Jump to content

Probleme la chiulasa!


cipo28
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Sunt nou pe forum, si-s bucuros in acelasi timp c-am gasit in sfarsit un forum profesional de discutii!

Pe scurt, acum 2 ierni, intr-o parcare, la relanti, brusc motorul s-a oprit din functionare. Am constatat ca pur si simplu fulia s-a desprins de motor, practic prezonul fuliei s-a forfecat. De ce? Asta am vazut-o mai tarziu, dupa ce am dat fulia jos. Pana din interiorul fuliei s-a "mancat" in timp ceea ce a dus la un joc, oboseala accentuata si forfecarea prezonului de strangere al fuliei. Aceasta este una din punctele slabe la VW fabricate inainte de '98. Mi-am zis ca poate sunt norocos si chiulasa n-a patit nimic. Am schimbat fulia, am pus curele noi, am verificat compresia in cilindri, si....voila...totul parea Ok. I-am dat cheie si-a luat-o!

Thanks to God!

Toate bune pana acum, trage bine, dar cred ca totusi una din valve a fost atinsa de piston fiindca motorul are un zgomot de parca ar fi un ventilator stricat. Am fost si la mecanic sa-mi confirme, si se pare ca-i o intake(admisie) valve.

Acum nu stiu ce sa fac, sa ma apuc sa dau jos chiulasa si sa incerc s-o refac (valve, tacheti, arcuri, duze noi,....etc.), sa merg la mecanic nu-mi permit ca ma rupe de bani. Mecanicul mi-a zis ca decat sa repar chiulasa mai bine schimb motorul. Nu l-as achimba fiindca merge excelent (exceptie facand chiulasa), nu consuma ulei, si-n plus are doar 300000 km facuti.

As putea sa achizitionez o chiulasa la mana a doua, s-o echipez ca la carte....si mi-ar fi si la indemana....o dau pe asta jos si imediat o pun pe cealalta pe motor!

Cred ca asta am sa fac pana la urma.

Stie careva ceva magazine specializate pe piese VW la mana a doua mai ieftine, mai precis chiulase de 1.9 TD/AAZ. Poate in Iasi ori Bucuresti.

Merci,

Cip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut noi stam aproape de ungaria si este la noi un tip care merge saptamanal martea acolo, el duce chiulasa veche acolo si seara vine cu ea brici scaune noi supape tot tot ceea ce trebuie ,va spun este stas cu adevarat si dau ungurii garantie 1 an si costa 200 eu cu chiulasa in schimb :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Asta am patit si eu de 2 ori in 100 de km dupa ce am cumparat masina imediat.

Problema o sa se repete daca nu iti vei verifica vibrochenul.La mine avea un pic de joc si mai avea si uzura acolo unde vine prinsa fulia pentru distributie.

Am acelasi motor AAZ ca si tine. Iti garantez ca ai avut indoite cel putin 2 supape si de asemenea si culbutorii hidraulici. La mine au fost 2 admisii si o evacuare plus culbutorii.Mi s-a intamplat in parcare

Cand ti-ai pus supapele le-ai tusat sa se inchida perfect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...n-ai sa crezi, atunci cand s-a intamplat am schimbat fulia si prezonul de strangere al fuliei, plus toate curelele. Nici macar n-am dat jos chiulasa, am verificat doar compresia in cilindri, dupa care am facut reglajul distributiei si-atat. A luat-o la prima cheie, numai ca de atunci a ramas cu un fel de zgomot ciudat, se pare ca totusi a atins ceva supape de se aude asa. In rest, merge ca inainte.

Merci de raspunsuri guys! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vioelectric : daca dai o chiulasa sparta o primesc?

stiu pe cineva in ploiesti de la care poti sa iei ce vrei, inclusiv chiulasa

daca nu fierbe o faci mai bine pe a ta , nu cred sa coste asa mult !

o supapa de adm e aprox 250 mii si evac 320 mii lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@vioelectric : daca dai o chiulasa sparta o primesc?

stiu pe cineva in ploiesti de la care poti sa iei ce vrei, inclusiv chiulasa

daca nu fierbe o faci mai bine pe a ta , nu cred sa coste asa mult !

o supapa de adm e aprox 250 mii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te costa 2000000 lei sa faci chiulasa + cate supape schimbi .

suna-ma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut iti sugerez sa faci ce zice valiauto ,la unguri tre s-o dai completa si daca are 10 fisuri o fac ei complet cu tot ce trebuie in ea. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...merci Vali, am sa te sun! Deocamdata nu e urgenta treaba, dar trebuie s-o fac cat de curand! Cred ca am sa ti-o aduc completa + toate piesele noi(valve, arcuri, etc).

