Jump to content

Consumul de curent din baterie


120 L
 Share

Postare recomandată

Subiectul il voi deschide pentru o verificare la un nivel mai avansat ai parametrilor electrici pentru autoturisme. Constatarea de acum 2 saptamini a bateriei descarcate ( ochi negru ) m-a determinat sa fac cercetari amanuntite in privinta instalatiei electrice...

In urma verificarii am "descoperit" cauzele descarcarii acumulatorului:

- prima si cea mai importanta sursa de consum CONSTANT in parcare ( inchisa si cu alarma de fabrica "armed" ) este siguranta nr 43 care consuma 120 ma/h si este destinat "aparatului de comanda central"

- a 2-a este siguranta 49 care consuma 20 ma/h si este destinat "inchiderii centralizate"

Precizez ca este un consum CONSTANT pe tot parcursul zilei ( testat min 40 min ) si care descarca aproape ...4 AMPERI ZILNIC din baterie ( am inclus si autodescarcarea normala a bateriei ). Concluzia: daca nu merg 2 saptamini cu autoturismul acumulatorul saracu' nu mai are ce "furniza"...!!!

Consider acest fapt drept defectiune tehnica si astept pareri si de la voi in cazul in care v-ati lovit de probleme identice.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 120 L

    14

  • BLiTZ

    6

  • florin berdila

    5

  • Al Bundy

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

La ce te referi prin "aparat de comanda central" ?

Printre altele consumul maxim nu tb sa depaseasca in total 40ma. Centralizata consuma in armat 7 mA.

Siguranta 49 este dwestinata modulului de confort, deci daca ai consum mare aici inseamna ca nu intra in stand-by sau ai vre-un bec aprins in torpedou, usi, portbagaj..

Siguranta 43 este de la bordnetz, adica centrala electrica. Fa o diagnoza si vezi ce erori ai stocate in calc masinii.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, incearca si tu sa faci o verificare dimineata si una dupamasa sa vezi daca consumul ii acelasi.Am citit undeva ca dupa 4 ore scade consumul de curent.Logic si normal ar fi sa intre in standby si sa aiba un consum nesemnificativ.Ar fi interesant sa verificam mai multi sa vedem si alte masini.Cum putem verifica chestia asta ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa detaliez:

- siguranta 43 e trecuta in cartea masinii: "Aparatul de comanda central,blocarea selectorului de viteze al cutiei automate" - 20 Amperi"

cum nu e cazul de cutie automata la mine...ramine doar aparatul de comanda central...nu stiu exact ce inseamna dar presupun ca este chiar calcul principal Siemens din fata caci la introducere siguranta se comanda pompa de benzina 3 sec.

- siguranta 49 nu consuma mult dupa parerea mea...vinovatul fiind "aparatul de comanda" care suge 120 ma/h constant si dim si dupa-amiaza ( verificat ieri )

Becuri aprinse...exclus si verificat.

- la ultima diagnoza nu s-a descoperit nimic deosebit dar trebuie sa fac musai un drum la service garantii pentru problema.

De verificat este la indemina oricui care are un ampermetru si cunoaste cel putin partea electrica...Modalitatea e simpla ( se scoate borna - si se introduce ampermetrul inseriat intre borna si minusul bateriei ) se detecteaza consumul prin scoaterea pe rind a sigurantelor...

Astept opinii.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai erori stocate, cel mai probabil este ceea ce a spus si al bundy. Unul dintre calc. nu intra in stand-by.

Am avut si eu problema asta la O2. Ciudat este (a fost) ca, masuram curentul de repaus(tot cam aceeasi valoare ~150mA) si totul a revenit la normal (scazand la ~20mA) dupa ce am incuiat/descuiat masina cu cheia. :D Sa fi fost o problema cu switch-ul usii? Hmm..fara eroare stocata?!

Bateria mea ajunsese sa nu reziste mai mult de 2-3 zile fara sa posrnesc masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb si eu pe cineva cu experienta daca alarma consuma din bateria masini ca de cand o am parca pornirea e mai greoaie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am incercat inchiderea din cheie...dar merita verificat..10x oricum xxnelu

Blitz: daca ai ocazia zilele acestea...fa o testare pe la voi cu baietii ( consum de curent in stand-by ) si scrie rezultatele de consum aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul in regim de standby trebuie sa fie 25mA maxim. Daca este peste atunci sunt necazuri. Procedura de masurare ai descris-o singur, deci nu mai are rost sa-ti povestesc si eu. Cheers!

