Jump to content

Cum conducem


adrian001
 Share

Postare recomandată

Nush cum e la voi, da la mine rar sare de 5 l/100. Recordul personal e de 4,1 l/100 acum vreo 7 luni!!!. Avem carnetul de vreo 2 sapt si am zis sa conduc ca la carte, am mers pe o distanta de 209 km, traseu in elevatie de la 50 m la 206 m, accelerari foaaarte lente (se stie ca msina consuma cel mai mult cand accelerezi), iar viteza cam 98-95 km/h, treapta a V-a la turatie de cuplu a masini ( aprox 2000 rpm). Nici mie nu mi-a venit sa cred ca e posibil un consum asa de mic, am uitat sa spun ca in masina erau 3 persoane + bagaje (veneam de la tara :ceuameni: ). Oricum cred ca e si o eroare a calculatorului pt ca e prea mic consumul si acum dupa 7 luni cand merg mai sportiv 4,4 sau 4,6 scot pe acelasi traseu. Masina e din 2004 Euro 3, daca ara vreo imporanta, si are 82000 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 120
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • adrian001

    21

  • RRS

    18

  • mario75

    13

  • srudolf

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca mai citesti pe aici, ai sa vezi ca ai consum mai mic la 100kmh in viteza 4 la 2500rpm, si motorul si turbina se simt mai bine decat la 2000, unde nu prea ai nu stiu ce forta daca vrei sa eviti ceva, pe scurt, ca calci acceleratia.

Reconsidera :)

PS - si eu am euro 3, si se zice ca are un consum mai mic (probabil 0,1L) decat euro 4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tind sa nu cred ca, consumul e mai mic in treapta a IV-a la 2500 rpm decat in treapta a V la 2000 rpm. Dar cred ca o sa incerc pe o portiune de drum ambele stiluri. Nu cred asta pentru ca la turatia de cuplu morotul depune cel mai mic efort pentru a sustine masina in miscare.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm. Consumul e mai scazut in treapta inferioara, daca turatia e in cuplu, decat in treapta superioara, cu turatia sub turatia de cuplu, sau la limita inferioara a acesteia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te convingi, sa stii ca nu beau decat suc natural sau apa plata :Driver: motorului ii place mai mult la 2500 decat la 2000, nu e ca la benzinare...

Si e foarte clar, daca vrei sa faci o depasire la 2000 si o calci brusc... nasol, caci poti pierde 2 secunde pretioase, pe langa stress-ul pe turbina :Driver:

Try it! (nu stiu de ce nu ai citit tot topicul, s-a mai discutat, probat etc.

vezi si poza de mai jos, facuta in treapta 3 la viteza constanta (folosesc treapta 3 pana la 80kmh sau 3000rpm pt. schimb optim, cu motorul cald, of course)

post-15632-1232560206_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te convingi, sa stii ca nu beau decat suc natural sau apa plata :) motorului ii place mai mult la 2500 decat la 2000, nu e ca la benzinare...

Si e foarte clar, daca vrei sa faci o depasire la 2000 si o calci brusc... nasol, caci poti pierde 2 secunde pretioase, pe langa stress-ul pe turbina :D

Try it! (nu stiu de ce nu ai citit tot topicul, s-a mai discutat, probat etc.

vezi si poza de mai jos, facuta in treapta 3 la viteza constanta (folosesc treapta 3 pana la 80kmh sau 3000rpm pt. schimb optim, cu motorul cald, of course)

post-15632-1232560206_thumb.jpg

de acord cu cele 2 secunde. referitor la stress-ul pe turbina, de la 2000... deja exageram (paranoia? :P :(). nu lua personal :D

Modificat de audi_fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Habar nu aveam ca e asa cu turatia, credeam ca, consum minim se obtine la turatia de cuplu in treapa cea mai inalta, dar acum vad ca nu e asa :).Oricum sa nu crezi ca schimb treptele la 2200 sau ca depasesc cu a 5-a. Schimb pe la 2400-2500-2600 si din cand in cad la 3800 sa mai curat cosu' de fum :) bineiniteles cu motorul cald ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu cele 2 secunde. referitor la stress-ul pe turbina, de la 2000... deja exageram (paranoia? :P :icon_thumright: ). nu lua personal :D

Am vrut sa subliniez doar sa conduca corect, sa nu mai apara vreun post in aria tehnica - piese de schimb :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimb pe la 2400-2500-2600 si din cand in cad la 3800 sa mai curat cosu' de fum :blah: bineiniteles cu motorul cald ....