Toate bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare!

Am constatat duminica intamplator ca in vasul de expansiune nu se mai vede antigelul si am verificat din ce cauza se intampla asta si spre surprinderea mea am gasit ceva inchis la culoare,gelatinos care s-a dovedit ca ar fi ulei.Cu ocazia asta am aflat ca mi s-a ars garnitura de la chiulasa :screwy: Am inteles ca e o treaba destul de nasoala si complicata cand se intampla asa ceva si ca mi-ar trebui pe cineva care sa stie f bine cum se poate rezolva aceasta schimbare de garnitura de chiulasa si restul de reparatii/schimbari/modificari ce apar odata cu aceasta.Am citit ca s-au mai intalnit la acest tip de motor,respectiv AAZ,aceste probleme si care ulterior s-ar fi reparat,unele mai bine,altele mai rau,in functie manopera,piese,etc.Stiu ca trebuie "deschisa" masina pt constatare pt constatarea exacta a daunelor si a reparatiilor ce trebuie efectuate,dar m-ar interesa in medie cam ce presupune si cam la ce bani sa ma astept sa cheltui si unde as putea-o rezolva sau la cine?Am un vecin care are un Audi 100 turbo diesel si care a avut o problema de acest gen si nu a fost multumit de lucrarea facuta si are probleme si mai mari in continuare :unsure: si tare nu as vrea sa mi se intample si mie acest lucru.

Multumesc de pe acum pt sfaturi si recomandari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti vei schimba toate supapele si toti culbutorii,cureaua,fulia cu prezonul rupt si ulei si antigel vei iesi la 10.000.000 fara manopera.

Iti spune baiatu' care e la al treilea incident in 6900 km.

Traiasca motorul AAZ !!!

Fara el probabil cei ce fac piese de schimb ptr Golf 3 ar fi dat faliment.

Eu oricum vreau sa imi schimb motorul.

Bafta la reparatie.Daca ai neclaritati da un semnal. :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de raspuns!

Eu as vrea sa incerc sa il repar totusi pt ca imi place f mult masina si cred ca ar fi pacat.Nu stiu cat de buna ar fi solutia schimbarii motorului cu alt tip de motor si nu stiu exact ce ar presupune,dar am vazut ca un membru al forumului a avut acest tip de motor pe un passat parca si l-a tinut cam 500k km,deci n-ar fi chiar asa de rau.La bord imi arata ca ar avea 159k km,deci ar trebui sa mai functioneze ceva timp de acum in colo.Am inteles ca majoritatea problemelor apar datorita manoperei prost facute,fara responsabilitate sau chiar fara cunostinta despre VW.Am "simtit" de cateva ori pana acum ce inseamna sa isi dea anumiti mecanici cu presupusu sau care "se bat cu caramida in piept" ca ei cunosc f bine ce inseamna VW si ca ei fac de "o viata" asa ceva,dar la montaj mai apar unele "scapari" care ulterior duc la alte si alte probleme,care presupun alti bani,nervi,etc.Si nu in ultimul rand calitatea pieselor inlocuite!!!Pretul in mare am inteles cat ar fi,acum caut pe cineva care sa ma ajute sa imi rezolv aceasta problema:un mecanic,un service....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

S-a rezolvat problema garniturii de chiulasa,am facut si o segmentare la motor,a mai ramas doar problema scurgerii de la pompa de injectie si gata cu reparatiile,sper,pt o buna perioada de timp. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu o intrebare:dupa aceste reparatii este normal sa imi creasca consumul de motorina?Si daca e ok sa creasca consumul,este pt o perioada la inceput pana in 1000km sau asa va fi de acum in colo?Nu sunt scurgeri pe sub masina sau alte probleme cu rezervorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca a fost bine pusa la punct distributia (cu comparatorul).

Se simte destul de repede la consum.

andrei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa segmentare mi se pare normal sa creasca consumul. Cati km? NU stiu.