P.S. atentie ca nu cumva sa ai switch la capota sau sa ai switch montat pentru alarma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor, daca postez bine spuneti-mi si mie... posibil sa mi se descarce bateria de la alarma pe care tocmai am pus-o, ....sa-mi fac probleme , sa masor ceva? sau nu trebuie sa-mi fac griji?.....apropo problema lui PatrkFab nu e de la alarma care consuma prea mult ce spuneti?

Modificat de Alinrac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alin, ca sa te convingi poti sa faci singurel operatiunea descrisa de 120L

De verificat este la indemina oricui care are un ampermetru si cunoaste cel putin partea electrica...Modalitatea e simpla ( se scoate borna - si se introduce ampermetrul inseriat intre borna si minusul bateriei )

Atentie la ce-am spus si eu: ca sa faci masuratoarea asta ori tii capota ridicata si-atunci trebuie sa "inchizi" switch-ul de capota ori scoti firele ampermetrului afara si inchizi capota. Maxim 25mA trebuie sa fie curentul consumat dupa maxim 1/2 ora in care masina a stat incuiata si armata alarma (timpul maxim de intrare in "sleep mode" al calculatoarelor din reteaua de confort este de 1/2ora).

Daca totul e in regula atunci altul e baiul: fie n-ai curent de incarcare de la alternator fie bateria este foarte slaba si-atunci, fiind destul de rece afara, nu mai primeste curent de incarcare.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi o explicatie...

1. Switch de capota nu l-am reperat dar in mod sigur exista, caci la inchidere din telecomanda nu se aprind becurile de la semnalizare ( semn ca ceva e open...) Probabil l-au "pitit" bine cehii... ;) Blitz poate stii tu de el pe unde l-au pus sau cum i-l pacalim cu capota deschisa...

2. E posibil din cauza asta sa nu intre in stand-by alarma de fabrica...

Dar...are legatura consumul calc-ului central cu chestia asta ?

Ca sa elimin si aceasta ipoteza am sa fac teste din nou...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

120L, ar trebui sa fie in broasca de capota, partea de jos (nu cea care se prinde pe capota). Trebuie sa te uiti acolo sa vezi daca gasesti vreo mufa de fabrica. Daca nu gasesti inseamna ca nu are. Cel de alarma e mai simplu, banuiesc ca stii cum arata. Ideea este ca daca o usa, portbagajul, capota NU sunt inchise, atunci calculatorul de confort nu va intra in "sleep mode", va consuma curent mai mult. De aceea, daca verifici consumatorii, asigura-te ca ai usile incuiate din inchiderea centralizata si daca e switch la capota, baga o surubelnita in broasca si imita inchiderea capotei.

Cheers!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda...verific cu capota inchisa...e mai sigur.

Revin cu detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat bateria la un electrician auto , ca eu nu am aparate, bateria e pe moarte, am mai resuscitat-o eu ca la urgente la spital, dar ma paste cumparatul uneia noi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa inca o serie de masuratori consumurile se prezinta in felul urmator:

- Capota inchisa, inchis din cheie sau telecomanda ( armed ) = 90 ma/h primele 15 sec apoi scade la 20 ma/h.

- Capota inchisa automobil cu usile inchise ( dezarmed ) = 850 ma/h primele 30 de sec ( bec plafoniera ) apoi scade la 140 ma/h.

Bateria este in verde acum si nu s-a mai descarcat de o saptamina.

E posibil sa aiba o legatura si inchiderea/deschiderea din cheie cum a spus xxnelu si mai are legatura si senzorul de inchidere capota plasat la inchizatoare.

Concluzii:

- Cind automobilul e parcat si cu usile inchise dar fara a fi "armed" consumul este mare ( la tara,la gratar, in curte ...etc ) din cauza ne-intrarii in stand-by a comp-urilor.

- In stand-by ( confirmat de aprinderea lampilor de semnalizare ) consumul e OK

- Recomand inchidere-deschidere din cheie periodic pentru a elimina si varianta spusa de xxnelu si pentru broasca...am vz ca merge cam greu acum si Blitz a zis ca dupa 2 ani de nefolosire e cam pe duca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

salut ! am nevoie de un sfat. dupa 3 zile cu masina in curte nepornita, de dimineata nu a mai pornit nici la a 3-a cheie. Nu mai incerc de frica sa nu stric ceva. acum...pentru ca nu stiu, ce trebuie facut pentru a incerca sa o pornesc cu alta baterie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai putea sa rogi pe cineva sa te ajute sa pornesti cu cabluri (mare atentie la +/-), poti demonta bateria sa o duci in casa la caldura si isi poate reveni (in 4-5 ore ar treubi sa isi revina suficient incat sa pornesti) si, eventual, poti sa o pui si pe un redresor. Sub nicio forma sa NU incerci sa pornesti masina impinsa (ai distributia pe curea si s-ar putea intampla sa rupi cureaua).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa ce azi nu am reusit sa pornesc numai cu bateria proprie(masina este parcata de pa 31.12 pe la orele 18) am trecut si eu la masuratori.

