Jump to content

Releu semnalizare si senzor lichid racire


Mihai
 Share

Postare recomandată

Am o Skoda Octavia TDI din anul 2000 la care mi-au aparut urmatoarele probleme:

1. Chiar neplacut: mi s-a stricat releul de semnalizare. Daca incerc sa semnalizez sau sa pun luminile de avarie, acestea clipesc de cateva ori in mod ne-ritmic dupa care se opresc. Am auzit ca acest releu nu e chiar o mare realizare inginereasca, fiind insuficient dimensionat pentru curentul electric necesar. Intr-adevar am lasat vreo 20 de minute avaria aprinsa si, la vreo zi dupa aceea, mi s-a intamplat ca releul sa ma lase.

Rog sfaturi:

- se poate repara?

- daca nu, de unde sa cumpar un releu nou?

- as putea sa-l montez singur? Poate cineva sa-mi dea instructiuni?

2. In timpul acestei ierni am constatat ca in diminetile geroase - temperaturi sub -7 grade Celsius - mi se aprinde senzorul care semnalizeaza nivelul sau temperatura lichidului de racire. Evident am verificat rezervorul si nu sunt probleme, nivelul fiind in mod corect intre minim si maxim. Martorul luminos ramane aprins si clipeste tot timpul drumului, fara a se inchide dupa ce masina s-a incalzit. Totusi, daca in cursul zilei se face mai cald, adica temperatura creste peste -3 grade, fenomenul nu se repeta. De altfel fenomenul nu se intampla in toate zilelele geroase, intrucat mi s-a intamplat ca la -10 grade sa nu se repete problema.

Rog un sfat de remediere a problemei, caci e relativ neplacut sa-ti blincane luminita aia sub ochi ...

Multumesc mult,

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul de semnalizare spun unii ca ar putea fi reparat. Am patit si eu aceasta problema, dar am cumparat unul nou original de la Avia si pe cel vechi voi incerca sa-l repar. L-am montat la Avia, dar e pacat de banii dati pe manopera; se monteaza f.f. usor, este localizat (in cazul meu) in spatele butonului de avarie. A costat 800 mii sau 1 mil, nu mai tin minte exact.

La punctul 2 poate te ajuta altcineva, nu ma pricep.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul de semnalizare spun unii ca ar putea fi reparat. Am patit si eu aceasta problema, dar am cumparat unul nou original de la Avia si pe cel vechi voi incerca sa-l repar. L-am montat la Avia, dar e pacat de banii dati pe manopera; se monteaza f.f. usor, este localizat (in cazul meu) in spatele butonului de avarie. A costat 800 mii sau 1 mil, nu mai tin minte exact.

La punctul 2 poate te ajuta altcineva, nu ma pricep.

<{POST_SNAPBACK}>

Multumesc pentru raspunsul prompt.

Te rog sa ma scuzi ca iti pun niste intrebari:

- ce indicativ are releul, ca sa mi-l cumpar singur?

- vreau sa-l instalez tot singur - cum anume se scoate butonul de avarie? Trebuie un dispozitiv special sau o surubelnita potrivita este suficienta?

- cum s-a intamplat, in cazul tau, sa ti se strice releul?

Multumesc mult,

Mihai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am patit la fel, cu ambele. Sa le luam pe rand:

Releul de semnalizare, clipiri non-ritmice sau deloc, mai rare sau mai dese decat normal, ritmicitatea se schimba daca mai dai intr-o gropita, ceva. Nu stiu cum s-a defectat, pur si simplu degradare in timp, nu dintr-o data.

Schimbat la Avia, pacat de banii pentru manopera. Releul de semnalizare este corp comun cu butonul de avarie. Se scoate usor cu surubelnita, din laterale dreptunghiul mic in care "sta" butonul, intre cele doua guri de aer. Vezi ca are picioruse de plastic, sa nu le rupi. Acum iese singur butonul, ii scoti releului mufa din fund si il inlocuiesti.

Eu am desfacut releul vechi. Nu prea ai ce repara la el, nu contactele sunt de vina, ci partea electrica. L-am pastrat totusi, cine stie, poate mai citesc pe aici ceva nou.

Indicatorul de lichid de racire mi s-a aprins prima data acum aproape trei ani. Cand puneam prima cheie, dupa doua secunde se aprindea. Scoteam contactul, puneam contatctul, nu mai aparea. Pana a doua zi dimineata cand din nou era ger. M-am dus la Avia dupa cateva zile, problema era cunoscuta, au completat cu apa distilata in rezervor de lichid de racire pana aproape de maxim, fenomenul nu a mai aparut.

Acum o luna, din nou aceleasi manifestari, deja stiam ce sa ii fac si s-a remediat.

Bafta, nu sunt probleme majore.

Modificat de florentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicatorul de lichid de racire mi s-a aprins prima data acum aproape trei ani. Cand puneam prima cheie, dupa doua secunde se aprindea. Scoteam contactul, puneam contatctul, nu mai aparea. Pana a doua zi dimineata cand din nou era ger. M-am dus la Avia dupa cateva zile, problema era cunoscuta, au completat cu apa distilata in rezervor de lichid de racire pana aproape de maxim, fenomenul nu a mai aparut.

Acum o luna, din nou aceleasi manifestari, deja stiam ce sa ii fac si s-a remediat.

<{POST_SNAPBACK}>

Initial m-am gandit la acelasi lucru, dar Mihai a precizat ca nu sunt probleme (de aici inteleg ca nivelul lichidului e ok).