La fel e si la mine. Daca ai unde regleaza si avansul si debitul pompei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa era reglata bine inainte de reparatie.Acum ar trebui un nou reglaj?Daca e nevoie,verific si distributia,desi inainte nu aveam nici o problema acolo.Sper sa nu fie de parcurs prea multi km cu acest consum!!!Eu mai am o problema la pompa de injectie(imi curge motorina pe la capac,pe la o "pipa"de cauciuc) si nu stiu exact ce defectiune este si sper sa o rezolv cat de curand.Nu pierde multa motorina,dar nu trebuie lasata asa.A fost cineva pana la service-ul de pe Alexandriei 190 Express Dizel?Am auzit niste recomandari destul de bune despre ei si chiar era indicat pe forum pt un membru tot legat ceva de sistemul de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat in cele din urma si problema scurgerii de la pompa de injectie la Express Diesel de pe Alexandriei prin schimbarea unui semering(adik ceva ca o garnitura de cauciuc).Astfel,nu mai este nevoie de schimbat nici un capac de la pompa. :D.Un baiat,Dragos,s-a ocupat de reparatie care a fost facuta ok si la bani putini,respectiv 800.000.Are si el un VW Scirocco si l-am invitat si pe el pe forum. :P

Revin cu intrebarea:dupa reparatia de la chiulasa si segmentare,este necesar vre-un reglaj la pompa?

Sa auzim de bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
Salutare,

Sunt nou pe forum, si-s bucuros in acelasi timp c-am gasit in sfarsit un forum profesional de discutii!

Pe scurt, acum 2 ierni, intr-o parcare, la relanti, brusc motorul s-a oprit din functionare. Am constatat ca pur si simplu fulia s-a desprins de motor, practic prezonul fuliei s-a forfecat. De ce? Asta am vazut-o mai tarziu, dupa ce am dat fulia jos. Pana din interiorul fuliei s-a "mancat" in timp ceea ce a dus la un joc, oboseala accentuata si forfecarea prezonului de strangere al fuliei. Aceasta este una din punctele slabe la VW fabricate inainte de '98. Mi-am zis ca poate sunt norocos si chiulasa n-a patit nimic. Am schimbat fulia, am pus curele noi, am verificat compresia in cilindri, si....voila...totul parea Ok. I-am dat cheie si-a luat-o!

Thanks to God!

Toate bune pana acum, trage bine, dar cred ca totusi una din valve a fost atinsa de piston fiindca motorul are un zgomot de parca ar fi un ventilator stricat. Am fost si la mecanic sa-mi confirme, si se pare ca-i o intake(admisie) valve.

Acum nu stiu ce sa fac, sa ma apuc sa dau jos chiulasa si sa incerc s-o refac (valve, tacheti, arcuri, duze noi,....etc.), sa merg la mecanic nu-mi permit ca ma rupe de bani. Mecanicul mi-a zis ca decat sa repar chiulasa mai bine schimb motorul. Nu l-as achimba fiindca merge excelent (exceptie facand chiulasa), nu consuma ulei, si-n plus are doar 300000 km facuti.

As putea sa achizitionez o chiulasa la mana a doua, s-o echipez ca la carte....si mi-ar fi si la indemana....o dau pe asta jos si imediat o pun pe cealalta pe motor!

Cred ca asta am sa fac pana la urma.

Stie careva ceva magazine specializate pe piese VW la mana a doua mai ieftine, mai precis chiulase de 1.9 TD/AAZ. Poate in Iasi ori Bucuresti.

Merci,

Cip

salut aceeasi problema am avut si eu...... si ma miram de ce mananca mult masina(la un calcul am iesit undeva pe la 11%...)enumar:sase supape indoite,4 tacheti hidraulici sparti.Reparatii facute si costuri:trasa chiulasa la plan,schimbat supapele (toate) plus tachetii:300 roni manopera,garnituri(chiulasa,admisie,evacuare si aia de la capac):255 ron,manopera dat jos chiulasa :400 ron .Deci pana acum avem 955 ron..rstul pana la 1240 roni (atat m-a costat tot) sun supapele plus tachetii si antigelul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
salut aceeasi problema am avut si eu...... si ma miram de ce mananca mult masina(la un calcul am iesit undeva pe la 11%...)enumar:sase supape indoite,4 tacheti hidraulici sparti.Reparatii facute si costuri:trasa chiulasa la plan,schimbat supapele (toate) plus tachetii:300 roni manopera,garnituri(chiulasa,admisie,evacuare si aia de la capac):255 ron,manopera dat jos chiulasa :400 ron .Deci pana acum avem 955 ron..rstul pana la 1240 roni (atat m-a costat tot) sun supapele plus tachetii si antigelul

Salut, am patit si eu aceeasi chestie cu pinionul de la distributie, deocamdata am dat chiulasa la facut, 1 supapa de evacuare, 4 supape de admisie, 4 ghiduri de la evacuare si un tachet, afacerea chiulasa m-a costat in total cu rectificari, 390 lei, mai ramane problema cu vilbrochenul de rectificat suprafata plana si strans la loc surubul, am sa pun si blocator de filete pe surub, si am sa strang cu pistol pneumatic cu vibrare, nu am vazut sa mai fi spus cineva de asta, dar nu vad alta rezolvare, masina e super, mi-ar parea rau sa o dau din cauza problemei cu saritul pinionului, a mea a sarit acum prima data, are 345 000 km.

