a putut sa ofere TPMS fizic ca optiune de fabrica (mai putin la RS3). In total peste 3300km si masina s-a comportant impecabil. De la viteze de croaziera, la drumuri virajate, la conditii meteo pt care e vina mea ca nu am fost pregatit si la ploaie torentiala unde Pzero au stralucit, fara insa a le incerca limita.1 point
-
@stefan18 Eu unul te înțeleg perfect. Cu siguranță și ceilalți de aici care îți oferă sfaturi. Mai în glumă, mai în serios se spunea pe forum că într-un an de așteptare apare facelift-ul. Chiar și așa, dacă ai vrea facelift-ul, vei lua coada pentru el de când va apărea și tot cât ai sta acum vei sta să-l aștepți. Deci... cum să faci să fie bine dacă nu au mașini? Și.... poate urmare a cererii oricum destul de mare, facelift-ul se va amâna un timp. Cine știe? Orice e posibil. La întrebarea cu perioada diferită de livrare în funcție de dealer, nu știu să îți răspund. Probabil este marja maximă a fiecăruia de a livra. Habar n-am! Gândește-te bine în perioada asta, sfătuiește-te cu familia, sau cu cine crezi că te poate ajuta cu un sfat bun și ia o decizie rațională. Dacă stai în dubii mult... devine și mai supărătoare situația. Eu așa am procedat. M-am tot uitat în configurator de câteva zeci de ori, mi-am făcut socotelile, mi-am asumat timpul de livrare și am dat avansul. Am mașină foarte bună momentan, îmi fac treaba cu ea, și pe cealaltă o aștept fără să mă gândesc prea mult la ea. Nu mai sunt copil să nu îmi pot stăpâni răbdarea și neavând altă soluție, am ales-o pe asta. Eu unul NU vreau mașini de pe stoc, configurate altfel decât îmi doresc eu, și în niciun caz sh-uri chiar dacă au doar câteva mii sau zeci de mii de km. Dacă îți dorești ceva nu renunța la acel ceva doar pe considerentul că durează mai mult timp pentru a-l obține. Baftă!1 point
-
Din ce știu și eu, tot de la dealeri, e alocat un număr de unități pe regiuni/țări, ce nu poate fi suplimentat. Cei de la Avia, unde am făcut eu contractul, mi-au spus că numărul de unități alocat României pe 2023 a fost deja epuizat și pe stoc nu au mașini. Comanda dată de mine se încadrează la 2024 și până în septembrie/octombrie nici nu mă gândesc să mă contacteze cineva de la ei să-mi spună ceva de mașină. Din vara trecută, de când mă interesam de o O4 IV, termenul de livrare a scăzut de la un an jumate la doar un an. Am specificat acel termen de livrare de 1,5 ani la momentul respectiv. Pandemia a dat startul acestor probleme și ele continuă cu conflictul armat din Ucraina. Skoda făcea importuri, printre alte state, si din China, Rusia și Ucraina. De aici și dezechilibrul lor, însă industria constructoare de mașini se adaptează și își vede mai departe de producție. Eu unul cred că prețurile nu vor scădea, posibil să crească, însă și termenele de livrare se vor diminua ușor/ușor pentru că vor învăța din experiența anilor cu probleme și se vor pune la punct. Mergi și vorbește cu un reprezentant de vânzări ce presupune avansul și în ce condiții poste fi retras și dacă îți sunt favorabile acele condiții, fă pasul. Vezi și dacă îți poate "face rost", când va fi să fie, de un VRS "refuzat". Însă cum asta nu cred să fie o certitudine... nu vei ști nimic sigur. Dar dacă vrei neapărat mașina repede... atunci eu unul nu știu ce să îți spun. PS: NU recomand mașini "sport" cumpărate SH dacă ai pretenții de la ele. De regulă sunt forjate și nu merită să te încurci cu ele.1 point
-
Da, sunt constient ca imi pot retrage avansul, insa stau si ma gandesc daca chiar merita o asteptare maxima de 1.7 ani pentru o Skoda… mai stau si ma gandesc si la faptul ca daca poate intre timp apare cumva pe stoc un RS pe la alt dealer, si fiind tinut de contract.. cred ca nu imi pot retrage avansul daca inca sunt in perioada de asteptare prevazuta in contract. Am citit pe topic-ul de la Golf 8, ca sunt persoane ce au asteptat si 2 ani+ pentru livrare.. nu stiu daca sunt probleme atat de grave si la Skoda? Ceea ce nu inteleg este de ce dealerii ofera timpi de livrare diferiti pentru aceeasi configuratie ? X spune un an, Y un an si 2 luni si Z un an si 5 luni.., pana la urma nu toate comenzile se duc la aceeasi fabrica ? si sunt trimise pe tren in Romania pentru toti dealerii de aici?1 point