Analizand cifrele tale cu virgula sper ca nu stai tot timpul cu ochii in bord ci te relaxezi cand conduci.

Cand motorul e rece ca acum nu trece de 2500 iar apoi nu schimba sub 3000 ;-)

E simplu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

;) Am si eu o intrebare cam stupida poate .. dar la ce turatie schimba DSG-ul in regim normal? Credeti ca ala e gandit ca sa strice motorul?

Modificat de pro_niger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca daca schimb dupa 3000 cand e motorul cald consum mai putin !!!! daca asta zici mi se pare total aiurea, mai ales ca in carte la condusul economic scrie sa schimbi cat mai repede intr-o treapta superioara, pe de alta parte daca te referi la protejarea turbinei atunci da e corect ce zici. Oricum nu cred ca tre sa te sperii de turatiile sub 2000 ca vampirii de soare. Cat timp accelerezi progresiv nu cred ca apare nici o problema. Cel mai mare consum pe care l-am avut cu masina a fost in drum spre Germania vreo 5,6 l/100, conducea tatal meu, viteza era in jur de 150-160 ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ RIon interesant consumul tau in treapta a 3-a . Acum dupa ce am fost curios sa vad daca e adevarat cel putin la masina mea nu este vorbim aici de o2 1.9 tdi my 2007 26 000 km remapata la 140 by tcm. Poate o fi din cauza cipului . testul l-am facut in tr a 3-a de viteza 60 km/h aprox 2400 rpm consum instant 5-5,2 , in treapta a 4-a aceeasi viteza 60 km/h turatia 1600 rpm consum instant 3,3-3,5 . Sigur nu era o vale ceva acolo de ai reusit acel consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era vale, este drumul drept de la Apahida catre Jucu (drum facut pentru Nokia, zici ca e autostrada :D ).

Masina mea e euro3, poate si din cauza aceasta, dar a fost consumul cel mai mic obtinut (de aceea am facut si poza). Testul il poti face daca mergi mult pe drum drept cu 3 si la 2300-2500 rpm. La 1600 esti si tu constient ca e subturat... clar consum mai mic, dar dauneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am reusit sa stabilesc astazi recordul personal la consum pentru octavia mea ( pe care o am de doua luni si 2 saptamani). Mai precis, pentru ruta Brasov - Bucuresti - Brasov (354km) consumul mediu afisat de BC a fost de 4,8%, iar la pompa exact 5,14% ( si asta in conditiile unui trafic aglomerat ( atat dimineata la intrare in Bucuresti, cat si dupa-amiaza la plecare spre Brasov). Rezonabil, nu? :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-RIon interesant consumul tau in treapta a 3-a . am si eu o2 my 2008 motor de 1.9tdi 1500 km :D (prietenii stiu de ce ) si consumul meu este tot de 5,3 / 5,2 cam asa dar nu cat ai spus tu poate batea vantul din spate fara suparare . iar legat de ceea ce ai zis tu ca in treapta a 4 la 1600 e sub turata parerea mea e ca nu e dar na fiecare cu a le lui .

- tutuciprian - esti foarte tare o mica parte din drum am facut - o si eu pana la sinaia dar cand m-am intors nu imi arata 4,8% . Ce vreau sa stiu si eu de unde stii tu ca la pompa exact 5,14% ai vorbit cu ea ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.mef, citeste pe acest forum la capitolul conducere tdi, si ai sa vezi de ce 1600 este subturat, nu am scornit eu asta. Deci nu fiecare cu ale lui :D Invata sa conduci masina ca pe un diesel, nu ca pe o benzinara.

Fa un experiment, mergi in orice viteza cu 1600 rpm si incearca sa faci o depasire, calcand ceva mai tare pedala din dreapta, ai sa vezi efectul...

Nu batea vantul, erau conditii normale de mers, insa nu a fost un consum final de traseu, ci consumul mediu in treapta si la viteza respectiva. Consumul final pe traseu a fost sub 5%, si am mers cat am putut cu viteze legale si cateva sprint-uri.

Cel mai mic consum aratat in treapta respectiva (instant, bineinteles) a fost 2.7%.

A, am folosit noua gama de combustibil Rompetrol.

La tine e normal sa ai consum ceva mai mare din mai multe motive: rodaj (ai de abea 1500km, motorul meu peste 100 000km), ai euro 4 (daca nu 5) si probabil ai si DPF... iar in semnatura apare CP??? - ai si remapare?

Ciprian a luat in calcul consumul mediu aratat de CB pe MD, iar la pompa a numarat cati L au incaput, iar apoi a facut un calcul simplu raportand la nr. de km parcursi, nu arata pompa asa ceva, dar asta e calculul corect si asa se face...