Daca mai are cineva ceva sfaturi, pls help me.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna sunt nou pe acest forum si vad ca foarte multi ati avut aceasi problema pe care am avut-o si eu cu motorul AAZ. Pot sa spun ca motorul asta m-a albit in cap.Principala cauza de rupere a surubului care tine pinionul de la distributie este fulia de la motor care este facuta din 2 bucati intre care este turnat cauciuc,cu timpul acesta imbatrineste si fulia se dezehilibreaza fortind pana la vibrohen care este o mare mizerie la AAZ.Mie mi-a sarit sarit fulia de 3 ori la un interval de 2mii ,3mii si 6mii de km. Am refacut motorul de fiecare data si m-a costat distractia in total vreo 1000 de euro -cu banii astia imi luam linistit alt motor.M-ai stiu cativa oameni la care li s-au rupt fulia si pot sa spun ca daca a sarit o data fulia o sa sara si a 2-a oara.Exista AAZ-uri care au peste 350.000 de km si nu au avut niciodata o atfel de problema. Zgomotul la motor dupa ce s-a schimbat distributia (in urma forfecarii penei de la vilbrochen) este cauzat de tachetii hidraulici. Cand pinionul de la distributie sare de la locul lui pistonul loveste supapele ramase deschise iar acestea apasa pe pastila aflata in culbutorul hidraulic si o gauresc sau o taseaza in interior modificand automat distanta dintre axul cu came si culbutor. De aici apare zgomotul de tacanit al motorului.Eu am rezolvat problema pana la urma cumparand alt motor care culmea m-a costat doar 600 de euroi,iar pe cel vechi l-am vandut pe bucati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut , dupa ce am citit toate posturile voastre am inceput sa ma ingrijorez . Am si eu tot un motor 1.9 TD AAZ si`mi aduc aminte ca ultima oara cand am mers la mecanic sa`mi schimb cureaua de la alternator l`am rugat pe baiatul de acolo sa se uite putin la motor pentru ca nu ma pricep delok si sa`mi fac o idee despre eventualele probleme . Dupa o mica inspectie a constatat ca nu am probleme mari dar imi aduc aminte aminte ca mi`a spus ceva legat de fulie ... ceva de genul ca bate stramb . E grav ? Din posturile voastre mi`am dat seama ( sper ca nu gresesc ) ca aceasta problema poate fi una majora si fulia poate sa cada sau sa se rupa? Exista vreo cale ca aceea fulie sa nu mai bata stramb si sa fie repozitionata? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut , dupa ce am citit toate posturile voastre am inceput sa ma ingrijorez . Am si eu tot un motor 1.9 TD AAZ si`mi aduc aminte ca ultima oara cand am mers la mecanic sa`mi schimb cureaua de la alternator l`am rugat pe baiatul de acolo sa se uite putin la motor pentru ca nu ma pricep delok si sa`mi fac o idee despre eventualele probleme . Dupa o mica inspectie a constatat ca nu am probleme mari dar imi aduc aminte aminte ca mi`a spus ceva legat de fulie ... ceva de genul ca bate stramb . E grav ? Din posturile voastre mi`am dat seama ( sper ca nu gresesc ) ca aceasta problema poate fi una majora si fulia poate sa cada sau sa se rupa? Exista vreo cale ca aceea fulie sa nu mai bata stramb si sa fie repozitionata? Multumesc

Daca iti bate fulia deja ai o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Parerea mea e ca motoarele astea AAZ sunt tare proaste atata tot ca este mic consumul da' in rest....sprint asa parca are masina de pe loc da nu imi place raportul motor cutie de viteze este praf.....cand ajungi pe la 3500 de ture e de pomana plus ca face un zgomot de iti vine sa ....nush eu unu m-am lecuit de motorul asta...imi iau unul de 1.8 benzina si am terminat toata treaba va las pe voi sa va chinuiti cu el in continuare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

daca este aaz e o problema generala cu acel pinion care prinde joc si sare de la punct.am avut si eu probleme cu acel pinion am rezolvat si am scapat de ea pentru ca poti sa dai si cu mama solutiei de filete tot se desface iar o rezolvare ar fi sa schimbati arborele cu unul de la motoarele tdi 1z dar munca multa bani cheltuiti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!