Jump to content

Montare Computer de Bord


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

Introducere

Multe dintre A4-urile bazate pe platforma B6 au computer de bord, dar aceste este dezactivat. Acest articol descrie procedura prin care se activeaza functiile de BC pe acest tip de masina.

Informatiile oferite aici au scop informativ si se folosesc pe propriul risc. Autorul articolului nu isi asuma nici o raspundere pentru eventualele daune ce ar putea surveni in urma folosirii informatiilor continute de acest document.

Scule necesare

  • set surubelnite "cruce"
  • set torx-uri
  • set chei imbus
  • star-torx de 12

Piese necesare

  • maneta stergatoarelor de parbriz:
    in functie de tip (limuzina/Avant) si anul de fabricatie:
    8E0 953 503 B 4PK (limuzina, 12/00 - 3/03)
    4E0 953 503 B 4PK (limuzina, 4/03 - )
    8E0 953 503 C 4PK (Avant, 12/00 - 3/03)
    4E0 953 503 C 4PK (Avant, 4/03 - )

  • fir cu 2 pini:
    000 979 009

I. Operatiunea Hardware

1. Deconectarea bornei minus a bateriei

Odata deconectata borna, se asteapta cca 15 minute inainte de a trece la pasul urmator.

2. Demontarea volanului

Pentru a demonta volanul, mai intai trebuie demontat airbag-ul soferului, astfel:

  1. se roteste volanul la 90 grade spre stanga
  2. se desurubeaza surubul (imbus) ce tine airbag-ul, accesibil din spatele volanului in zona care acum se gaseste in partea de sus
  3. se roteste volanul cu 180 grade spre dreapta
  4. se repeta pasul 2 si pe aceasta parte a volanului

cruise0004resize9wg.jpg

Cu ajutorul star-torx-ului, se desurubeaza surubul din centrul volanului. Se marcheaza pozitia pentru a il pune la loc in aceeasi pozitie si se scoate volanul.

cruise0005resize5hn.jpg

3. Demontarea senzorului de rotatie a volanului

Acum se poate demonta senzorul de rotatie a volanului. Dar mai intai trebuie demontate capacele de plastic ale coloanei de directie, tinute laolalta de 3 suruburi (vezi poza):

cruise0008resize1lp.jpg

  1. se desurubeaza cele doua suruburi laterale, folosind o surubelnita "cruce", subtire si lunga de aprox 7-8 cm
  2. se desurubeaza surubul centra cu ajutorul cheii imbus
  3. se scoate senzorul de rotatie a volanului, desfacand cu grija cele 3 cleme

cruise0009resize0me.jpg

4. Inlocuirea manetei de semnalizare

Se desurubeaza cele doua suruburi indicate de sageti in poza de mai sus, se extrage maneta, dupa care se introduce noua maneta si se fixeaza din nou cele doua suruburi.

5. Reasamblare

Se montaza la loc senzorul de rotatie a volanului, apoi se reasambleaza cele doua capace ale coloanei de directie. Nu se monteaza inca volanul.

In cazul in care masina nu are senzor pentru nivelul lichidului de parbriz, odata cu activarea functiilor BC va aparea o avertizare permanenta indicand ca nu exista lichid de spalat parbrizul in rezervor. Pentru a remedia problema, exista doua variante:

1. se monteaza senzorul + cablajul aferent

2. se leaga la masa pinul 1 din mufa albastra a Instrument Cluster-ului.

Eu am optat pentru cea de-a doua varianta si in continuare voi detalia operatiunea.

6. Legarea la masa a pinului 1

Se scoate Instrument Cluster-ul. Pentru aceasta, se desurubeaza cele doua suruburi din partea inferioara, ascunse dupa capacul din plastic.

cruise0011resize6tr.jpg

In imaginea de mai jos se vede mufa cu pricina.

cruise0013resize7vt.jpg

Odata desfacuta mufa, se observa ca pinul 1 lipseste. Se introduce in locasul liber pinul corespunzator, ce se conecteaza printr-un fir la un punct de masa, disponibil chiar in spatele IC-ului. In imaginea de mai sus este vizibil acest punct: chiar la el sunt legate cele doua cabluri de culoare maron. Nota: la reprezentanta se gaseste ca piesa de schimb un cablu cu pini mama la ambele capete; acesta se taie in doua, pinul introducandu-se in locas iar partea taiata legandu-se la masa.

7. Reasamblarea finala

Acum se poate monta la loc IC-ul, fixandu-se cu cele doua suruburi. Se monteaza apoi volanul, avand grija la pozitionarea acestuia. In final, se introduce si airbag-ul, dupa care se fixeaza la loc cele doua suruburi din partea din spate a volanului.

II. Operatiunea Software

Acum se poate trece la partea software a operatiunii, necesara pentru a informa controller-ele masinii despre modificarile efectuate. Se va folosi VAG-COM si o interfata OBD-II.

1. Modulul ABS

Se sterg toate erorile.

Atentie: va ramane o eroare referitoare la senzorul G85 care nu va putea fi stersa. Ea va disparea abia dupa parcurgerea a catorva zeci de metri, iar martorul "ESP" din bord se va stinge.

2. Modulul Steering Wheel

Se recodeaza modulul conform cu indicatiile de la http://de.openobd.org/audi/a4_8e.htm#16. In principiu, trebuie schimbata cifra indicata mai jos prin ?, corespunzator cu dotarile masinii:

0xx?x: Bordcomputer / Cruise Control

0 - fara BC, fara CC

1 - doar BC

2 - doar Cruise Control

4 - Bordcomputer si CC.

3. Modulul Instruments

In Adaptation, canalul 19, se activeaza BC, salvand valoarea 1010 sau 31010/21010/11010 daca se doreste si activarea iluminarii indicatoarelor.

4. Recalibrarea senzorului de rotatie a volanului

Acest pas nu este obligatoriu dar este recomandat. Procedura este descrisa de AndiTDI:

- porniti motorul

- rasuciti volanul o rotatie completa dreapta si apoi una stanga

- porniti intr-un drive test scurt pe o suprafata plana neteda. Conduceti in linie dreapta cu o viteza nu mai mare de 20 Km/s. Daca volanul este in pozitie dreapta in timpul mersului atunci opriti vehiculul FARA A MISCA VOLANUL DIN POZITIA DE MERS DREPT.

- NU opriti motorul

- in cazul in care volanul nu se afla in pozitia mediana in timpul drive testului refaceti geometria trenului de rulare si pozitia centrala a volanului conform procedurilor din manualul service.

- conectati VAG-COM-ul si selectati modulul "Brakes/ABS - 03"

- selectati menu-ul "login - 11" si introduceti codul 40168 "Do It!"

- selectati "Basic setting - 04" apoi selectati grupul 001

- daca pe display este afisat Error sau Function Unknown atunci procedura de login nu a fost corect realizata (cod gresit introdus sau controller diferit/varianta software diferita)

- in cazul afisarii mesajului "steer. angle sender compens. OK" atunci adaptarea a fost realizata cu succes, lucru care se verifica in grupul de masura 005.

- daca mesajul afisat este "steer. angle sender compens. not OK" atunci stergeti codurile de eroare storate, scoateti contactul, reporniti motorul si reluati procedura de la inceput.

- daca mesajul afisat este "steer. angle sender compens. Disabled" acest lucru se datoreaza nerespectarii procedurii de rotire a volanului o rotire completa dreapta apoi stanga.

Documentatie aditionala

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!