@Mihai daca nivelul lichiului e foarte aprope de minim e posibil sa ai astfel de "probleme" deoarece cand motorul e cald presiunea din instalatia de racire face ca nivelul lichidului in vas sa urce putin si senzorul sa zica ca e ok. Verifica la rece nivelul lichidului de racire. Daca e ok (adica aproape de maxim) atunci posibil ca senzorul sa aibe o problema ( o scanare cu vag-com cred ca ar scoate-o la iveala).

Pentru releul de semnalizare vezi si http://vwforum.ro/index.php?s...c=3217&hl=releu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initial m-am gandit la acelasi lucru, dar Mihai a precizat ca nu sunt probleme (de aici inteleg ca nivelul lichidului e ok).

@Mihai daca nivelul lichiului e foarte aprope de minim e posibil sa ai astfel de "probleme" deoarece cand motorul e cald presiunea din instalatia de racire face ca nivelul lichidului in vas sa urce putin si

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul de pe vas se duce foarte rar eu cred ca la rece daca pui pana la maxim apa o sa fie ok :eek: ,cat despre releu care e cu buton cu tot vreau sa zic ca tooooate skodele,pasaturile si unele audi au releul in buton si a dracului se mai duc ,nu esti singur... :eek:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt senzorul de racire...este F. F> simplu. Am si eu octavia din acelasi an si am patil la fel ca tine cu releul de semnalizare si cand era rece cu becul rosu. Cu releul de semnalizare am rezolvat la Brady Trade desi puteam sa-l montez si eu..dar pt 100 000 lei manopera am preferat la ei pt ca imi acordau garantie la piesa. Cat despre beepaitul senzorului la frig...ei stiau de aceasta problema...si cu o surubelnita se curata ceva acolo inauntru vasului de antigel si totul e rezolvat..nu e nimik complicat..Daca mergi la Brady Trade, pe bvd Timisoara si vb cu un baiat de acolo cred ca pt o bere te ajuta..nu dureaza mai mult de 2 minute si nu mai ai probleme..La mine a trecut deja 1 an si nu am mai avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt senzorul de racire...este F. F> simplu. Am si eu octavia din acelasi an si am patil la fel ca tine cu releul de semnalizare si cand era rece cu becul rosu. Cu releul de semnalizare am rezolvat la Brady Trade desi puteam sa-l montez si eu..dar pt 100 000 lei manopera am preferat la ei pt ca imi acordau garantie la piesa.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

:banghead: releul de semnalizare se poate repara de un electronist bun,trebuie inlocuit doar releul mecanic din interiorul releului de semnalizare cu unul nou de la alarme,insa e multa migala si rabdare....Pt vasul de expansiune incearca chestia cu curatatul iar daca nu are efect sa stii ca trebuie sa-l schimbi cu unul nou(1,3mil lei fara manopera) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

.... si ma enerveaza :banghead: - ce sa-i fac ? de unde se deconecteaza?

(Becurile nu clipesc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica "avertizor sonor semnalizare", da-ne mai multe explicatii :banghead:

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum adica "avertizor sonor semnalizare", da-ne mai multe explicatii :P

<{POST_SNAPBACK}>

Sorry ... vorbeam de "chestia" care face tzaca tzaca -atuci cind semnalizezi - se aude undeva in mijlocul bordului.

- Ma gindeam sa pun problema si pe forumul b r i s k o d a.net - dar vad ca am dificultati de exprimare in romana :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este vorba despre releul de semnalizare. Nu stiu cum e la alte masini, dar la Golf e in butonul de avarie. Vezi sa nu ai vreun bec de semnalizare ars.

Modificat de eu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia care face tzaca-tzaca este releul de semnalizare sare se afla sub butonul de avarie din bord. Este cam scump. Daca masina este in garantie du-te la service!

Pune-ti tipul masinii la semnatura sau in alta parte sa vedem si noi despre ce vorbim!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este releul de semnalizare care da semne ca trebuie schimbat.

Vezi si aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=4532

Daca mai ai masina in garantie, du-te si schimba-l.

Daca nu, mai asteapta pana moare de tot. Exact in ritmul "tacanitului" se aprinde si becul de semnalizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ca sa scoti releul de semnalilare nu iti trebuie decat o surubelnita>scoti chestia aia unde scrie octavia(ai grije64 euro costa) si dupa o sa vezi releul dar sa ai grije ca are 4 cleme sa nu le rupi ca eu unu nu am stiut si le-am rupt.(oricum merg lipite) Daca vrei mai bine ti-ai cumpara un releu nou si ai si garantie 18luni si pe la jumatate daca vrei te duci cu ala vechi si il schimbi pe garantie. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul de semnalizare se poate repara dar poate sa temai tina o luna dar si 2 ani.Depinde de noroc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

am citit ce s-a scris aici.

Ma intereeseaza mai multe informatii despre releul de semnalizare (cred ca m-i s-a defectat si mie, pt. ca cateodata incepe sa clipeasca mai repede apoi deloc, apoi merge normal si dupa un timp iar nu mai merge).

Credeti ca este releul de semnalizare?

Cateva indicatii mai amanuntite despre cum sa il demontez ...am citit ca tgrebuie sa am grija la niste cleme. va rog as vrea mai multe amanunte, ca nu vreau sa stric ceva. eventual niste scheme sau poze ca sa imi dau seama despre clemele acelea (am inteles ca exista niste cleme la dreptunghiul din jurul butonului de avarie si alte cleme la releul in sine?????)

multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

din ce au scris colegii,rteiese clar ca asta ar fi.Daca le ai cu electronica,dupa ce il desfaci,cauta la un magazin de piese electronice un releu asemanator ca forma,marime,dispunere pini....dar cu un curent pe contacte mai mare.Ai putea sa verifici intai daca toate lipiturile de la releu sunt in regula,dar sa te uiti bine! Poate sa fie si o lipitura desprinsa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!