Jump to content

eroare - control electric motor sau evacuare gaze


Vlad C.
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor.

Am o Octavia 1 (1,9 TDI, 90 CP) de vreo 4 ani si 4 luni, are vreo 67.000 km. si ieri mi-a aparut pentru prima data un semnal in bord - de genul unui rezervor cu 2 linii pe 2 laturi (seamana putin cu semnul pentru ulei).

M-am uitat in manual si este vorba de ceva probleme cu "control electric motor sau evacuare gaze".

De fapt, acest semnal aparea totdeauna la pornirea motorului (impreuna cu altele) dar disparea dupa 1-2 secunde.

Precizez ca dupa ce am vazut ieri acest semnal m-a dus prima data gandul sa verific nivelul uleiului, si acesta era 2-3 milimetri sub MINim (insa semnul de nivel ulei nu se mentinea aprins in bord), astfel ca am completat imediat cu ulei (aveam in portbagaj vreo juma' de litru) si a ajuns la nivel intre MIN si MAX.

Insa semnul in bord (control motor sau evacuare gaze) este inca acolo, atunci cand am motorul pornit.

Are cineva idee de la ce este cel mai probabil sa fie ?

PS: Am o programare la service pt. inceputul lui decembrie dar poate rezolv cumva pana atunci (daca este ceva simplu).

Modificat de Vlad C.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina trage la fel de bine, motorasul acela galben se aprinde si cand e problema la debitmetru, sau cand e o problema la sonda lambda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina trage la fel de bine, motorasul acela galben se aprinde si cand e problema la debitmetru, sau cand e o problema la sonda lambda

Mi se pare ca trage la fel (de bine)...

In cele 2 cazuri (cele 2 tipuri de piese sugerate care ar putea avea probleme) s-ar rezolva usor in service ?

Exista metode de verificare clara a lor, pt. a isi da seama omul unde este problema ?

Este vorba de piese scumpe sau nu foarte scumpe de inlocuit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in ambele cazuri se vede pe testar, poate sa fie o eroare doar stocata dar de cele mei multe ori erorile dispar dupa o repornire, oricum o scanare cu vagcom-ul ar prinde bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt scanare si diagnoza te pot ajuta 0721 935 210 daca esti din bucuresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor ! dupa un drum spre piatra neamt in acest..weekend..(ningea destul de tare si era frig)la intoarcere mi-a aparut..semnul acela de la ASR adica semnul exclamarii si la putin timp mi-a aparut..si acea pompa de care zice si colegul de mai sus..cu evacuare gaze?? la putin timp dupa ce am ajuns acasa am observat ca masina porneste foarte greu (a4 5 a cheie)oare sunt bujiile ? sau vreo sonda?! si asta..din cauza..ca a venit frigul !! astept pareri ! :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar nimeni nu are o parere? :icon_thumright:

Incepem sa ne raspundem singuri...

Mie mi-a zis cineva pe alt forum ca la mine (diesel / TDI) nu exista bobine de inductie si nici sonda lambda ! - poate cineva sa infirme/confirme asta ?

Si ca este destul de probabil sa fie de la EGR (blocat pe deschis).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La TDI NU exista bobine de inductie si nici sonda lambda. Crede-ma.

salutare tuturor ! dupa un drum spre piatra neamt in acest..weekend..(ningea destul de tare si era frig)la intoarcere mi-a aparut..semnul acela de la ASR adica semnul exclamarii si la putin timp mi-a aparut..si acea pompa de care zice si colegul de mai sus..cu evacuare gaze?? la putin timp dupa ce am ajuns acasa am observat ca masina porneste foarte greu (a4 5 a cheie)oare sunt bujiile ? sau vreo sonda?! si asta..din cauza..ca a venit frigul !! astept pareri ! :icon_thumright:

Cu parerea putem sa ne dam toti, de aceea nu a raspuns nimeni sa nu te duca in eroare. fa intai o scanare si dupa aia mai vorbim.

NU sunt admise BUMP-urile pe ariile tehnice, ai grija pe viitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca porneste greu e posibil sa fie EGR-ul blocat dar poti sa dai de el sa il inchizi si sa vezi daca porneste repede, daca e blocat trebuie curatat, asta se intampla daca se merge subturat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare:)...cum inchid EGR-ul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca ai cum sa-l inchizi, poate se referea la clapeta de inchidere a aerului la oprirea motorului, corp comun cu EGR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are dreptate al_bundi daca ramane blocata porneste greu masina, la ea ma refeream :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca aia ramane blocata nu mai porneste masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde unde ramane blocata, pote la rece nu ramne blocata, poate ramane doar la calg, sau poate nu mai inchide bine la cald, a patit-o un prieten cu o bora care nu mai pornea la cald si era de la clapeta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
depinde unde ramane blocata, pote la rece nu ramne blocata, poate ramane doar la calg, sau poate nu mai inchide bine la cald, a patit-o un prieten cu o bora care nu mai pornea la cald si era de la clapeta

Ok baieti !

Ca proaspat detinator de Octav. 1, din 2000, 1.9 TDI, 90 cai si 4x4 sunt f. interesat de acest subiect !