Umpli cu combustibil pana in buza, faci 100km, te intorci la aceeasi pompa si umpli in buza. La masinile cu carburator se punea 1L in sticla si mergea pana se termina, se facea un calcul si acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am zis ca si mie mi se pare ilogic ca masina sa consume mai putin intreapta inferioara la o turatie mai mare decat intr-o treapta superioara la o turatie mai mica. Pe de alta parte si in cartea masinii scrie sa selectezi o treapta superioara cat mai repede posbil. Dar cand o sa am timp o sa fac un test, cum am mai zis, Treapta V 2000 rpm vs Treapta IV 2400-2500 rpm pe vreo 50 de km. Si sa nu fie vorbe masina e si rodata destu,l 82000 km, si e si euro 3 ca cea a lui RIon si nici nu are cip tuning ...

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian, ai drumul de la TgJiu spre Vale... daca nu iti iese, sunt eu mai bun :D

Gluma e gluma, dar trebuie sa iasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai sa nu faci comparatie, intre consumul in treapta V la 1600 si consumul in treapta IV la 2000, ca nu o sa ai rezultatul dorit. Iar la 1600 rot/min 1,9 TDI e subturat. Poate consumul ala reusit de Rosty in a IV-a la 1600 era obtinut la ridicarea piciorului de pe pedala. Daca ai tempomat, e bine sa-l folosesti pentru a vedea diferentele, strict la treptele si turatiile respective, fara a fi influentat de temperatura motorului, modul de plecare de pe loc, sau alti factori. Setati o viteza pe tempomat si veti vedea diferentele in trepte diferite ;)

@Adrian, in carte scrie si ce inseamna sa selectezi o treapta superioara cat mai repede? Ca eu inteleg sa accelerez mai tare pentru a ajunge mai repede la turatia de schimbare a treptei ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihai.mef Pai domnul ironic la inceputul drumului faci plinul .. si la intoarcere il faci din nou si vezi cat iti intra .. imparti la cati km ai facut si ai valoarea exacta la cat ai consumat ... dar cred ca pt. ca sa te duca mintea la asta iti trebuie vreo 2 facultati .. tu intreaba pompa in continuare .. poate poate .

Modificat de pro_niger
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc RIon si pro niger pt. elucidarea misterului pt. colegul nostru de forum. nu mai comentez......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RIon- da probabil la 1600 este sub turat este logica prinderea unei viteze mai mari este mai lenta decat atunci cand o calci la 2000 rpm . Dece la 1600 ai un consum mai mic decat la 2000 de rpm ??? Normal cand un motor este subturat consuma mai mult combustibil si nu se adre in totalitate

@pro_niger DAAAAA pe bune si ce facultati iti trebuie ??? Asa sa lasam mistou stiam ca asa se face un consum la o masina ca ce poa sa fie asa mare inteligenta :D . in fine . Eu nu am vrut sa jignesc pe nimeni asa cum o faci tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.....

- tutuciprian - esti foarte tare o mica parte din drum am facut - o si eu pana la sinaia dar cand m-am intors nu imi arata 4,8% . Ce vreau sa stiu si eu de unde stii tu ca la pompa exact 5,14% ai vorbit cu ea ???

Tu intrebasei si el iti raspunsese. Daca tu ai intrebat in bascalie, asa ti-a raspuns si el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mihai.mef, din punctul meu de vedere condu masina asa cum doresti, insa vei avea probleme cu turbina mai devreme sau mai tarziu.

Cand iti confirma mai multa lume ca e subturat, imi aduc aminte de... cand iti zice un om ca esti beat, nu il crezi (prima faza e negarea), la al doilea razi, dar la al treilea te duci si te culci.

Daca la tine consumul (aratat de CB) e mai important decat o turbina de vreo 500 euro plus maruntisuri pe langa, eu iti spun ca am mers mai bine de jumatate de an cu 500 euro motorina...

Consumul pe care il vezi pe CB nu e cel real, ai sa vezi la final de drum. EU mergand asa turat, poti citi mai sus de 4.6%, 4.8, 4,9... etc., consumuri medii la drumuri de sute de km. Fa si tu 200km cu 1600 si sa vedem daca scazi sub 4,6 :)

Doamne fereste sa mergi la 1600rpm si sa vina un idiot pe contrasens, iar tu sa nu ai putere in pedala sa tragi dreapta... :blah:

Ca sa nu fiu total offtopic, 8,5 azi in CJ, pe ploaie... desi drumul era destul de liber.

Modificat de RIon
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!