Jump to content

Pistonas etrier spate blocat


carceacristian
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Pe scurt,decand am schimbat ambele discuri spate+ambele placute de frana pe spate la cele 2 roti,roata stanga spate imi ramane umpic blocata.Intr-o zii am bagat de seama ca s-a incalzit bine si a inceput sa miroasa a ferodou incins.Stie cineva de ce ?am inteles ca ar fi intrat ceva mizerie la pistonasu ala.S-a mai intalnit careva cu situatia asta?Inca ceva,poate are cineva o schema exacta cu etrieru spate,sa vad si eu cum se demonteaza sa trec la treaba.Multumesc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauzele le-ai cam descoperit si tu. Schimba garniturile la etrier, nu inainte de a curata la sange orice urma de mizerie dintre pistonas si corpul etrierului.

Sper sa te ajute documentatia asta:

rear_brake_disc.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, Cosmine sa traiesti.Documentatia asta chiar ma ajuta,mersi mult inca odata. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema s-a rezolvat prin curatarea la sange a pistonasului de mizerie si a cilindrului unde intra pistonasul.Pe urma am pus garnituri noi 35/ron setu/roata atat a fost.Acum numai imi incinge roata,numai sta blocata.Va salut :D

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa te ajute documentatia asta:

Salut, ai cumva documentatia si pentru rotile fata?

As vrea sa fac si eu operatiunea asta. Mersi.

Modificat de xai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Sa traiesti cosmine,multuim pentru tot. :)

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Chiar daca este un topic vechi... am zis ca nu are rost sa deschid altul cand am o problema aproximativ asemanatoare.

Am un Seat Toledo din 2001 si o problema cu etrierul stanga spate. De vre`o 3 luni tot imi face probleme, prima data a inceput prin senzatia ca masina merge infranata iar in urmatoarele zile am simtit clar miros de ferodo iar janta stanga spate era destul de fierbinte.

Discurile si placutele de frana au fost schimbate aproximativ acum 8-9 Luni deci problema nu este de acolo. In imensa mea inteligenta am considerat ca problema nu poate sa fie grava si e vorba doar de niste pamant sau mizerie prinsa pe langa pistonas. Am desfacut etrierul si am scos pistonasul afara... (cu greu pentru ca ulterior am vazut ca este introdus prin insurubare), am curatat cat am crezut eu ca este nevoie si masina a mers bine ... 2 zile dupa care aceeasi problema, roata franata. Am fost la un service si mi s`a spus ca etrierul este compromis daca am scos pistonasul (lucru care mi se pare cel putin tampit) si totusi a insurubuat inapoi pistonasul si am mai mers inca vre`o saptamana dupa care iar am patit aceelasi lucru ... roata infranata. Am hotarat sa schimb tot lichidul de frana pentru ca oricum avea mai mult de 3 ani si am sperat ca problema se rezolva... se pare ca nu si de atunci am mers cu masina asa pana ieri cand la o frana mai violenta am observat ca iar a ramas blocat pistonasul si roata a ramas infranata.

Intrebarea este daca merita sa mai schimb setul de garnituri sau sa caut un etrier nou sau sh ?

Sau alte pareri despre ce ar putea fii vorba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte posibil sa fie blocate culisantele de la etrier. am avut problema asta la un volvo, si f greu am descoperit ce si cum, mi-a mancat un set de placute intr-o luna.

pe scurt, suruburile alea 2 care fac legatura intre cele partea mobila si cea fixa a etrierului. trebuie sa culiseze inainte-inapoi, in funtie de uzura placutelor.

am avut noroc cu un mecanic destept, care mi-a zis ca daca forteaza sa le scoata normal, se vor rupe, ca a mai patit.....asa ca mi-a da t gaura de 2 mm cu bormasina in partea din spatele surubului cum ar veni, si a impins in el in loc sa traga. apoi degripant la greu, vaselina dupa ce a iesit surubul, bagat la loc si a mers perfect si nu am mai avut nici o problema.

imi pare rau ca nu stiu sa iti explic exact ce si cum dar sper sa intelegi despre care suruburi e vorba.

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles despre ce suruburi vorbesti, dar tind sa cred ca problema nu e acolo deoarece la mine se misca usor... am cumparat astazi un ertier SH + garnituri noi iar miine urmeaza sa il inlocuiesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

La mine ramanea franata roata spate stanga dupa ce foloseam frana de mana.

Problema era din etrier deoarece cablul de la frana de mana culiseaza usor.

Azi am desfacut sa verific si am gasit destul de multa rugina la axul care e actionat de frana de mana. Este un semering care la mine vad ca e ciupit in 2 locuri. Pana una alta am dat cu WD40 si apoi am bagat putina vaselina sub acest semering.

Am verificat si cele 2 lagare cilindrice pe care culiseaza partea mobila de etrier. Se prezinta in stare buna: burdufele sunt intacte, in interior nu e mizerie, este vaselina in stare buna.

Montand totul la loc nu mai ramane blocata roata insa tot o simt ca freaca.

Am dat jos placutele de frana. Destul de greu, pentru ca erau intepenite pe umerii etrierului pe care se sprijina. Am curatat si de acolo rugina astfel incat placutele sa intre usor.

Acum nu mai ramane franata deloc dupa ce las frana de mana.

E o actiune temporara, o sa va tin la curent cat va tine.

Gasesc oare la magazin acel semering? Se poate schimba de dinafara (fara sa golesc etrierul de lichid)?

Cateva poze:

post-1559-0-58021700-1340738829_thumb.jp

post-1559-0-94013800-1340738838_thumb.jp

post-1559-0-03309000-1340738846_thumb.jp

post-1559-0-46641500-1340738851_thumb.jp

post-1559-0-54967900-1340738857_thumb.jp

post-1559-0-12383300-1340738864_thumb.jp

post-1559-0-63435300-1340738876_thumb.jp

post-1559-0-85557500-1340738885_thumb.jp

post-1559-0-28351300-1340738892_thumb.jp

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

si eu am aceeasi problema ca si cea expusa in postul de mai sus,cu aceeasi intrebare ,pot scoate acel simering pt curatare sau schimbare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Azi am desfacut sa verific si am gasit destul de multa rugina la axul care e actionat de frana de mana. Este un semering care la mine vad ca e ciupit in 2 locuri. Pana una alta am dat cu WD40 si apoi am bagat putina vaselina sub acest semering.

Gasesc oare la magazin acel semering? Se poate schimba de dinafara (fara sa golesc etrierul de lichid)

Ai rezolvat problema? Ma intereseaza cum se schimba acel semering.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Si eu am avut aceeasi problema ca si Samurai Jerk cu frana de mana care ramane blocata din cauza acelei garnituri care e ciupita si a intrat mizerie pe acolo. Daca ati observat in interiorul etrierului dupa ce scoti pistonasul are un mecanism care este prins cu o siguranta. A desfacut vineva acel mecanism sa il curete cum trebuie, si daca da cum a reusit sa scoata acea siguranta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!