-
M-am uitat pe Weltauto, insa nu e niciuna 4x4, si hai sa spunem ca poate as renunta la 4x4 pentru o livrare mai rapida, insa singurele variante pe weltauto TDI sunt de 150… si sincer deja mi se pare ca fac rabat la destul de multe… de la RS am ajuns la Style, de la 4x4 la tractiune fata… totusi sa renunt si la motor nu as vrea… Am vazut pe stoc la Brasov o Skoda Octavia neagra 4x4, o sa le dau un email sa vedem ce oferta imi fac pe ea ( desi nu sunt eu cel mai mare fan al culorii negru din muuulte considerente, cel principal fiind acela ca dupa ce o spal, pana ajung acasa cu ea se vede deja praful ), dar pana la urma daca e o oferta buna… why not ? Kodiaq nu as vrea, am deja Q2-ul, imi doresc o masina berlina. Superb-ul.. imi place la exterior, insa nu sunt cel mai mare fan al interiorului.. In ceea ce priveste preturile, nu stiu ce sa zic, anul trecut in vara tatal meu voia sa isi achizitioneze un Q3, insa a amanat pe rationamentul ca o sa mai scada preturile, a ajuns sa il cumpere in iarna cu 2200 de euro mai mult..:)). Cerere inca exista pe piata, si nu doar in grupul VAG, la majoritatea producatorilor auto cererea chiar este destul de mare, imi povestea cineva de la VW anul trecut, ca ei nu mai aveau ce sa puna in showroom, intrucat nu stateau cu o masina pe stoc mai mult de 1 luna.. si livrari noi nu aveau…1 point
-
Permite-mi sa te contrazic. Normal, SE POATE TRAI fara 4x4, ca doar pana la Octavia nici eu nu am avut. Dar nici nu puteam sa urc iarna la cabane sau la ski unde urcau cei cu 4x4 (nu SUV, masini normale, gen A4, Octavia, etc.). Repet, cum s-a mai zis de jdemii de ori, iti ofera o siguranta in plus pe sosea, mai ales in conditii ude (zapada, polei, ploaie, etc.). Normal ca nu ma bag pe toate dealurile pentru "offroad" (hai sa nu dezbatem offroadul "pe bune"), nici nu am pretins asta. Vorbesc de deplasari la munte, drum forestier, iarna la ski in zapada, gheata, etc. Am nenumarate ocazii din ultimii 2 ani cu drumuri unde eu urcam lejer cu 10-20 km/h si aia cu 4x2 nu puteau trece de anumite curbe tocmai pentru ca nu aveai cum sa prinzi suficienta aderenta pe roti. Pe mine ma impingeau alea din spate. Si nu, nu a tinut de sofer asta. Si rotile spate le-am simtit si pe drum umed in ploaie. Nu, nu aveam 150 intr-o curba de 90 grade, nu sunt prost, pur si simplu s-a intamplat sa mai alunece masina pe drum din cauza conditiilor de drum, iar rotile spate au redresat masina mult mai repede. Atat. Ai zis-o si tu, mai exista lume care cunoaste doar banda 2 de mers, indiferent de situatie. Sa dezbatem starea de educatie in trafic din tara nu este o discutie simpla. Legat de manevrele de pe autostrada doar atata zic, daca tu vezi (in modul ideal, ca na, verifici in oglinda inainte sa te bagi, nu?) ca eu vin cu 130-140 din spate si tu te bagi in fata mea exact in ultima secunda sa depasesti un camion mergand cu 100 km/h, avand loc si timp berechet sa te bagi dupa mine, cum sa nu ma enervez? Iar asta nu tine de cei 200 de cai pe care ii am sub capota. Daca vrei, mai am o gramada de povesti, vorbim pe privat daca vrei. De acord, dar eu as selecta mai degraba DCC daca permite bugetul. Eu folosesc si confort destul de des de exemplu. @stefan18 arunca o privire si la stocul mentionat de @SkOmk4 sau daca nu tii neaparat sa fie cu 0 km masina, ci accepti cateva mii, arunca o privire si pe Weltauto, eu asa mi-am gasit masina la Delcar (au configuratii bune pe stoc deobicei), cu ~4700 km, practic noua, si cu mii bune de euro mai ieftin decat cu 0 km.1 point
-