Rezultate:

masina inchisa armata (safe) : 40 ma

daca las si statia CB (+ permanent, sa nu uite setarile) : 67 ma

daca las si o oglinda cu monitor pentru camera mers inapoi (statea si ea pe + permanent) SURPRIZA : 270ma

Oglinda este alimentata cu + de la plafoniera pe care in mod normal calc o taie si o verifica la fiecare 30 de minute.

Cind mi-au montat alarma cei de la Skoda in schimb au pus firul respectiv altfel pentru ca alarma sa nu tipe la 30 de minute.

Acuma sunt curios daca 40ma este bun (am masurat la citeva minute dupa ce am armat alarma). Am instalata o alarma Wintec LEA722 cu modul de pornire motor, asta nu stiu cit consuma.

Stie careva care este curentul dat de constructor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok, de ex la Logan consumul e de 70mA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cartea zice ca consumul sa curent in gol (masina incuiata, masurare dupa ~30min. a.i. calculatoarele din comfort sa intre in standby) sa nu depaseasca 20-25mA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine dupa incuiere este un consum de 110 mA. Dupa 30 minute scade sub 20mA. Nu stiu exact cat caci apmermetrul imi arata 0.01A.

Deci eu zic ca 40 mA e cam triplu decat la mine.

Cert este ca am patit in octombrie, dupa o luna de nepornit Fabia, fiind in curte nu am inchis din telecomanda, nu am reusit sa o pornesc. Nu a invartit de loc. Am pus acumulatorul pe o masina mai veche la care am indraznit sa schimb acumulatorul cu motorul pornit. Dupa 60 km am completat nivelul de electrolit si am pus inapoi pe Fabia. Acum ochiul magic este verde.

In decembrie cand erau frigurile astea mai mari, nici ziua nu a trecut peste -6 grade timp de o saptamana si masina a stat nepornit dar incuiat. A pornit la prima cheie. Atunci am facut masuratorile de consum in gol, si e clar: cu consumul in gol in parametrii acumulatorul rezista mult si bine.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G Diaconu: E totul ok la tine...consumatorii suplimentari iti "maninca" restul de curent. Poti ramine pe consumul de mijloc ( 70 ma ) fara probleme daca nu o pornesti o saptamina sau pe cel mare daca mergi in fiecare zi cu ea.

Jagoman: In starea "dezarmat" consumul e de 140 ma/h ( peste 3 Ah/zi ) si calculezi singur in cite zile descarca complet bateria...

Pentru toti e bine sa stiti ca o descarcare completa accidentala a acumulatorului produce daune ireversibile foarte mari iar capacitatea bateriei va scadea mult dupa acest incident chiar daca o incarcati complet !

In plus va creste curentul de autodescarcare la valori f mari !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine bateria este cam veche de vreo 3-4 ani, si intr-adevar tind sa cred ca a fost afectata un pic bateria de descarcarea completa mentionata, caci electrolitul dintr-o celula nu mai este limpede are culoarea gri murdar. Dar totusi rezista si in frigurile astea de -10 -15 chiar daca sta si o saptamana. De stiut ca nu prea parcurg drumuri scurte, decat rar, adica intotdeauna am peste 60 km intre pornire si oprire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Dupa inca o serie de masuratori consumurile se prezinta in felul urmator:

- Capota inchisa, inchis din cheie sau telecomanda ( armed ) = 90 ma/h primele 15 sec apoi scade la 20 ma/h.

- Capota inchisa automobil cu usile inchise ( dezarmed ) = 850 ma/h primele 30 de sec ( bec plafoniera ) apoi scade la 140 ma/h.

Cand am cumparat bateria la masina, mi s-au facut niste teste si cu capota deschisa(dezarmed), dupa 30 secunde, aveam consum de 140 ma/h, exact cum spui tu... mi-a trecut pe garantie si mi-a zis sa vin la control cand ies din iarna pt ca este cam mare... de unde pot achizitiona si eu un multimetru si sa verific ce consum am cand am inchis cu alarma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din orice magazin electrice.

Da vezi ca consumul scade la valoarea mentionata mica, adica gen 20 mA, doar dupa aprox 30 minute de la incshiderea usii. Nu imediat dupa armarea alarmei.

La 140 mA scade dupa ce se sting luminile interioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!