Cum am sarit de la golf 2 1,6 TD - unde mi-am pus amprenta serios ( turbina, intercooler, evacuare , etc ) saltul e semnificativ pt. mine. Am luat-o cu pb. asta. Porneste cand vrea ea, daca vrea, iar cand o face o face imediat ca si cum n-ar fi avut nimic ! Fostul driver un domn f. varstic stia ceva de la un mecanic despre o clapeta dar nu a apucat sa-mi arate. Banuiesc ca este undeva la EGR pt ca doar acolo se poate misca ceva gen clapeta din cate vad eu.

Daca se poate explica in 2 vorbe cam unde ar fi clapeta buclucase, si de ce ar ramane asa ? E deajuns sa o cureti ? Cand trebuie inlocuit tot EGR-ul ?

PS. cineva sustinea ca daca scoti mufa de la debitmetru iti ramane aprins un bec in bord indiferent daca dupa o introduci la loc - adevarat sau nu ?

Multumiri anticipate celor ce se straduiesc sa-mi raspunda !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VA ROG !

Un raspuns cat de mic, sumar, etc.

Fratilor, am masina da n-am !!! E ,, noua '' dar nu ma pot bucura de ea. Ma mananca in... peste tot mai ales in weekend ca nu o pot incerca si eu !

Cat ma duce un tester care sa-mi spuna mai multe ? Masina nu o pot deplasa - inca

RESPECT TUTUROR !

ps - chiar daca am inceput cu stangul -NU-MI PARE RAU CA AM OCTAVIE !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici sa nu-ti para ;)

Un Sfat: -> Nu mai da Reply (Quote) la mesajul dinainte pentru ca e evident ca la ala faci referire. Da Reply la alte mesaje de dinainte, daca e cazul. ;) ... asta ca sa nu mai primesti inca un Warn.

Modificat de bn64and
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mihaigtd

Verifica tija clapetei sa nu fie blocata(vezi poza din atasament). Pune contactul si vezi daca isi modifica pozitia.

post-12725-1233345894_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VA ROG !

Fratilor, am masina da n-am !!! E ,, noua '' dar nu ma pot bucura de ea.

Cat ma duce un tester care sa-mi spuna mai multe ? Masina nu o pot deplasa - inca

RESPECT TUTUROR !

ps - chiar daca am inceput cu stangul -NU-MI PARE RAU CA AM OCTAVIE !!!

De unde esti? Ce masina ai? Ce probleme ai? Detaliaza sa vedem cine te poate ajuta.

Daca esti din Bucuresti poti sa ma contactezi la nr de telefon din profilul meu.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare ! de cateva zile mi-a aparut..acel martor in bord ... evacuare gaze ! dupa o scanare am obt urm rezultate ! Address

16522 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Signal too High

P0138 - 35-00 - -

17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit

P1118 - 35-00 - -

Readiness: 0000 0000

!!! Este posibil sa isi mai revina sonda lambda 2?! oare s=o fi desprins vreun fir?! Mentiuonez ca pana acum puneam numai benzina efix sii am pus si de la petrom de 15 lei pentru a completa ! are vreo legatura? are idee cineva cat costa sonda LAMBDA 2 originala pt o1 1.6i avu 102 cai !? :D sa stiu si eu la ce ma astept ! daca nu o schimb acuma de curand imi poate afecta ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eroarea se refera la sonda de dupa catalizator.Aici trebuie verificat circuitul de preincalzire a sondei.Poate sa fie rezistenta sondei arsa, sau circuitul de alimentare intrerupt.Daca o poti verifica ,,home`` scrie aici si te vom ajuta cu detalii.Poti merge asa fara nicio problema, doar ca ti-a crescut consumul cu vreo 10%.Benzina nu are vreun efect direct la sonda, actioneaza negativ la alte subansambluri ale motorului.

Ca fapt divers, o sonda originala costa aprox 700 ron :)

Avertisment

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Modificat de Al Bundy
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

700 la dealer !! :D ca in comert o sonda originala bosh cred ca e vreo 400ron ?nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca sunt si sonde universale care se invart in jurul pretului de 400ron, dar cea originala sigur este 700ron +/-10% functie de distribuitor.

pentru motorul 1,6i AVU sonda de dupa CAT este cu 4 fire, iar cea inainte de CAT este cu 5 fire care costa si mai mult de 700ron si nu la dealer.

rezolvarea ar putea fi simpla, posibil circuit intrerupt la preincalzirea sondei,dupa cum am mai precizat, :P asa sa nu te puni sa faci economii pt sonda inainte de a face investigatii.Bafta!

Avertisment

QUOTE / REPLAY (citatul) ajută c

Modificat de Al Bundy
Quote inutil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si o problema pe un 1.8t.....intrerupe la acceleratie usoara....pe vag imi da MAF am schimbat 3 si degeaba...acum merg cu mufa scoasa la maf pt ca imi consuma f mult si merge f prost...ce ar mai putea fi ?aveti idee?cand intra turbina nu mai face nimik......masina are soft,intercooler...de tras trage bine dar ma deranjeaza cand merg incet...benzina are EGR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!