Vezi ca par sa fie vreo 5 Octavia Style 2.0 TDI DSG 4x4 in stoc (sau in curs de livrare in Ro). Poate-ti face vreuna cu ochiul... https://stoc.skoda.ro/result-list?mg=5051 point
-
In primul rand, @stefan18 eu am Style aproape "full fara piele" (NU am trapa, HUD, scaunele alea jmekere cu memorie, scaune spate incalzite si cred ca aici ma pot opri, in rest am de toate pe masina) 200 ponei "tedi" 4x4. Daca te intereseaza ceva anume, scrie-mi in privat te rog sa evitam polemicile de aici. O sa incerc sa iau punctele pe rand: - clima cu reglaj in 3 zone: Nu pot decat sa confirm spusele lui @acidone77. Extrem de util. Nu va asteptati la minuni, dar alea cateva grade diferenta se simt. @Gabriel*77 fara suparare, am vazut ca ai opinii puternice (si) legat de asta, nu vreau sa ma cert, zic doar ca daca esti chiar asa increzator in fizica mentionata de tine, fa un test pe bune, masoara diferentele si vorbim bazat pe date reale. Topic inchis din partea mea. - 4x4: Am, nu cred ca imi mai iau masina fara. Iarna e bestial, am multe povesti in favoarea sistemului. Cand ploua iarasi iti ofera o siguranta in plus, pe testate chestia asta. Pe drum uscat mai ajuta la demaraj, in rest (cred ca) sta cuminte. - incalzire auxiliara: Masina mea sta majoritatea timpului in garaj, deci nu ar fi o problema. Dar cand merg undeva, inclusiv in oras, este o binecuvantare treaba aia, ca nu ma primeste o cocleala sau inghet in masina cand ma urc. Nu simt deloc lipsa incalzirii scaunelor din spate, nici un pasager nu s-a plans pana acuma. - diesel: Exista versus, nu vreau sa intru in polemici. Mie imi place, am condus toate variantele de la 150 cai in sus la Octavia, 245 ponei e fun, dar nu are 4x4. Preferinte personale, dati-mi pace cu "salvam planeta nu mai cumparam diesel" va rog. - 200 ponei: Se simte diferenta fata de 150 clar. Am vazut a zis cineva undeva ca pe autostrada nu simti. Ba crede-ma te rog frumos ca simti. Nu este vorba ca nu ajungi la 130 cu 150, dar se simte diferenta cand accelerezi si/sau cand ai nevoie de un pic de putere sa faci o manevra sau chiar sa urci un deal (nu numai noi avem dealuri pe autostrazi ) - Matrix LED: Am condus si varianta LED simpla, diferenta ca de la cer la pamant cand e intuneric. S-a mai discutat, unii zic ca orbesti camioanele sau cei de pe contrasens noaptea. Bullshit. Astia de va plangeti de Matrix, mergeti la un reglaj. Ca si observatie, primeam flashuri foarte rar si cu halogenul, si nu era dereglat. Exista oameni care au o sensibilitate mare la asta, idk. Not my problem honestly. - legat de parbriz si orice element vitrat de pe masina, inclusiv farurile: Parbrizul meu are ciobituri de nu mai inteleg nimic. Pe langa asta are si 2 lovituri puternice care inca nu se extind dar urmeaza in viitorul apropiat si nu intentionez sa astept pana imi crapa parbziul pe drum. O sa il schimb pe Casco. Si pe faruri si proiectoarele de ceata se vede ca am umblat cu masina, nu sunt sparte dar se vad zgarieturi. Asta e. Functionalitatea lor nu este momentan afectata in absolut nici un fel de asta. Prove me wrong.1 point
-
Si eu as lua Audi, 30k+ euro mi se pare mult pentru o Octavia, iar preturile la Octavia au explodat in ultimii ani, pentru o masina care totusi se simte inca a masina de buget.1 point
-
Ba da exista si nu dau nume. VW nu produce uleiuri, nu are fabrica de uleiuri, totul este marketing care, din pacate pentru unii dintre noi, se traduce in preturi de aprox. 2x mai mari.1 point
-
As vrea sa schimb uleiul in cutia manuala la golf 7 (QYB) in 5 trepte si este indicat codul OE : G 052 527 A2 care este cel putin 215 lei litrul In urma studiului pietii exista echivalenti de la Ravenol MTF-3 cu 60 -70 ron litrul sau febi codul 21829 cu acelasi pret ? Ce argumente ar fi in a folosii cel original totusi ? ar fi bune niste pareri avizate1 point
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00